Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäin pari viikkoa sitten työttömäksi ja nyt sit saan ilmeisesti nauttia muutaman sata päivää

Vierailija
13.09.2024 |

Ansiosidonnaisesta. 300 päivää on jäljellä edellisen työttömyysjakson jäljiltä. Ei tässä ehkä ookkaan mitään hätää.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin, että se on 500 päivää

Vierailija
2/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelisin, että se on 500 päivää

400 päivää on se "normaali" maksimimäärä ja tuosta oon kuluttanut 100 päivää eikä työssäoloehto ole ehtinyt välillä täyttyä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
4/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen menemään töihin.

Vierailija
5/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nauttimiset loppu Anssi pienenee tietyn ajan kuluttua Lisäksi haet 4 työpaikka kk Kohta tulee ikävä töihin Lusmu olet

Vierailija
6/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nauttimiset loppu Anssi pienenee tietyn ajan kuluttua Lisäksi haet 4 työpaikka kk Kohta tulee ikävä töihin Lusmu olet

Tämä porrastus ei koske minua eikä ole mikään ongelma lähettää valmista hakemusta ja cv:tä neljään paikkaan, yhden olen jo tänä aikana ehtinyt lähettää ja viikonlopun aikana laitan toisen.

Ap

Vierailija
7/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että ap on vapaaehtoisesti työtön?

Vierailija
8/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suoraan sanoen kadehdin.

Vierailija
9/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa. Lomaa.

Vierailija
10/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niihin töihin vaan mennä, uskokaa jo.

Vierailija
11/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon kuulunut virastosta puolen vuoden aikana. Paikkoja ei tarvitse alueen tilanteen takia hakea kuin 2 kuukaudessa Tampereella. Aion ottaa ainakin talven löysin rantein ja harrastaa.

Vierailija
12/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anssihan ei pienene, koska 300 päivää on vanhalla päätöksellä. Ne kannattaa lusia kaikki ennen kuin lähtee töihin.

Vierailija
13/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä porrastus ei koske minua eikä ole mikään ongelma lähettää valmista hakemusta ja cv:tä neljään paikkaan, yhden olen jo tänä aikana ehtinyt lähettää ja viikonlopun aikana laitan toisen.

Ap

"Niin ja tämä ei sitten koskenut minua". Jatka asustelua pilvilinnassasi, et sinä töihin kelpaa.

Vierailija
14/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

"Niin ja tämä ei sitten koskenut minua". Jatka asustelua pilvilinnassasi, et sinä töihin kelpaa.

Mitä nyt raivoat?

"Jos päivärahakautesi on alkanut elokuussa 2024 tai sitä ennen, ei porrastus koske sinua ennen kuin täytät 12 kuukauden työssäoloehdon."

Vierailija
15/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Höpöhöpö. Porrastus ei koske sellaisia jotka jäi ennen syyskuuta työttömäksi. 

Ja anssille et jää oikeasti, siitä ei nauti kuin harvat eläkeputkilaiset.

Vierailija
16/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paljon kuulunut virastosta puolen vuoden aikana. Paikkoja ei tarvitse alueen tilanteen takia hakea kuin 2 kuukaudessa Tampereella. Aion ottaa ainakin talven löysin rantein ja harrastaa.

No mitä aktuaalista vttua?? Mikä tilanne?? Itse joudun hakemaan 4 paikkaa kuussa 6000 asukkaan kylästä!

Vierailija
17/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt en ymmärtänyt tän kommentin pointteja ollenkaan. Voitko selventää?

Ap

Vierailija
18/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hyväpalkkaisessa työssä ilman työttömyyttä vuodesta 1992. Suuri unelmani on lopettaa työurani siten että kupata valtiolta täydet 400 vai onko sitten 500 päivää aivan sama ja heittäytyä sitten vapaaherraksi.

Eihän ne meikäläisille anna edes potkuja kun vanhemman asiantuntijan korvaamiseen tarvitaan 3 vässykkä milleniaali insinööriä. Ja jos sellaiset saakin niin pian ne vaihtaa paremmalle palkalle muualle.

Vierailija
19/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja me kausityöttömät, joka kesä 😎

Vierailija
20/36 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut hyväpalkkaisessa työssä ilman työttömyyttä vuodesta 1992. Suuri unelmani on lopettaa työurani siten että kupata valtiolta täydet 400 vai onko sitten 500 päivää aivan sama ja heittäytyä sitten vapaaherraksi.

Eihän ne meikäläisille anna edes potkuja kun vanhemman asiantuntijan korvaamiseen tarvitaan 3 vässykkä milleniaali insinööriä. Ja jos sellaiset saakin niin pian ne vaihtaa paremmalle palkalle muualle.

Niin. Helppoa on joskus ollut työllistyminen ja pitkät työurat. Ei tuollaisesta voi nykyään kuin haaveilla.