Jäin pari viikkoa sitten työttömäksi ja nyt sit saan ilmeisesti nauttia muutaman sata päivää
Ansiosidonnaisesta. 300 päivää on jäljellä edellisen työttömyysjakson jäljiltä. Ei tässä ehkä ookkaan mitään hätää.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Muistelisin, että se on 500 päivää
400 päivää on se "normaali" maksimimäärä ja tuosta oon kuluttanut 100 päivää eikä työssäoloehto ole ehtinyt välillä täyttyä.
Ap
Eiköhän nauttimiset loppu Anssi pienenee tietyn ajan kuluttua Lisäksi haet 4 työpaikka kk Kohta tulee ikävä töihin Lusmu olet
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nauttimiset loppu Anssi pienenee tietyn ajan kuluttua Lisäksi haet 4 työpaikka kk Kohta tulee ikävä töihin Lusmu olet
Tämä porrastus ei koske minua eikä ole mikään ongelma lähettää valmista hakemusta ja cv:tä neljään paikkaan, yhden olen jo tänä aikana ehtinyt lähettää ja viikonlopun aikana laitan toisen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että ap on vapaaehtoisesti työtön?
ei niihin töihin vaan mennä, uskokaa jo.
Ei ole paljon kuulunut virastosta puolen vuoden aikana. Paikkoja ei tarvitse alueen tilanteen takia hakea kuin 2 kuukaudessa Tampereella. Aion ottaa ainakin talven löysin rantein ja harrastaa.
Anssihan ei pienene, koska 300 päivää on vanhalla päätöksellä. Ne kannattaa lusia kaikki ennen kuin lähtee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä porrastus ei koske minua eikä ole mikään ongelma lähettää valmista hakemusta ja cv:tä neljään paikkaan, yhden olen jo tänä aikana ehtinyt lähettää ja viikonlopun aikana laitan toisen.
Ap
"Niin ja tämä ei sitten koskenut minua". Jatka asustelua pilvilinnassasi, et sinä töihin kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
"Niin ja tämä ei sitten koskenut minua". Jatka asustelua pilvilinnassasi, et sinä töihin kelpaa.
Mitä nyt raivoat?
"Jos päivärahakautesi on alkanut elokuussa 2024 tai sitä ennen, ei porrastus koske sinua ennen kuin täytät 12 kuukauden työssäoloehdon."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Höpöhöpö. Porrastus ei koske sellaisia jotka jäi ennen syyskuuta työttömäksi.
Ja anssille et jää oikeasti, siitä ei nauti kuin harvat eläkeputkilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paljon kuulunut virastosta puolen vuoden aikana. Paikkoja ei tarvitse alueen tilanteen takia hakea kuin 2 kuukaudessa Tampereella. Aion ottaa ainakin talven löysin rantein ja harrastaa.
No mitä aktuaalista vttua?? Mikä tilanne?? Itse joudun hakemaan 4 paikkaa kuussa 6000 asukkaan kylästä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nyt en ymmärtänyt tän kommentin pointteja ollenkaan. Voitko selventää?
Ap
Olen ollut hyväpalkkaisessa työssä ilman työttömyyttä vuodesta 1992. Suuri unelmani on lopettaa työurani siten että kupata valtiolta täydet 400 vai onko sitten 500 päivää aivan sama ja heittäytyä sitten vapaaherraksi.
Eihän ne meikäläisille anna edes potkuja kun vanhemman asiantuntijan korvaamiseen tarvitaan 3 vässykkä milleniaali insinööriä. Ja jos sellaiset saakin niin pian ne vaihtaa paremmalle palkalle muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja me kausityöttömät, joka kesä 😎
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hyväpalkkaisessa työssä ilman työttömyyttä vuodesta 1992. Suuri unelmani on lopettaa työurani siten että kupata valtiolta täydet 400 vai onko sitten 500 päivää aivan sama ja heittäytyä sitten vapaaherraksi.
Eihän ne meikäläisille anna edes potkuja kun vanhemman asiantuntijan korvaamiseen tarvitaan 3 vässykkä milleniaali insinööriä. Ja jos sellaiset saakin niin pian ne vaihtaa paremmalle palkalle muualle.
Niin. Helppoa on joskus ollut työllistyminen ja pitkät työurat. Ei tuollaisesta voi nykyään kuin haaveilla.
Muistelisin, että se on 500 päivää