Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään mennä yksin yöksi mökille

Vierailija
28.06.2026 |

Jep, aivan irrationaalinen pelko joka olisi nyt ensi viikolla kohdattava. Olen ollut siellä lukuisia kertoja päivällä etätöissä ja muun perheen kanssa myös yötä mutta en yksin. Mitä pelkään? No en tiedä. Mökkimme on vanha hirsitalo, 100 -vuotias sukutalo. Ehkä pelottavinta on se että se on niin hiljainen… siis se ei natise eikä nitise. Vieressä menee tie eikä sieltäkään oikein äänet kantaudu (paksua vanhaa hirttä) lähelläkin on asutusta.. 

ihan irrationaalinen pelko. ”Kummittelua” siellä on kuulunut lähinnä pihalla. Ääniä ja sellaista mutta keskellä kirkasta päivää. 
Vinkkejä millä tämän hölmön pelon saisi loppumaan. Päivällä ei ole mitään hätää mutta pimeys saa mielen laukkaamaan. Hölmöä, tiedän. 

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä siellä pelottaa? Jätä auto näkyvälle paikalle talon eteen, niin kukan ei erehdy luulemaan mökkiä tyhjäksi. Ovet yöksi lukkoon. Hanki kunnon lukitukset, jos ne jotenkin epäilyttää. Voi myös hankkia valvontakameran/kameroita. Ne ei paljoa maksa. Lisäävät turvallisuudentunnetta.

Ota joku ase sängyn viereen, kun menet nukkumaan. Vaikka vasara. Itsellä iso ja painava sorkkarauta :D kai sillä tajun saisi murtovarkaalta kankaalle. Meillä myös ilmapyssyjä ja niitä pidän lähellä monesti. Ei pimeässä erota mikään hiippari, että mikä ase mulla on kädessä. Sattuu sekin, kun naamaan lataa.

Siinä mun vinkit. Itselle ei ole koskaan mökillä sattunut mitään etäisestikään pelottavaa ja suurimmaksi osaksi yksin siellä hillun.

T: mökkimuikkeli jo kymmenen vuoden ajan

Jos haluan tulla yöllä pimeässä vierailemaan, niin et voi sille mitään. Enkä mahda myöskään itse sille mitään, jos joku joka osaa, haluaa vierailla minun luona.

tervetuloa vaan, saat ison koiran hampaat persauksiisi ja ilmakiväärilläkin olis kiva täräyttää nivusille malliksi...ja kirveskin valmiina, sumutetta nassuun ettei painiksi menis. näillä eväillä pärjää..

Kerrotko lisää koirastasi? Tiesitkö että koiran ottaminen suojelukoiraksi on Suomessa laitonta, koska eläinsuojelulaki kieltää saattamasta lemmikkiä vaaralliseen tilanteeseen.

Ihmiset on muuten tökkineet koiraelämiä hengiltä pitkillä terävillä kepeillä jo vuosituhansia.

Vierailija
102/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no kun joku kysyi näistä murhatapauksista niin onhan näitä ollut. Täällä satakunnassa tai varsinais-suomessa oli sellainen nainen, joka oli viettänyt sota-kirjeenvaihtajana tms. vuosia ulkomailla , sitten osti jonkin mummon mökin keskeltä rauhallista Suomen maata ja sinne tuli joku hullu joka tappoi sen siihen pihalle. Sitten oli toinen tapaus, jossa joku mt-tapaus kiipesi palotikkaita myöten rintamamies talon yläkertaan, ja raiskasi ja kuristi jonkun yksin asuvan yli 80v mummon. Tästäkin kirjoitettiin aikoinaan lehdissä.

Onhan näitä, vaikka veikkaan että kaikista ei edes uutisoida. Itse en yöpyisi yksin mökillä , en todellakaan.

Kaksi kertaa viimeisen sadan vuoden aikana joku mt-potilas päässyt vapaalle jalalle = en voi ikinä mennä yksin minnekään. Jää sulta aika paljon elämää elämättä noinkin.

Jeps, eli kahdesti vuosisadassa joku hullu tappanut (plus rintsikka ei ole mökki, joten ei oikeastaan lasketa nyt edes mukaan), plus 20 vuotta sitten jonkun kissat tapettiin. Taidan edelleenkin jatkaa yksin mökkeilyä.

Juuri näin. Meillä kävi mäkkinaapurissa varkaita pari kesää sitten. Olivat murtautuneet ulkovarastoon ja källineet jotain työkaluja sieltä. Tämä oli tietenkin tapahtunut silloin, kun mökillä ei ollut ketään. Kuka murtautuu mökille, jossa on jengiä? Sais olla aika typerä murtovaras. Aionko lopettaa mökkeilyn yksin tuon takia? No en helvetissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottais enemmän karhut, sudet, ilvekset, rotat, hiiret ym.

Vierailija
104/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä siellä pelottaa? Jätä auto näkyvälle paikalle talon eteen, niin kukan ei erehdy luulemaan mökkiä tyhjäksi. Ovet yöksi lukkoon. Hanki kunnon lukitukset, jos ne jotenkin epäilyttää. Voi myös hankkia valvontakameran/kameroita. Ne ei paljoa maksa. Lisäävät turvallisuudentunnetta.

Ota joku ase sängyn viereen, kun menet nukkumaan. Vaikka vasara. Itsellä iso ja painava sorkkarauta :D kai sillä tajun saisi murtovarkaalta kankaalle. Meillä myös ilmapyssyjä ja niitä pidän lähellä monesti. Ei pimeässä erota mikään hiippari, että mikä ase mulla on kädessä. Sattuu sekin, kun naamaan lataa.

Siinä mun vinkit. Itselle ei ole koskaan mökillä sattunut mitään etäisestikään pelottavaa ja suurimmaksi osaksi yksin siellä hillun.

T: mökkimuikkeli jo kymmenen vuoden ajan

Jos haluan tulla yöllä pimeässä vierailemaan, niin et voi sille mitään. Enkä mahda myöskään itse sille mitään, jos joku joka osaa, haluaa vierailla minun luona.

tervetuloa vaan, saat ison koiran hampaat persauksiisi ja ilmakiväärilläkin olis kiva täräyttää nivusille malliksi...ja kirveskin valmiina, sumutetta nassuun ettei painiksi menis. näillä eväillä pärjää..

Jos joku todella haluaa sun mökkiin sun koira olisi myrkytetty myrkkylihapullilla joo ennen yritystä. Luiletko että yksi koira pidättelee murhamiestä?

Vierailija
105/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä on tullut vastauksia… 

Muu perhe siis jää kaupunkiin kun itsellä on lomaa ja mökillä pitää tehdä juttuja. Voinhan mä toki ajaa pari tuntia kotiin mutta eihän siinä ole järkeä. Olen maalta kotoisin ja itse asiassa suht iäkäs äitini asuu muutaman kilometrin päässä, yksin, metsän keskellä. Asunut jo vuosia yksin, pelkäämättä 😃

Ja eihän tälle pelolle ole järkiselitystä. Koiraa ei mulla ole. Viime kesänä nukuin syksyllä teinini kanssa mökillä pari yötä (tultiin sinne jopa pilkkopimeällä). Jotenkin yksinolo se vaan kuumottaa. Päivällä ei mitään hätää mutta kun tulee yö niin mielikuvitus saa vallan. 

 

No mutta tulisiko äitee yökylään, tai sinä sinne?

Vierailija
106/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä siellä pelottaa? Jätä auto näkyvälle paikalle talon eteen, niin kukan ei erehdy luulemaan mökkiä tyhjäksi. Ovet yöksi lukkoon. Hanki kunnon lukitukset, jos ne jotenkin epäilyttää. Voi myös hankkia valvontakameran/kameroita. Ne ei paljoa maksa. Lisäävät turvallisuudentunnetta.

Ota joku ase sängyn viereen, kun menet nukkumaan. Vaikka vasara. Itsellä iso ja painava sorkkarauta :D kai sillä tajun saisi murtovarkaalta kankaalle. Meillä myös ilmapyssyjä ja niitä pidän lähellä monesti. Ei pimeässä erota mikään hiippari, että mikä ase mulla on kädessä. Sattuu sekin, kun naamaan lataa.

Siinä mun vinkit. Itselle ei ole koskaan mökillä sattunut mitään etäisestikään pelottavaa ja suurimmaksi osaksi yksin siellä hillun.

T: mökkimuikkeli jo kymmenen vuoden ajan

Älä nyt käsitä tätä väärin, mutta edesmennyt isäni tiukasti kielsi laittamasta minkäänlaista asetta näkyville sängyn lähelle. Arvaatko miksi?

En minä nyt niitä missään yöpöydällä pidäkään hyvänen aika. Mutta lähettyvillä paikassa, josta tiedän ne heti löytäväni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä siellä pelottaa? Jätä auto näkyvälle paikalle talon eteen, niin kukan ei erehdy luulemaan mökkiä tyhjäksi. Ovet yöksi lukkoon. Hanki kunnon lukitukset, jos ne jotenkin epäilyttää. Voi myös hankkia valvontakameran/kameroita. Ne ei paljoa maksa. Lisäävät turvallisuudentunnetta.

Ota joku ase sängyn viereen, kun menet nukkumaan. Vaikka vasara. Itsellä iso ja painava sorkkarauta :D kai sillä tajun saisi murtovarkaalta kankaalle. Meillä myös ilmapyssyjä ja niitä pidän lähellä monesti. Ei pimeässä erota mikään hiippari, että mikä ase mulla on kädessä. Sattuu sekin, kun naamaan lataa.

Siinä mun vinkit. Itselle ei ole koskaan mökillä sattunut mitään etäisestikään pelottavaa ja suurimmaksi osaksi yksin siellä hillun.

T: mökkimuikkeli jo kymmenen vuoden ajan

Jos haluan tulla yöllä pimeässä vierailemaan, niin et voi sille mitään. Enkä mahda myöskään itse sille mitään, jos joku joka osaa, haluaa vierailla minun luona.

tervetuloa vaan, saat ison koiran hampaat persauksiisi ja ilmakiväärilläkin olis kiva täräyttää nivusille malliksi...ja kirveskin valmiina, sumutetta nassuun ettei painiksi menis. näillä eväillä pärjää..

Jos joku todella haluaa sun mökkiin sun koira olisi myrkytetty myrkkylihapullilla joo ennen yritystä. Luiletko että yksi koira pidättelee murhamiestä?

Mistä näitä hulluja murhamiehiä teidän mielikuvituksessa riittää joka mökkiin? Myrkkylihapullatkin on taskussa aina valmiina, jos sattuu uhrilla olemaan koira. Terve näitä juttuja.

Vierailija
108/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä siellä pelottaa? Jätä auto näkyvälle paikalle talon eteen, niin kukan ei erehdy luulemaan mökkiä tyhjäksi. Ovet yöksi lukkoon. Hanki kunnon lukitukset, jos ne jotenkin epäilyttää. Voi myös hankkia valvontakameran/kameroita. Ne ei paljoa maksa. Lisäävät turvallisuudentunnetta.

Ota joku ase sängyn viereen, kun menet nukkumaan. Vaikka vasara. Itsellä iso ja painava sorkkarauta :D kai sillä tajun saisi murtovarkaalta kankaalle. Meillä myös ilmapyssyjä ja niitä pidän lähellä monesti. Ei pimeässä erota mikään hiippari, että mikä ase mulla on kädessä. Sattuu sekin, kun naamaan lataa.

Siinä mun vinkit. Itselle ei ole koskaan mökillä sattunut mitään etäisestikään pelottavaa ja suurimmaksi osaksi yksin siellä hillun.

T: mökkimuikkeli jo kymmenen vuoden ajan

Älä nyt käsitä tätä väärin, mutta edesmennyt isäni tiukasti kielsi laittamasta minkäänlaista asetta näkyville sängyn lähelle. Arvaatko miksi?

Eri. Pari asiaa tulee mieleen.

Isälläsi oli sotatraumoja tai sitten pelkona oli vahingossa ampuminen unenpöpperössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täällä toinen satavuotiaassa talossa syrjäseudulla yksin vuoden asunut. Kaik on koettu, pilkkopimeä marraskuukin, yksin. Kello on yli kymmenen illalla. 
Mietin, missä mielentilassa olet. Halaus täältä. Muista, että pelkosi ovat täysin irrationaalisia, katkaise ne, napsauta sormiasi ja sano höpöhöpö ääneen. Vanha talo natisee ja jos ovet aukeilevat, siihenkin on ihan konkreettinen syy, yleensä se, että talo on laskeutunut laidoiltaan, routa, ovet ja ovenpielet ovat kierossa jne. 

Olet turvassa :) Mieli vaan keksii kaikenlaista. On sanottu että pimeydenpelko olisi kaikilla lapsilla. Muista, että kaikki selitykset ääniin sun muihin ovat rationaalisia. 

Ja että aivosi ovat kuitenkin ihmisen aivot. Miksi ihminen pelkää tilanteessa, jossa ei ole mitään pelättävää? Siksi, että pelosta on joskus ihmiskunnan vaiheissa ollut hyötyä ihmisen selviytymisen kannalta. Se on ainut syy että aivosi tuottavat pelottavia selityksiä normaaleille asioille.

Kiitos lohduttavasta viestistä. Sinä ehkä suunnilleen saat kiinni mielentilastani ja miksi pelkään jotain tyhmää ja selittämätöntä. Päivällä ei tosiaan ongelmaa, käyn lähimetsissä myös sienessä ja marjassa, saunon ja rauhoitun. Mutta joo, katsotaan mitä teen ensi viikolla. Ajelenko yöksi kotiin. 

Vierailija
110/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä toinen satavuotiaassa talossa syrjäseudulla yksin vuoden asunut. Kaik on koettu, pilkkopimeä marraskuukin, yksin. Kello on yli kymmenen illalla. 
Mietin, missä mielentilassa olet. Halaus täältä. Muista, että pelkosi ovat täysin irrationaalisia, katkaise ne, napsauta sormiasi ja sano höpöhöpö ääneen. Vanha talo natisee ja jos ovet aukeilevat, siihenkin on ihan konkreettinen syy, yleensä se, että talo on laskeutunut laidoiltaan, routa, ovet ja ovenpielet ovat kierossa jne. 

Olet turvassa :) Mieli vaan keksii kaikenlaista. On sanottu että pimeydenpelko olisi kaikilla lapsilla. Muista, että kaikki selitykset ääniin sun muihin ovat rationaalisia. 

Ja että aivosi ovat kuitenkin ihmisen aivot. Miksi ihminen pelkää tilanteessa, jossa ei ole mitään pelättävää? Siksi, että pelosta on joskus ihmiskunnan vaiheissa ollut hyötyä ihmisen selviytymisen kannalta. Se on ainut syy että aivosi tuottavat pelottavia selityksiä normaaleille asioille.

Kiitos lohduttavasta viestistä. Sinä ehkä suunnilleen saat kiinni mielentilastani ja miksi pelkään jotain tyhmää ja selittämätöntä. Päivällä ei tosiaan ongelmaa, käyn lähimetsissä myös sienessä ja marjassa, saunon ja rauhoitun. Mutta joo, katsotaan mitä teen ensi viikolla. Ajelenko yöksi kotiin. 

Mikä kumma sinut pakottaa menemään yksin sinne mökille, saati olemaan siellä yksin yötä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä siellä pelottaa? Jätä auto näkyvälle paikalle talon eteen, niin kukan ei erehdy luulemaan mökkiä tyhjäksi. Ovet yöksi lukkoon. Hanki kunnon lukitukset, jos ne jotenkin epäilyttää. Voi myös hankkia valvontakameran/kameroita. Ne ei paljoa maksa. Lisäävät turvallisuudentunnetta.

Ota joku ase sängyn viereen, kun menet nukkumaan. Vaikka vasara. Itsellä iso ja painava sorkkarauta :D kai sillä tajun saisi murtovarkaalta kankaalle. Meillä myös ilmapyssyjä ja niitä pidän lähellä monesti. Ei pimeässä erota mikään hiippari, että mikä ase mulla on kädessä. Sattuu sekin, kun naamaan lataa.

Siinä mun vinkit. Itselle ei ole koskaan mökillä sattunut mitään etäisestikään pelottavaa ja suurimmaksi osaksi yksin siellä hillun.

T: mökkimuikkeli jo kymmenen vuoden ajan

Jos haluan tulla yöllä pimeässä vierailemaan, niin et voi sille mitään. Enkä mahda myöskään itse sille mitään, jos joku joka osaa, haluaa vierailla minun luona.

tervetuloa vaan, saat ison koiran hampaat persauksiisi ja ilmakiväärilläkin olis kiva täräyttää nivusille malliksi...ja kirveskin valmiina, sumutetta nassuun ettei painiksi menis. näillä eväillä pärjää..

Jos joku todella haluaa sun mökkiin sun koira olisi myrkytetty myrkkylihapullilla joo ennen yritystä. Luiletko että yksi koira pidättelee murhamiestä?

No se taitaa olla lievästi pöpi yksilö, jonka pelot ovat syntyneet sen omista voimafantasioista.

Miksi stressata, jos joku tulee mua mökille tappamaan, niin todennäköisesti se onnistuu, mikäli näkee siinä edes hieman vaivaa, joten helpoimmalla pääsee, kun suunnittelee kuolevansa.

Vierailija
112/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeet naapurit voi pelotella jos tietävät että on yksin mökillä. Tutulla oli jäljet että oli kytätty pensaan takana syksyllä ja kopisteltu verannalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä toinen satavuotiaassa talossa syrjäseudulla yksin vuoden asunut. Kaik on koettu, pilkkopimeä marraskuukin, yksin. Kello on yli kymmenen illalla. 
Mietin, missä mielentilassa olet. Halaus täältä. Muista, että pelkosi ovat täysin irrationaalisia, katkaise ne, napsauta sormiasi ja sano höpöhöpö ääneen. Vanha talo natisee ja jos ovet aukeilevat, siihenkin on ihan konkreettinen syy, yleensä se, että talo on laskeutunut laidoiltaan, routa, ovet ja ovenpielet ovat kierossa jne. 

Olet turvassa :) Mieli vaan keksii kaikenlaista. On sanottu että pimeydenpelko olisi kaikilla lapsilla. Muista, että kaikki selitykset ääniin sun muihin ovat rationaalisia. 

Ja että aivosi ovat kuitenkin ihmisen aivot. Miksi ihminen pelkää tilanteessa, jossa ei ole mitään pelättävää? Siksi, että pelosta on joskus ihmiskunnan vaiheissa ollut hyötyä ihmisen selviytymisen kannalta. Se on ainut syy että aivosi tuottavat pelottavia selityksiä normaaleille asioille.

Kiitos lohduttavasta viestistä. Sinä ehkä suunnilleen saat kiinni mielentilastani ja miksi pelkään jotain tyhmää ja selittämätöntä. Päivällä ei tosiaan ongelmaa, käyn lähimetsissä myös sienessä ja marjassa, saunon ja rauhoitun. Mutta joo, katsotaan mitä teen ensi viikolla. Ajelenko yöksi kotiin. 

Mikä kumma sinut pakottaa menemään yksin sinne mökille, saati olemaan siellä yksin yötä?

Naisen kannattaa viettää koko elämä keittiön ja pesutuvan välisellä mukavuusvyöhykkeellä.

Vierailija
114/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä on tullut vastauksia… 

Muu perhe siis jää kaupunkiin kun itsellä on lomaa ja mökillä pitää tehdä juttuja. Voinhan mä toki ajaa pari tuntia kotiin mutta eihän siinä ole järkeä. Olen maalta kotoisin ja itse asiassa suht iäkäs äitini asuu muutaman kilometrin päässä, yksin, metsän keskellä. Asunut jo vuosia yksin, pelkäämättä 😃

Ja eihän tälle pelolle ole järkiselitystä. Koiraa ei mulla ole. Viime kesänä nukuin syksyllä teinini kanssa mökillä pari yötä (tultiin sinne jopa pilkkopimeällä). Jotenkin yksinolo se vaan kuumottaa. Päivällä ei mitään hätää mutta kun tulee yö niin mielikuvitus saa vallan. 

 

No käyt tekemässä ne tarpeelliset jutut päiväaikaan mökillä ja menet äidillesi öiksi.

 

Problem solved.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pahat mielessä on kauheampi mahdollisuus. Laita ovi lukkoon yöksi!

Vierailija
116/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä on tullut vastauksia… 

Muu perhe siis jää kaupunkiin kun itsellä on lomaa ja mökillä pitää tehdä juttuja. Voinhan mä toki ajaa pari tuntia kotiin mutta eihän siinä ole järkeä. Olen maalta kotoisin ja itse asiassa suht iäkäs äitini asuu muutaman kilometrin päässä, yksin, metsän keskellä. Asunut jo vuosia yksin, pelkäämättä 😃

Ja eihän tälle pelolle ole järkiselitystä. Koiraa ei mulla ole. Viime kesänä nukuin syksyllä teinini kanssa mökillä pari yötä (tultiin sinne jopa pilkkopimeällä). Jotenkin yksinolo se vaan kuumottaa. Päivällä ei mitään hätää mutta kun tulee yö niin mielikuvitus saa vallan. 

 

No käyt tekemässä ne tarpeelliset jutut päiväaikaan mökillä ja menet äidillesi öiksi.

 

Problem solved.

Mene tekemään se tarpeellinen juttu yöllä yksin siellä mökin makuusopessa.

Aamulla olet kehittynyt hieman ihmisenä.

Vierailija
117/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinhaltija siellä on vain pihalla kolistellut. Olet onnekas jos haltija kolistelee sinulle, sillä se ei tee sitä kaikille. Tosin ilkikurisiakin saattavat joskus olla, mutta harvemmin. Jokaisessa vanhassa hirsitalossa on kodinhaltija joka sinne on ensimmäisten tulien aikana muuttanut. Tulen tekijän sielun kaltainen. Haltijat pitävät joskus ääntä. Ei sitä tarvitse pelätä.

 

Mutta jos kodin haltija näyttäytyy sinulle kokonaan, esimerkiksi unessa, niin silloin tulee tapahtumaan jotain suurempaa. Minulle kävi näin. Saattavat myös toisinaan ottaa eläimen muodon, mutta haltijan tunnistaa siitä että käytös ei ole eläimelle ominaista.

 

Onnekas olet jos on mahdollisuus elää muutakin kuin kerrostaloelämää. Kerrostaloissa ei ole kodinhaltijaa mahdollista tavata.

Vierailija
118/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikipäivänä menisi mihikään mökille yksin.

En minäkään menisi ja miksi pitäisikään, jos siitä ei nauti?

Vierailija
119/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton ikäisissä taloissa kyllä usein kummittelee. Kuuluu puhetta, ovet aukeilee ilman syytä. Onko siellä vanhoista valokuvista tehtyjä tauluja seinillä? Yleensä ne on talon alkuperäisiä asukkeja. Niitä kun hetken seurailee niin ne seuraa kyllä takas

Hömpsön pömpsön.

Vierailija
120/140 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tuollaisella mökillä haluaisi yksin olla. Vanhoissa sukutaloissa aina vähän raskas tunnelma. Varta vasten mökiksi rakennetuilla taas ei mitään ongelmaa, ei edes keskellä pimeintä syksyä. Ja mitä uudempi ja modernimpi niin sitä parempi.