Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään mennä yksin yöksi mökille

Vierailija
28.06.2026 |

Jep, aivan irrationaalinen pelko joka olisi nyt ensi viikolla kohdattava. Olen ollut siellä lukuisia kertoja päivällä etätöissä ja muun perheen kanssa myös yötä mutta en yksin. Mitä pelkään? No en tiedä. Mökkimme on vanha hirsitalo, 100 -vuotias sukutalo. Ehkä pelottavinta on se että se on niin hiljainen… siis se ei natise eikä nitise. Vieressä menee tie eikä sieltäkään oikein äänet kantaudu (paksua vanhaa hirttä) lähelläkin on asutusta.. 

ihan irrationaalinen pelko. ”Kummittelua” siellä on kuulunut lähinnä pihalla. Ääniä ja sellaista mutta keskellä kirkasta päivää. 
Vinkkejä millä tämän hölmön pelon saisi loppumaan. Päivällä ei ole mitään hätää mutta pimeys saa mielen laukkaamaan. Hölmöä, tiedän. 

Kommentit (291)

Vierailija
281/291 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻 Grillaa sammalta ja kirahvin kiveksiä 

Vierailija
282/291 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa kaivaa mumman silmämunan irti 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/291 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Puppia linjoilla? 

Vierailija
284/291 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppis👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻👴🏻

Vierailija
285/291 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa valtasi tämän ketjun 

Vierailija
286/291 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa työntää varpaiden väliin virtsamuusia 

Vierailija
287/291 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin olemaan yksin sukuni omistamassa isossa talossa, vinni ja kellari. Tässä talossaa oli siis oikeasti kummitellut ja murtovarkaitakin käynyt aikoinansa. Oli hirvee kokemus vaikka olin lievästi päihtynyt. Jotenkin se vaan meni etten kuitenkaan menettänyt järkeäni, vaikka lähellä oli. 

Vierailija
288/291 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä 1,5 tunnin välein kierros mökin ympäri ja varmistua alue turvallisuudesta. 

Vierailija
289/291 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herra jestas, kyllä se puolimätä esi-isä tarttuu nukkuessa jalkaan kotonakin!  Naurettava ajatus että riivaajat olisivat jumissa vain yhdessä osoitteessa.

Hei, mulla on juuri tämä kauhu ainoastaan.

Ja olen ihan koulutettu akateeminen ihminen ja omasta mielestäni järki-, enkä tunneihminen.

Mutta en kyllä roikota jalkoja sängyn laidan yli, koska niihin voi joku karmea olento tarttua! Ja toisena tuo tunne siitä että jos avaan silmät niin kuollut sukulainen seisoo tuijottamassa pimeässä.

:)

Tämä jalan tai käden roikotuskammo on käsittääkseni jäänne siitä, kun ihmiset vielä kipusivat öisin puihin suojaan nukkumaan. Sieltä ei parannut pudota, joten oli syytä tuntea olo kauheaksi, jos raaja roikkui tyhjän päällä, silloin kierähdysvaara oli jo suuri. Näin muistelen jostain tiedelehdestä lukeneeni.

Vierailija
290/291 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista ottaa koira kaveriksi? Jonkun kaverin koira voisi kaivata mökkilomaa? Keventää tunnelmaa ja pitää ääntä. 

Vierailija
291/291 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikipäivänä menisi mihikään mökille yksin.

Mikset? Mulle taas se on elämän suuri nautinto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi