Tiesitkö, että mikä ei tapa, vahvistaa vain?
No nyt tiedät, että kärsimys jalostaa. Tieto on valtaa!
Kommentit (35)
Ei vahvista vaan vituttaa. Näin se menee tosielämässä.
Nihilisti-Nietzschen surkeita aforismeja. Äijähän sekosi loppuvuosinaan. Ei ihme!
Banaanipojat Hula Hula -saarella ovat aina odottaneet banaanipuun alla, että banaani 🍌 puusta suoraan suuhun posahtaa. Elämä on ollut helppoa, ja äly on jäänyt kehittymistä, kun sille ei ole ollut mitään käyttöä.
Ei vaan mutatoituu ja muuttuu varmasti tappavaksi.
Kaveri, joka noin sanoi, kuoli hulluna 55-vuoden iässä.
Ei ole purran leikkaukset viä tappanut mutta ei vahvistanutkaan muuta kuin ketä tämä perhe EI äänestä.
Kauniimmin sanottuna: Vain kerran särkynyt voi tulla ehjäksi.
No mut osan sitten tappaa. Mietipä sitä.
Sitten kannattaa pyrkiä tulemaan tapetuksi mahdollisimman paljon, siinä vahvistuu ihan hurjasti.
Kun joku ihminen tuolla on lähes kuolemassa, tuntuu ettei sitä saa pelastettua muutkaan. Kaikki ei kyllä taida vahvistaa, osa ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Nihilisti-Nietzschen surkeita aforismeja. Äijähän sekosi loppuvuosinaan. Ei ihme!
Et selvästikkään ymmärrä mitä tuolla kokonaisuudessa tarkoitetaan, sinä näet vain kolikon toisen puolen.
noin sanoo vaan sellainen joka on tullut hulluksi tai ei yksinkertaisesti ole kokenut koskaan elämässään oikeasti mitään vastoinkäymisiä.
joillekin ihmisille jopa kuolemat ja vakavat sairaudet voi olla myös yks hailee eikä tunnu missään ja toinen traumatisoituu siitä kun koti avain jää sisälle tai maito läikkyy sukille.
se mikä ei tapa ei vahvista vasn hajottaa sina jotain sisältä joko pään tai kehon tai molemmat
Ei, vaan se mikä ei tapa ei tapa.
Kärsimys tekee heikommaksi ja hauraammaksi.
Semmonen asia on olemassa kuin traumaperäinen kasvu mitä monet ei ymmärrä koska ne ei anna tilaa itelle koskaan kasvaa vaan uhriutuu ja tuhoo elämänsä sen seurauksena. Eli periaatteessa aloittajan väite on tieteellisestikkin faktaa.
Se tarkoittaa, että syvän kriisin tai kärsimyksen aiheuttama mielen perustusten järkkyminen voi pitkällisen prosessin seurauksena johtaa syvälliseen psyykkiseen muutokseen ja vahvistumiseen.
Traumaperäinen kasvu ei tarkoita pelkkää paluuta entiseen, vaan aivan uudenlaista mielenmaisemaa.
Ihminen uudistaa itsensä sisältä, eli vahvistuu kivun kautta.
Vierailija kirjoitti:
Semmonen asia on olemassa kuin traumaperäinen kasvu mitä monet ei ymmärrä koska ne ei anna tilaa itelle koskaan kasvaa vaan uhriutuu ja tuhoo elämänsä sen seurauksena. Eli periaatteessa aloittajan väite on tieteellisestikkin faktaa.
Se tarkoittaa, että syvän kriisin tai kärsimyksen aiheuttama mielen perustusten järkkyminen voi pitkällisen prosessin seurauksena johtaa syvälliseen psyykkiseen muutokseen ja vahvistumiseen.
Traumaperäinen kasvu ei tarkoita pelkkää paluuta entiseen, vaan aivan uudenlaista mielenmaisemaa.
Ihminen uudistaa itsensä sisältä, eli vahvistuu kivun kautta.
Sen takia monesti ihmisiltä menee yli hilseen kun niille sanoo että jos sä haluat parannuksen kipuun, mene sinne kipuun. Koska ne ei tajua sitä pointtia siinäkään asiassa, niille on opetettu että kipu on huono asia ja ihmisen pitäisi vaan elää mahdollisimman helppoa elämää helppoine mielihyvineen. Siitähän ihminen ei koskaan kehity, se jää lapseksi.
Voisiko jalostaa itseään niin, että pyrkii vähentämään toiselle aiheuttamaa kipua? Elämä koettelee meitä kaikkia muutenkin. Ei voi titää, mitä toinen voi käydä läpi omassa elämässään. On mielestäni jotenkin sairasta kouluttaa muita ihmisiä aiheuttamalla toisille turhaa kärsimystä. Uskon, että aidosti empaattinen ihminen ymmärtää tämän. Kiusaaminen on merkki omasta pahasta olosta. Ja onhan noita kaikenlaisia persoonallisuushäiriöitäkin. Jotkut esim. kuvittelevat olevan muiden yläpuolella.
Minua ei vahvistanut kun katolta tipuin. Kuolema lähellä , toinen jalka meni. Joten paska fraasi. 😝😝😝😝😝
Liika kärsimys on liikaa. Silloin ihmisestä ei tule ehjää.
Vierailija kirjoitti:
Huuhaata. Aivosyöpäpotilas osas kertoa että mikä ei tapa tekee kummallisemmaksi kun oliko oikea puoli vartalosta lakkasi lihakset toimimasta. Liikkuu, hitaasti. Käsi ei futaa.
Tuskin tuo sanonta ihan siihen viittaakaan. Minkä ikäinen olet?
Huuhaata. Aivosyöpäpotilas osas kertoa että mikä ei tapa tekee kummallisemmaksi kun oliko oikea puoli vartalosta lakkasi lihakset toimimasta. Liikkuu, hitaasti. Käsi ei futaa.