Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mun äitini kuolee niin mulla ei ole ketään joka kyselisi vointia

Vierailija
28.06.2026 |

Aika karua. Mä luulin aiemmin et olis ees yksi ystävä mut hänkin etääntynyt. Mä asun yksin, en ole töissä, ei ystäviä

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa voi vielä tutustua. Mutta ne fiksut on aika piilossa.

Vierailija
22/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on meitä yksinäisiä, joilla ei ole ketään, kuka kuulumisia kyselee. Niin se elämä menee ihan toisin, kuin mitä nuorena ajatteli, että olisi oma perhe, puoliso ja lapsia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälle sama kokemus. Yksinäisyys on Suomessa liian yleistä.

Vierailija
24/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on meitä yksinäisiä, joilla ei ole ketään, kuka kuulumisia kyselee. Niin se elämä menee ihan toisin, kuin mitä nuorena ajatteli, että olisi oma perhe, puoliso ja lapsia. 

Nuorena ollaan ylpeitä veloja. Ja sitten kun on jo myöhäistä niin totuus iskee päin kasvoja!

Vierailija
25/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon on meitä yksinäisiä, joilla ei ole ketään, kuka kuulumisia kyselee. Niin se elämä menee ihan toisin, kuin mitä nuorena ajatteli, että olisi oma perhe, puoliso ja lapsia. 

Nuorena ollaan ylpeitä veloja. Ja sitten kun on jo myöhäistä niin totuus iskee päin kasvoja!

Ja sinäpä kuulostat onnelliselta!

Vierailija
26/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on meitä yksinäisiä, joilla ei ole ketään, kuka kuulumisia kyselee. Niin se elämä menee ihan toisin, kuin mitä nuorena ajatteli, että olisi oma perhe, puoliso ja lapsia. 

Se on oma valinta jossei kellekään läheinen osaa olla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän.

Vierailija
28/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa voi myös käydä niin ettei tule puolisolta kysyttyä Mitä sinulle kuuluu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset on tunnekylmä kansa. 

Vierailija
30/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos asut Helsingissä niin täällä on paljon ilmaisia tapahtumia, kerro niin ehdottelee mielenkiintoisa paikkoja ihmisten joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on ystäviä ja tuttavia, eivät he kysele vointeja samoin kuin äiti. 

Vierailija
32/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon vaan että tää suomessa yksin jättäminen ja yksin pärjääminen on kyllä jotain ihan kamalaa. Ei mitään yhteisöllisyyttä ole. Varsinkin jos susta ei hyödytä mitenkään.

 

Ap

On se itsestäkin kiinni.  Ei mullakaan "ystäviä" mutta tuttuja tulee melkein missä vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenekä syy on se, ettei sinulla ole ystäviä? Ole hyvä, mene vessaasi ja katso peiliin.

En ole Ap mutta samankaltaisessa tilanteessa. Ei kukaan koskaan ole ollut kiinnostunut minun asioista muuten kuin hyötymismielessä. Tiedän että syy on minun. En ole sympatiaa keräävä ja ajatukseni ovat outoja. Eivät kuitenkaan useinkaan pitkässä juoksussa vääriä.

Vierailija
34/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa voi myös käydä niin ettei tule puolisolta kysyttyä Mitä sinulle kuuluu. 

Voiko hölmömpää kysymystä olla kun "mitä sulle kuuluu"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei kysy edes äiti tai isä, vaikka hyvinvoivia ovat ja elossa. Sen sijaan surkuttelevat vain sisarukseni asioita silloin, kun jaksan kuunnella. Monesti en ja sanon ettei kiinnosta. Miksi pitäisi kiinnostaa, kun ketään ei kiinnosta minun asiat. Nyt kun mietin en muista milloin puolisokaan olisi kysynyt. 

Vierailija
36/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa voi myös käydä niin ettei tule puolisolta kysyttyä Mitä sinulle kuuluu. 

Voiko hölmömpää kysymystä olla kun "mitä sulle kuuluu"

Mitä hölmöä siinä on? Sehän se vasta osoittaakin, että välittää toisesta ja siitä, miten tällä menee.

Vierailija
37/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin yksinäinen. Perhe on, mutta ei ystäviä eikä muita läheisiä. Mulla ei sisaruksia myöskään, äiti on ja hänen kanssaan oon tekemisissä. Aikuisiällä ystävien löytäminen vaikeaa. Pitäis kuitenkin olla jonkinlainen yhteys, ei sitä jokaisen kanssa synny vaikka kuinka ihmisiin tutustuisi. 

Vierailija
38/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa voi myös käydä niin ettei tule puolisolta kysyttyä Mitä sinulle kuuluu. 

Voiko hölmömpää kysymystä olla kun "mitä sulle kuuluu"

Et siis ymmärtänyt, sanon sen toisin: Miten voit?  Miehet ovat helpommin asioita piilottelevia. 

Vierailija
39/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon siis eronnut just ja pitkälti oltiin vaan miehen kanssa mutta nyt on aika pitkälti jäänyt yksin kaiken kanssa. Lapset vielä sen ikäisiä ettei kysele vointeja, tai kyseleekö koskaan, sitä en tiedä. Kyllä aika yksinäistä on ja monet itkut tullut itkettyä. 

 

Ap

Vierailija
40/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin rakkautta ja parisuhdetta teini-ikäisestä nelikymppiseksi, ja jouduin toteamaan, olen kuin ET - vain äiti on minua voinut rakastaa.

En etsi enää, mutta kieltämättä, kun äitini täältä poistuu, ei taida enää ketään kiinnostaa olenko olemassa vai en. No, teen 87 vuotiaan äitini eteen mitä hän pyytää tai tarvitsee ja kunhan saan hänen asiansa loppuun asti hoidettua, pohdin omaa elämääni sitten, jos on enää pohdittavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi