Mikset ole hankkinut kotiisi ilmastointikonetta?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Saako muuten kerrostalossa huudattaa ilmastointilaitetta läpi yön? Ovat aika äänekkäitä.
Hätä ei lue lakia...
Eikä Suomessa ole yöhelteitä vielä tainnut ollakaan ollut.
Se laite mikä minulla oli, piti kovaa meteliä ja söi paljon sähköä. Hajosi 1,5 kesän jälkeen. Ja korvausilma tuli mistä tuli. Poistoputken sijoittelun kanssakin oli taistelua kun uusissa taloissa tuuletusikkunoissakin on tuplalasi joiden erottaminen eli synkroinnin poistaminen, jotta ikkunat saa täysin auki, on todella vaikeaa jopa kaksin, yksin lähes mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ole tarvetta. Pimennysverhot ja tuulettimet ovat riittäänet aina. Ei ole kuuma. Sitten ostan jos joskus tulee sellainen päivä ettei nuo riitä mutta en usko että sellaista päivää tulee koskaan.
Jos ja kun tulee se ensimmäinen kunnon helleaalto niin ovat loppuunmyytyjä.
Jos ja kun on pärjännyt tähänkin asti ilman, tuskinpa yhtäkkiä tulee tarvetta ostaa tuuletinta.
t. eri
Nuori ja terve kestää lämpöä hyvin, ikääntyneet sydänvikaiset eivät.
Jos tulee sellainen helleaalto ettei yöksikään jäähdy niin kuolleisuus kasvaa rajusti.
Suomessa kuollaan vähiten kun ulkolämpö on 18 C.
Monille ikäihmisille mukava lämpö on kylläkin 25 C eli varsinaisia tappohelteitä ei Suomessa nyt olekaan.
Kenellekään mukava nukkumalämpö ei ole 25 astetta.
88-vuotias äitini kyllä valittaa nykyään kylmästä jos on 24 astetta lämmintä...
Laitoin tarkan mittarin, heillä on yleensä 24,5 mikä on minulle ihan liikaa.
Joo appi valitteli kanssa, sydän ja keuhkot oli jo alkanut prakata siinä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ilmalämpöpumppu? Mistä viileä ilma tulee? (ulkosuomalainen)
Englanniksi se on heat pump tai air source heat pump. Lämmittää talvisin ja viilentää kesäisin.
Suomen kesä on kylmä. Ilmastointia ei tarvita.
Meillä kerrostalossa toimiva ilmastointi, päivällä aurinkoa vastaan kaihtimet kiinni, niin pärjätään loistavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin palella sisällä kesälläkin? Päinvastoin, nautin nyt kun tarkenee. Paras sisälämpötila on n. 26 astetta kesät talvet, jotta tarkenen mekolla ilman villatakkia ja villasukkia.
Mitä teet sillä mekolla tuossa lämpötilassa?
No pidän päällä. Ei noilla asteilla vielä alasti tarkene, eikä kehtaisikaan, kun vieraita käy kylässä usein.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kerrostalossa toimiva ilmastointi, päivällä aurinkoa vastaan kaihtimet kiinni, niin pärjätään loistavasti.
Se on ilmavaihtokone. Ei ilmastointi.
Vierailija kirjoitti:
Koska viime kesänä taloyhtiön halltus antoi ymmärtää että vievät asiaa eteenpäin. Nyt sitten kesän alussa sanoivatkin ettei yhtiö tee mitään jokainen hoitakoon itse (luvat ja muut). Eka alkoi hoitaa ja musevirasto totesi että kaikki halukkaat asunnot yhdessä samanlaiset julkisivut eikä mitään yksittäisiä sooloiluja. Kusi siinä sitten homma tämän kesän osalta.
Museovirasto kuitenkin aikoinaan hyväksyi burgeriravintolan Helsingin Rautatieaseman edustavimpaan liiketilaan En tietenkään väitä, että kyseessä olisi ollut lahjonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin palella sisällä kesälläkin? Päinvastoin, nautin nyt kun tarkenee. Paras sisälämpötila on n. 26 astetta kesät talvet, jotta tarkenen mekolla ilman villatakkia ja villasukkia.
Mitä teet sillä mekolla tuossa lämpötilassa?
No pidän päällä. Ei noilla asteilla vielä alasti tarkene, eikä kehtaisikaan, kun vieraita käy kylässä usein.
Eivätkö ne vieraat voisi riisua vaatteensa eteisessä? Kunnon gangbang.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ilmalämpöpumppu? Mistä viileä ilma tulee? (ulkosuomalainen)
Englanniksi se on heat pump tai air source heat pump. Lämmittää talvisin ja viilentää kesäisin.
Pylly vasten pyllyä, pump pump.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ilmalämpöpumppu? Mistä viileä ilma tulee? (ulkosuomalainen)
Englanniksi se on heat pump tai air source heat pump. Lämmittää talvisin ja viilentää kesäisin.
Lämpimissä maissa yleinen AC jossa erillinen ulko- ja sisäyksikkö pumppaa lämpöä sisältä ulos.
Pohjoiseen tarkoitetut vehkeet (hiukan hintavampia) on optimoitu pumppaamaan lämpöä sisälle päin mutta voidaan käyttää myös ilmastointilaitteena.
Ilp tai ilppi on yleinen nimitys näille ilmalämpöpumpuille.
Lämpöpumppu on yleisnimitys, niitä on esmes pyykinkuivaajissa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin palella sisällä kesälläkin? Päinvastoin, nautin nyt kun tarkenee. Paras sisälämpötila on n. 26 astetta kesät talvet, jotta tarkenen mekolla ilman villatakkia ja villasukkia.
Mitä teet sillä mekolla tuossa lämpötilassa?
No pidän päällä. Ei noilla asteilla vielä alasti tarkene, eikä kehtaisikaan, kun vieraita käy kylässä usein.
Eivätkö ne vieraat voisi riisua vaatteensa eteisessä? Kunnon gangbang.
Äitisi kyläilee täällä usein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kerrostalossa toimiva ilmastointi, päivällä aurinkoa vastaan kaihtimet kiinni, niin pärjätään loistavasti.
Se on ilmavaihtokone. Ei ilmastointi.
Monissa uusissa kerrostaloissa on kylläkin ilmastointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin palella sisällä kesälläkin? Päinvastoin, nautin nyt kun tarkenee. Paras sisälämpötila on n. 26 astetta kesät talvet, jotta tarkenen mekolla ilman villatakkia ja villasukkia.
Mitä teet sillä mekolla tuossa lämpötilassa?
No pidän päällä. Ei noilla asteilla vielä alasti tarkene, eikä kehtaisikaan, kun vieraita käy kylässä usein.
Eivätkö ne vieraat voisi riisua vaatteensa eteisessä? Kunnon gangbang.
Äitisi kyläilee täällä usein
Tuskin, kun kuoli jo -90.
Vierailija kirjoitti:
Se laite mikä minulla oli, piti kovaa meteliä ja söi paljon sähköä. Hajosi 1,5 kesän jälkeen. Ja korvausilma tuli mistä tuli. Poistoputken sijoittelun kanssakin oli taistelua kun uusissa taloissa tuuletusikkunoissakin on tuplalasi joiden erottaminen eli synkroinnin poistaminen, jotta ikkunat saa täysin auki, on todella vaikeaa jopa kaksin, yksin lähes mahdotonta.
Sillähän ne siirrettävät koneet vie paljon sähköä kun huoneeseen imetään jatkuvasti kuumaa korvausilmaa.
Satunnaisessa käytössä joten kuten välttävää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin palella sisällä kesälläkin? Päinvastoin, nautin nyt kun tarkenee. Paras sisälämpötila on n. 26 astetta kesät talvet, jotta tarkenen mekolla ilman villatakkia ja villasukkia.
Mitä teet sillä mekolla tuossa lämpötilassa?
No pidän päällä. Ei noilla asteilla vielä alasti tarkene, eikä kehtaisikaan, kun vieraita käy kylässä usein.
Eivätkö ne vieraat voisi riisua vaatteensa eteisessä? Kunnon gangbang.
Äitisi kyläilee täällä usein
Tuskin, kun kuoli jo -90.
Ilmankos onkin usein kalman hajua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin palella sisällä kesälläkin? Päinvastoin, nautin nyt kun tarkenee. Paras sisälämpötila on n. 26 astetta kesät talvet, jotta tarkenen mekolla ilman villatakkia ja villasukkia.
No ei 26:ssa asteessa juuri kukaan viilennystä tarvitse.
Muutama aste lisää ja kosteata niin saattaa olla tarpeen, etenkin jos ei yölläkään ilma yhtään jäähdy.
Nimenomaan tuntuu moni tarvitsevan, ensin valitetaan puoli vuotta siitä kuinka Suomen talvi on pitkä ja kylmä, ja sitten kun tulee kesä niin ei kelpaa sekään vaan valitetaan kuumasta ja ihmetellään miksi joku toinen ei halua viilentää kotiaan silloin kun kerrankin tarkenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin palella sisällä kesälläkin? Päinvastoin, nautin nyt kun tarkenee. Paras sisälämpötila on n. 26 astetta kesät talvet, jotta tarkenen mekolla ilman villatakkia ja villasukkia.
No ei 26:ssa asteessa juuri kukaan viilennystä tarvitse.
Muutama aste lisää ja kosteata niin saattaa olla tarpeen, etenkin jos ei yölläkään ilma yhtään jäähdy.
Nimenomaan tuntuu moni tarvitsevan, ensin valitetaan puoli vuotta siitä kuinka Suomen talvi on pitkä ja kylmä, ja sitten kun tulee kesä niin ei kelpaa sekään vaan valitetaan kuumasta ja ihmetellään miksi joku toinen ei halua viilentää kotiaan silloin kun kerrankin tarkenee.
Valittajat valittaa.
Koska viime kesänä taloyhtiön halltus antoi ymmärtää että vievät asiaa eteenpäin. Nyt sitten kesän alussa sanoivatkin ettei yhtiö tee mitään jokainen hoitakoon itse (luvat ja muut). Eka alkoi hoitaa ja musevirasto totesi että kaikki halukkaat asunnot yhdessä samanlaiset julkisivut eikä mitään yksittäisiä sooloiluja. Kusi siinä sitten homma tämän kesän osalta.