Mikset ole hankkinut kotiisi ilmastointikonetta?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ole tarvetta. Pimennysverhot ja tuulettimet ovat riittäänet aina. Ei ole kuuma. Sitten ostan jos joskus tulee sellainen päivä ettei nuo riitä mutta en usko että sellaista päivää tulee koskaan.
Jos ja kun tulee se ensimmäinen kunnon helleaalto niin ovat loppuunmyytyjä.
Jos ja kun on pärjännyt tähänkin asti ilman, tuskinpa yhtäkkiä tulee tarvetta ostaa tuuletinta.
t. eri
En tiedä, mikä on ilmastointikone
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ilmalämpöpumppu.
Se on ilmastointikone...
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mikä on ilmastointikone
Ilmalämpöpumppu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ole tarvetta. Pimennysverhot ja tuulettimet ovat riittäänet aina. Ei ole kuuma. Sitten ostan jos joskus tulee sellainen päivä ettei nuo riitä mutta en usko että sellaista päivää tulee koskaan.
Jos ja kun tulee se ensimmäinen kunnon helleaalto niin ovat loppuunmyytyjä.
Mutta edelleen mulla ei ole tarvetta ostaa. Ne ostaa ketkä kokee tarpeelliseksi. On niitä helleaaltoja ollut joka vuosi.
Koska kotini on metsän keskellä. Suuret puut varjostavat ja suojaavat helteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mikä on ilmastointikone
Ilmalämpöpumppu...
Ilmalämpöpumppu on ilmalämpöpumppu ei mikään ilmastointikone. ILPillähän voi myös lämmittää.
Koska olen koko kesän ulkona töissä. Sälekaihtimet on kiinni koko päivän. Työpäivän jälkeen käyn meressä uimassa ja siitä pelkkä pyyhe ja uikkarit päällä 400 metriä kotiin suihkuun. Asun alimmassa nurkkakämpässä. Ei meille tarvitse ilmastointikonetta.
Olen hankkinut, mutta hyvin pärjää ilman, ulkona on 16 astetta
En kyllä tiedä, miten selviän ensin yöstä, kun tällä hetkellä on +15 asteen superhelle päällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä tee hevonhelvettiä. Ilmalämpöpumpulla kyllä tekisi, mutta en halua itse kustantaa vuokra-asuntooni.
Kyllä tekee. Helteellä koneen laittaa päälle vaikka kymmeneksi minuutiksi niin asunto on sopivan viileä ainakin muutaman tunnin.
Ilmastointilaitteen putki pitää laittaa tuuletusikkunaan. Asunto viilenee jonkin verran vain siinä tapauksessa, että tuuletusikkuna on muuten niin tilkitty, ettei sisään pääse lainkaan lämmintä ilmaa. Ilmalämpöpumppu on ainoa ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ole tarvetta. Pimennysverhot ja tuulettimet ovat riittäänet aina. Ei ole kuuma. Sitten ostan jos joskus tulee sellainen päivä ettei nuo riitä mutta en usko että sellaista päivää tulee koskaan.
Jos ja kun tulee se ensimmäinen kunnon helleaalto niin ovat loppuunmyytyjä.
Jos ja kun on pärjännyt tähänkin asti ilman, tuskinpa yhtäkkiä tulee tarvetta ostaa tuuletinta.
t. eri
Nuori ja terve kestää lämpöä hyvin, ikääntyneet sydänvikaiset eivät.
Jos tulee sellainen helleaalto ettei yöksikään jäähdy niin kuolleisuus kasvaa rajusti.
Suomessa kuollaan vähiten kun ulkolämpö on 18 C.
Monille ikäihmisille mukava lämpö on kylläkin 25 C eli varsinaisia tappohelteitä ei Suomessa nyt olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin palella sisällä kesälläkin? Päinvastoin, nautin nyt kun tarkenee. Paras sisälämpötila on n. 26 astetta kesät talvet, jotta tarkenen mekolla ilman villatakkia ja villasukkia.
Mitä teet sillä mekolla tuossa lämpötilassa?
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä tee hevonhelvettiä. Ilmalämpöpumpulla kyllä tekisi, mutta en halua itse kustantaa vuokra-asuntooni.
Kyllä tekee, sisälämpötila laskee 10 asteella tunnissa.
Ei ole vielä ollut hellettä. Noin 24 astetta ei vielä nosta talomme sisälämpötilaa. Pitää olla viikon verran yli 30 astetta, niin sitten voi sisälämpötila nousta 23 asteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tulen kipeäksi kaikista viilennyslaitteista,tulee flunssa,keuhkoputkentulehdus ym.Ei ole vielä ollut lämmintä,alan tareta vasta +25-30 asteessa.
Tarkoitin alan tareta vasta +30-35 nyt ollut liian viileät ilmat minulle.
Suomenlahden rannalla asuessa ei ole ollut tarvetta viilennykseen. Sisämaan säitä en tiedä.
Asuntoni varjon puolella, tuuletin riittää hyvin.
En tarvitse. Olen vilukissa ja tykkään lämmöstä. En mielelläni hanki mitään tarpeetonta. Lämpötyynyjä minulla kyllä on useampikin, niille on käyttöä.