Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset ole hankkinut kotiisi ilmastointikonetta?

Vierailija
28.06.2026 |

Se on tuikitärkeä näillä helteillä.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse. Olen vilukissa ja tykkään lämmöstä. En mielelläni hanki mitään tarpeetonta. Lämpötyynyjä minulla kyllä on useampikin, niille on käyttöä.

Vierailija
42/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole tarvetta.  Pimennysverhot ja tuulettimet ovat riittäänet aina. Ei ole kuuma. Sitten ostan jos joskus tulee sellainen päivä ettei nuo riitä mutta en usko että sellaista päivää tulee koskaan.

Jos ja kun tulee se ensimmäinen kunnon helleaalto niin ovat loppuunmyytyjä.

 

 

Jos ja kun on pärjännyt tähänkin asti ilman, tuskinpa yhtäkkiä tulee tarvetta ostaa tuuletinta.

 

t. eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä on ilmastointikone

Vierailija
44/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ilmalämpöpumppu.

Se on ilmastointikone...

Vierailija
45/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mikä on ilmastointikone

Ilmalämpöpumppu...

Vierailija
46/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole tarvetta.  Pimennysverhot ja tuulettimet ovat riittäänet aina. Ei ole kuuma. Sitten ostan jos joskus tulee sellainen päivä ettei nuo riitä mutta en usko että sellaista päivää tulee koskaan.

Jos ja kun tulee se ensimmäinen kunnon helleaalto niin ovat loppuunmyytyjä.

Mutta edelleen mulla ei ole tarvetta ostaa. Ne ostaa ketkä kokee tarpeelliseksi.  On niitä helleaaltoja ollut joka vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kotini on metsän keskellä. Suuret puut varjostavat ja suojaavat helteellä.

Vierailija
48/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mikä on ilmastointikone

Ilmalämpöpumppu...

 

 

Ilmalämpöpumppu on ilmalämpöpumppu ei mikään ilmastointikone. ILPillähän voi myös lämmittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo yleiskone. 

Vierailija
50/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen koko kesän ulkona töissä. Sälekaihtimet on kiinni koko päivän. Työpäivän jälkeen käyn meressä uimassa ja siitä pelkkä pyyhe ja uikkarit päällä 400 metriä kotiin suihkuun. Asun alimmassa nurkkakämpässä. Ei meille tarvitse ilmastointikonetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkinut, mutta hyvin pärjää ilman, ulkona on 16 astetta 

Vierailija
52/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä,  miten selviän ensin yöstä, kun tällä hetkellä on +15 asteen superhelle päällä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä tee hevonhelvettiä. Ilmalämpöpumpulla kyllä tekisi, mutta en halua itse kustantaa vuokra-asuntooni.

Kyllä tekee. Helteellä koneen laittaa päälle vaikka kymmeneksi minuutiksi niin asunto on sopivan viileä ainakin muutaman tunnin.

Ilmastointilaitteen putki pitää laittaa tuuletusikkunaan. Asunto viilenee jonkin verran vain siinä tapauksessa, että tuuletusikkuna on muuten niin tilkitty, ettei sisään pääse lainkaan lämmintä ilmaa. Ilmalämpöpumppu on ainoa ratkaisu.

Vierailija
54/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole tarvetta.  Pimennysverhot ja tuulettimet ovat riittäänet aina. Ei ole kuuma. Sitten ostan jos joskus tulee sellainen päivä ettei nuo riitä mutta en usko että sellaista päivää tulee koskaan.

Jos ja kun tulee se ensimmäinen kunnon helleaalto niin ovat loppuunmyytyjä.

 

 

Jos ja kun on pärjännyt tähänkin asti ilman, tuskinpa yhtäkkiä tulee tarvetta ostaa tuuletinta.

 

t. eri

Nuori ja terve kestää lämpöä hyvin, ikääntyneet sydänvikaiset eivät.

 

Jos tulee sellainen helleaalto ettei yöksikään jäähdy niin kuolleisuus kasvaa rajusti.

 

Suomessa kuollaan vähiten kun ulkolämpö on 18 C.

 

Monille ikäihmisille mukava lämpö on kylläkin 25 C eli varsinaisia tappohelteitä ei Suomessa nyt olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisin palella sisällä kesälläkin? Päinvastoin, nautin nyt kun tarkenee. Paras sisälämpötila on n. 26 astetta kesät talvet, jotta tarkenen mekolla ilman villatakkia ja villasukkia.

Mitä teet sillä mekolla tuossa lämpötilassa?

Vierailija
56/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä tee hevonhelvettiä. Ilmalämpöpumpulla kyllä tekisi, mutta en halua itse kustantaa vuokra-asuntooni.

Kyllä tekee, sisälämpötila laskee 10 asteella tunnissa.

Vierailija
57/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä ollut hellettä. Noin 24 astetta ei vielä nosta talomme sisälämpötilaa. Pitää olla viikon verran yli 30 astetta, niin sitten voi sisälämpötila nousta 23 asteeseen.

Vierailija
58/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen kipeäksi kaikista viilennyslaitteista,tulee flunssa,keuhkoputkentulehdus ym.Ei ole vielä ollut lämmintä,alan tareta vasta +25-30 asteessa.

Tarkoitin alan tareta vasta +30-35 nyt ollut liian viileät ilmat minulle.

Vierailija
59/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenlahden rannalla asuessa ei ole ollut tarvetta viilennykseen. Sisämaan säitä en tiedä.

Vierailija
60/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoni varjon puolella, tuuletin riittää hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän