Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset ole hankkinut kotiisi ilmastointikonetta?

Vierailija
28.06.2026 |

Se on tuikitärkeä näillä helteillä.

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vieläkään tarvinnut, tuulettimet riittää.

Vierailija
62/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä tee hevonhelvettiä. Ilmalämpöpumpulla kyllä tekisi, mutta en halua itse kustantaa vuokra-asuntooni.

Kyllä tekee. Helteellä koneen laittaa päälle vaikka kymmeneksi minuutiksi niin asunto on sopivan viileä ainakin muutaman tunnin.

Ilmastointilaitteen putki pitää laittaa tuuletusikkunaan. Asunto viilenee jonkin verran vain siinä tapauksessa, että tuuletusikkuna on muuten niin tilkitty, ettei sisään pääse lainkaan lämmintä ilmaa. Ilmalämpöpumppu on ainoa ratkaisu.

Siirettävät ilmastointilaitteet ovat lähinnä hätävararatkaisuja, satunnaiseen käyttöön/tarpeeseen kumminkin edullisin ratkaisu.

 

Mulla on sellaisia, aggregaatillakin toimii. Meteliä tietty eikä ihan halpaa mutta kun lämpö keskipäivällä auringon paahteessa on yli 32 niin pakko käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri lämmöstä tykkää, eikä lämmintä (+30) ole kuin viikko kaks vuodesta. Sen pärjää ilman vekottimiakin, valittamatta.

T. 144kg hyvin tarkenee

Vierailija
64/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole tarvetta.  Pimennysverhot ja tuulettimet ovat riittäänet aina. Ei ole kuuma. Sitten ostan jos joskus tulee sellainen päivä ettei nuo riitä mutta en usko että sellaista päivää tulee koskaan.

Jos ja kun tulee se ensimmäinen kunnon helleaalto niin ovat loppuunmyytyjä.

 

 

Jos ja kun on pärjännyt tähänkin asti ilman, tuskinpa yhtäkkiä tulee tarvetta ostaa tuuletinta.

 

t. eri

Nuori ja terve kestää lämpöä hyvin, ikääntyneet sydänvikaiset eivät.

 

Jos tulee sellainen helleaalto ettei yöksikään jäähdy niin kuolleisuus kasvaa rajusti.

 

Suomessa kuollaan vähiten kun ulkolämpö on 18 C.

 

Monille ikäihmisille mukava lämpö on kylläkin 25 C eli varsinaisia tappohelteitä ei Suomessa nyt olekaan.

Kenellekään mukava nukkumalämpö ei ole 25 astetta.

Vierailija
65/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi kun meillä on koneellinen ilmastointi. Miksi sen lisäksi pitäisi olla joku erillinen möhkäle vielä?

Vierailija
66/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vieläkään tarvinnut, tuulettimet riittää.

Mites jos tulee ne ennätyshelteet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksi kun meillä on koneellinen ilmastointi. Miksi sen lisäksi pitäisi olla joku erillinen möhkäle vielä?

Jaa sulla on jo ilmastointikone...

Vierailija
68/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vieläkään tarvinnut, tuulettimet riittää.

Mites jos tulee ne ennätyshelteet?

 

 

Joka kesä  niistä mouhotetaan, mutta vieläkään ei ole näkynyt.

 

t. eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisin palella sisällä kesälläkin? Päinvastoin, nautin nyt kun tarkenee. Paras sisälämpötila on n. 26 astetta kesät talvet, jotta tarkenen mekolla ilman villatakkia ja villasukkia.

Mitä teet sillä mekolla tuossa lämpötilassa?

Seksihelteet...

Vierailija
70/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi kun meillä on koneellinen ilmastointi. Miksi sen lisäksi pitäisi olla joku erillinen möhkäle vielä?

Jaa sulla on jo ilmastointikone...

Kyllä, siksi en ole hankkinut. Kuuluu varusteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole tarvetta.  Pimennysverhot ja tuulettimet ovat riittäänet aina. Ei ole kuuma. Sitten ostan jos joskus tulee sellainen päivä ettei nuo riitä mutta en usko että sellaista päivää tulee koskaan.

Jos ja kun tulee se ensimmäinen kunnon helleaalto niin ovat loppuunmyytyjä.

 

 

Jos ja kun on pärjännyt tähänkin asti ilman, tuskinpa yhtäkkiä tulee tarvetta ostaa tuuletinta.

 

t. eri

Nuori ja terve kestää lämpöä hyvin, ikääntyneet sydänvikaiset eivät.

 

Jos tulee sellainen helleaalto ettei yöksikään jäähdy niin kuolleisuus kasvaa rajusti.

 

Suomessa kuollaan vähiten kun ulkolämpö on 18 C.

 

Monille ikäihmisille mukava lämpö on kylläkin 25 C eli varsinaisia tappohelteitä ei Suomessa nyt olekaan.

Kenellekään mukava nukkumalämpö ei ole 25 astetta.

88-vuotias äitini kyllä valittaa nykyään kylmästä jos on 24 astetta lämmintä...

 

Laitoin tarkan mittarin, heillä on yleensä 24,5 mikä on minulle ihan liikaa.

Vierailija
72/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako muuten kerrostalossa huudattaa ilmastointilaitetta läpi yön? Ovat aika äänekkäitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä.

Vierailija
74/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vieläkään tarvinnut, tuulettimet riittää.

Mites jos tulee ne ennätyshelteet?

 

 

Joka kesä  niistä mouhotetaan, mutta vieläkään ei ole näkynyt.

 

t. eri

Ei ole niin mutta muutama vuosi sitten oli aika lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole tarvetta.  Pimennysverhot ja tuulettimet ovat riittäänet aina. Ei ole kuuma. Sitten ostan jos joskus tulee sellainen päivä ettei nuo riitä mutta en usko että sellaista päivää tulee koskaan.

Jos ja kun tulee se ensimmäinen kunnon helleaalto niin ovat loppuunmyytyjä.

 

 

Jos ja kun on pärjännyt tähänkin asti ilman, tuskinpa yhtäkkiä tulee tarvetta ostaa tuuletinta.

 

t. eri

Nuori ja terve kestää lämpöä hyvin, ikääntyneet sydänvikaiset eivät.

 

Jos tulee sellainen helleaalto ettei yöksikään jäähdy niin kuolleisuus kasvaa rajusti.

 

Suomessa kuollaan vähiten kun ulkolämpö on 18 C.

 

Monille ikäihmisille mukava lämpö on kylläkin 25 C eli varsinaisia tappohelteitä ei Suomessa nyt olekaan.

Kenellekään mukava nukkumalämpö ei ole 25 astetta.

88-vuotias äitini kyllä valittaa nykyään kylmästä jos on 24 astetta lämmintä...

 

Laitoin tarkan mittarin, heillä on yleensä 24,5 mikä on minulle ihan liikaa.

8-kymppinen isäni kuoli 2010 tappohelteisiin.

Vierailija
76/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meillä.

Siirrettävä ilmastointilaite.

Vierailija
77/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisin palella sisällä kesälläkin? Päinvastoin, nautin nyt kun tarkenee. Paras sisälämpötila on n. 26 astetta kesät talvet, jotta tarkenen mekolla ilman villatakkia ja villasukkia.

No ei 26:ssa asteessa juuri kukaan viilennystä tarvitse.

 

Muutama aste lisää ja kosteata niin saattaa olla tarpeen, etenkin jos ei yölläkään ilma yhtään jäähdy.

Niin no, ehkä kirjoitin epäselvästi, mutta 26 astetta on minulle paras/minimi, kuumempikin toki saa olla, enkä siltikään todellakaan haaveilisi viilennyksestä. Mitä kuumempi se parempi.

Vierailija
78/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vieläkään tarvinnut, tuulettimet riittää.

Mites jos tulee ne ennätyshelteet?

 

 

Joka kesä  niistä mouhotetaan, mutta vieläkään ei ole näkynyt.

 

t. eri

Ei ole niin mutta muutama vuosi sitten oli aika lähellä.

Valitatko myös siitä, ettei talvella ole paukkupakkasia?

Vierailija
79/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on  ilmalämpöpumppu? Mistä viileä ilma tulee?  (ulkosuomalainen)

Vierailija
80/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerrassa ilmalämpöpumppu. Alakerta on puoliksi maan alla, niin siellä miellyttävä 21 astetta vaikka olisi kaksi viikkoa hellettä putkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän