Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset ole hankkinut kotiisi ilmastointikonetta?

Vierailija
28.06.2026 |

Se on tuikitärkeä näillä helteillä.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vieläkään tarvinnut, tuulettimet riittää.

Mites jos tulee ne ennätyshelteet?

Ne oli viime vuonnakin ja hyvin hän tuntuu olevan elossa.

Niinhän sitä ollaan elossa kunnes ei enää olla...

Vierailija
122/134 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrettävä ilmastointilaite toimii itsellänikin hyvin. Pitää huolehtia että korvausilma sisätiloihin tulee varjoisalta ja viileältä puolelta taloa, puhallus ulos lämpimältä sivulta. Pienellä laitteella jäähtyy koko talo, ääntä tosin lähtee laitteesta aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankkisin sen,kun ilmankin pärjään? 

Vierailija
124/134 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hankkinut koskaan ilmalämpöpumppua, koska en osannut laskea, minne ja millä lämpötilaerolla kastepiste muodostuu. Tiedän kyllä 60-luvun taloni rakenteet ja kastepisteen laskentakaavat, mutta en löytänyt vanhoihin materiaaleihin liittyviä vakioita.

Onneksi Suomessa on vain vähän pitkiä hellejaksoja.

Vierailija
125/134 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska viime kesänä taloyhtiön halltus antoi ymmärtää että vievät asiaa eteenpäin. Nyt sitten kesän alussa sanoivatkin ettei yhtiö tee mitään jokainen hoitakoon itse (luvat ja muut). Eka alkoi hoitaa ja musevirasto totesi että kaikki halukkaat asunnot yhdessä samanlaiset julkisivut eikä mitään yksittäisiä sooloiluja. Kusi siinä sitten homma tämän kesän osalta. 

Kuulostaa siltä, että teidän on paras viedä asia yhtiökokoukseen päätettäväksi.

Vierailija
126/134 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne huuda kuin pölynimuri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/134 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne huuda kuin pölynimuri?

Siirrettävät halpikset kyllä.

Kiinteästi asennettavat ovat hiljaisempia. 

Vierailija
128/134 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun sitä hellettä on vain kuukauden tai korkeintaan pari vuodessa ja sen ajan haluan säästää sähkölaskussa...

 

Joka tapauksessa mielummin paukkupakkanen, kuin helle. Ensimmäiseen voi vaikuttaa pukeutumisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/134 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole tarvetta.  Pimennysverhot ja tuulettimet ovat riittäänet aina. Ei ole kuuma. Sitten ostan jos joskus tulee sellainen päivä ettei nuo riitä mutta en usko että sellaista päivää tulee koskaan.

Jos ja kun tulee se ensimmäinen kunnon helleaalto niin ovat loppuunmyytyjä.

Niinkö? Heh. Miksi niin kuvittelet? Tulee helle ja kuuma ja kaikki ryntää hankkimaan laitetta? Eiköhän melkein kaikilla, jotka sen tarvii, ole jo sellainen hankittuna viime vuodelta tai aikaisemmin. Ihan kuin tämä vuosi olisi eka ikinä, kun Suomessa on helle 😁

Eihän tänä vuonna ole helteitä ollut?

Sanottiinko että  on ollut? 

Tuossahan puhuttiin tulevaisuudesta.

Vierailija
130/134 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole helteet eikä niitä edes tule joka kesä. Kesinä 2010, 2014, 2018, 2021 ja vähän kesänä 2025 olisi ollut tarvetta. Muina kesinä turha olisi ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/134 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole helteet eikä niitä edes tule joka kesä. Kesinä 2010, 2014, 2018, 2021 ja vähän kesänä 2025 olisi ollut tarvetta. Muina kesinä turha olisi ollut. 

Niinhän se on vakuutuksienkin kanssa.

Suurimman osan aikaa hyödyttömiä.

Vierailija
132/134 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirrettävä ilmastointilaite toimii itsellänikin hyvin. Pitää huolehtia että korvausilma sisätiloihin tulee varjoisalta ja viileältä puolelta taloa, puhallus ulos lämpimältä sivulta. Pienellä laitteella jäähtyy koko talo, ääntä tosin lähtee laitteesta aika paljon.

Voi toimia, jos on läpitalon asunto. Ei toimi, jos kaikki asunnon ikkunat ovat siellä auringon puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/134 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kesää sitten olin niin tuskissani, että marssin giganttiin ostamaan ilmastointilaitetta. Myyjät oli juoruumassa keskenään, hain yhden avuksi, sanoi ettei ilmastointilaitteet sovi mun vuokrakämpän ikkunoihin ja peruutti joka sanalla askeleen pois päin joten ei selvästi kiinnostanu palvella vaikka olisin ollu valmis maksaamaan vaikka 500e samantien. 

Ostin sen sijaan dysonin tapaisen tuulettimen eri firmalta ja myöhemmin huomasin prismassa että ilmastointilaitteisiin saakin myös minun ikkunaani sopivia osia. 

Vierailija
134/134 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi parin viikon takia kun lähden kohta mökille. Oikeastaan täytyy odotella kaukojäähdytyksen yleistymistä kun julkisivuun ei saa laittaa mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä