Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset ole hankkinut kotiisi ilmastointikonetta?

Vierailija
28.06.2026 |

Se on tuikitärkeä näillä helteillä.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asunnon ikkunat sopivilla paikoilla, eli oikeanlaisella tuuletuksella ja oikeanlaisilla verhojenkäytöillä pärjätään hyvin. Lisäksi ei tarvitse maksaa ylimääräistä liioista sähköhärpäkkeistä, joten sähkölaskutkin pysyvät kuosissaan.

Vierailija
22/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä helteillä? Ei täällä mitään hellettä ole. Ulkona 25 astetta vain, sisällä viileämpää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä tee hevonhelvettiä. Ilmalämpöpumpulla kyllä tekisi, mutta en halua itse kustantaa vuokra-asuntooni.

Kyllä tekee. Helteellä koneen laittaa päälle vaikka kymmeneksi minuutiksi niin asunto on sopivan viileä ainakin muutaman tunnin.

Mä ostin 400€ ilmastointikoneen ja ihan sysipaska. Pitää vaan meteliä muttei viilennä juurikaan. 

😅 Koska se on rikki, tai et osaa käyttää sitä.

Tuskin on rikki. Ihan oikein on asennettu poistoputken kanssa.

No rikki se on jos ei toimi, ei tullut mieleen ottaa takuukorjaukseen yhteyttä?

Vierailija
24/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen kipeäksi kaikista viilennyslaitteista,tulee flunssa,keuhkoputkentulehdus ym.Ei ole vielä ollut lämmintä,alan tareta vasta +25-30 asteessa.

Vierailija
25/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pidän siitä että on lämmin. 

Vierailija
26/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä helteillä? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Suomessa koskaan tarvinnut

Vierailija
28/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kertaakaan ollut tänä vuonna yöllä yli 17 astetta lämmintä. Ei siis mitään käyttöä millekään viilennyskoneille. Kerrostalon koneellinen ilmanvaihto jriittää hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olisi kyllä ollut tarpeen. Mieletön +19 asteinen helle.

Vierailija
30/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun, no money, no honey.

-Kylmät kädet 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään olisi kyllä ollut tarpeen. Mieletön +19 asteinen helle.

+19c ei täytä helteen kriteereitä. 

Vierailija
32/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut tässä asunnossa 25 vuotta. Ikinä ei ole sisällä lämpötila noussut yli 22 asteen. Kerrostaloasunto, johon ei koskaan ole suoraa auringon paahdetta. Puut varjostavat mukavasti talon ympärillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään olisi kyllä ollut tarpeen. Mieletön +19 asteinen helle.

+19c ei täytä helteen kriteereitä. 

 

 

Sinun aivokapasiteettisi ei täytä normaalin kriteereitä. Jos täyttäisi, olisit tunnistanut sarkasmin. 

Vierailija
34/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä tee hevonhelvettiä. Ilmalämpöpumpulla kyllä tekisi, mutta en halua itse kustantaa vuokra-asuntooni.

Kyllä tekee. Helteellä koneen laittaa päälle vaikka kymmeneksi minuutiksi niin asunto on sopivan viileä ainakin muutaman tunnin.

Mä ostin 400€ ilmastointikoneen ja ihan sysipaska. Pitää vaan meteliä muttei viilennä juurikaan. 

😅 Koska se on rikki, tai et osaa käyttää sitä.

Tuskin on rikki. Ihan oikein on asennettu poistoputken kanssa.

Mutta kaasut haihtuneet pienen mikrohalkeaman vuoksi. Se puhaltaa sitten kuin tuuletin. Ei kannata korjata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole tarvetta.  Pimennysverhot ja tuulettimet ovat riittäänet aina. Ei ole kuuma. Sitten ostan jos joskus tulee sellainen päivä ettei nuo riitä mutta en usko että sellaista päivää tulee koskaan.

Vierailija
36/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai en vai Mulla on niitä 10 ja mattokin leijuu ilmassa ja tuuletusikkunasta kuuluu pieruääniä 

Vierailija
37/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisin palella sisällä kesälläkin? Päinvastoin, nautin nyt kun tarkenee. Paras sisälämpötila on n. 26 astetta kesät talvet, jotta tarkenen mekolla ilman villatakkia ja villasukkia.

No ei 26:ssa asteessa juuri kukaan viilennystä tarvitse.

 

Muutama aste lisää ja kosteata niin saattaa olla tarpeen, etenkin jos ei yölläkään ilma yhtään jäähdy.

Vierailija
38/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut tarvetta.

Vierailija
39/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää talo on niitä vanhanaikaisia hirsiasumuksia, jotka on rakennettu siten, että etlään tai pohjoiseen ei ole ainuttakaan ikkunaa. Puut varjostaa sen verran, että ei meillä sisätilat lämpene, vaikka ulkona olisi 30 astetta. Ei siis mitään tarvetta ilmastointikoneelle. Jos tulee kamalan kuuma, niin tuossa viereisessä talossa on ikivanha 100 neliön kellari, siellä oli tänään 8 astetta lämmintä ilman koneellista jäähdytystä. 

Vierailija
40/116 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole tarvetta.  Pimennysverhot ja tuulettimet ovat riittäänet aina. Ei ole kuuma. Sitten ostan jos joskus tulee sellainen päivä ettei nuo riitä mutta en usko että sellaista päivää tulee koskaan.

Jos ja kun tulee se ensimmäinen kunnon helleaalto niin ovat loppuunmyytyjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi