Mikset ole hankkinut kotiisi ilmastointikonetta?
Kommentit (116)
Millä helteillä? Ei täällä mitään hellettä ole. Ulkona 25 astetta vain, sisällä viileämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä tee hevonhelvettiä. Ilmalämpöpumpulla kyllä tekisi, mutta en halua itse kustantaa vuokra-asuntooni.
Kyllä tekee. Helteellä koneen laittaa päälle vaikka kymmeneksi minuutiksi niin asunto on sopivan viileä ainakin muutaman tunnin.
Mä ostin 400€ ilmastointikoneen ja ihan sysipaska. Pitää vaan meteliä muttei viilennä juurikaan.
😅 Koska se on rikki, tai et osaa käyttää sitä.
Tuskin on rikki. Ihan oikein on asennettu poistoputken kanssa.
No rikki se on jos ei toimi, ei tullut mieleen ottaa takuukorjaukseen yhteyttä?
Tulen kipeäksi kaikista viilennyslaitteista,tulee flunssa,keuhkoputkentulehdus ym.Ei ole vielä ollut lämmintä,alan tareta vasta +25-30 asteessa.
Koska pidän siitä että on lämmin.
En ole Suomessa koskaan tarvinnut
Ei ole kertaakaan ollut tänä vuonna yöllä yli 17 astetta lämmintä. Ei siis mitään käyttöä millekään viilennyskoneille. Kerrostalon koneellinen ilmanvaihto jriittää hyvin.
Tänään olisi kyllä ollut tarpeen. Mieletön +19 asteinen helle.
Katsos kun, no money, no honey.
-Kylmät kädet
Vierailija kirjoitti:
Tänään olisi kyllä ollut tarpeen. Mieletön +19 asteinen helle.
+19c ei täytä helteen kriteereitä.
Olen asunut tässä asunnossa 25 vuotta. Ikinä ei ole sisällä lämpötila noussut yli 22 asteen. Kerrostaloasunto, johon ei koskaan ole suoraa auringon paahdetta. Puut varjostavat mukavasti talon ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään olisi kyllä ollut tarpeen. Mieletön +19 asteinen helle.
+19c ei täytä helteen kriteereitä.
Sinun aivokapasiteettisi ei täytä normaalin kriteereitä. Jos täyttäisi, olisit tunnistanut sarkasmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä tee hevonhelvettiä. Ilmalämpöpumpulla kyllä tekisi, mutta en halua itse kustantaa vuokra-asuntooni.
Kyllä tekee. Helteellä koneen laittaa päälle vaikka kymmeneksi minuutiksi niin asunto on sopivan viileä ainakin muutaman tunnin.
Mä ostin 400€ ilmastointikoneen ja ihan sysipaska. Pitää vaan meteliä muttei viilennä juurikaan.
😅 Koska se on rikki, tai et osaa käyttää sitä.
Tuskin on rikki. Ihan oikein on asennettu poistoputken kanssa.
Mutta kaasut haihtuneet pienen mikrohalkeaman vuoksi. Se puhaltaa sitten kuin tuuletin. Ei kannata korjata.
Koska ei ole tarvetta. Pimennysverhot ja tuulettimet ovat riittäänet aina. Ei ole kuuma. Sitten ostan jos joskus tulee sellainen päivä ettei nuo riitä mutta en usko että sellaista päivää tulee koskaan.
Ai en vai Mulla on niitä 10 ja mattokin leijuu ilmassa ja tuuletusikkunasta kuuluu pieruääniä
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin palella sisällä kesälläkin? Päinvastoin, nautin nyt kun tarkenee. Paras sisälämpötila on n. 26 astetta kesät talvet, jotta tarkenen mekolla ilman villatakkia ja villasukkia.
No ei 26:ssa asteessa juuri kukaan viilennystä tarvitse.
Muutama aste lisää ja kosteata niin saattaa olla tarpeen, etenkin jos ei yölläkään ilma yhtään jäähdy.
Tää talo on niitä vanhanaikaisia hirsiasumuksia, jotka on rakennettu siten, että etlään tai pohjoiseen ei ole ainuttakaan ikkunaa. Puut varjostaa sen verran, että ei meillä sisätilat lämpene, vaikka ulkona olisi 30 astetta. Ei siis mitään tarvetta ilmastointikoneelle. Jos tulee kamalan kuuma, niin tuossa viereisessä talossa on ikivanha 100 neliön kellari, siellä oli tänään 8 astetta lämmintä ilman koneellista jäähdytystä.
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ole tarvetta. Pimennysverhot ja tuulettimet ovat riittäänet aina. Ei ole kuuma. Sitten ostan jos joskus tulee sellainen päivä ettei nuo riitä mutta en usko että sellaista päivää tulee koskaan.
Jos ja kun tulee se ensimmäinen kunnon helleaalto niin ovat loppuunmyytyjä.
Meillä on asunnon ikkunat sopivilla paikoilla, eli oikeanlaisella tuuletuksella ja oikeanlaisilla verhojenkäytöillä pärjätään hyvin. Lisäksi ei tarvitse maksaa ylimääräistä liioista sähköhärpäkkeistä, joten sähkölaskutkin pysyvät kuosissaan.