Suviseuroista: Voiko joku vaan uskoa synnit anteeksi?
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi loistava asia jos ped oikeasti uskoisi syntinsä anteeksi. Hän tekisi kaikkensa estääkseen tulevat teot ja hoitaisi myös vastuunsa vanhoista. Koska näin ei tapahdu, voidaan todeta, että ei se anteeksianto kanna.
Pedofilia on sairaus. Pitää hakeutua hoitoon. Paras hoito ois pallit pois.
Ja loppuelämäksi pallo jalkaan.
Lapset täytyy pitää turvassa.
Jeesus puhui lasten viettelystä/pedofiliasta jyrkästi: parempi olisi, että myllynkivi kaulaan ja mereen. Ei ole pikkujuttu.
Olen samaa mieltä pedofiliasta, mutta myllynkivivertaus ei kerro siitä.
“Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sille olisi parempi, että hänen kaulaansa ripustettaisiin suuri myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.”
Lyhyesti selitettynä:
Jeesus korostaa, että on erittäin vakava asia johtaa toisia – erityisesti lapsia tai yksinkertaisesti uskovia – pois uskosta tai syntiin.
Jeesuksen tarkoitus on painottaa, kuinka vakavana Jumala pitää toisten hengellistä eksyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miettii, että ihmisen aivot toimivat eri taajuuksilla ja asltialueilla niin kevyt musiikki tempaa aivot niin eri asentoon, itselleni ihan miellyttävään asentoon, että on vaikea sitten pysyä enää siellä taajuudella, millä haluaa elää.
Miettikää vaikka joogaretriittiä ja Tuska festaria. Hyvin harva ihminen käy molemmissa vaan siinä, mikä on hänen taajuutensa mukainen paikka.
Ja usko vaarantuu aika pian, jos et enää pidä sen taajuutta hyvänä vaan hyppelet koko ajan muualle tai jopa oleilet muualla ja käyt vain seuroissa.
Mä en ole lesta, vaan konservatiivikristitty.
Kyse on henkivalloista.
Maailman musiikki voi kuulostaa kauniilta, mutta raskasta ja tahmeaa. Painaa meitä maallisiin ja syntiin. Jumala on saattanut antaa sille muusikolle alunperin musiikin lahjan, mutta ei ole mukana siinä maallisessa musassa.
Jumalalle tehty musiikki (virret, gospel) on erilaista, se virittää Taivas-taajuudelle. Jumala itse vaikuttaa siinä musiikissa, virkistää, antaa iloa, vetää ihmisiä Jeesuksen luo.
Hyvä esimerkki on Leonard Cohenin Hallelujah-laulu. Kaunis biisi, "hallelujah" on raamatullinen sana, mutta sanoitukset täyttä väkivaltaista tuubaa.
Taiteellisesti komea biisi, mutta kristillisesti katsottuna täysin arvoton.
Houkuttelevuus enemmänkin kuin tahmeus tai raskaus. Valheen isä on viehättävä ja puoleensavetävä.
Niin ja syntihän on tehty kuulostamaan ja tuntumaan ensisijaisesti hyvälle. Synti voi tuntua nautinnolliselta, lohduttavalta, eheyttävältä jne. Ihmisen omalta jutulta, "tää on osa mua ja persoonaani. Tää hoitaa mua."
Synti ja valhe voi tuntua myös jumalalliselle ja aiheuttaa haltioitunutta ja helpottunutta oloa, luin joskus Afrikassa jonku epäjumalanmenon aikana olleesta hybriksestä, että ihmiset itki ilosta.
No mistä sen tietää mikä on Jumalasta/Jeesuksesta? Jeesus on voimakkaampi kuin muut uskonnot, on ainut oikea Jumala, ja jos joku woodoo-porukka tulis tuohon ikkunan alle niin rukoilisin, ja heillä olisi hyyvin laimeat bileet. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellarit ja lestadiukset kilpailee asiakkaista eikun telttojen koolla .
Ei, mä iloitsen että Suomessa on lestadiolaiset, he ovat mahtavana selkärankana.
Mutta haluaisin että kokisivat "mind-blow":n eli uskaltaisivat ajatella että heidän seurakuntansakin ulkopuolella pelastutaan ja tullaan uskoon. Me olemme sisaria, vaikka he eivät uskalla ajatella niin.
Maailmalla pelastutaan Raamatun kaavan kautta, yksin tai toisen uskovan vieressä.
1) Synnintunto, 2) rukoilee synnit anteeksi (ja on valmis hylkäämään syntielämän) ja pyytää Jeesusta sydämeen 3.) = uskoontulo eli uudestisyntyminen.
Moni on lukenut yksin sairaalassa tai hotellissa pöytälaatikon Raamattua ja tullut uskoon.
Ei se uudestisyntyneiden porukka maailmassa iso ole. Vaikka nimikristittyjä on miljardi (en muista paljonko), niin oikeesti uudestisyntyneitä on maailman porukasta vain...ehkä 100 miljoonaa. En muista sitä arviota.
2/ Rukoilemalla ei saa syntejä anteeksi
Niin, sen saa uskomalla Jeesukseen ja ristintyöhönsä. Se vaan ei käytännössä oikein aukea monelle ei-uskovalle, itse yritin kirkon penkissä uskoa psyyken voimilla mutten tajunnut miten se uskominen tehdään. Kaikki ei varsinaisesti saa ahaa-elämystä Jeesuksen ristinkuolemasta puhuttaessa.
Se asia pitää pukea konkreettisempaan muotoon.
Eli käytännössä se, että pyytää synnit anteeksi ja on valmis ne hylkäämään, on jo ratkaiseva uskonaskel. Eli kun ihminen menee Jumalan luo, pyytää ne anteeksi niin huomaamattaan tulee uskoneeksi.
Usko ei ole oman psyyken suoritus ja pähkäilyjä, vaan Jumalan antama yliluonnollinen tapahtuma, lahja.
Uskominen on myös omistamista: Jeesuksen ja ristintyönsä omistamista.
Eli joka haluaa uskoa syntinsä anteeksi JA kääntyä koko sydämestään uskovaiseksi, ottaa Jeesuksen myös vastaan.
Paljon on kirkon penkissä tapahtuvaa syntien anteeksipyytelyä ilman 100 % kääntymistä elämässään Jeesuksen luo. Ihmiset lähtee kirkosta samanlaisina kuin tulivatkin.
Tämä on niin TOTTA ja perustuu Raamattuun:
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi: " Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi, niille ne anteeksi annetaan. Joille te ne pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Pyhän Hengen saanut ihminen voi julistaa toiselle synnit anteeksi
Joo, mutta kyllä ihminen voi uskoa synnit anteeks, tulla uskoon JA saada Pyhän Hengenkin vaikka yksin autiolla saarella ;)
Jumala käyttää uskovia ja meidät on tarkoitettu muiden kans yhteyteen, mutta Jumala kyllä osaa luotunsa kanssa puljata tarvittaessa ilman muitakin ihmisiä.
Tai Jumalan vinkkelistä ei-uskova pitää saada kiireesti pelastuksen ja Jeesuksen suojiin. Jos sieltä autiolta saarelta ei pääse kuin kerran vuodessa paatilla pois, niin Jumala ei kitsastele Pyhän Hengen antamistaan yksinäisen kääntyjänkään kohdalla :D
Elät Vanhan Testamentin aikaisten oppien mukaan, mitä syntien anteeksi saamiseen tulee. Vanhan Testamenti aikana Jeesus ei ollut vielä sovittunut syntejämme. Vanhan Testamentin aikana uhrattiin eläimiä ja yksittäiset ihmiset tai perheet olivat polttouhrin avulla suoraan yhteydessä Jumalaan saadakseen syntinsä anteeksi.
Uuden Testamentin aikana, sen jälkeen kun Jeesus antoi opetuslapsilleen Taivaan Valtakunnan avaimet ja vuodatti Pyhän Hengen heidän päällensä ja antoi vallan antaa syntejä anteeksi, syntien anteeksi saaminen ei enää tapahdu suorassa Jumala-yhteydessä, vaan Pyhän Hengen omistavan Jeesuksen seuraajan kautta:
Johanneksen evankeliumi:
20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi loistava asia jos ped oikeasti uskoisi syntinsä anteeksi. Hän tekisi kaikkensa estääkseen tulevat teot ja hoitaisi myös vastuunsa vanhoista. Koska näin ei tapahdu, voidaan todeta, että ei se anteeksianto kanna.
Pedofilia on sairaus. Pitää hakeutua hoitoon. Paras hoito ois pallit pois.
Ja loppuelämäksi pallo jalkaan.
Lapset täytyy pitää turvassa.
Jeesus puhui lasten viettelystä/pedofiliasta jyrkästi: parempi olisi, että myllynkivi kaulaan ja mereen. Ei ole pikkujuttu.
Olen samaa mieltä pedofiliasta, mutta myllynkivivertaus ei kerro siitä.
“Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sille olisi parempi, että hänen kaulaansa ripustettaisiin suuri myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.”
Lyhyesti selitettynä:
Jeesus korostaa, että on erittäin vakava asia johtaa toisia – erityisesti lapsia tai yksinkertaisesti uskovia – pois uskosta tai syntiin.Jeesuksen tarkoitus on painottaa, kuinka vakavana Jumala pitää toisten hengellistä eksyttämistä.
Hyväksikäyttö rikkoo. Se poistaa lapsen koskemattomuuden ja altistaa synneille, jotka vievät eroon Jumalasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellarit ja lestadiukset kilpailee asiakkaista eikun telttojen koolla .
Ei, mä iloitsen että Suomessa on lestadiolaiset, he ovat mahtavana selkärankana.
Mutta haluaisin että kokisivat "mind-blow":n eli uskaltaisivat ajatella että heidän seurakuntansakin ulkopuolella pelastutaan ja tullaan uskoon. Me olemme sisaria, vaikka he eivät uskalla ajatella niin.
Maailmalla pelastutaan Raamatun kaavan kautta, yksin tai toisen uskovan vieressä.
1) Synnintunto, 2) rukoilee synnit anteeksi (ja on valmis hylkäämään syntielämän) ja pyytää Jeesusta sydämeen 3.) = uskoontulo eli uudestisyntyminen.
Moni on lukenut yksin sairaalassa tai hotellissa pöytälaatikon Raamattua ja tullut uskoon.
Ei se uudestisyntyneiden porukka maailmassa iso ole. Vaikka nimikristittyjä on miljardi (en muista paljonko), niin oikeesti uudestisyntyneitä on maailman porukasta vain...ehkä 100 miljoonaa. En muista sitä arviota.
2/ Rukoilemalla ei saa syntejä anteeksi
Niin, sen saa uskomalla Jeesukseen ja ristintyöhönsä. Se vaan ei käytännössä oikein aukea monelle ei-uskovalle, itse yritin kirkon penkissä uskoa psyyken voimilla mutten tajunnut miten se uskominen tehdään. Kaikki ei varsinaisesti saa ahaa-elämystä Jeesuksen ristinkuolemasta puhuttaessa.
Se asia pitää pukea konkreettisempaan muotoon.
Eli käytännössä se, että pyytää synnit anteeksi ja on valmis ne hylkäämään, on jo ratkaiseva uskonaskel. Eli kun ihminen menee Jumalan luo, pyytää ne anteeksi niin huomaamattaan tulee uskoneeksi.
Usko ei ole oman psyyken suoritus ja pähkäilyjä, vaan Jumalan antama yliluonnollinen tapahtuma, lahja.
Uskominen on myös omistamista: Jeesuksen ja ristintyönsä omistamista.
Eli joka haluaa uskoa syntinsä anteeksi JA kääntyä koko sydämestään uskovaiseksi, ottaa Jeesuksen myös vastaan.
Paljon on kirkon penkissä tapahtuvaa syntien anteeksipyytelyä ilman 100 % kääntymistä elämässään Jeesuksen luo. Ihmiset lähtee kirkosta samanlaisina kuin tulivatkin.
Tämä on niin TOTTA ja perustuu Raamattuun:
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi: " Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi, niille ne anteeksi annetaan. Joille te ne pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Pyhän Hengen saanut ihminen voi julistaa toiselle synnit anteeksi
Joo, mutta kyllä ihminen voi uskoa synnit anteeks, tulla uskoon JA saada Pyhän Hengenkin vaikka yksin autiolla saarella ;)
Jumala käyttää uskovia ja meidät on tarkoitettu muiden kans yhteyteen, mutta Jumala kyllä osaa luotunsa kanssa puljata tarvittaessa ilman muitakin ihmisiä.
Tai Jumalan vinkkelistä ei-uskova pitää saada kiireesti pelastuksen ja Jeesuksen suojiin. Jos sieltä autiolta saarelta ei pääse kuin kerran vuodessa paatilla pois, niin Jumala ei kitsastele Pyhän Hengen antamistaan yksinäisen kääntyjänkään kohdalla :D
Elät Vanhan Testamentin aikaisten oppien mukaan, mitä syntien anteeksi saamiseen tulee. Vanhan Testamenti aikana Jeesus ei ollut vielä sovittunut syntejämme. Vanhan Testamentin aikana uhrattiin eläimiä ja yksittäiset ihmiset tai perheet olivat polttouhrin avulla suoraan yhteydessä Jumalaan saadakseen syntinsä anteeksi.
Uuden Testamentin aikana, sen jälkeen kun Jeesus antoi opetuslapsilleen Taivaan Valtakunnan avaimet ja vuodatti Pyhän Hengen heidän päällensä ja antoi vallan antaa syntejä anteeksi, syntien anteeksi saaminen ei enää tapahdu suorassa Jumala-yhteydessä, vaan Pyhän Hengen omistavan Jeesuksen seuraajan kautta:
Johanneksen evankeliumi:
20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Taas niin selkeää tekstiä🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi loistava asia jos ped oikeasti uskoisi syntinsä anteeksi. Hän tekisi kaikkensa estääkseen tulevat teot ja hoitaisi myös vastuunsa vanhoista. Koska näin ei tapahdu, voidaan todeta, että ei se anteeksianto kanna.
Pedofilia on sairaus. Pitää hakeutua hoitoon. Paras hoito ois pallit pois.
Ja loppuelämäksi pallo jalkaan.
Lapset täytyy pitää turvassa.
Jeesus puhui lasten viettelystä/pedofiliasta jyrkästi: parempi olisi, että myllynkivi kaulaan ja mereen. Ei ole pikkujuttu.
Olen samaa mieltä pedofiliasta, mutta myllynkivivertaus ei kerro siitä.
“Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sille olisi parempi, että hänen kaulaansa ripustettaisiin suuri myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.”
Lyhyesti selitettynä:
Jeesus korostaa, että on erittäin vakava asia johtaa toisia – erityisesti lapsia tai yksinkertaisesti uskovia – pois uskosta tai syntiin.Jeesuksen tarkoitus on painottaa, kuinka vakavana Jumala pitää toisten hengellistä eksyttämistä.
Hyväksikäyttö rikkoo. Se poistaa lapsen koskemattomuuden ja altistaa synneille, jotka vievät eroon Jumalasta.
Anteeksi mitä?
Se ei poista koskemattomuutta ja mille synnille se altistaa? Vihalle? Huumeille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me vanhoillislestadiolaiset uskomme, että meidän tehtävämme ei ole tuomita ketään kadotukseen tämän ajallisen elämän aikana, koska Jumala yksin päättää kunkin ihmisen kohtalon viimeisellä tuomiolla, mutta me voimme muistuttaa, että usko ilman ”hengen hedelmiä” (eli Jumalan tahdon noudattamista) on kuollut. Voiko sellainen ihminen olla oikein uskova, joka ei edes yritä välttää syntiä elämässään? Tai sellainen ihminen, joka näkee Raamatusta, että tietyt asiat ovat siellä kiellettyjä, mutta hän ei halua noudattaa niitä, koska ”on aika viimeinkin tulla 2020-luvulle ja Raamatun ohjeet eivät ole tätä päivää”?
”Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.”
”Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
”Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.”
”Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.”
”Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.”
"sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto."
"Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;"
"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;"
"mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."
Just ja hengen hedelmä on ilo rauha RAKKAUS . LÖYTYYKÖ ?
Vastaan sivusta. Kyllä löytyy. Rakkaus, rauha ja ilo.
Vaikka ulkopuolella oleville vanhoillislestadiolaisten joukko on kuin hakomaja yrttitarhassa, tai kuin hävitetty kaupunki.
Tuokin löytyy Raamatusta
Hakomaja? Ootko joku 80- vuotias?
En.
Lue Bibliaa vuodelta 1776.
Rakastan vanhaa Bibliaa.
Vuodelta 1776? Miks ihmeessä lukisin?
Kokeile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi loistava asia jos ped oikeasti uskoisi syntinsä anteeksi. Hän tekisi kaikkensa estääkseen tulevat teot ja hoitaisi myös vastuunsa vanhoista. Koska näin ei tapahdu, voidaan todeta, että ei se anteeksianto kanna.
Pedofilia on sairaus. Pitää hakeutua hoitoon. Paras hoito ois pallit pois.
Ja loppuelämäksi pallo jalkaan.
Lapset täytyy pitää turvassa.
Jeesus puhui lasten viettelystä/pedofiliasta jyrkästi: parempi olisi, että myllynkivi kaulaan ja mereen. Ei ole pikkujuttu.
Olen samaa mieltä pedofiliasta, mutta myllynkivivertaus ei kerro siitä.
“Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sille olisi parempi, että hänen kaulaansa ripustettaisiin suuri myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.”
Lyhyesti selitettynä:
Jeesus korostaa, että on erittäin vakava asia johtaa toisia – erityisesti lapsia tai yksinkertaisesti uskovia – pois uskosta tai syntiin.Jeesuksen tarkoitus on painottaa, kuinka vakavana Jumala pitää toisten hengellistä eksyttämistä.
Jeesus puhui usein vertauksin. Niissä on monia tasoja, merkityksiä. Eri kuulijat ymmärtävät sen omalle kohdalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellarit ja lestadiukset kilpailee asiakkaista eikun telttojen koolla .
Ei, mä iloitsen että Suomessa on lestadiolaiset, he ovat mahtavana selkärankana.
Mutta haluaisin että kokisivat "mind-blow":n eli uskaltaisivat ajatella että heidän seurakuntansakin ulkopuolella pelastutaan ja tullaan uskoon. Me olemme sisaria, vaikka he eivät uskalla ajatella niin.
Maailmalla pelastutaan Raamatun kaavan kautta, yksin tai toisen uskovan vieressä.
1) Synnintunto, 2) rukoilee synnit anteeksi (ja on valmis hylkäämään syntielämän) ja pyytää Jeesusta sydämeen 3.) = uskoontulo eli uudestisyntyminen.
Moni on lukenut yksin sairaalassa tai hotellissa pöytälaatikon Raamattua ja tullut uskoon.
Ei se uudestisyntyneiden porukka maailmassa iso ole. Vaikka nimikristittyjä on miljardi (en muista paljonko), niin oikeesti uudestisyntyneitä on maailman porukasta vain...ehkä 100 miljoonaa. En muista sitä arviota.
2/ Rukoilemalla ei saa syntejä anteeksi
Niin, sen saa uskomalla Jeesukseen ja ristintyöhönsä. Se vaan ei käytännössä oikein aukea monelle ei-uskovalle, itse yritin kirkon penkissä uskoa psyyken voimilla mutten tajunnut miten se uskominen tehdään. Kaikki ei varsinaisesti saa ahaa-elämystä Jeesuksen ristinkuolemasta puhuttaessa.
Se asia pitää pukea konkreettisempaan muotoon.
Eli käytännössä se, että pyytää synnit anteeksi ja on valmis ne hylkäämään, on jo ratkaiseva uskonaskel. Eli kun ihminen menee Jumalan luo, pyytää ne anteeksi niin huomaamattaan tulee uskoneeksi.
Usko ei ole oman psyyken suoritus ja pähkäilyjä, vaan Jumalan antama yliluonnollinen tapahtuma, lahja.
Uskominen on myös omistamista: Jeesuksen ja ristintyönsä omistamista.
Eli joka haluaa uskoa syntinsä anteeksi JA kääntyä koko sydämestään uskovaiseksi, ottaa Jeesuksen myös vastaan.
Paljon on kirkon penkissä tapahtuvaa syntien anteeksipyytelyä ilman 100 % kääntymistä elämässään Jeesuksen luo. Ihmiset lähtee kirkosta samanlaisina kuin tulivatkin.
Tämä on niin TOTTA ja perustuu Raamattuun:
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi: " Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi, niille ne anteeksi annetaan. Joille te ne pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Pyhän Hengen saanut ihminen voi julistaa toiselle synnit anteeksi
Joo, mutta kyllä ihminen voi uskoa synnit anteeks, tulla uskoon JA saada Pyhän Hengenkin vaikka yksin autiolla saarella ;)
Jumala käyttää uskovia ja meidät on tarkoitettu muiden kans yhteyteen, mutta Jumala kyllä osaa luotunsa kanssa puljata tarvittaessa ilman muitakin ihmisiä.
Tai Jumalan vinkkelistä ei-uskova pitää saada kiireesti pelastuksen ja Jeesuksen suojiin. Jos sieltä autiolta saarelta ei pääse kuin kerran vuodessa paatilla pois, niin Jumala ei kitsastele Pyhän Hengen antamistaan yksinäisen kääntyjänkään kohdalla :D
Elät Vanhan Testamentin aikaisten oppien mukaan, mitä syntien anteeksi saamiseen tulee. Vanhan Testamenti aikana Jeesus ei ollut vielä sovittunut syntejämme. Vanhan Testamentin aikana uhrattiin eläimiä ja yksittäiset ihmiset tai perheet olivat polttouhrin avulla suoraan yhteydessä Jumalaan saadakseen syntinsä anteeksi.
Uuden Testamentin aikana, sen jälkeen kun Jeesus antoi opetuslapsilleen Taivaan Valtakunnan avaimet ja vuodatti Pyhän Hengen heidän päällensä ja antoi vallan antaa syntejä anteeksi, syntien anteeksi saaminen ei enää tapahdu suorassa Jumala-yhteydessä, vaan Pyhän Hengen omistavan Jeesuksen seuraajan kautta:
Johanneksen evankeliumi:
20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Kristus antoi oman ristillä lunastetun valtansa opetuslastensa käyttöön Pyhän Hengen avulla joka tulee Jumalalta, evankeliumin eli Jeesuksen seuraaminen on opetuslapsena olemista. Yhteys on nimenomaan henkilökohtainen, eikä kukaan jää kutsumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi loistava asia jos ped oikeasti uskoisi syntinsä anteeksi. Hän tekisi kaikkensa estääkseen tulevat teot ja hoitaisi myös vastuunsa vanhoista. Koska näin ei tapahdu, voidaan todeta, että ei se anteeksianto kanna.
Pedofilia on sairaus. Pitää hakeutua hoitoon. Paras hoito ois pallit pois.
Ja loppuelämäksi pallo jalkaan.
Lapset täytyy pitää turvassa.
Jeesus puhui lasten viettelystä/pedofiliasta jyrkästi: parempi olisi, että myllynkivi kaulaan ja mereen. Ei ole pikkujuttu.
Olen samaa mieltä pedofiliasta, mutta myllynkivivertaus ei kerro siitä.
“Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sille olisi parempi, että hänen kaulaansa ripustettaisiin suuri myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.”
Lyhyesti selitettynä:
Jeesus korostaa, että on erittäin vakava asia johtaa toisia – erityisesti lapsia tai yksinkertaisesti uskovia – pois uskosta tai syntiin.Jeesuksen tarkoitus on painottaa, kuinka vakavana Jumala pitää toisten hengellistä eksyttämistä.
Hyväksikäyttö rikkoo. Se poistaa lapsen koskemattomuuden ja altistaa synneille, jotka vievät eroon Jumalasta.
Anteeksi mitä?
Se ei poista koskemattomuutta ja mille synnille se altistaa? Vihalle? Huumeille?
Ajattelin ylpeyttä ja epätoivoa.
Esim pride tarkoittaa ylpeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellarit ja lestadiukset kilpailee asiakkaista eikun telttojen koolla .
Ei, mä iloitsen että Suomessa on lestadiolaiset, he ovat mahtavana selkärankana.
Mutta haluaisin että kokisivat "mind-blow":n eli uskaltaisivat ajatella että heidän seurakuntansakin ulkopuolella pelastutaan ja tullaan uskoon. Me olemme sisaria, vaikka he eivät uskalla ajatella niin.
Maailmalla pelastutaan Raamatun kaavan kautta, yksin tai toisen uskovan vieressä.
1) Synnintunto, 2) rukoilee synnit anteeksi (ja on valmis hylkäämään syntielämän) ja pyytää Jeesusta sydämeen 3.) = uskoontulo eli uudestisyntyminen.
Moni on lukenut yksin sairaalassa tai hotellissa pöytälaatikon Raamattua ja tullut uskoon.
Ei se uudestisyntyneiden porukka maailmassa iso ole. Vaikka nimikristittyjä on miljardi (en muista paljonko), niin oikeesti uudestisyntyneitä on maailman porukasta vain...ehkä 100 miljoonaa. En muista sitä arviota.
2/ Rukoilemalla ei saa syntejä anteeksi
Niin, sen saa uskomalla Jeesukseen ja ristintyöhönsä. Se vaan ei käytännössä oikein aukea monelle ei-uskovalle, itse yritin kirkon penkissä uskoa psyyken voimilla mutten tajunnut miten se uskominen tehdään. Kaikki ei varsinaisesti saa ahaa-elämystä Jeesuksen ristinkuolemasta puhuttaessa.
Se asia pitää pukea konkreettisempaan muotoon.
Eli käytännössä se, että pyytää synnit anteeksi ja on valmis ne hylkäämään, on jo ratkaiseva uskonaskel. Eli kun ihminen menee Jumalan luo, pyytää ne anteeksi niin huomaamattaan tulee uskoneeksi.
Usko ei ole oman psyyken suoritus ja pähkäilyjä, vaan Jumalan antama yliluonnollinen tapahtuma, lahja.
Uskominen on myös omistamista: Jeesuksen ja ristintyönsä omistamista.
Eli joka haluaa uskoa syntinsä anteeksi JA kääntyä koko sydämestään uskovaiseksi, ottaa Jeesuksen myös vastaan.
Paljon on kirkon penkissä tapahtuvaa syntien anteeksipyytelyä ilman 100 % kääntymistä elämässään Jeesuksen luo. Ihmiset lähtee kirkosta samanlaisina kuin tulivatkin.
Tämä on niin TOTTA ja perustuu Raamattuun:
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi: " Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi, niille ne anteeksi annetaan. Joille te ne pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Pyhän Hengen saanut ihminen voi julistaa toiselle synnit anteeksi
Joo, mutta kyllä ihminen voi uskoa synnit anteeks, tulla uskoon JA saada Pyhän Hengenkin vaikka yksin autiolla saarella ;)
Jumala käyttää uskovia ja meidät on tarkoitettu muiden kans yhteyteen, mutta Jumala kyllä osaa luotunsa kanssa puljata tarvittaessa ilman muitakin ihmisiä.
Tai Jumalan vinkkelistä ei-uskova pitää saada kiireesti pelastuksen ja Jeesuksen suojiin. Jos sieltä autiolta saarelta ei pääse kuin kerran vuodessa paatilla pois, niin Jumala ei kitsastele Pyhän Hengen antamistaan yksinäisen kääntyjänkään kohdalla :D
Elät Vanhan Testamentin aikaisten oppien mukaan, mitä syntien anteeksi saamiseen tulee. Vanhan Testamenti aikana Jeesus ei ollut vielä sovittunut syntejämme. Vanhan Testamentin aikana uhrattiin eläimiä ja yksittäiset ihmiset tai perheet olivat polttouhrin avulla suoraan yhteydessä Jumalaan saadakseen syntinsä anteeksi.
Uuden Testamentin aikana, sen jälkeen kun Jeesus antoi opetuslapsilleen Taivaan Valtakunnan avaimet ja vuodatti Pyhän Hengen heidän päällensä ja antoi vallan antaa syntejä anteeksi, syntien anteeksi saaminen ei enää tapahdu suorassa Jumala-yhteydessä, vaan Pyhän Hengen omistavan Jeesuksen seuraajan kautta:
Johanneksen evankeliumi:
20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Eijeijei.
Mä olen kuulkaas täyttyny Pyhällä Hengellä useinki ihan yksinäni (eikä siis vain "kiva ja lempeä Jumalan rauha", vaan kunnon humaus).
Ei Jumala ole sidottu. Ei Hän viivytä asioita. Jos joku uskova ei pääse vaikka seurakuntaan tai kristillisille kesäjuhlille, niin Jumalalla on valta kohdata häntä vaikka keittiön tuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi loistava asia jos ped oikeasti uskoisi syntinsä anteeksi. Hän tekisi kaikkensa estääkseen tulevat teot ja hoitaisi myös vastuunsa vanhoista. Koska näin ei tapahdu, voidaan todeta, että ei se anteeksianto kanna.
Pedofilia on sairaus. Pitää hakeutua hoitoon. Paras hoito ois pallit pois.
Ja loppuelämäksi pallo jalkaan.
Lapset täytyy pitää turvassa.
Jeesus puhui lasten viettelystä/pedofiliasta jyrkästi: parempi olisi, että myllynkivi kaulaan ja mereen. Ei ole pikkujuttu.
Olen samaa mieltä pedofiliasta, mutta myllynkivivertaus ei kerro siitä.
“Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sille olisi parempi, että hänen kaulaansa ripustettaisiin suuri myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.”
Lyhyesti selitettynä:
Jeesus korostaa, että on erittäin vakava asia johtaa toisia – erityisesti lapsia tai yksinkertaisesti uskovia – pois uskosta tai syntiin.Jeesuksen tarkoitus on painottaa, kuinka vakavana Jumala pitää toisten hengellistä eksyttämistä.
Hyväksikäyttö rikkoo. Se poistaa lapsen koskemattomuuden ja altistaa synneille, jotka vievät eroon Jumalasta.
Anteeksi mitä?
Se ei poista koskemattomuutta ja mille synnille se altistaa? Vihalle? Huumeille?
Ajattelin ylpeyttä ja epätoivoa.
Esim pride tarkoittaa ylpeyttä.
U2: (Pride) In he Name of Love
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi loistava asia jos ped oikeasti uskoisi syntinsä anteeksi. Hän tekisi kaikkensa estääkseen tulevat teot ja hoitaisi myös vastuunsa vanhoista. Koska näin ei tapahdu, voidaan todeta, että ei se anteeksianto kanna.
Pedofilia on sairaus. Pitää hakeutua hoitoon. Paras hoito ois pallit pois.
Ja loppuelämäksi pallo jalkaan.
Lapset täytyy pitää turvassa.
Jeesus puhui lasten viettelystä/pedofiliasta jyrkästi: parempi olisi, että myllynkivi kaulaan ja mereen. Ei ole pikkujuttu.
Olen samaa mieltä pedofiliasta, mutta myllynkivivertaus ei kerro siitä.
“Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sille olisi parempi, että hänen kaulaansa ripustettaisiin suuri myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.”
Lyhyesti selitettynä:
Jeesus korostaa, että on erittäin vakava asia johtaa toisia – erityisesti lapsia tai yksinkertaisesti uskovia – pois uskosta tai syntiin.Jeesuksen tarkoitus on painottaa, kuinka vakavana Jumala pitää toisten hengellistä eksyttämistä.
Hyväksikäyttö rikkoo. Se poistaa lapsen koskemattomuuden ja altistaa synneille, jotka vievät eroon Jumalasta.
Anteeksi mitä?
Se ei poista koskemattomuutta ja mille synnille se altistaa? Vihalle? Huumeille?
Ajattelin ylpeyttä ja epätoivoa.
Esim pride tarkoittaa ylpeyttä.
Minun tuntemani sateenkaari-ihmiset (puhun vain heistä) on jokainen varhain rikottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellarit ja lestadiukset kilpailee asiakkaista eikun telttojen koolla .
Ei, mä iloitsen että Suomessa on lestadiolaiset, he ovat mahtavana selkärankana.
Mutta haluaisin että kokisivat "mind-blow":n eli uskaltaisivat ajatella että heidän seurakuntansakin ulkopuolella pelastutaan ja tullaan uskoon. Me olemme sisaria, vaikka he eivät uskalla ajatella niin.
Maailmalla pelastutaan Raamatun kaavan kautta, yksin tai toisen uskovan vieressä.
1) Synnintunto, 2) rukoilee synnit anteeksi (ja on valmis hylkäämään syntielämän) ja pyytää Jeesusta sydämeen 3.) = uskoontulo eli uudestisyntyminen.
Moni on lukenut yksin sairaalassa tai hotellissa pöytälaatikon Raamattua ja tullut uskoon.
Ei se uudestisyntyneiden porukka maailmassa iso ole. Vaikka nimikristittyjä on miljardi (en muista paljonko), niin oikeesti uudestisyntyneitä on maailman porukasta vain...ehkä 100 miljoonaa. En muista sitä arviota.
2/ Rukoilemalla ei saa syntejä anteeksi
Niin, sen saa uskomalla Jeesukseen ja ristintyöhönsä. Se vaan ei käytännössä oikein aukea monelle ei-uskovalle, itse yritin kirkon penkissä uskoa psyyken voimilla mutten tajunnut miten se uskominen tehdään. Kaikki ei varsinaisesti saa ahaa-elämystä Jeesuksen ristinkuolemasta puhuttaessa.
Se asia pitää pukea konkreettisempaan muotoon.
Eli käytännössä se, että pyytää synnit anteeksi ja on valmis ne hylkäämään, on jo ratkaiseva uskonaskel. Eli kun ihminen menee Jumalan luo, pyytää ne anteeksi niin huomaamattaan tulee uskoneeksi.
Usko ei ole oman psyyken suoritus ja pähkäilyjä, vaan Jumalan antama yliluonnollinen tapahtuma, lahja.
Uskominen on myös omistamista: Jeesuksen ja ristintyönsä omistamista.
Eli joka haluaa uskoa syntinsä anteeksi JA kääntyä koko sydämestään uskovaiseksi, ottaa Jeesuksen myös vastaan.
Paljon on kirkon penkissä tapahtuvaa syntien anteeksipyytelyä ilman 100 % kääntymistä elämässään Jeesuksen luo. Ihmiset lähtee kirkosta samanlaisina kuin tulivatkin.
Tämä on niin TOTTA ja perustuu Raamattuun:
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi: " Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi, niille ne anteeksi annetaan. Joille te ne pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Pyhän Hengen saanut ihminen voi julistaa toiselle synnit anteeksi
Joo, mutta kyllä ihminen voi uskoa synnit anteeks, tulla uskoon JA saada Pyhän Hengenkin vaikka yksin autiolla saarella ;)
Jumala käyttää uskovia ja meidät on tarkoitettu muiden kans yhteyteen, mutta Jumala kyllä osaa luotunsa kanssa puljata tarvittaessa ilman muitakin ihmisiä.
Tai Jumalan vinkkelistä ei-uskova pitää saada kiireesti pelastuksen ja Jeesuksen suojiin. Jos sieltä autiolta saarelta ei pääse kuin kerran vuodessa paatilla pois, niin Jumala ei kitsastele Pyhän Hengen antamistaan yksinäisen kääntyjänkään kohdalla :D
Elät Vanhan Testamentin aikaisten oppien mukaan, mitä syntien anteeksi saamiseen tulee. Vanhan Testamenti aikana Jeesus ei ollut vielä sovittunut syntejämme. Vanhan Testamentin aikana uhrattiin eläimiä ja yksittäiset ihmiset tai perheet olivat polttouhrin avulla suoraan yhteydessä Jumalaan saadakseen syntinsä anteeksi.
Uuden Testamentin aikana, sen jälkeen kun Jeesus antoi opetuslapsilleen Taivaan Valtakunnan avaimet ja vuodatti Pyhän Hengen heidän päällensä ja antoi vallan antaa syntejä anteeksi, syntien anteeksi saaminen ei enää tapahdu suorassa Jumala-yhteydessä, vaan Pyhän Hengen omistavan Jeesuksen seuraajan kautta:
Johanneksen evankeliumi:
20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."Eijeijei.
Mä olen kuulkaas täyttyny Pyhällä Hengellä useinki ihan yksinäni (eikä siis vain "kiva ja lempeä Jumalan rauha", vaan kunnon humaus).
Ei Jumala ole sidottu. Ei Hän viivytä asioita. Jos joku uskova ei pääse vaikka seurakuntaan tai kristillisille kesäjuhlille, niin Jumalalla on valta kohdata häntä vaikka keittiön tuolissa.
Matteus 18:20
”Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellänsä.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellarit ja lestadiukset kilpailee asiakkaista eikun telttojen koolla .
Ei, mä iloitsen että Suomessa on lestadiolaiset, he ovat mahtavana selkärankana.
Mutta haluaisin että kokisivat "mind-blow":n eli uskaltaisivat ajatella että heidän seurakuntansakin ulkopuolella pelastutaan ja tullaan uskoon. Me olemme sisaria, vaikka he eivät uskalla ajatella niin.
Maailmalla pelastutaan Raamatun kaavan kautta, yksin tai toisen uskovan vieressä.
1) Synnintunto, 2) rukoilee synnit anteeksi (ja on valmis hylkäämään syntielämän) ja pyytää Jeesusta sydämeen 3.) = uskoontulo eli uudestisyntyminen.
Moni on lukenut yksin sairaalassa tai hotellissa pöytälaatikon Raamattua ja tullut uskoon.
Ei se uudestisyntyneiden porukka maailmassa iso ole. Vaikka nimikristittyjä on miljardi (en muista paljonko), niin oikeesti uudestisyntyneitä on maailman porukasta vain...ehkä 100 miljoonaa. En muista sitä arviota.
2/ Rukoilemalla ei saa syntejä anteeksi
Niin, sen saa uskomalla Jeesukseen ja ristintyöhönsä. Se vaan ei käytännössä oikein aukea monelle ei-uskovalle, itse yritin kirkon penkissä uskoa psyyken voimilla mutten tajunnut miten se uskominen tehdään. Kaikki ei varsinaisesti saa ahaa-elämystä Jeesuksen ristinkuolemasta puhuttaessa.
Se asia pitää pukea konkreettisempaan muotoon.
Eli käytännössä se, että pyytää synnit anteeksi ja on valmis ne hylkäämään, on jo ratkaiseva uskonaskel. Eli kun ihminen menee Jumalan luo, pyytää ne anteeksi niin huomaamattaan tulee uskoneeksi.
Usko ei ole oman psyyken suoritus ja pähkäilyjä, vaan Jumalan antama yliluonnollinen tapahtuma, lahja.
Uskominen on myös omistamista: Jeesuksen ja ristintyönsä omistamista.
Eli joka haluaa uskoa syntinsä anteeksi JA kääntyä koko sydämestään uskovaiseksi, ottaa Jeesuksen myös vastaan.
Paljon on kirkon penkissä tapahtuvaa syntien anteeksipyytelyä ilman 100 % kääntymistä elämässään Jeesuksen luo. Ihmiset lähtee kirkosta samanlaisina kuin tulivatkin.
Tämä on niin TOTTA ja perustuu Raamattuun:
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi: " Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi, niille ne anteeksi annetaan. Joille te ne pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Pyhän Hengen saanut ihminen voi julistaa toiselle synnit anteeksi
Joo, mutta kyllä ihminen voi uskoa synnit anteeks, tulla uskoon JA saada Pyhän Hengenkin vaikka yksin autiolla saarella ;)
Jumala käyttää uskovia ja meidät on tarkoitettu muiden kans yhteyteen, mutta Jumala kyllä osaa luotunsa kanssa puljata tarvittaessa ilman muitakin ihmisiä.
Tai Jumalan vinkkelistä ei-uskova pitää saada kiireesti pelastuksen ja Jeesuksen suojiin. Jos sieltä autiolta saarelta ei pääse kuin kerran vuodessa paatilla pois, niin Jumala ei kitsastele Pyhän Hengen antamistaan yksinäisen kääntyjänkään kohdalla :D
Elät Vanhan Testamentin aikaisten oppien mukaan, mitä syntien anteeksi saamiseen tulee. Vanhan Testamenti aikana Jeesus ei ollut vielä sovittunut syntejämme. Vanhan Testamentin aikana uhrattiin eläimiä ja yksittäiset ihmiset tai perheet olivat polttouhrin avulla suoraan yhteydessä Jumalaan saadakseen syntinsä anteeksi.
Uuden Testamentin aikana, sen jälkeen kun Jeesus antoi opetuslapsilleen Taivaan Valtakunnan avaimet ja vuodatti Pyhän Hengen heidän päällensä ja antoi vallan antaa syntejä anteeksi, syntien anteeksi saaminen ei enää tapahdu suorassa Jumala-yhteydessä, vaan Pyhän Hengen omistavan Jeesuksen seuraajan kautta:
Johanneksen evankeliumi:
20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."Eijeijei.
Mä olen kuulkaas täyttyny Pyhällä Hengellä useinki ihan yksinäni (eikä siis vain "kiva ja lempeä Jumalan rauha", vaan kunnon humaus).
Ei Jumala ole sidottu. Ei Hän viivytä asioita. Jos joku uskova ei pääse vaikka seurakuntaan tai kristillisille kesäjuhlille, niin Jumalalla on valta kohdata häntä vaikka keittiön tuolissa.
Matteus 18:20
”Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellänsä.”
Kyllä Jumalan lapsi tarvitsee toisia uskovaisia.
Uskovaiset. Pitää muuttua parempaan inhimilliseen suuntaan (ei kynnysmatto), vaikka on totuudellinen. Totuus voi loukata joskus kyllä muita. Mutta jotenkin pyrkiä parempaan. Että karma vähenisi vuosimiljardien aikana eikä tulisi uutta liikaa.
Mutta mä haluan siunata teitä, ihanat lestadiolaiset sisaret. (Vaikkette pidäkään mua sisarenanne, hehheh)
On ihana kun haluatte tosissaan seurata Jeesusta, ja uskon että moni teistä on pelastavassa uskossa.
Mutta täällä uudestisyntynyt, Jeesuksen syntien sovittajanaan kohdannut, Uudessa Testamentissä mainittuja syntejä vastaan taisteleva, Pyhällä Hengellä täyttynyt (1 armolahjakin on) sisko rukoilee, että uskallatte nähdä Jumalan työn muissakin kristillisissä seurakunnissa.
Tai siis isoissa kirkkokunnissa ehkä 10 % on oikeesti uskossa, hellari-vapiksella ja babtisteilla se score on ehkä 95 %?
Me ollaan samassa uskossa, uskokaa tai älkää. Hahaa :D <3
(Jotkut jehovat tai mormonit on eri asia, he ei ole kristittyjä. Ja katoliset/ortodoksit hädintuskin/just ja just)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellarit ja lestadiukset kilpailee asiakkaista eikun telttojen koolla .
Ei, mä iloitsen että Suomessa on lestadiolaiset, he ovat mahtavana selkärankana.
Mutta haluaisin että kokisivat "mind-blow":n eli uskaltaisivat ajatella että heidän seurakuntansakin ulkopuolella pelastutaan ja tullaan uskoon. Me olemme sisaria, vaikka he eivät uskalla ajatella niin.
Maailmalla pelastutaan Raamatun kaavan kautta, yksin tai toisen uskovan vieressä.
1) Synnintunto, 2) rukoilee synnit anteeksi (ja on valmis hylkäämään syntielämän) ja pyytää Jeesusta sydämeen 3.) = uskoontulo eli uudestisyntyminen.
Moni on lukenut yksin sairaalassa tai hotellissa pöytälaatikon Raamattua ja tullut uskoon.
Ei se uudestisyntyneiden porukka maailmassa iso ole. Vaikka nimikristittyjä on miljardi (en muista paljonko), niin oikeesti uudestisyntyneitä on maailman porukasta vain...ehkä 100 miljoonaa. En muista sitä arviota.
2/ Rukoilemalla ei saa syntejä anteeksi
Niin, sen saa uskomalla Jeesukseen ja ristintyöhönsä. Se vaan ei käytännössä oikein aukea monelle ei-uskovalle, itse yritin kirkon penkissä uskoa psyyken voimilla mutten tajunnut miten se uskominen tehdään. Kaikki ei varsinaisesti saa ahaa-elämystä Jeesuksen ristinkuolemasta puhuttaessa.
Se asia pitää pukea konkreettisempaan muotoon.
Eli käytännössä se, että pyytää synnit anteeksi ja on valmis ne hylkäämään, on jo ratkaiseva uskonaskel. Eli kun ihminen menee Jumalan luo, pyytää ne anteeksi niin huomaamattaan tulee uskoneeksi.
Usko ei ole oman psyyken suoritus ja pähkäilyjä, vaan Jumalan antama yliluonnollinen tapahtuma, lahja.
Uskominen on myös omistamista: Jeesuksen ja ristintyönsä omistamista.
Eli joka haluaa uskoa syntinsä anteeksi JA kääntyä koko sydämestään uskovaiseksi, ottaa Jeesuksen myös vastaan.
Paljon on kirkon penkissä tapahtuvaa syntien anteeksipyytelyä ilman 100 % kääntymistä elämässään Jeesuksen luo. Ihmiset lähtee kirkosta samanlaisina kuin tulivatkin.
Tämä on niin TOTTA ja perustuu Raamattuun:
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi: " Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi, niille ne anteeksi annetaan. Joille te ne pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Pyhän Hengen saanut ihminen voi julistaa toiselle synnit anteeksi
Joo, mutta kyllä ihminen voi uskoa synnit anteeks, tulla uskoon JA saada Pyhän Hengenkin vaikka yksin autiolla saarella ;)
Jumala käyttää uskovia ja meidät on tarkoitettu muiden kans yhteyteen, mutta Jumala kyllä osaa luotunsa kanssa puljata tarvittaessa ilman muitakin ihmisiä.
Tai Jumalan vinkkelistä ei-uskova pitää saada kiireesti pelastuksen ja Jeesuksen suojiin. Jos sieltä autiolta saarelta ei pääse kuin kerran vuodessa paatilla pois, niin Jumala ei kitsastele Pyhän Hengen antamistaan yksinäisen kääntyjänkään kohdalla :D
Elät Vanhan Testamentin aikaisten oppien mukaan, mitä syntien anteeksi saamiseen tulee. Vanhan Testamenti aikana Jeesus ei ollut vielä sovittunut syntejämme. Vanhan Testamentin aikana uhrattiin eläimiä ja yksittäiset ihmiset tai perheet olivat polttouhrin avulla suoraan yhteydessä Jumalaan saadakseen syntinsä anteeksi.
Uuden Testamentin aikana, sen jälkeen kun Jeesus antoi opetuslapsilleen Taivaan Valtakunnan avaimet ja vuodatti Pyhän Hengen heidän päällensä ja antoi vallan antaa syntejä anteeksi, syntien anteeksi saaminen ei enää tapahdu suorassa Jumala-yhteydessä, vaan Pyhän Hengen omistavan Jeesuksen seuraajan kautta:
Johanneksen evankeliumi:
20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."Eijeijei.
Mä olen kuulkaas täyttyny Pyhällä Hengellä useinki ihan yksinäni (eikä siis vain "kiva ja lempeä Jumalan rauha", vaan kunnon humaus).
Ei Jumala ole sidottu. Ei Hän viivytä asioita. Jos joku uskova ei pääse vaikka seurakuntaan tai kristillisille kesäjuhlille, niin Jumalalla on valta kohdata häntä vaikka keittiön tuolissa.
Matteus 18:20
”Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellänsä.”
Jaa että Jeesus ei oo uskovassa kun se taapertaa yksin marraskuun sohjossa?
Tietysti joukossa on voimaa. Seurakunnassa on usein enemmän voimaa kuin kotona rukoillessa, koska uskovien rukoukset jne.
Mutta voimakkaimmin Jumala on kohdannut mua kotosalla. Kokeilkaapa. :)
Seurakuntaa/kirkkoa sanotaan Jeesuksen morsiameksi. Jumala kutsuu sekä yhteyteen muiden uskovien kanssa, tuen ja vahvistuksen vuoksi sekä yksinolemisen aikoihin.
Cohenin Hallelujah:ta käytiin aikoinaan isokin polemiikki. Itse en koe rienauksena.