Haluan erota vauvavuonna
Esikoinen, eikä ole mitenkään erityisen vaikea vauva. Ainoa vaikea on isänsä, jonka kanssa ei mitään voida keskustella enää, joka luulee tekevänsä ison osan vauvaan liittyvistä asioista eikä näe totuutta edes silloin, kun on ollut vauvan kanssa kaksin, jolloin olen jo helpottanut tilannetta järjestelemällä asiat puolivalmiiksi, ja mies on näiden hetkien jälkeen ihan poikki ja sekaisin uupumuksesta. Kuvittelee että minulle vauva on jotenkin helpompi. Sitten esiintyy jonkinlaisena vauvaguruna, vaikkei ota edes selvää mistään vauvoihin liittyvästä. En tiedä mistä kuvittelee tietävänsä asioita, mutta jo pikainen googletus yleensä paljastaa että eipä tiennyt. Olen niin kyllästynyt ja väsynyt ja haluaisin vaan erota ja olla rauhassa hänen päsmäröinniltään. Poika on ihana, ikää nyt 8kk. Aina sanotaan ettei vauvavuonna saa erota. Mutta entä jos tuntuu että silmät aukesivat vasta lapsen myötä toisen luonteelle? Ollaan oltu yhdessä kuitenkin yli viisi vuotta mistä asuttu yhdessä valtaosa. En tiedä mitä haen aloituksella. Vertaistukea ja kokemuksia varmaan.
Kommentit (71)
Paljonkohan esim. Mr. Harlin tai esimerkiksi Mr. Ecclestone osallistuivat näihin hommiin.
Niinpä niin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen miehen pitää "hoitaa" pikkuvauvaa. Sehän on naisen tehtävä. En ole vaihtanut yhtään vaippaa tai tehnyt juurikaan mitään saati vaimoa kritisoinut tai neuvonut. Keskityn leivän tuomiseen pöytään ja olen tarvittaessa tukena. Niin se homma toimii omat roolit kaikilla.
Joo mutta kato nykyään se ei riitä. Tänä päivänä sinun pitää käydä töissä, tuoda elanto perheelle, aloittaa lasten- ja kodinhoito välittömästi töiden jälkeen jotta mamma saa vapaata omaa aikaa, ja muutenkin sinun tulee olla 24/7 apupoika. Mutta jos joku sinussa tai tekemisissäsi ärsyttää tai ei muuten täytä mamman vaatimuksia, niin palkkionasi on ero ja elatusmaksujen makselu.
Juuri tämä "apupoika"-asenne on ongelmien taustalla. Jos naisella ja miehellä on yhteinen koti ja lapsi eli perhe, mies ei ole mikään apupoika vaan perheen vastuullinen aikuinen, aviopuoliso ja isä. Ota se rooli ja omista se. Älä jää odottamaan, että nainen kertoo miten asiat tehdään ja jakaa tehtävät.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä taida nykyään pyöriä ku hulluja. Jos joku normaaliälyinen näkee tämän viestin, niin vinkkaa ihmeessä jos tiedät jonkun keskustelufoorumin, missä muut normaalit käy. Ap
Ajatella että jo toisessa viestissäsi ensimmäiselle vastajaalle luokittelet täällä kaikki palstalaiset hulluksi, niin kertoo sinusta kaiken. Heippa !! Hyi mikä äiti.!
Vierailija kirjoitti:
tyypillinen uhriutuja. miehen rahat kyllä kelpaa kotonamakaavalle mammalle.
Pakko sen mamman on ollut sinne kotiin jäädä pienen vauvan kanssa, kun lapsen isä ei oikeastaan koskaan suostu jäämään.
Pientä lasta ei oteta minnekään hoitoon ja se on pakko hoitaa kotona.
Miehet mahtailee tuloillaan ja rahoillaan ja halveksii naista joka kotona hoitaa miehen lasta.
Tärkeätä todella tärkeätä.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan esim. Mr. Harlin tai esimerkiksi Mr. Ecclestone osallistuivat näihin hommiin.
Niinpä niin
Yksi vaihtoehto on tietysti ratkaista käytännön asiat rahalla. Kyllä palveluita saa rahalla.
Noh vuoden vanhan kanssa mielelläni leikin ja touhuan, mutta 1-8 kuukautinen on täysin tissin ja äidin sylin tarpeessa kaikki muu on sille ihan yhtä tyhjän kanssa. Terveellä miehellä ei ole mitään hoivaviettiä, miten tätä on niin mahdoton tajuta. Ihmisarvoa alentavaa miehelle vaihtaa jotain paskasia vaippoja. Ei kuulu mun hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tyypillinen uhriutuja. miehen rahat kyllä kelpaa kotonamakaavalle mammalle.
Pakko sen mamman on ollut sinne kotiin jäädä pienen vauvan kanssa, kun lapsen isä ei oikeastaan koskaan suostu jäämään.
Pientä lasta ei oteta minnekään hoitoon ja se on pakko hoitaa kotona.
Miehet mahtailee tuloillaan ja rahoillaan ja halveksii naista joka kotona hoitaa miehen lasta.
Tärkeätä todella tärkeätä.
Ennak*oiva keksii omia*an
Siis törkeä*tä todella törke*ätä
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan esim. Mr. Harlin tai esimerkiksi Mr. Ecclestone osallistuivat näihin hommiin.
Niinpä niin
Niinpä niin. Miten sulle kuuluu heidän perhe elämänsä kun minulle ei mitenkään. Niinpä niin... Jätä ihmiset rauhaan. 👹👹👹👹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tyypillinen uhriutuja. miehen rahat kyllä kelpaa kotonamakaavalle mammalle.
Sanoo mies joka luulee, että rahalla voi ostaa kaiken ja mihinkään ei tarvitse itse osallistua.
Ei tuo mies oikeasti osta mitään rahalla. Kunhan on pihi.
Vierailija kirjoitti:
Noh vuoden vanhan kanssa mielelläni leikin ja touhuan, mutta 1-8 kuukautinen on täysin tissin ja äidin sylin tarpeessa kaikki muu on sille ihan yhtä tyhjän kanssa. Terveellä miehellä ei ole mitään hoivaviettiä, miten tätä on niin mahdoton tajuta. Ihmisarvoa alentavaa miehelle vaihtaa jotain paskasia vaippoja. Ei kuulu mun hommiin.
Olet täysin oikeassa. Ainoastaan pohjoismaissa on valuttu feminismin kanssa tälle tasolle että naisten hommista on tullu miesten hommia.
Vierailija kirjoitti:
Noh vuoden vanhan kanssa mielelläni leikin ja touhuan, mutta 1-8 kuukautinen on täysin tissin ja äidin sylin tarpeessa kaikki muu on sille ihan yhtä tyhjän kanssa. Terveellä miehellä ei ole mitään hoivaviettiä, miten tätä on niin mahdoton tajuta. Ihmisarvoa alentavaa miehelle vaihtaa jotain paskasia vaippoja. Ei kuulu mun hommiin.
Ihan sama ihmisarvo on naisellakin. Mutta et taida olla isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä taida nykyään pyöriä ku hulluja. Jos joku normaaliälyinen näkee tämän viestin, niin vinkkaa ihmeessä jos tiedät jonkun keskustelufoorumin, missä muut normaalit käy. Ap
Ajatella että jo toisessa viestissäsi ensimmäiselle vastajaalle luokittelet täällä kaikki palstalaiset hulluksi, niin kertoo sinusta kaiken. Heippa !! Hyi mikä äiti.!
...ja sitten ulvoo kun hänen asialliset viestit poistuu. Miksi keksit näitä juttuja sinun mielestä hulluille???? 🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Noh vuoden vanhan kanssa mielelläni leikin ja touhuan, mutta 1-8 kuukautinen on täysin tissin ja äidin sylin tarpeessa kaikki muu on sille ihan yhtä tyhjän kanssa. Terveellä miehellä ei ole mitään hoivaviettiä, miten tätä on niin mahdoton tajuta. Ihmisarvoa alentavaa miehelle vaihtaa jotain paskasia vaippoja. Ei kuulu mun hommiin.
Eihän ne läheskään kaikki ole tissillä.
Ja tässä onkin tärkeämpää, että se isä tutustuu ja oppii hoitamaan sitä lasta, eikä niin että se lapsen kannalta olisi välttämätöntä.
Tuolla logiikalla myös se äiti on ihan yhtä tyhjän kanssa, koska se lapsi ei tajua mistään mitään ennen 8 kuukautta?
Ymmärrätkö, että jos lapselle ei ole mitään väliä kuka sitä hoitaa, niin eihän sitä silloin tarvii äidinkää hoitaa.
Äitikin voi lähteä töihin tienaamaan niin ei tarvii miehenkään vinkua, että joutuu ajat kotiin elättämään.
Ja miksi edes tehdä lasta jos se miestäkin noin vähän kiinnostaa?
Jätä kuule lapset tekemättä, et ole isäainesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tyypillinen uhriutuja. miehen rahat kyllä kelpaa kotonamakaavalle mammalle.
Pakko sen mamman on ollut sinne kotiin jäädä pienen vauvan kanssa, kun lapsen isä ei oikeastaan koskaan suostu jäämään.
Pientä lasta ei oteta minnekään hoitoon ja se on pakko hoitaa kotona.
Miehet mahtailee tuloillaan ja rahoillaan ja halveksii naista joka kotona hoitaa miehen lasta.
Tärkeätä todella tärkeätä.
Ennak*oiva keksii omia*an
Siis törkeä*tä todella törke*ätä
On se myös todella tärkeää, että ymmärtää tuon työnjaon ja osaa arvostaa toisen ihmisen panosta.
Ei kandee erota, vaan koittaa löytää edes jonkinmoinen keskusteluyhteys. Mä kun tulin iskäksi parikymppisenä jäbänä, neuvojia riitti joka sormelle tyyliin, että "Et sä mitään osaa, ku et oo koskaan vauvaa nähnytkään". Mä tuumasin siihen, et duunaan tään tenavan kaa niinku mun järki sanoo ja hyvin on mennyt. Mun ohje siis on, et anna sällin hoitaa skidiä omaan tapaansa. Jos hän kovasti huokailee, et onpa työläs lapsi, sano siihen, et on kai tullut isäänsä ja iske sällille silmää;)
M27
Hoidatteko vauvaa koskaan yhdessä? Vai onko aina niin että jompi kumpi hoitaa? Oletko antanut isän hoitaa vauvaa itsekseen alusta asti? Oletteko keskustelleet vauvan hoidosta ja onko teillä sovittu yhteiset pelisäännöt?
Meillä mies hoiti melkein enemmän, koska tykkäsi puuhailla vauvan kanssa. Ei kaikki mennyt kuin oppikirjasta, mutta virheistä oppii. Molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh vuoden vanhan kanssa mielelläni leikin ja touhuan, mutta 1-8 kuukautinen on täysin tissin ja äidin sylin tarpeessa kaikki muu on sille ihan yhtä tyhjän kanssa. Terveellä miehellä ei ole mitään hoivaviettiä, miten tätä on niin mahdoton tajuta. Ihmisarvoa alentavaa miehelle vaihtaa jotain paskasia vaippoja. Ei kuulu mun hommiin.
Olet täysin oikeassa. Ainoastaan pohjoismaissa on valuttu feminismin kanssa tälle tasolle että naisten hommista on tullu miesten hommia.
Ja miesten hommista naisten hommia.
Yhtä suuri prosentti naisia käy töissä kuin miehistäkin ja elättää perhettään.
Ja eipä taida enää olla ammattia jota ei naisetkin tekisi.
Miehet joutaa siis hyvinkin hellan viereen ja hoitamaan lapsia.
Se on arvokasta työtä
Vierailija kirjoitti:
Noh vuoden vanhan kanssa mielelläni leikin ja touhuan, mutta 1-8 kuukautinen on täysin tissin ja äidin sylin tarpeessa kaikki muu on sille ihan yhtä tyhjän kanssa. Terveellä miehellä ei ole mitään hoivaviettiä, miten tätä on niin mahdoton tajuta. Ihmisarvoa alentavaa miehelle vaihtaa jotain paskasia vaippoja. Ei kuulu mun hommiin.
Mielikuvitusperheen kanssa on ihan sama miten toimit🙄
Ei hitto... kuuluuko niille teidän miehille imettäminenkin jo isän rooliin... ostakaa niille isänpäivänä miesten tamppooneita... ootte te kyllä hulluja...
Ja jatkan vielä viestiäni että tekemällä oppii, miehen vaan pitää opetella hoitamaan lasta ja olemaan hänen kanssaan, siitä se lapsielämän realiteetti sitten aukenee! Tämä jäi laittamatta vaikka oli tarkoitus pistää heti viestin alkuun :D