Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mummi olla mummi omalla tavallaan?

Vierailija
28.06.2026 |

Aamulehden maksumuurin takana olevan jutun mainoksessa tuo kysymys.

Montaa mummia varmaan stressaa kun on tarkat säännöt jopa miten pitää puhua ja sanoittaa, saati nukkuma-ajoista, päiväunista, mitä saa laittaa ruuaksi ( vaikkei allergioita), kuinka monta tuntia ulkoilla.

Itseä joskus harmitti kun alakouluikäisten kanssa lautapeli kesken ha äidiltä alkaa puhelinrinkutus 19.30.  Nyt hampaanpesulle ja sitten mummi voi lujea 2 lukua peppi pitkätossua.

Mistä oikeesti loukkaannuin kun olin viikon ollut lasten kanssa ja äitinsä sanoi että nyt taas saa noilta murretta kitkeä viikon pois.

Kommentit (3000)

Vierailija
2761/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsenlapsen vanhempien ei tarvitse edes kertoa lapsenlapsesta sukulaisille. Ole siinä sitten mummi kun et edes tiedä olevasi sellainen.

Aika pahasti on asiat sössinyt, jos omat lapset eivät kerro lapsistaan omille vanhemmilleen.

Valta on vanhemmilla.täysin.

Vierailija
2762/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsenlapsen vanhempien ei tarvitse edes kertoa lapsenlapsesta sukulaisille. Ole siinä sitten mummi kun et edes tiedä olevasi sellainen.

Aika pahasti on asiat sössinyt, jos omat lapset eivät kerro lapsistaan omille vanhemmilleen.

Kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2763/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivähoidossa on ollut krooninen henkilöstöpula 30 vuotta. Samoin lähihoitajista.

Älä naurata! Kunnissa pidettiin tuohon aikaan 90-luvun lopulla jo 35-vuotiaita liian vanhoina kunnalle töihin. Muistan yhden lehtijutunkin Porista edelleen elävästi. Siinä Porin kaupungin edustaja perusteli ihan ylpeänä miksi 35-vuotias on töihin kunnalle  liian vanha. Määräaikaisia työsopimuksia ketjutettiin ja väliin jätettiin taktisesti päivä tai kaksi, jolloin ei kertynyt lomaoikeutta eikä lomapalkkaa. Tuo kiusanteko saattoi jatkua vuosia putkeen.

Vierailija
2764/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä

Nauttikaa nyt kammominiät vallasta kun  teillä sitä on, kohta ei ole ja lapsenne eivät katso teihin kammoäiteihin päinkään.

Vierailija
2765/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä hätää. Me osataan olla aikuisia eikä kiukutella ja oikutella.å

Vierailija
2766/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte itse kyllä sellaisia kiukuttelijoita ja märisijöitä,  ettei toista tolkkua. Tuo on tietysti täysin selvää myös lapsillenne. Samoin lapsenne ovat nähneet miten te itse omia vanhempianne olette kohdelleet, ja sitä samaa tulette itse saamaan osaksenne.

Vierailija
2767/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika ja miniä erosivat. Poika kuoli nelikympoisenä. Ex anoppi viettää joulut ja juhlapyhät  entisen miniänsä luona ja pitävät yhteyttä. Vastikään oluvat kesäteatteissa yhdessä.  Siis tuttaviani.

Ja anoppi kyylää ettå nuori leski siivoaa. Ihanaa!

Niinhän sinäkin kyyläät ja ihan ylöskirjoitat vielä, appivanhempiesi  lattian tahmaisuuden yms. Vuosikymmeniä muistat jokaisen likaisen pikku yksityiskohdan. Yhtään parempi et ole itse.

Mutta sinä oletkin tietysti kammominijänä miniöiden super deluxe-luokkaa. Todellinen Prinsessa. Miten onnellinen hampaattoman miehesi täytyy sinusta olla!

Vierailija
2768/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nuoren lesken ja orpojen kodin siisteyttä arvostellut kuten kammomummot.

Vierailija
2769/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootte itse kyllä sellaisia kiukuttelijoita ja märisijöitä,  ettei toista tolkkua. Tuo on tietysti täysin selvää myös lapsillenne. Samoin lapsenne ovat nähneet miten te itse omia vanhempianne olette kohdelleet, ja sitä samaa tulette itse saamaan osaksenne.

”Minä olen pissismummo ja uhmamummo, teen toisten lapsille mitä lystään”

Vierailija
2770/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua edellinen kirjoittaja ei ole mummo ollenkaan, mutta perin kyllästynyt huonosti käyttäytyviin äiteihin tässä ketjussa.

Vierailija
2771/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minusta tulee mummi,olen se omalla tavallani tai saavat lapsoset pysyä kotonaan.

Aion hakea heitä päiväkodista,käydään kivoissa paikoissa,tehdään hyvää ruokaa ja herkkujakin syödään.Mummin luona saa myös valvoa vähän pidempään,koska mummi pitää seuraavana päivänä luonaan,eikä vie päiväkotiin.Mummin luona tulee aina olemaan vähän spessua!

Vierailija
2772/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika ja miniä erosivat. Poika kuoli nelikympoisenä. Ex anoppi viettää joulut ja juhlapyhät  entisen miniänsä luona ja pitävät yhteyttä. Vastikään oluvat kesäteatteissa yhdessä.  Siis tuttaviani.

Niinhän sinäkin kyyläät ja ihan ylöskirjoitat vielä, appivanhempiesi  lattian tahmaisuuden yms. Vuosikymmeniä muistat jokaisen likaisen pikku yksityiskohdan. Yhtään parempi et ole itse.

Mutta sinä oletkin tietysti kammominijänä miniöiden super deluxe-luokkaa. Todellinen Prinsessa. Miten onnellinen hampaattoman miehesi täytyy sinusta olla!

Tuskin on mies enää tolla kammominiällä edes maisemissa. 🙄😴🤣

Vierailija
2773/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minusta tulee mummi,olen se omalla tavallani tai saavat lapsoset pysyä kotonaan.

Aion hakea heitä päiväkodista,käydään kivoissa paikoissa,tehdään hyvää ruokaa ja herkkujakin syödään.Mummin luona saa myös valvoa vähän pidempään,koska mummi pitää seuraavana päivänä luonaan,eikä vie päiväkotiin.Mummin luona tulee aina olemaan vähän spessua!

No sittenhän voit tyytyväisenä kotona yksin polkea jalkaa.

Vierailija
2774/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua edellinen kirjoittaja ei ole mummo ollenkaan, mutta perin kyllästynyt huonosti käyttäytyviin äiteihin tässä ketjussa.

Kyllä ne on nämä pissismummot jotka käyttäytyy huonosti.

Vierailija
2775/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minijä? Kas siinäpä näkyy koulutustaso rutinamummolla!

Vierailija
2776/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppilassa kylppäri ja sauna on tahmeita ja todella likaisia, tekisi mieli sanoa, että saastaisia. Ja jääkaappi kuvottaa. Onneksi siellä voi käydä vain päiväseltään.

Sama. Kun mun lapsi oli pieni, ei voinut pissata mummulan vessassa kun siellä oli niin likaista. Ihan kauhea löyhkä ja pinttyneitä ralliraitoja pöntössä. En edes uskalla mitä kaikkea niissä kosteissa käsipyyhkeissä eli elämässä, yök.

Odotan jo kommenttia puolestaloukkaantuneilta mummeleilta, että ei meillä ikinä... uskon sen. Yleensä ihmisillä on hygienia kotona korkeammalla tasolla kuin tuossa talossa. Mutta, mun anoppilassa tuo on todellisuutta, vaikka sitä ei joku internetissä uskokaan.

Olisit tietenkin voinut pestä sen vessan mieleiseksesi, niin minä ennen tein isoäidilläni.

Jos kyse olisi siitä, että anoppi ei kykene siivoamaan, olisin voinut siivota. Tuo siivottomuus on hänelle elämäntapa, hän jopa ylpeilee sillä, että käyttää aikansa tärkeämpiin asioihin. Toki on talokin niin täynnä tavaraa, että siivoaminen ei mikään helppo urakka ole.

Mummo eläköön tavallaan. Saa mummo ihmetellä vapaasti, miksi ei käydä kuin jouluna ja joskus. Tähän kyllä liittyy paljon muitakin syitä kuin siivottomuus. 

Onko miehesi oppinut siivoamaan, kun on kotoaan oppinut elämään paskan keskellä. 

Vierailija
2777/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä sait lesket ja orvot mukaan kun ensimmäisen kerran koko ketjussa joku uskaltautui miniänsä huushollinpitoa arvostelemaan?

Vierailija
2778/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on nämä pissismummot jotka käyttäytyy huonosti.

Kyllä täällä on pissismummoja ja pissisminiöitä kommenteista päätellen.

Todella törkeää kielenkäyttöä monessakin viestissä. 

Vierailija
2779/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä sait lesket ja orvot mukaan kun ensimmäisen kerran koko ketjussa joku uskaltautui miniänsä huushollinpitoa arvostelemaan?

Siitä että se arvostelijan oma poika oli poissa siivoojalistalta. Kuolluthan se silloin on.

Vierailija
2780/3000 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minijä@😂😂😂😂😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän