Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olispa ilmastointi, rupee taas kuumuus nouseen täällä kerrostalo betonikopissa

Vierailija
27.06.2026 |

Säälin itseäni.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ilmastointi on vain EU-eliitin etuoikeus...

EU Commission HQ forced to shut down air-conditioning amid heatwave

Staff working at the Berlaymont building received a text at midday, reading: “BERL — URGENT — Due to extreme weather conditions, forced shut down of air cooling system from floor 1 to 7 for the rest of the day.”

The 13-story building is home to Commission President Ursula von der Leyen, her 26 commissioners and about 3,000 staff. Von der Leyen works on the 13th floor, and most of her commissioners’ offices are housed on floors eight or above.

https://www.politico.eu/article/eu-commission-heatwave-hq-forced-shut-down-air-conditioning-europe/

Vierailija
82/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa rakastetaan pätsirakentamista: mustia peltikattoja, lämpöä varaavia seinämateriaaleja, etelänpuoleisia akvaarioikkunoita, ei mitään ikkunaluukkuja tai markiiseja jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 vuotta vanha siirrettävä ilmastointilaite puhaltaa parhaillaan. Hyvin viilentää, putki ulos ikkunasta ja alkaa huoneet jäähtymään. Helppoa ja halpaa.

Ei onnistu tämäkään tupakoitsijan naapurissa, kun savut tulee sisälle siitä ikkunanraosta.

Eikä kaikissa asunnoissa ole sopivaa ikkunaa: meillä poistoputki olisi makuuhuoneessa sängyssä ja keittiössä ainoalla työtasolla.

Vierailija
84/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat jalassa kun on niin kylmä.

Vierailija
85/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa rakastetaan pätsirakentamista: mustia peltikattoja, lämpöä varaavia seinämateriaaleja, etelänpuoleisia akvaarioikkunoita, ei mitään ikkunaluukkuja tai markiiseja jne.

Ei ole tosiaan ilmastonmuutosviesti mennyt arkkitehdeille ja rakennuttajille perille.

Vierailija
86/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ilmastointi- tai viilennyslaite. En tiedä, onko jo loppuunmyytyjä, mut heti talvella sit ens kesää varten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tästä termisestä yöstä löydy googlaamalla mitään?

Vierailija
88/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa rakastetaan pätsirakentamista: mustia peltikattoja, lämpöä varaavia seinämateriaaleja, etelänpuoleisia akvaarioikkunoita, ei mitään ikkunaluukkuja tai markiiseja jne.

Täällä on aika monipuolinen ilmasto. Lämpöä varaavat seinät tekevät gutamaisteria tammi-helmikuun jäätävillä pakkasilla. Myös syksyisin. Markiiseja tarvitaan vain max 3kk vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap sillan alle nukkumaan. Siellä on viileää. Ja halpaa.

Vierailija
90/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumuus? Ulkona 15, aamuyöstä 8

Jos nukkuis teltassa tai aitassa kuin 80-luvulla, olis nokka kuurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

myös ohut kasteltu pyyhe jalkaterien päälle laitettuna viilentää koko kroppaa, siis nukkumaan mentäessä. Parempi vielä jos se peittää jalat polvista alaspäin. Viileä jalkakylpykin auttanee, mutta jos ei jaksa läträtä. Mikrokuitupyyhe on tohon parasta kun sen saa väännetty riittävän kuivaksi mutta viilentää silti.

En ihan usko tuohon, koska viileä suihkukin vain loppujen lopuksi kuumentaa kehoa. Jotkut juovat myös siksi lämpimiä juomia, ettei keho loppujen lopuksi lämpenekin

Piimä on paras juoma jos kuuma. Haalea suihku on paras, toki lopuksi kastelee suihkun seinät kylmällä vedellä. Paskapuhetta tuollainen että viileä suihku lopuksi kuumentaa kehoa, ihan sama teho kuin käy uimassa, viilentää sopivasti. Kuuma kuumentaa kehoa, esimerkiksi sauna 

Vain vähäksi aikaa! Sitten käy toisin!

Jep! Ihmisen keho on niin iso ja monimutkainen, ettei sitä toisenlaisilla lämpötiloilla muuteta! Verikin on aina lämmintä ensin ihmisestä valuessaan. Ensiapuohjeissa myös esim lämpöhalvaukseen ei missään nimessä kylmää juotavaa

Kylmä suihku laittaa kehon lämmitystilaan. Auttaa hetkeksi, vähän samalla tavalla kuin pakkasella housuunsa pissaaminen. 

Ja viileä vesi. Saunaan akat ja korkki kiinni

Viini yms pitää jatkuvaa hikeä naamassa

Vierailija
92/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumuus? Ulkona 15, aamuyöstä 8

Jos nukkuis teltassa tai aitassa kuin 80-luvulla, olis nokka kuurassa.

Näin on. Se on valintakysymys, missä nukkuu yönsä. Suomessa pystyy valitsemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ensimmäisen kerroksen maan tasoinen yksiö, ikkunat etelään eikä varaa muutaman satasen ilmastointilaitteeseen, tuskin edes tuulettimeen

 

Meillä on läpitalon asunto. Pysyy viileänä.

Maantasa on viilein, jos vielä puita

Mutta näissä keleissä, jos kuumuutta valittaa jos jotain pahasti vialla terveydessä

Rasvamaksa, verenpainetta, liikaa alkoholia

Vierailija
94/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastoinnin saa rahalla. Mulla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumuus nousee kun pidät ikkunaa ja ovea auki. Sieltä se kuumuus tulee, ulkoa.

Ei tu, kun ulkona tuulee ja on viileetä. Ainaski meillä päin pohjos tuuli koko päivän. Oikeen v***ti toi tuuli kun ois muute ollu lämmin.

Vierailija
96/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastoinnin saa rahalla. Mulla on.

Suomessa ei tarvi ilmastointiä. Täällä on v***n kylmä ja aina. 

Vierailija
97/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta perämetsistä ja taantuvista kylistä saa pilkkahintaan taloja, joissa viima käy lattialautojen välistä ja puita on niin paljon ympärillä, ettei aurinko paljoa lämmitä. Sinne vaan asustamaan.

Vierailija
99/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin keskustassa, 40-luvulla rakennettu paksuseinäinen kivitalo ja pysyy viileänä ihanasti. 

On meillä ilppikin, mutta ei sille ole koskaan ollut tarvetta ennen elokuun puoliväliä. 

No se on just. Tiili on eri asia kuin betoni. Hengittävä luonnonmateriaali. Mua hiostaa betoni jopa talvella. Se ei sovi ihmisruumiille yhtään. Mun mielestä on tyhmää rakentaa betonista. Kiihottaako siinä betonissa jokin seksuaalisesti vai mikä?

Vierailija
100/102 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukat jalassa kun on niin kylmä.

Sama!