Olispa ilmastointi, rupee taas kuumuus nouseen täällä kerrostalo betonikopissa
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
myös ohut kasteltu pyyhe jalkaterien päälle laitettuna viilentää koko kroppaa, siis nukkumaan mentäessä. Parempi vielä jos se peittää jalat polvista alaspäin. Viileä jalkakylpykin auttanee, mutta jos ei jaksa läträtä. Mikrokuitupyyhe on tohon parasta kun sen saa väännetty riittävän kuivaksi mutta viilentää silti.
En ihan usko tuohon, koska viileä suihkukin vain loppujen lopuksi kuumentaa kehoa. Jotkut juovat myös siksi lämpimiä juomia, ettei keho loppujen lopuksi lämpenekin
Tää on totta! Ensiavussakin neuvotaan että lämpöhalvaukseen ei kannata kylmää suihkua eikä juomaa vaan lämpöpeitto ja kuumaa juomaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eikö Suomi olekkaan pakastin josta kaikki haluaa aurinkorannoille viimeiset euronsa tuhlaamaan, olen kyllä pettynyt.
odota 60 päivää niin on sitten se 10 kuukautta.
Ihanaa asua isossa hirsitalossa jossa kaksi ilmalämpöpumppua viilentää huoneita.
Vain köyhät asuvat kerrostaloissa
Tuuletinsängyn viereen, ripusta märkä pyyhe tuulettimen eteen (ei päälle). Hyvin raikastaa.
Et ole mitään ilmanviilennintä tai tuuletinta ajatellut hankkia?
lattiatuuletin eo paljoa maksa ja auttaa vaikka olisi miten kuuma kun sen laittaa viereen puhaltamaan
Onneksi ykkönen, vähän metsän puolelta. Yöllä ihana Tuuli kun on läpi veto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
myös ohut kasteltu pyyhe jalkaterien päälle laitettuna viilentää koko kroppaa, siis nukkumaan mentäessä. Parempi vielä jos se peittää jalat polvista alaspäin. Viileä jalkakylpykin auttanee, mutta jos ei jaksa läträtä. Mikrokuitupyyhe on tohon parasta kun sen saa väännetty riittävän kuivaksi mutta viilentää silti.
En ihan usko tuohon, koska viileä suihkukin vain loppujen lopuksi kuumentaa kehoa. Jotkut juovat myös siksi lämpimiä juomia, ettei keho loppujen lopuksi lämpenekin
Piimä on paras juoma jos kuuma. Haalea suihku on paras, toki lopuksi kastelee suihkun seinät kylmällä vedellä. Paskapuhetta tuollainen että viileä suihku lopuksi kuumentaa kehoa, ihan sama teho kuin käy uimassa, viilentää sopivasti. Kuuma kuumentaa kehoa, esimerkiksi sauna
Vain vähäksi aikaa! Sitten käy toisin!
No miksi et sellaista sitten hanki? Helppoa eikä edes kallista. Meillä on täällä oikein mukava 21,5C kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vain köyhät asuvat kerrostaloissa
Höpön löpön. Täällä Helsingin keskustassa ei ole kovin halpaa, sinulla tuskin olisi varaa.
Mikä lämpötila asunnossa sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Tuuletinsängyn viereen, ripusta märkä pyyhe tuulettimen eteen (ei päälle). Hyvin raikastaa.
Keskusilmastointi, ei tarvitse ripustella märkiä rättejä ympäriinsä niinkuin jossain gypsyleirillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee kylmävesipulloja, laita muovipulloihin vettä ja pakastimeen, jäätyneillä pulloilla viilennä ihoasi. Myös lakanat pakkaseen ja petaa juuri ennen nukkumaan menoa. Tuuletin auttaa myös.
Laita pakastin täysille äläkä välitä että se tuottaa kyljestä yli 40 astetta lämmintä ilmaa huoneeseen. Myös kannattaa lisätä kosteaa pyykkiä ja muuta vesipullojen lisäksi jotta kosteus kasvaa huoneessa.
Joku vielä tätä selvää sarkasmia yläpeukuttanut! 😂
Kosteutta kannattaa kaikin keinoin vähentää kuumilla säillä, ja pakastin tosiaan tuottaa enemmän lämpöä kuin mitä se viilentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
myös ohut kasteltu pyyhe jalkaterien päälle laitettuna viilentää koko kroppaa, siis nukkumaan mentäessä. Parempi vielä jos se peittää jalat polvista alaspäin. Viileä jalkakylpykin auttanee, mutta jos ei jaksa läträtä. Mikrokuitupyyhe on tohon parasta kun sen saa väännetty riittävän kuivaksi mutta viilentää silti.
En ihan usko tuohon, koska viileä suihkukin vain loppujen lopuksi kuumentaa kehoa. Jotkut juovat myös siksi lämpimiä juomia, ettei keho loppujen lopuksi lämpenekin
Piimä on paras juoma jos kuuma. Haalea suihku on paras, toki lopuksi kastelee suihkun seinät kylmällä vedellä. Paskapuhetta tuollainen että viileä suihku lopuksi kuumentaa kehoa, ihan sama teho kuin käy uimassa, viilentää sopivasti. Kuuma kuumentaa kehoa, esimerkiksi sauna
Vain vähäksi aikaa! Sitten käy toisin!
Jep! Ihmisen keho on niin iso ja monimutkainen, ettei sitä toisenlaisilla lämpötiloilla muuteta! Verikin on aina lämmintä ensin ihmisestä valuessaan. Ensiapuohjeissa myös esim lämpöhalvaukseen ei missään nimessä kylmää juotavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
myös ohut kasteltu pyyhe jalkaterien päälle laitettuna viilentää koko kroppaa, siis nukkumaan mentäessä. Parempi vielä jos se peittää jalat polvista alaspäin. Viileä jalkakylpykin auttanee, mutta jos ei jaksa läträtä. Mikrokuitupyyhe on tohon parasta kun sen saa väännetty riittävän kuivaksi mutta viilentää silti.
En ihan usko tuohon, koska viileä suihkukin vain loppujen lopuksi kuumentaa kehoa. Jotkut juovat myös siksi lämpimiä juomia, ettei keho loppujen lopuksi lämpenekin
Piimä on paras juoma jos kuuma. Haalea suihku on paras, toki lopuksi kastelee suihkun seinät kylmällä vedellä. Paskapuhetta tuollainen että viileä suihku lopuksi kuumentaa kehoa, ihan sama teho kuin käy uimassa, viilentää sopivasti. Kuuma kuumentaa kehoa, esimerkiksi sauna
Pelkkä kastautuminen tai hetken uiminen viilentää ihon vain pinnalta ja vain hetkellisesti. Itselläni on tapana istua tuossa omassa rannassa matalassa vedessä kaulaa myöten jopa tunti, toistakin että myös sisäelimet ehtivät alkaa jäähtyä. Sen jälkeen olo pysyy mukavan viileänä paljon pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Me mennään aina kuumimpien päivien ajaksi hotelliin.
MIksette laita kotona ilmastointia päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
myös ohut kasteltu pyyhe jalkaterien päälle laitettuna viilentää koko kroppaa, siis nukkumaan mentäessä. Parempi vielä jos se peittää jalat polvista alaspäin. Viileä jalkakylpykin auttanee, mutta jos ei jaksa läträtä. Mikrokuitupyyhe on tohon parasta kun sen saa väännetty riittävän kuivaksi mutta viilentää silti.
En ihan usko tuohon, koska viileä suihkukin vain loppujen lopuksi kuumentaa kehoa. Jotkut juovat myös siksi lämpimiä juomia, ettei keho loppujen lopuksi lämpenekin
Piimä on paras juoma jos kuuma. Haalea suihku on paras, toki lopuksi kastelee suihkun seinät kylmällä vedellä. Paskapuhetta tuollainen että viileä suihku lopuksi kuumentaa kehoa, ihan sama teho kuin käy uimassa, viilentää sopivasti. Kuuma kuumentaa kehoa, esimerkiksi sauna
Pelkkä kastautuminen tai hetken uiminen viilentää ihon vain pinnalta ja vain hetkellisesti. Itselläni on tapana istua tuossa omassa rannassa matalassa vedessä kaulaa myöten jopa tunti, toistakin että myös sisäelimet ehtivät alkaa jäähtyä. Sen jälkeen olo pysyy mukavan viileänä paljon pidempään.
Ei ne sun sisäelimet viilenny sieltä mihinkään! Saat hetkellisen avun ja se siitä!
kaupassa myydään jäähdytyslaitteita
Sen sijaan että kondensio vesi valuu tuulettimen moottoriin kannatta laittaa ihan suoraa vettä sinne.