Olispa ilmastointi, rupee taas kuumuus nouseen täällä kerrostalo betonikopissa
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
myös ohut kasteltu pyyhe jalkaterien päälle laitettuna viilentää koko kroppaa, siis nukkumaan mentäessä. Parempi vielä jos se peittää jalat polvista alaspäin. Viileä jalkakylpykin auttanee, mutta jos ei jaksa läträtä. Mikrokuitupyyhe on tohon parasta kun sen saa väännetty riittävän kuivaksi mutta viilentää silti.
En ihan usko tuohon, koska viileä suihkukin vain loppujen lopuksi kuumentaa kehoa. Jotkut juovat myös siksi lämpimiä juomia, ettei keho loppujen lopuksi lämpenekin
Muistakaa parveke ja lasit nopea viilennys kun putoat pää edellä asfalttiin.
Vierailija kirjoitti:
eilen tuli youtubessa vastaan video jossa tuulettimeen kiinnitettiin nippusiteillä pari pakastimessa käynyttä vesipulloa. En tiedä toimiiko sitten käytännössä vai olisiko kylmäkallet siihenkin parempia.
Eipä taida toimia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eilen tuli youtubessa vastaan video jossa tuulettimeen kiinnitettiin nippusiteillä pari pakastimessa käynyttä vesipulloa. En tiedä toimiiko sitten käytännössä vai olisiko kylmäkallet siihenkin parempia.
Eipä taida toimia!
juu, ei kannata kokeilla mitään, mieluummin valittaa vain :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eilen tuli youtubessa vastaan video jossa tuulettimeen kiinnitettiin nippusiteillä pari pakastimessa käynyttä vesipulloa. En tiedä toimiiko sitten käytännössä vai olisiko kylmäkallet siihenkin parempia.
Eipä taida toimia!
juu, ei kannata kokeilla mitään, mieluummin valittaa vain :D
Ei minun tarvitse valittaa. Minulla on ilmastointilaite ja osaan viilentää asuntoa mm yöllä. Noitakin olen kokeillut ihan huvikseen eikä niillä ole ollut mitään vaikutusta!
Mitä eikö Suomi olekkaan pakastin josta kaikki haluaa aurinkorannoille viimeiset euronsa tuhlaamaan, olen kyllä pettynyt.
Ostin just prismasta ilmastointilaitteen. Viilentää hyvin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumuus nousee kun pidät ikkunaa ja ovea auki. Sieltä se kuumuus tulee, ulkoa.
En pidä auki kuin yöllä kun viileää. Viimeyönä joku känniläinen kapusi parvekkeelle ja tuli sisään. Räyhäsi jostain huumeista.
No hyi. Asutko kenties vantaalla?
Einkun asun täällä maalla vanhempien peräkammarissa mutta teen mielelläni tällaisia kaupunkijuttuja.
Eli ensimmäisen kerroksen maan tasoinen yksiö, ikkunat etelään eikä varaa muutaman satasen ilmastointilaitteeseen, tuskin edes tuulettimeen
Meillä on läpitalon asunto. Pysyy viileänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellettä luvassa huomenna ja maanantaina, sitten onneksi viilenee taas. Etköhän selviä.
Ei nämä pölijät selviä, verhot auki aurinkoon ja ikkunat auki päivällä, sitten märistään kun on kuuma. Meillä on etelään ikkunat ja verhot kiinni yötä päivää, yöllä kolmet verhot kun ei pimeää tule ollenkaan, sisälämpötila 22
teillä ei sitten ilmeisesti betoniseinät kerää lämpöä..koska täällä kunnon helteillä nousee sisälämpö 29c vaikka on kuinka pimennysverhot edessä ja ikkunat kiinni. 22c lämpötilaan päästään vain talvella.
Ei ole betonia kun tiiliseinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
myös ohut kasteltu pyyhe jalkaterien päälle laitettuna viilentää koko kroppaa, siis nukkumaan mentäessä. Parempi vielä jos se peittää jalat polvista alaspäin. Viileä jalkakylpykin auttanee, mutta jos ei jaksa läträtä. Mikrokuitupyyhe on tohon parasta kun sen saa väännetty riittävän kuivaksi mutta viilentää silti.
En ihan usko tuohon, koska viileä suihkukin vain loppujen lopuksi kuumentaa kehoa. Jotkut juovat myös siksi lämpimiä juomia, ettei keho loppujen lopuksi lämpenekin
Piimä on paras juoma jos kuuma. Haalea suihku on paras, toki lopuksi kastelee suihkun seinät kylmällä vedellä. Paskapuhetta tuollainen että viileä suihku lopuksi kuumentaa kehoa, ihan sama teho kuin käy uimassa, viilentää sopivasti. Kuuma kuumentaa kehoa, esimerkiksi sauna
Vierailija kirjoitti:
Mitä eikö Suomi olekkaan pakastin josta kaikki haluaa aurinkorannoille viimeiset euronsa tuhlaamaan, olen kyllä pettynyt.
Mä varailin just majoituksia Norjasta😌En nää ihan vielä ennusteita meidän reissun alkuun, mut nyt keskilämpö kymmeneks päiväks oli noin 13.
Mä nukuin viimeksi keskustassa partsilla.Nyt pakko olla mökillä,kun täällä ilpo.Keskustassa liian kuuma olla.
Kai tiedätte että "pakastett"säilyy paremmin kun aurinkon polttama ryppynaama valitkaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumuus nousee kun pidät ikkunaa ja ovea auki. Sieltä se kuumuus tulee, ulkoa.
En pidä auki kuin yöllä kun viileää. Viimeyönä joku känniläinen kapusi parvekkeelle ja tuli sisään. Räyhäsi jostain huumeista.
No hyi. Asutko kenties vantaalla?
Kyllä, Rekolassa
Minulla on ilmastointilaite kerrostaloasunnossani mutta en ole vielä pannut sitä päälle. Ehkä huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ilmastointilaite kerrostaloasunnossani mutta en ole vielä pannut sitä päälle. Ehkä huomenna.
Minulla se on ollut hurisemassa jo monta viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellettä luvassa huomenna ja maanantaina, sitten onneksi viilenee taas. Etköhän selviä.
Ei nämä pölijät selviä, verhot auki aurinkoon ja ikkunat auki päivällä, sitten märistään kun on kuuma. Meillä on etelään ikkunat ja verhot kiinni yötä päivää, yöllä kolmet verhot kun ei pimeää tule ollenkaan, sisälämpötila 22
Tämä. Aurinko lämmittää verhoja jos verhot on pois parvekkeelta se lämmittää asunnon- parvekkeen seinää. Betoni seinät varaa lämpöä.
Toinen aivopieru meidän talossa on pitää ala ovea auki jotta rappukäytävä on kans 28 astetta lämmintä. Talossa on kuitenkin ilmanvaihto ja aivan turhaan kun porukka lämmittää taloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee kylmävesipulloja, laita muovipulloihin vettä ja pakastimeen, jäätyneillä pulloilla viilennä ihoasi. Myös lakanat pakkaseen ja petaa juuri ennen nukkumaan menoa. Tuuletin auttaa myös.
Kannattaa laskea jääkylmää vettä lavuaari ja keittiön allas täyteen. Ei se ainakaan lämmitä asuntoa ja noihin on ihana upottaa ohimennessä vähäksi aikaa kädet kyynärpäitä myöten. Miksei vaikka laittaa pääkin vähäksi aikaa veden alle. Nuo pakastetut lakanat ei maksa vaivaa, mutta se jeesaa vähän jos jalkoterien päällä on kylmällä vedellä kostutettu pyyhe. Se tosin kuivattaa ikävästi ihoa eli kannattaa ottaa joku rasvatuubi yöpöydälle ettei sen takia mene nukkuminen vituiksi kun ihon kuivuminen alkaa kuumottaa jalkoja. Itseasiassa se rasva on ihan jees koska se tuntuu viileältä ja pitää jalatkin viileänä jonkin aikaa ennen kuin se kaikki on imeytynyt ihoon. Ja niin, kannattaa pitää öisin ovet kiinni sekä kaikki sellaiset ikkunat/lävet joista joku kuikelo voi sisään kiivetä. Itä-uudenmaan poliisi tästä jo varoittelikin.
Myös ilmankostutin on hyvä!
eilen tuli youtubessa vastaan video jossa tuulettimeen kiinnitettiin nippusiteillä pari pakastimessa käynyttä vesipulloa. En tiedä toimiiko sitten käytännössä vai olisiko kylmäkallet siihenkin parempia.