Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olispa ilmastointi, rupee taas kuumuus nouseen täällä kerrostalo betonikopissa

Vierailija
27.06.2026 |

Säälin itseäni.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen tuli youtubessa vastaan video jossa tuulettimeen kiinnitettiin nippusiteillä pari pakastimessa käynyttä vesipulloa. En tiedä toimiiko sitten käytännössä vai olisiko kylmäkallet siihenkin parempia.

Vierailija
22/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

myös ohut kasteltu pyyhe jalkaterien päälle laitettuna viilentää koko kroppaa, siis nukkumaan mentäessä. Parempi vielä jos se peittää jalat polvista alaspäin. Viileä jalkakylpykin auttanee, mutta jos ei jaksa läträtä. Mikrokuitupyyhe on tohon parasta kun sen saa väännetty riittävän kuivaksi mutta viilentää silti.

En ihan usko tuohon, koska viileä suihkukin vain loppujen lopuksi kuumentaa kehoa. Jotkut juovat myös siksi lämpimiä juomia, ettei keho loppujen lopuksi lämpenekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa parveke ja lasit nopea viilennys  kun putoat pää edellä asfalttiin.

Vierailija
24/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eilen tuli youtubessa vastaan video jossa tuulettimeen kiinnitettiin nippusiteillä pari pakastimessa käynyttä vesipulloa. En tiedä toimiiko sitten käytännössä vai olisiko kylmäkallet siihenkin parempia.

Eipä taida toimia!

Vierailija
25/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eilen tuli youtubessa vastaan video jossa tuulettimeen kiinnitettiin nippusiteillä pari pakastimessa käynyttä vesipulloa. En tiedä toimiiko sitten käytännössä vai olisiko kylmäkallet siihenkin parempia.

Eipä taida toimia!

juu, ei kannata kokeilla mitään, mieluummin valittaa vain :D

Vierailija
26/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eilen tuli youtubessa vastaan video jossa tuulettimeen kiinnitettiin nippusiteillä pari pakastimessa käynyttä vesipulloa. En tiedä toimiiko sitten käytännössä vai olisiko kylmäkallet siihenkin parempia.

Eipä taida toimia!

juu, ei kannata kokeilla mitään, mieluummin valittaa vain :D

Ei minun tarvitse valittaa. Minulla on ilmastointilaite ja osaan viilentää asuntoa mm yöllä. Noitakin olen kokeillut ihan huvikseen eikä niillä ole ollut mitään vaikutusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eikö Suomi olekkaan pakastin josta kaikki haluaa aurinkorannoille viimeiset  euronsa tuhlaamaan, olen kyllä pettynyt.

Vierailija
28/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin just prismasta ilmastointilaitteen. Viilentää hyvin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumuus nousee kun pidät ikkunaa ja ovea auki. Sieltä se kuumuus tulee, ulkoa.

En pidä auki kuin yöllä kun viileää. Viimeyönä joku känniläinen kapusi parvekkeelle ja tuli sisään. Räyhäsi jostain huumeista.

No hyi. Asutko kenties vantaalla?

Einkun asun täällä maalla vanhempien peräkammarissa mutta teen mielelläni tällaisia kaupunkijuttuja.

Vierailija
30/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensimmäisen kerroksen maan tasoinen yksiö, ikkunat etelään eikä varaa muutaman satasen ilmastointilaitteeseen, tuskin edes tuulettimeen

 

Meillä on läpitalon asunto. Pysyy viileänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellettä luvassa huomenna ja maanantaina, sitten onneksi viilenee taas. Etköhän selviä.

Ei nämä pölijät selviä, verhot auki aurinkoon ja ikkunat auki päivällä, sitten märistään kun on kuuma. Meillä on etelään ikkunat ja verhot kiinni yötä päivää, yöllä kolmet verhot kun ei pimeää tule ollenkaan, sisälämpötila 22

teillä ei sitten ilmeisesti betoniseinät kerää lämpöä..koska täällä kunnon helteillä nousee sisälämpö 29c vaikka on kuinka pimennysverhot edessä ja ikkunat kiinni. 22c lämpötilaan päästään vain talvella.

Ei ole betonia kun tiiliseinä. 

Vierailija
32/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

myös ohut kasteltu pyyhe jalkaterien päälle laitettuna viilentää koko kroppaa, siis nukkumaan mentäessä. Parempi vielä jos se peittää jalat polvista alaspäin. Viileä jalkakylpykin auttanee, mutta jos ei jaksa läträtä. Mikrokuitupyyhe on tohon parasta kun sen saa väännetty riittävän kuivaksi mutta viilentää silti.

En ihan usko tuohon, koska viileä suihkukin vain loppujen lopuksi kuumentaa kehoa. Jotkut juovat myös siksi lämpimiä juomia, ettei keho loppujen lopuksi lämpenekin

Piimä on paras juoma jos kuuma. Haalea suihku on paras, toki lopuksi kastelee suihkun seinät kylmällä vedellä. Paskapuhetta tuollainen että viileä suihku lopuksi kuumentaa kehoa, ihan sama teho kuin käy uimassa, viilentää sopivasti. Kuuma kuumentaa kehoa, esimerkiksi sauna 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eikö Suomi olekkaan pakastin josta kaikki haluaa aurinkorannoille viimeiset  euronsa tuhlaamaan, olen kyllä pettynyt.

Mä varailin just majoituksia Norjasta😌En nää ihan  vielä ennusteita meidän reissun alkuun, mut nyt keskilämpö kymmeneks päiväks oli noin 13.

Vierailija
34/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukuin viimeksi keskustassa partsilla.Nyt pakko olla mökillä,kun täällä ilpo.Keskustassa liian kuuma olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedätte että "pakastett"säilyy paremmin kun aurinkon polttama  ryppynaama valitkaa itse.

Vierailija
36/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumuus nousee kun pidät ikkunaa ja ovea auki. Sieltä se kuumuus tulee, ulkoa.

En pidä auki kuin yöllä kun viileää. Viimeyönä joku känniläinen kapusi parvekkeelle ja tuli sisään. Räyhäsi jostain huumeista.

No hyi. Asutko kenties vantaalla?

Kyllä, Rekolassa

Vierailija
37/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ilmastointilaite kerrostaloasunnossani mutta en ole vielä pannut sitä päälle. Ehkä huomenna.

Vierailija
38/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ilmastointilaite kerrostaloasunnossani mutta en ole vielä pannut sitä päälle. Ehkä huomenna.

Minulla se on ollut hurisemassa jo monta viikkoa.

Vierailija
39/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellettä luvassa huomenna ja maanantaina, sitten onneksi viilenee taas. Etköhän selviä.

Ei nämä pölijät selviä, verhot auki aurinkoon ja ikkunat auki päivällä, sitten märistään kun on kuuma. Meillä on etelään ikkunat ja verhot kiinni yötä päivää, yöllä kolmet verhot kun ei pimeää tule ollenkaan, sisälämpötila 22

Tämä. Aurinko lämmittää verhoja jos verhot on pois parvekkeelta se lämmittää asunnon- parvekkeen seinää. Betoni seinät varaa lämpöä. 

Toinen aivopieru meidän talossa on pitää ala ovea auki jotta rappukäytävä on kans 28 astetta lämmintä. Talossa on kuitenkin ilmanvaihto ja aivan turhaan kun porukka lämmittää taloa.

Vierailija
40/77 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee kylmävesipulloja, laita muovipulloihin vettä ja pakastimeen, jäätyneillä pulloilla viilennä ihoasi. Myös lakanat pakkaseen ja petaa juuri ennen nukkumaan menoa. Tuuletin auttaa myös.

Kannattaa laskea jääkylmää vettä lavuaari ja keittiön allas täyteen. Ei se ainakaan lämmitä asuntoa ja noihin on ihana upottaa ohimennessä vähäksi aikaa kädet kyynärpäitä myöten. Miksei vaikka laittaa pääkin vähäksi aikaa veden alle. Nuo pakastetut lakanat ei maksa vaivaa, mutta se jeesaa vähän jos jalkoterien päällä on kylmällä vedellä kostutettu pyyhe. Se tosin kuivattaa ikävästi ihoa eli kannattaa ottaa joku rasvatuubi yöpöydälle ettei sen takia mene nukkuminen vituiksi kun ihon kuivuminen alkaa kuumottaa jalkoja. Itseasiassa se rasva on ihan jees koska se tuntuu viileältä ja pitää jalatkin viileänä jonkin aikaa ennen kuin se kaikki on imeytynyt ihoon. Ja niin, kannattaa pitää öisin ovet kiinni sekä kaikki sellaiset ikkunat/lävet joista joku kuikelo voi sisään kiivetä. Itä-uudenmaan poliisi tästä jo varoittelikin.

Myös ilmankostutin on hyvä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi