Olispa ilmastointi, rupee taas kuumuus nouseen täällä kerrostalo betonikopissa
Kommentit (83)
Me mennään aina kuumimpien päivien ajaksi hotelliin.
Vierailija kirjoitti:
Kuumuus nousee kun pidät ikkunaa ja ovea auki. Sieltä se kuumuus tulee, ulkoa.
En pidä auki kuin yöllä kun viileää. Viimeyönä joku känniläinen kapusi parvekkeelle ja tuli sisään. Räyhäsi jostain huumeista.
Tuuletin? Ota kaikki vaatteet pois sitten kun alkaa kuumottaa ilma.
Tee kylmävesipulloja, laita muovipulloihin vettä ja pakastimeen, jäätyneillä pulloilla viilennä ihoasi. Myös lakanat pakkaseen ja petaa juuri ennen nukkumaan menoa. Tuuletin auttaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Kuumuus nousee kun pidät ikkunaa ja ovea auki. Sieltä se kuumuus tulee, ulkoa.
Riippuu kummassa on kuumempi! Eli jos ulkona, ikkunat ja ovat kiinni ja toisinpäin. Lämpö siirtyy aiaina kuumasta kylmempään. Aina tuo ei auta helteillä vaan tarvitsee ilmastointilaitteen
Vierailija kirjoitti:
Tee kylmävesipulloja, laita muovipulloihin vettä ja pakastimeen, jäätyneillä pulloilla viilennä ihoasi. Myös lakanat pakkaseen ja petaa juuri ennen nukkumaan menoa. Tuuletin auttaa myös.
Ei auta juurikaan termisinä öinä kuin hetkeksi
Esim siirrettävä ilmastointilaite. Yöllä, kun ulkona viileämpää parvekkeen ovi auki. Ei silloin, kun ulkona lämpimämpää kuin sisällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumuus nousee kun pidät ikkunaa ja ovea auki. Sieltä se kuumuus tulee, ulkoa.
En pidä auki kuin yöllä kun viileää. Viimeyönä joku känniläinen kapusi parvekkeelle ja tuli sisään. Räyhäsi jostain huumeista.
No hyi. Asutko kenties vantaalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee kylmävesipulloja, laita muovipulloihin vettä ja pakastimeen, jäätyneillä pulloilla viilennä ihoasi. Myös lakanat pakkaseen ja petaa juuri ennen nukkumaan menoa. Tuuletin auttaa myös.
Ei auta juurikaan termisinä öinä kuin hetkeksi
Yöt olleet sopivan viileitä ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumuus nousee kun pidät ikkunaa ja ovea auki. Sieltä se kuumuus tulee, ulkoa.
En pidä auki kuin yöllä kun viileää. Viimeyönä joku känniläinen kapusi parvekkeelle ja tuli sisään. Räyhäsi jostain huumeista.
Tuossa kohtaa olisi kiva kun olisi sellainen tiksiläinen lasiparveke, mutta eipä tietenkään kun siitä olisi jotain iloa ja hyötyä.
Hellettä luvassa huomenna ja maanantaina, sitten onneksi viilenee taas. Etköhän selviä.
Vierailija kirjoitti:
Tee kylmävesipulloja, laita muovipulloihin vettä ja pakastimeen, jäätyneillä pulloilla viilennä ihoasi. Myös lakanat pakkaseen ja petaa juuri ennen nukkumaan menoa. Tuuletin auttaa myös.
Laita pakastin täysille äläkä välitä että se tuottaa kyljestä yli 40 astetta lämmintä ilmaa huoneeseen. Myös kannattaa lisätä kosteaa pyykkiä ja muuta vesipullojen lisäksi jotta kosteus kasvaa huoneessa.
Joo kuutio on yhtä kuin hälvetti, tuli vaan mieleen miten voitte känni huume houruissa edes osata löytää avaimeen sopivaa ovea joka myös sopii lukkoon, olette kyllä sankareita.
myös ohut kasteltu pyyhe jalkaterien päälle laitettuna viilentää koko kroppaa, siis nukkumaan mentäessä. Parempi vielä jos se peittää jalat polvista alaspäin. Viileä jalkakylpykin auttanee, mutta jos ei jaksa läträtä. Mikrokuitupyyhe on tohon parasta kun sen saa väännetty riittävän kuivaksi mutta viilentää silti.
Vierailija kirjoitti:
Hellettä luvassa huomenna ja maanantaina, sitten onneksi viilenee taas. Etköhän selviä.
Ei nämä pölijät selviä, verhot auki aurinkoon ja ikkunat auki päivällä, sitten märistään kun on kuuma. Meillä on etelään ikkunat ja verhot kiinni yötä päivää, yöllä kolmet verhot kun ei pimeää tule ollenkaan, sisälämpötila 22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee kylmävesipulloja, laita muovipulloihin vettä ja pakastimeen, jäätyneillä pulloilla viilennä ihoasi. Myös lakanat pakkaseen ja petaa juuri ennen nukkumaan menoa. Tuuletin auttaa myös.
Ei auta juurikaan termisinä öinä kuin hetkeksi
Yöt olleet sopivan viileitä ei ongelmia.
Nyt ei ole vielä termistä öitä, mutta kun tulee
Vierailija kirjoitti:
Tee kylmävesipulloja, laita muovipulloihin vettä ja pakastimeen, jäätyneillä pulloilla viilennä ihoasi. Myös lakanat pakkaseen ja petaa juuri ennen nukkumaan menoa. Tuuletin auttaa myös.
Kannattaa laskea jääkylmää vettä lavuaari ja keittiön allas täyteen. Ei se ainakaan lämmitä asuntoa ja noihin on ihana upottaa ohimennessä vähäksi aikaa kädet kyynärpäitä myöten. Miksei vaikka laittaa pääkin vähäksi aikaa veden alle. Nuo pakastetut lakanat ei maksa vaivaa, mutta se jeesaa vähän jos jalkoterien päällä on kylmällä vedellä kostutettu pyyhe. Se tosin kuivattaa ikävästi ihoa eli kannattaa ottaa joku rasvatuubi yöpöydälle ettei sen takia mene nukkuminen vituiksi kun ihon kuivuminen alkaa kuumottaa jalkoja. Itseasiassa se rasva on ihan jees koska se tuntuu viileältä ja pitää jalatkin viileänä jonkin aikaa ennen kuin se kaikki on imeytynyt ihoon. Ja niin, kannattaa pitää öisin ovet kiinni sekä kaikki sellaiset ikkunat/lävet joista joku kuikelo voi sisään kiivetä. Itä-uudenmaan poliisi tästä jo varoittelikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellettä luvassa huomenna ja maanantaina, sitten onneksi viilenee taas. Etköhän selviä.
Ei nämä pölijät selviä, verhot auki aurinkoon ja ikkunat auki päivällä, sitten märistään kun on kuuma. Meillä on etelään ikkunat ja verhot kiinni yötä päivää, yöllä kolmet verhot kun ei pimeää tule ollenkaan, sisälämpötila 22
teillä ei sitten ilmeisesti betoniseinät kerää lämpöä..koska täällä kunnon helteillä nousee sisälämpö 29c vaikka on kuinka pimennysverhot edessä ja ikkunat kiinni. 22c lämpötilaan päästään vain talvella.
Ihanan viileä täällä omassa talossa😂
Kuumuus nousee kun pidät ikkunaa ja ovea auki. Sieltä se kuumuus tulee, ulkoa.