Kertokaapa, miksi yli 50v menestynyt, varakas mies ei jätä samanikäistä vaimoaan?
Täällä jauhetaan vuodesta toiseen näitä vanhempi mies ja nuorempi nainen juttuja, mutta tosimaailmassa tällaista tapahtuu todella vähän. Miksi? Jos viiskymppisestä naisesta ei kuulemma ole mihinkään, niin miksi mies jää siihen liittoon kuitenkin? Lapset muuttaneet pois. Kaikki mahdollisuudet olisi aloittaa uusi elämä.
Kommentit (152)
En kyllä keksi ainuttakaan syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ap ei ymmärrä naisista mitään?
Ei . Sinä et ymmärrä mitään ihmissuhteista.
Eli mielestäsi miehen kannattaisi vaihtaa viisikymppinen naisensa johonkin parikymppiseen pimppalooraan? Okei. No, minulle ei tulis mieleenkään. Mut tee sä niin, jos siltä tuntuu.
Koska rakastaa vaimoaan. Ei naimisiin mennä sillä ajatuksella, että vaihdetaan nuorempaan heti kun puoliso alkaa näyttää vanhenemisen merkkejä vaan sillä ajatuksella että ollaan yhdessä koko loppu elämä. Usein avioliitot valitettavasti epäonnistuu, mutta joskus harvoin löytyy näitä helmiä jotka oikeasti rakastavat ja kunnioittavat puolisoaan kuolemaan asti.
Viisikymppinen mieheni vaurastui yllättäen ja nopeasti, ja jo alkoi kaikki setämiehet innoissaan hehkuttaa minulle päin naamaa että nyt se saa vanhan akan vaihdettua kaksikymppiseen. Vahingoniloisena minua kohtaan ja myötäonnellisena miestäni kohtaan. Ei ole vielä vaihtanut, ei kuulemma jaksaisi nuorta naista, pieniä lapsia ja kaikkea taas uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On helpompaa ottaa salarakas. Miksi luooua vaimosta, joka hoitaa kodin, siivoaa, laittaa ruuat, pesee pyykit jne?
Herranen aika :D
Kenellä on nykyään tuollaisia 50-luvun liittoja?
Naiset ovat koulutettuja, hyväpalkkaisissa töissä. Juristeja, ekonomeja. Ei mitään kotipiikoja.
No kuinka mono täälläkin valittaa ettei mies tee kotitöitä. Kyllä monessa perheessä vaimo vieläkin hoitaa enimmäkseen kotityöt.
Meillä mies maksoi siivoojan, ja kauluspaidat pestiin ja silitettiin pesulassa viikottain. Minä mielelläni laitoin ruokaa, kun pidän kokkaamisesta. Halusin kuitenkin erota tietyistä syistä. Eksä on nyt mennyt uudelleen naimisiin ja kertoi kerran, että nykyinen vaimo siivoaa ja silittää paidat.
Koska yleensä ne fiksut miehet menestyvät ja tajuavat, että alkuperäisessä vaimossa on etunsa. Mm se, että ei tarvitse aloittaa alusta nuoren naisen status- ja perhehaaveiden toteuttamista. Ja ylipäätään, jos mies on ensimmäisen kierroksen vaimon kanssa 50-vuotiaaksi, on todennäköisesti suhteessa enemmän hyvää kuin huonoa.
Miehet ovat lähtökohtaisesti laiskoja deittailemaan ja näkemään vaivaa naisten eteen. Mieti mikä vaiva 50-vuotiaalla ensin hommata avioero ja laittaa lusikat ja lapset jakoon. Sen jälkeen alkaa metsästämään itselleen uutta naista. Lukuisten yhteydenottojen, treffien yms. jälkeen ei ole mitään takeita siitä että edes löytäisi sitä nuorta naista itselleen varsinkin jos kriteerinä on muukin kuin ikä. Mies myös tuohon ikään mennessä tietää ettei kukaan säily ikuisesti nuorena ja seksistäkin tulee tuttua hyvin nopeasti. Harva mies haluaisi enää edes lisää lapsia. Vanhan, tutun kumppanin kanssa on elämä on mukavaa ja helppoa jos suhde toimii hyvin. Monet myös oikeasti rakastavat edelleen omaa vaimoaan. Miksi siis luopuisi siitä ja aiheuttaisi itselleen vain ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Koska yleensä ne fiksut miehet menestyvät ja tajuavat, että alkuperäisessä vaimossa on etunsa. Mm se, että ei tarvitse aloittaa alusta nuoren naisen status- ja perhehaaveiden toteuttamista. Ja ylipäätään, jos mies on ensimmäisen kierroksen vaimon kanssa 50-vuotiaaksi, on todennäköisesti suhteessa enemmän hyvää kuin huonoa.
Ei tarvitse mitään statusperheleikkejä aloittaa, kevytdeittailu etujen kanssa riittää. Ja jos uusiokandidaatti alkaa ehdotella kiinteämpää kuviota, hankitaan vielä uudempi.
Vierailija kirjoitti:
Koska ennen vanhaan elämää rakennettiin yhdessä. Menestynyt mies ei ole syntynyt tyhjästä vaan uskokaa tai älkää monen menestyneen miehen taustalla on myös naisen kova työ. Yhdessä rakennetun elämän jälkeen syntyy niin vahva suhde että mies ei pysty kuvittelemaan elämäänsä kenenkään muun kanssa ja myös toisin päin. Olipas taas kysymys.
Tämä, ja ihan nykyäänkin. Meillä mies on uraorientoitunut, minä en. Minä siis olen hoitanut lapset, kodin, talon, pihan, eläimet ja arjen, että mies on saanut opiskella, olla vaativassa työssä.
Olen myös todella paljon auttanut miestä työkuvioissa, on monesti sanonut ettei olisi pärjännyt ilman minun neuvojani ja tukeani.
On hänestäkin moni nainen ollut kiinnostunut, mutta niin vain aina mun luokseni töistä tulee 😊
Tutkimusten mukaan, mitä korkeammin koulutettu ja menestyneempi mies, sitä todennäköisemmin vaimo on omaa ikäluokkaa.
Monella on paljon yhteistä omaisuutta ja yhteinen sosiaalinen verkosto. Lisäksi, vaikka romantiikka ja seksi ovat suhteesta kuolleet, on säilytty hyvinä ystävinä ja pelataan yhteen. Kumpikin voi myös edistää toisen uraa ja verkostoitumista. Arki toimii loistavasti, ja kummallakin voi olla nuori rakastaja tai erilaisia sivusuhteita. Aika vakiosettiä esim. Ranskassa, jota siellä ei kukaan ihmettele.