Olen ollut kaksi viikkoa lasten kanssa lomalla ja olen väsyneempi kuin ennen lomaa
Onko normaalia?
Kommentit (57)
Ei kun katsos tämä on se ketju, jossa valitetaan kun vanhemmuus on niin ranccaa. Eihän tänne saa tulla antamaan ehdotuksia. Ap:n lapset ovat liian pieniä siihen, että ne osaisivat muka mitään tehdä, mitään keksiä tai missään auttaa. On elämä kummallista nykyään.
Tuo 3v ikä on raskas, joten I feel you. Lämpimällä säällä vesileikit auttaa. Amme/kahluuallas ulos, siihen vähän vettä ja vesileluja niin lapsi viihtyy pitkään. Vahtia toki täytyy, mutta voit ihan hyvin vieressä lueskella vaikka lehteä ja siemailla kylmää juomaa. Myös mikroruoat on ihan sallittu helpotus, jos ei huvita kokkailla.
Monet museoista lapsille ilmaisia, leikkipuistot käyneet myös varhaisnuorille
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomana sekä elämä että loma on ihanaa.
Olet sinäkin joskus ollut lapsi ja äitisi lomariesa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat pieniä lyhyen aikaa vanhemman elämän aikana, jos vaikka elää 70v. ts. yrittäkää nauttia ohikiitävästä hetkistä, jotka ei koskaan palaa, ruikutus heti pois.
Pikkulapsiaika oli täyttä paskaa. En nauttinut eikä ole hyviä muistoja. Nuorinkin jo 26v. Nyt ovat kivoja. Itsekin ihmettelivät, että miten jaksoin heitä pienenä. Eivät ole itse hankkineet lapsia.
Vie ne puistoruokailuun jos asut sellaisessa kaupungissa tai lähellä. Samalla saavat leikkikavereita ja itse saa (halutessaan) aikuista juttu seuraa. Puistoissa on vielä monesti joku kahluuallas ja ohjattua askartelua tms touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt? Ehkä olet kokematon? Järjestä lapsille jotain tekemistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
kokenut äiti
Mitä kokemusta se vaatii? Lasten kanssa voi todellakin olla rankkaa ja nimenomaan tuo jatkuva tekemisen keksiminen ym.
Miksi pitäisi keksiä tekemistä? Tylsyys on paras tie luovuuteen.
Itse en koskaan keksinyt lapselleni leikkejä, kun tämä oli pieni. Mutta en muista ainakaan montaa kertaa tylsyyttä valittaneen, kun aina keksi itse jotain leikkejä.
Eri asia sitten yhteiset tekemishetket, kuten lautapelien pelaamiset.
ap jos sinulla on kymmenen lasta saattaa toki väsähtää. Itse otin kaikki lomani aina lapseni lomien aikaan ja nautin niistä. Ala-ateen lopulla kysyin milloinka se syysloma taas olikaan. Lapseni tokaisi, että jos meinaat lomaa ottaa mun loman vuoksi, ei tarvii enää ottaa. Loukkaannuin suunnattomasti, mutta nyt olen hänestä sanomattoman ylpeä. Minun rakas niin ihana lapseni!
Ymmärrän todellakin. Lapset uuvuttaa. Jatkuva läsnäolo on raskasta, joku koko ajan keskeyttää ja haluaa jotain. Siihen päälle vielä loputon kotitöden ralli, hiekkaa täynnä oleva eteinen, aurinkorasvasta ja hiestä tahmaiset lapset, joita pitää joka päivä pestä. Jatkuva ruuan laittaminen ja kuuma. Lapset on arvokkaita ja ihania, mutta kyllä tämä nykyvanhemmuus on järjettömän uuvuttavaa, kun yhteisö ja kylä puuttuu. Tiedoksi niille vanhanajan vanhemmille, että enää ei voi laittaa lasta yksin ulos koko päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sun pitää alkaa lomailla. Ei suorittaa. Missä toinen vanhempi tai mummo.
Älkää nakittako mummoja tähän keissiin. Kysykää mielummin missä PAPPAT on? Pääsevät kuin koira veräjästä luumuillessaan. Mummun pitäisi vielä passasta häntäkin. Eeeriiiiii.... Seuraavassa elämässä en enää tähän orjan/tiskirätin hommaan suostu. M67
2v ja 4v ei kyllä todellakaan selvitä omia riitojaan. Niiden kanssa askartelu ja retkeily on tosi uuvuttavaa, palapelit ja lautapelit vaatii ihan jatkuvaa läsnäoloa ja opastusta. Haaveissa on se että leikkisivät omia leikkejään, se on kolme sekuntia ja joku kiista päällä. Vaikka ostaisin kaikkia leluja kaksin kappalein. Rannalla on liikaa hiekkaa (??) tai liian kylmä/kuuma. Päivän aikana voi tehdä koko repertuaarin mitä täällä on ehdotettu,kun lapset jaksaa tehdä sitä yhtä kivaa asiaa 5min ja sitten on jo joku kolttonen tai riita menossa jossain. Isovanhemmat pois pelistä joko kondiksen tai välimatkan takia, yksi niistä muistisairas kotona asuva jossa riittää hommaa myös. Onneksi työt alkaa pian ja lapsetkin kasvaa niin ehkä joskus helpompaa.
Ne nykyisovanhempien ikäiset joilla on aika kullannut muistot voi pysyä siellä golfkentillä pitämässä vanhentuneet neuvonsa omana tietonaan ja nauttimassa nyt omista vapaistaan. Niitähän ette tarpeeksi saaneet kun lapset oli joka viikonloppu aikanaan mummolassa koko serkuskatraan kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt? Ehkä olet kokematon? Järjestä lapsille jotain tekemistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
kokenut äiti
Joku päiväretki joka päivä. Ulkoillaan päivittäin lisäksi. 3v ja 7v.
3v kanssa hermot kovilla. Hän on ihana mutta kovin raskas myös hyvin usein. Koululaisen kanssa jo helpompaa.
Ihan pahimmat iät vielä. Koita jaksaa. Tuohon 5v lisää niin on jo nautinnollisen helppoa. Been there, done that.
Oletko jotenkin yksinkertainen?