Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut kaksi viikkoa lasten kanssa lomalla ja olen väsyneempi kuin ennen lomaa

Vierailija
27.06.2026 |

Onko normaalia? 

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 Miksi teette lapsia jos ette jaksa edes lomaa viettää lasten kanssa. Onko Lapset teille rasite.

Oletko jotenkin yksinkertainen? 

Vierailija
42/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun katsos tämä on se ketju, jossa valitetaan kun vanhemmuus on niin ranccaa. Eihän tänne saa tulla antamaan ehdotuksia. Ap:n lapset ovat liian pieniä siihen, että ne osaisivat muka mitään tehdä, mitään keksiä tai missään auttaa. On elämä kummallista nykyään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 3v ikä on raskas, joten I feel you. Lämpimällä säällä vesileikit auttaa. Amme/kahluuallas ulos, siihen vähän vettä ja vesileluja niin lapsi viihtyy pitkään. Vahtia toki täytyy, mutta voit ihan hyvin vieressä lueskella vaikka lehteä ja siemailla kylmää juomaa. Myös mikroruoat on ihan sallittu helpotus, jos ei huvita kokkailla.

Vierailija
44/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet museoista lapsille ilmaisia, leikkipuistot käyneet myös varhaisnuorille 

Vierailija
45/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana sekä elämä että loma on ihanaa.

Olet sinäkin joskus ollut lapsi ja äitisi lomariesa.

Vierailija
46/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat pieniä lyhyen aikaa vanhemman elämän aikana, jos vaikka elää 70v. ts. yrittäkää nauttia ohikiitävästä hetkistä, jotka ei koskaan palaa, ruikutus heti pois. 

Pikkulapsiaika oli täyttä paskaa. En nauttinut eikä ole hyviä muistoja. Nuorinkin jo 26v. Nyt ovat kivoja. Itsekin ihmettelivät, että miten jaksoin heitä pienenä. Eivät ole itse hankkineet lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ne puistoruokailuun jos asut sellaisessa kaupungissa tai lähellä. Samalla saavat leikkikavereita ja itse saa (halutessaan) aikuista juttu seuraa. Puistoissa on vielä monesti joku kahluuallas ja ohjattua askartelua tms touhua. 

Vierailija
48/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tehnyt? Ehkä olet kokematon? Järjestä lapsille jotain tekemistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?

kokenut äiti

Mitä kokemusta se vaatii? Lasten kanssa voi todellakin olla rankkaa ja nimenomaan tuo jatkuva tekemisen keksiminen ym.

Miksi pitäisi keksiä tekemistä? Tylsyys on paras tie luovuuteen.

Itse en koskaan keksinyt lapselleni leikkejä, kun tämä oli pieni. Mutta en muista ainakaan montaa kertaa tylsyyttä valittaneen, kun aina keksi itse jotain leikkejä. 

Eri asia sitten yhteiset tekemishetket, kuten lautapelien pelaamiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti niitä jotka on monta tuntia niiden kanssa.. :(

Vierailija
50/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jos sinulla on kymmenen lasta saattaa toki väsähtää. Itse otin kaikki lomani aina lapseni lomien aikaan ja nautin niistä. Ala-ateen lopulla  kysyin milloinka se syysloma taas olikaan. Lapseni tokaisi, että jos meinaat lomaa ottaa mun loman vuoksi,   ei tarvii enää ottaa. Loukkaannuin suunnattomasti, mutta nyt olen hänestä sanomattoman ylpeä. Minun rakas niin ihana lapseni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän todellakin. Lapset uuvuttaa. Jatkuva läsnäolo on raskasta, joku koko ajan keskeyttää ja haluaa jotain. Siihen päälle vielä loputon kotitöden ralli, hiekkaa täynnä oleva eteinen, aurinkorasvasta ja hiestä tahmaiset lapset, joita pitää joka päivä pestä. Jatkuva ruuan laittaminen ja kuuma. Lapset on arvokkaita ja ihania, mutta kyllä tämä nykyvanhemmuus on järjettömän uuvuttavaa, kun yhteisö ja kylä puuttuu. Tiedoksi niille vanhanajan vanhemmille, että enää ei voi laittaa lasta yksin ulos koko päiväksi. 

Vierailija
52/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sun pitää alkaa lomailla. Ei suorittaa. Missä toinen vanhempi tai mummo.

Älkää nakittako mummoja tähän keissiin. Kysykää mielummin missä PAPPAT on? Pääsevät kuin koira veräjästä luumuillessaan.  Mummun pitäisi vielä passasta häntäkin. Eeeriiiiii....    Seuraavassa elämässä en enää tähän orjan/tiskirätin hommaan suostu. M67

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v ja 4v ei kyllä todellakaan selvitä omia riitojaan. Niiden kanssa askartelu ja retkeily on tosi uuvuttavaa, palapelit ja lautapelit vaatii ihan jatkuvaa läsnäoloa ja opastusta. Haaveissa on se että leikkisivät omia leikkejään, se on kolme sekuntia ja joku kiista päällä. Vaikka ostaisin kaikkia leluja kaksin kappalein. Rannalla on liikaa hiekkaa (??) tai liian kylmä/kuuma. Päivän aikana voi tehdä koko repertuaarin mitä täällä on ehdotettu,kun lapset jaksaa tehdä sitä yhtä kivaa asiaa 5min ja sitten on jo joku kolttonen tai riita menossa jossain. Isovanhemmat pois pelistä joko kondiksen tai välimatkan takia, yksi niistä muistisairas kotona asuva jossa riittää hommaa myös. Onneksi työt alkaa pian ja lapsetkin kasvaa niin ehkä joskus helpompaa.

Vierailija
54/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nykyisovanhempien ikäiset joilla on aika kullannut muistot voi pysyä siellä golfkentillä pitämässä vanhentuneet neuvonsa omana tietonaan ja nauttimassa nyt omista vapaistaan. Niitähän ette tarpeeksi saaneet kun lapset oli joka viikonloppu aikanaan mummolassa koko serkuskatraan kera. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

porsiminen on vapaaehtoista

Vierailija
56/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kannattanut kasvattaa ne tavoille

Vierailija
57/57 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tehnyt? Ehkä olet kokematon? Järjestä lapsille jotain tekemistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?

kokenut äiti

Joku päiväretki joka päivä. Ulkoillaan päivittäin lisäksi. 3v ja 7v. 

3v kanssa hermot kovilla. Hän on ihana mutta kovin raskas myös hyvin usein. Koululaisen kanssa jo helpompaa. 

Ihan pahimmat iät vielä. Koita jaksaa. Tuohon 5v lisää niin on jo nautinnollisen helppoa. Been there, done that.