Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on ollut viikon lomalla eikä ole tehnyt sen aikana mitään kotitöitä

Vierailija
27.06.2026 |

Ei siivoa, ei käy kaupassa, ei tee ruokaa. Nukkuu puolille päivin, makaa sohvalla kun tulen töistä ja perustelee tätä sillä että hän on lomalla. Minä taas olen muistuttanut että en ole vielä lomalla ja olisi kiva joskus tulla kotiin niin että siellä odottaisi valmis ruoka, aamiaistiskit olisi laitettu koneeseen ja pyykit viikattu. Mutta ei, ei ymmärrä. Miten fiksusta miehestä voi tulla tuollainen?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exceltaulukko kotitöistä. Miehen työt - naisen työt. Rasti ruutuun, aina kun tehty. Helpottaa elämää.

Minä kokeilin sitäkin, mutta vain minulle tuli rukseja. Ei se mies vahingossa ole tekemättä kotitöitä vaan siksi, ettei hän halua ja yrittää pakottaa naisen tekemään.

Nyt asun erilläni, mikä on ihanaa.

N

Jos asuu sian kanssa niin se on sikolätti

Vierailija
62/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole sinäkin kotitöistä lomalla. Töistä kotiin mennessä käyt jossain syömässä ja menet kotiin sohvalle makoilemaan ja katsomaan vaikka netflixiä tai jotain. Mies voi ihmetellä missä ruoka ja missä puhtaat vaatteet.

Voi myös olla tyytyväinen siitä, että harrastatte ihan yhdessä kerrankin .. Ei kai se koti siitä rikki mene, kunhan roskat hoidattte. Anna olla.

Löhöä sinäkin sitten lomallasi. Tai löhöä nyt.

Koska tuo asia sinua häiritsee, niin ilmeisesti miehesi arjessa  ja pitää kotia?.  

Muuten et asiaa kai ihmettelisi. 

Kun ihminen käyttäytyy noin, niin oletettavasti hän ihan oikeasti on loman tarpeessa ja uupunut. 

Ehkä silloin pitää vaan saada olla. Vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, sitä on hommattu jännämies. Tarjolla olisi ollut kilttimiekin. Oma vika, mitäs valittit.

M

Aloittajan mies on aivan varmasti omasta mielestään kilttimies.

Vierailija
64/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lomailla rauhassa ja kerätä voimia, kesäloma on vaan kerran vuodessa. Mä olen ollut viikon lomalla ja jostain syystä hirveä väsymys on ollut koko ajan eikä voimia oikein mihinkään, kävin ostamassa rautatabletteja jos ne auttaisi.

Vierailija
65/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö tunteisiin 😃😃😃.

Haluat olla terve? Pysyy vahingonilosta ja toisten alentamisesta kaukana. Tiedoksi myös niille, ketkä naisiin palvelusväeksi luokittelevat.

Vierailija
66/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vaatiminen. Ja anna sen ihmisen olla. Uupunut tarvitsee lepoa. Anna levätä, anna olla. Älä vaadi lomalla suorittamista.

Voisit jopa sanoa, että on fiksua, että lepäät.

Minusta on oikeastaan typerää ja kummallista,  että alat syyllistää toista siitä, että hän lepää lomallaan.

Esitän sinulle vastakysymyksen, että miten fiksusta naisesta voi olla tullut noin tyhmä? Mikä on loman tarkoitus? Sitten, kun levännyt tarpeeksi, niin kyllä sitten alkaa siivous kiinnostaa ja muut. Mutta anna nyt hyvä nainen miehesi levätä. Anna olla🌸

Vierailija
67/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeelle. Herää pahvi!

Vierailija
68/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
69/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te surkeita aviovaimoja, kun miehistä tulee tommosia s*nan vätyksiä, kun on perhe perustettu. Eikö käynyt mielessä, kun sen miehen passaamisen aikanaan aloititte, että se saattaisi alkaa maistua hemmetin vastenmieliseltä jonain päivänä..?

Vierailija
70/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna lomailla rauhassa ja kerätä voimia, kesäloma on vaan kerran vuodessa. Mä olen ollut viikon lomalla ja jostain syystä hirveä väsymys on ollut koko ajan eikä voimia oikein mihinkään, kävin ostamassa rautatabletteja jos ne auttaisi.

Mutta onko ap:lla myös lupa olla väsynyt? Siis, ettei töiden päälle jaksa käydä ruokakaupassa, pestä pyykkejä, hoitaa tiskikonetta jne.

Itse olin loman alkaessa tosi väsynyt. Eli hoidin ruokakaupan tilaamalla kotiinkuljetuksella, ja pitämällä siivousvartin per päivä.

Vierailija
71/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies teki tuota, kun lapset olivat pieniä. Mä olin siis lasten (1 ja 3v)kanssa kotona. Kun oli lomalla ei tehnyt mitään. Asia selkis ihan näinkin yksinkertaisella asialla, voitko mennessäs viedä roskiksen.. Menee joka tapauksessa sitä ohi, joten.. En! Mä olen lomalla!

Silmät aukes. Mitähän v*ttua! Yhteistä elämää yli kymmenen vuotta ja nyt siitä tuli  tuommoinen. Ennen teki kaiken tasapuolisesti. Lasten kanssa olo sentään kuului hänen elämäänsä, mutta huolto ei. < aivan uskomatonta.

Mä keräsin kimpsut ja kampsut ja lähdettiin muille maille kolmeksi viikoksi. En tiedä mitä se yritti tuolloin näpäyttää, mutta huti tuli. Kahden päivän jälkeen rupes soittelee perään, että missä te ootte, tulkaa kotiin. Ei tulla. Sitten kun kotiuduin oli pitkät keskustelut ja uudet suunnitelmat. Pari seuraavaa vuotta taas kotihommat maistu. 

Mitään ihan noin paksua se ei ole enää yrittänyt, mutta jotain pientä. Ei muakaan aina kiinnosta kotihommia tehdä, mutta kun ne vaan on tehtävä. 

Enkä osannut lakkoon mennä, kun sittenhän ne kasaantuisi ja olisi enemmän duunia. Joten mä olen välillä ostanut siivouspalvelun. Mies ole tykännyt, kun rahaa menee niinkin turhaan! Muttei hän kuitenkaan suostu enempiä tekemään.

Jotenkin nää  loma-asiat on jäänyt hampaankoloon. Tuntuu, että jatkuvasti jotain. Sanonut monet kerrat miehelle, että hän saa viettää omia lomia jos sitä kaipaa. Ei mua häiritse. Ei kelpaa, vaan kovasti suunnittelee yhteisiä juttuja ja sitten peruu ne... Tai kerran siirsi koko lomansa mulle sanomatta.

Jostain syystä mä yhä häntä rakastan ja yhdessä tätä on muutoin tehty. On se taas ollut ruodussa, kun loman siirron takia lähdin pidemmäksi aikaa. (lapset ovat aikuisia) Ja mulla on yhä se "kämppä" mökkinä/naisluolana.

Vierailija
72/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies teki tuota, kun lapset olivat pieniä. Mä olin siis lasten (1 ja 3v)kanssa kotona. Kun oli lomalla ei tehnyt mitään. Asia selkis ihan näinkin yksinkertaisella asialla, voitko mennessäs viedä roskiksen.. Menee joka tapauksessa sitä ohi, joten.. En! Mä olen lomalla!

Silmät aukes. Mitähän v*ttua! Yhteistä elämää yli kymmenen vuotta ja nyt siitä tuli  tuommoinen. Ennen teki kaiken tasapuolisesti. Lasten kanssa olo sentään kuului hänen elämäänsä, mutta huolto ei. < aivan uskomatonta.

Mä keräsin kimpsut ja kampsut ja lähdettiin muille maille kolmeksi viikoksi. En tiedä mitä se yritti tuolloin näpäyttää, mutta huti tuli. Kahden päivän jälkeen rupes soittelee perään, että missä te ootte, tulkaa kotiin. Ei tulla. Sitten kun kotiuduin oli pitkät keskustelut ja uudet suunnitelmat. Pari seuraavaa vuotta taas kotihommat maistu. 

Mitään ihan noin paksua se ei ole enää yrittänyt, mutta jotain pientä. Ei muakaan aina kiinnosta kotihommia tehdä, mutta kun ne vaan on tehtävä. 

Enkä osannut lakkoon mennä, kun sittenhän ne kasaantuisi ja olisi enemmän duunia. Joten mä olen välillä ostanut siivouspalvelun. Mies ole tykännyt, kun rahaa menee niinkin turhaan! Muttei hän kuitenkaan suostu enempiä tekemään.

Jotenkin nää  loma-asiat on jäänyt hampaankoloon. Tuntuu, että jatkuvasti jotain. Sanonut monet kerrat miehelle, että hän saa viettää omia lomia jos sitä kaipaa. Ei mua häiritse. Ei kelpaa, vaan kovasti suunnittelee yhteisiä juttuja ja sitten peruu ne... Tai kerran siirsi koko lomansa mulle sanomatta.

Jostain syystä mä yhä häntä rakastan ja yhdessä tätä on muutoin tehty. On se taas ollut ruodussa, kun loman siirron takia lähdin pidemmäksi aikaa. (lapset ovat aikuisia) Ja mulla on yhä se "kämppä" mökkinä/naisluolana.

Pisteet sulle. Näin se pitääkin tehdä, laittaa mies ruotuun eikä vain valittaa ja uhriutua vuodesta toiseen. 

Vierailija
73/93 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette laita itse käyttämiä astioita heti koneeseen ? Näin meillä tehdään, jos on kone käynnissä pistetään astiat altaaseen odottamaan. Mutta epäilen että mies tekee tuon tahalleen kun ei kuitenkaan tekisi oikein, kyllä astianpesukone on oikein täytetty niin kauan kun astiat puhdistuu 

Meillä ainakin tehdään niin että pestään illalla eli kone on vielä aamulla täynnä puhtaita, eikä niitä töihin lähtiessä sieltä aleta purkamaan vaan jätetään aamulla käytetyt astiat tiskipöydälle. Tyhjennys hoidetaan iltapäivällä ruokaa tehdessä. Vapaapäivänä taas sitten kone on helppo tyhjentää jo aamulla kahvin tippuessa. Jos meillä olisi tuollainen tilanne että mies on jo lomalla eikä hän viitsi tyhjentää konetta päivänä aikana, niin antaisin aika kipakkaa palautetta. Ei loma ole mikään syy olla tekemättä normaaleja päivittäisiä asioita.

Vierailija
74/93 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää kannustaa ja palkita mies kotitöiden tekemisestä! 

Vierailija
75/93 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää kannustaa ja palkita mies kotitöiden tekemisestä! 

Miksi mies pitäisi palkita. Siksi että kotityöt kuuluisi oikeasti naiselle vai? Tuolla logiikalla miehen pitäisi palkita naista työssäkäymisestä.

Vierailija
76/93 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan vanhainkodissa harmittele, että voi vitsi kun olisi silloin nuorena tullut enemmän pestyä pyykkiä ja imuroitua!

Kyllä aina joskus voi hyvällä omallatunnolla jättää viikoksi kaikki hoitamatta! Olla vaan lomalla ja laiskotella. Tekee hyvää, kokeile vaikka.

Oho, miksen ole tuota hoksannutkaan, että tokaisen vain lapsille, että chillaan viikon enkä laita ruokaa, pese vaatteita yms, kun olen lomalla.

Vierailija
77/93 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt on naisten hommia. Mies tuo ruoat kotiin.

Entäs jos ei tee sitäkään?

Vierailija
78/93 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta vaatiminen. Ja anna sen ihmisen olla. Uupunut tarvitsee lepoa. Anna levätä, anna olla. Älä vaadi lomalla suorittamista.

Minusta on oikeastaan typerää ja kummallista,  että alat syyllistää toista siitä, että hän lepää lomallaan.

Esitän sinulle vastakysymyksen, että miten fiksusta naisesta voi olla tullut noin tyhmä? Mikä on loman tarkoitus? Sitten, kun levännyt tarpeeksi, niin kyllä sitten alkaa siivous kiinnostaa ja muut. Mutta anna nyt hyvä nainen miehesi levätä. Anna olla🌸

Nainen ei tarvitse lepoa? Nainen ei tarvitse lomaa? Vai mitä ihmettä mokellat? Tuossa ap:n kuviossa on myös lapsia. 

Vierailija
79/93 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin.

Oikein prinsessaa pitäisi palvella?

Kotitöitä tehdään nimensä mukaisesti KODIN takia, ei toisen palvelemiseksi.

Onhan se naisen palvelemista koska nainen on ainoa joka palvelua haluaa. Mies on kotiin tyytyväinen jo nyt.

Entä sitten imurointi ja pyykinpesu? Kai mieskin haluaa, ettei joka paikassa ole villakoiria ja että kaapissa on puhtaita vaatteita`?

Ei lomalla tarvii puhtaita vaatteita, jos ollaan kotona vaan.

Vierailija
80/93 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei tarvitse lepoa? Nainen ei tarvitse lomaa? Vai mitä ihmettä mokellat? Tuossa ap:n kuviossa on myös lapsia. 

Anteeks, ei tainnut ollakaan lapsia, se olikin joku toinen kirjoittelija, jolla oli. Mutta yhtä kaikki.