Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni käyttää vielä hyllypaperia? 😄

Vierailija
27.06.2026 |

Tuli vain mieleeni tämä kysymys, kun tässä juuri napsuttelen hyllypaperia nastoilla kiinni.

Onneksi on kyläkauppa, jonka valikoimissa hyllypaperia vielä on saatavilla 😄

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä , kyllä.

Vierailija
82/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valunutta ja kovettunutta siirappia on kuitenkin helpompi putsata hyllypaperilta (eli vaihtaa paperi) kuin siltä paljaalta hyllyltä.  

Ja kyllä sinne aina muutenkin jotain likaa kertyy ja vielä just sellaista, mikä ei lähde helposti irti.  Tietysti jos on paljon hyllytilaa eikä liikaa kaikkea kerrytä sinne, niin toki ei haittaa.

Ei minullakaan hyllypaperia ole, mutta vahakankaasta olen leikannut sopivia paloja sinne alustaksi.  Heitän pois kun likaantuu.  Ei sitä kaappia niin kovin usein tule siivotuksi.

Hyllypaperia en tosiaan ole nähnyt kaupoissakaan enää myynnissä herran aikoihin.  Ennen sillä jopa päällystettiin koulukirjoja.

Ajat muuttuu.

Mä pyyhin sen siirappipullon puhtaaksi ennen kuin laitan sen kaappiin. Ei ne hyllyt tule likaisiksi jos laittaa sinne puhtaita tavaroita. 

Tätä en kanssa ole ikinä tajunnut, miksi ihmeessä laitatte sinne kuivakaappiin tai jääkaappiin likaisia tavaroita?

Perheessä voi olla myös nuorempia kokkaajia tai leipojia jotka ei ole niin tarkkoja tuossa asiassa. 

Niitä nuorempia kokkaajia tai leipojia valvotaan kunnes ovat tarpeeksi siistejä tekemään asiat yksin. Jos lapsi ei osaa siivota jälkiään silloin hän ei ole vielä tarpeeksi itsenäinen tekemään ruokaa yksin.

Samaa mieltä. Lapsille opetetaan alusta alkaen, että myös jäljet siivotaan kun keittiössä puuhaillaan. Jos osaa leipoa ja kokata niin silloin kyllä pitää osata myös korjata jäljet.

Kylläpä teillä ollaan täydellisiä, lapsetkaan ei ikinä vahingossa sottaa mitään kun opettelevat asioita.

Totta kai lapsille tulee välillä sotkua, mutta heitä opetetaan myös siivoamaan omat jälkensä. Jos lapsi ei ole vielä tarpeeksi vanha tai taitava korjaamaan sotkujaan, hän ei ole myöskään valmis kokkaamaan tai leipomaan ilman aikuisten valvontaa. Sotkujen siivoaminen on itse asiassa helpompaa kuin ruoan valmistaminen, joten jos lapsi osaa esimerkiksi leipoa muffineja, hän pystyy kyllä myös siivoamaan jälkensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN.

Vierailija
84/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä hyllypaperia , mutta käytän pyllypareria . 🤭

Kyllä.

Vierailija
85/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllypaperi ei ole nykyaikaa. Nastat, joilla hyllypaperi kiinnitetään, tekevät reikiä hyllyihin. Nykyisin käytetään hylly(npäällys)muovia, jota myydään rullassa. Se on myös liukueste, ja lian voi pyyhkiä pois. Sopivan palan voi asettaa sellaisenaan hyllyn päälle, sitä ei tarvitse kiinnittää nastoilla.

Vierailija
86/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyllypaperi ei ole nykyaikaa. Nastat, joilla hyllypaperi kiinnitetään, tekevät reikiä hyllyihin. Nykyisin käytetään hylly(npäällys)muovia, jota myydään rullassa. Se on myös liukueste, ja lian voi pyyhkiä pois. Sopivan palan voi asettaa sellaisenaan hyllyn päälle, sitä ei tarvitse kiinnittää nastoilla.

Meillä lapsuudenkodissa laitettiin nuo paperit kiinni ihan vaan teipillä, mutta nuo muovit kyllä siis helpompia nykyaikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyllypaperia mulla. Toisaalta en jatkuvasti siivoakkaan kaappeja ja silti ne ovat ihan siistit. Miksi niitä hyllyjä pitää koko ajan hinkata? Kurkkiiko joku sinne suljettuihin hyllyihin? Tonttu? 

Vierailija
88/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin kyllä, jos vaan jostakin löytäisin. En jauhokaapissa vaan sellaisissa keittiön yläkaapeissa, joissa on kovin kuluneet hyllyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisin kyllä, jos vaan jostakin löytäisin. En jauhokaapissa vaan sellaisissa keittiön yläkaapeissa, joissa on kovin kuluneet hyllyt.

Katso ihan vaikka googlella lähin kauppa joka myy. Ja sitten menet ostamaan.

Vierailija
90/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyllypaperi ei ole nykyaikaa. Nastat, joilla hyllypaperi kiinnitetään, tekevät reikiä hyllyihin. Nykyisin käytetään hylly(npäällys)muovia, jota myydään rullassa. Se on myös liukueste, ja lian voi pyyhkiä pois. Sopivan palan voi asettaa sellaisenaan hyllyn päälle, sitä ei tarvitse kiinnittää nastoilla.

Hyllynpäällysmuovit ne vasta ällöjä onkin. Ikinä en sellaista kaappeihini halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kukaan käytä. Ei todellakaan. 

Vierailija
92/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyllypaperi ei ole nykyaikaa. Nastat, joilla hyllypaperi kiinnitetään, tekevät reikiä hyllyihin. Nykyisin käytetään hylly(npäällys)muovia, jota myydään rullassa. Se on myös liukueste, ja lian voi pyyhkiä pois. Sopivan palan voi asettaa sellaisenaan hyllyn päälle, sitä ei tarvitse kiinnittää nastoilla.

Hyllynpäällysmuovit ne vasta ällöjä onkin. Ikinä en sellaista kaappeihini halua.

Mikä niistä niin ällön tekee? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyllypaperi ei ole nykyaikaa. Nastat, joilla hyllypaperi kiinnitetään, tekevät reikiä hyllyihin. Nykyisin käytetään hylly(npäällys)muovia, jota myydään rullassa. Se on myös liukueste, ja lian voi pyyhkiä pois. Sopivan palan voi asettaa sellaisenaan hyllyn päälle, sitä ei tarvitse kiinnittää nastoilla.

Hyllynpäällysmuovit ne vasta ällöjä onkin. Ikinä en sellaista kaappeihini halua.

Mikä niistä niin ällön tekee? 

??

 

Muovi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme