Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu olla työtön? Kysyn koska en ole kokenut työttömyyttä.

Vierailija
14.05.2024 |

En ole itse ollut koskaan työtön, minulle on tarjoutunut mahdollisuus tehdä kaikkea, ennen kouluttautumista kaikenlaista ruumiillista hommaa ja myöhemmin sitten koulutusta vastavaa. Kertokaa minulle miltä se työttömyys tuntuu ja mistä työttömyys omasta mielestä johtuu. Miten työttömyys vaikuttaa tulevaisuuden suunnitteluun. Työkyvyttömyys on eri asia, en kysy sitä.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kovin hyvältä tunnu. Olin parin vuoden ajan oman alan tehtävissä, mutta täydennyskoulutuksen hankkimisen jälkeen uuden työpaikan saaminen vaikuttaa olevan työn ja tuskan takana. Lähinnä psyykkisesti kuormittaa sekä jatkuvat hylkäämisen kokemukset, että vuorokausirytmin ja työyhteisön puute. Noh, kyllä se tästä vielä kääntyy.

Vierailija
2/68 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kivaa ole. Just eilen sain tietää, että saan potkut tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Mietin, jo millä ihmeen rahalla tulen pärjäämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaalta

Vierailija
4/68 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan karmeeta se on. Tuntui, että työkkärissä suhtauduttiin kuin rikolliseen.

Vierailija
5/68 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivasti on mennyt, on mukavasti vapaa-aikaa harrastaa, tehdä remppaa, matkustella yms. ja parasta on se että saa aamulla nukkua just niin pitkään kuin nukuttaa. Kohta pääsen eläkkeelle joten en vaihtaisi pois tätä tilannettani.

Vierailija
6/68 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin 90-luvun lamassa työttömäksi ja elämä oli köyhää. Rahat riittivät juuri peruselämään kaupungin vuokrakämpässä, kun nuukasti eli. En ostanut uusia vaatteita enkä mitään muutakaan ylimääräistä. Pahinta oli, kun ei tiennyt, kauanko se kurimus kestäisi. Niinpä elämä oli näköalatonta hetkessä elämistä.

Olin uudelleen määräaikaisesti työtön viime talvena. Lähdin koko ajaksi etelään lomalle. Eli työttömyyttäkin on kovin erilaista.

Vierailija
7/68 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työttömyyteni johtuu siitä, että en ole koskaan ollut kiinnostunut mistään ammatista enkä ole koskaan myöskään kokenut häpeää siitä, etten osallistu työelämään. Mikään tunne itsessäni ei siis potki minua työn tekoon.

Kärsimystähän tämä pitkälti on ellei ole niin itseohjautuva, että pystyy kehittämään itselleen merkityksellisen tuntuista tekemistä joka päivälle. Minä en ole sellainen, joten minulla on aivan liikaa aika pohtia elämän tarkoitusta, jota ei edes ole olemassa. Silti ajatukset menevät toistuvasti siihen sen takia, kun tekeminen ja tunne omasta hyödyllisyydestä puuttuu.

Vierailija
8/68 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä se tuntuu. Ainoastaan Kelan ja Te-Toimiston piinaaminen ärsyttää.

Vierailija
9/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄLTÄ TUNTUU OLLA TYÖTTÖMÄNÄ,EN VOI OLLA TÖISSÄ KUN TYÖT HÄIRITSEVÄT VAPAA AJAN VIETTOANI NIIN PALJON PÄIVÄSSÄ! TYÖMARKKINATUKI,ASUMISTUKI,VARHENNETTU ELÄKE NÄMÄ RIITTÄNYT USEITA VUOSIA JA MARRASKUUSSA OIKEALLE ELÄKKEELLE!

Vierailija
10/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se tuntuu siltä, kuin olisin jatkuvalla lomalla. Keskityn täyspäiväisesti kestävyysjuoksuun.

Vierailija
11/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläkkeeseen on vain vähän matkaa ja pitkät työurat takana, se ei ole niin paha. Jos taas on vastavalmistunut, eikä saa mistään töitä, tulevaisuus tuntuu kurjalta ja eniten rasittaa se pelko että ei koskaan saa töitä, eikä pääse elämässä alkuunkaan. Tulevaisuutta ei voi silloin suunnitella lainkaan.

Vierailija
12/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sallittiin tällä kertaa 3 vuotta 8 kk työssä käymistä. Sitten muutosneuvottelut ja takaisin kortistoon. Tässä oltu työttömänä nyt kuukauden päivät ja heti huomannut sen ettei viikonloput tunnu yhtään viikonlopuilta, toisin kuin työssä käyvänä tuntui. Pitkä kesäloma alkoi. 

Vierailija
13/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vain yhtä tunnetta jonka voisin yleistää ja sanoa, että tämä ose tunne, joka johtuu ja on vain siitä kotoisin, ettää olen työtön.

Toki jos haluaisin ottaa työttömyyteni liian henkilökohtaisesti, niin tämä palsta kyllä luultavasti päivittäin tarjoaisi eväitä, jotka avittaisivat siinä, että voisi kokea itsensä halveksituksi luuseriksi tai loiseksi, joka olemassa olollaan vaarantaa kansantalouden kehityksen ja jonka on työttömyydetä johtuen velvolllsiuus tajuta, että "ken ei työtä tee ei syömänkään pidä", joten jos olet vastentahoisesti työtön niin se on sinua työttömyytesi perusteella päähän potkivan halveksijan mielestä vain ja ainoastaan sinun oma vikasi.ja syysi, jonka vuoski hän kokee, että hän saa sen vuoksi oksentaa päällesi tai esittää mielikuvituksellisia tapoja joilla haluaisi loukata ja satutaa sinua, koska töitä on vaikka sitten hirsipuun oksalla roikkuen 

- Ja varmasti useimite töitän onkin. Vahinko vain ei ole yhtä paljon halukkaita ja oma-aloittesesti heitä, jotka olisivat valmiit amaksamaan työstä asianmukaisen palkan. 

Vierailija
14/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas yksi työtön-ketju.

Vaihtakaa jo aihetta.

Vierailija
15/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miltä tuntuu olla tyhmä? Kysyn ihan sillä, kun en ole koskaan sellainen ollut.

Vierailija
16/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo yli 50 vuotias ja nyt ollut työttömänä 10 kuukautta. Ei tunnu mitenkään erikoiselta. Olen tehnyt lähes koko elämäni kahta duunia. Tilillä on rahaa. Harrastan kaikenlaista ja ensi viikolla menen etelään viikoksi. Nuorilla tilanne varmasti eri.

Vierailija
17/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivasti on mennyt, on mukavasti vapaa-aikaa harrastaa, tehdä remppaa, matkustella yms. ja parasta on se että saa aamulla nukkua just niin pitkään kuin nukuttaa. Kohta pääsen eläkkeelle joten en vaihtaisi pois tätä tilannettani.

Sama tilanne täällä. Koita sä AP tehdä töitä niin me saamme nauttia 😆

Vierailija
18/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan rehellisesti sanon, niin tämä on ihanaa! Nukun, ulkoilen, teen pihahommia. Saa olla ihan vapaasti. Mies on myös tyytyväinen, kun olen onnellinen ja leivon pullaa ja leipää. Teen lumityöt, leikkaan nurmikon ym. Pelkään, että joudun vielä joskus töihin. Minä nautin vihdoin elämästä.

Vierailija
19/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finanssipuoli kärsii, mutta ei se muuten miltään tunnu. Vituttaa vaan, jos saa kiitos, mutta ei kiitos vastauksia hakemuksiin.

Vierailija
20/68 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö aidosta mielenkiinnosta vai oliko humblebrag? Aloituksesi ei ole sellainen kehu millaiseksi sen kuvittelet. Kyllä sinäkin pääset vielä maistamaan työttömyyttä, pelko pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän