Kuinka moni käyttää vielä hyllypaperia? 😄
Tuli vain mieleeni tämä kysymys, kun tässä juuri napsuttelen hyllypaperia nastoilla kiinni.
Onneksi on kyläkauppa, jonka valikoimissa hyllypaperia vielä on saatavilla 😄
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi nähnyt mummoni kodissa. Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana.
Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi.
Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.
Eikö lian joudu pyyhkimään pois myös hyllypaperista?
Likainen paperi vaihdetaan puhtaaseen.
Minä pyyhin mieluummin hyllyt puhtaiksi, kuin näpräisin hyllypaperin kanssa.
Ystäväiseni, sinulla on siihen täysi oikeus. Ei sinun tarvitse näprätä eikä laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi nähnyt mummoni kodissa. Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana.
Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi.
Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.
Miksi tunget hyllyille likaisia tavaroita?
Oletko tyhmä???
Ainahan jauho- ym maustepusseista irtoaa röhnää, jota joutuu pyyhkimään hyllylevyiltä.
Helpompi kai ne hyllyt on pyyhkiä kuin vaihtaa hyllypaperit.
Öljyvalumat. Siirapit. Hunajat jne kuivuneet hyllyyn. Helpompi se paperi on vaihtaa.
Helpompi on pyyhkäistä se öljy/siirappi/hunajapullo puhtaaksi jo ennen kun sen laittaa sinne kaappiin. Ruokatahrat kaapissa voi houkutella myös ötököitä paikalle. Esim. yksittäinen muurahainen voi löytää makean ruoan ja kun se palaa pesälle, se jättää feromonijäljen. Muut muurahaiset seuraavat tätä hajuvanaa ja vahvistavat sitä, jolloin paikalle tulee nopeasti lisää muurahaisia. Siksi pieni ruokatahra voi pahimmassa tapauksessa saada aikaan tuholaisongelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi nähnyt mummoni kodissa. Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana.
Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi.
Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.
En ole huomannut hyllyjen kuluvan esim. lakanoista.
Kai olen sitten tyhmä.
Säilytät lakanoita keittiön kaapeissa. Ok.
Mummolla oli paperi myös liinavatekaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valunutta ja kovettunutta siirappia on kuitenkin helpompi putsata hyllypaperilta (eli vaihtaa paperi) kuin siltä paljaalta hyllyltä.
Ja kyllä sinne aina muutenkin jotain likaa kertyy ja vielä just sellaista, mikä ei lähde helposti irti. Tietysti jos on paljon hyllytilaa eikä liikaa kaikkea kerrytä sinne, niin toki ei haittaa.
Ei minullakaan hyllypaperia ole, mutta vahakankaasta olen leikannut sopivia paloja sinne alustaksi. Heitän pois kun likaantuu. Ei sitä kaappia niin kovin usein tule siivotuksi.
Hyllypaperia en tosiaan ole nähnyt kaupoissakaan enää myynnissä herran aikoihin. Ennen sillä jopa päällystettiin koulukirjoja.
Ajat muuttuu.
Mä pyyhin sen siirappipullon puhtaaksi ennen kuin laitan sen kaappiin. Ei ne hyllyt tule likaisiksi jos laittaa sinne puhtaita tavaroita.
Tätä en kanssa ole ikinä tajunnut, miksi ihmeessä laitatte sinne kuivakaappiin tai jääkaappiin likaisia tavaroita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi nähnyt mummoni kodissa. Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana.
Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi.
Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.
En ole huomannut hyllyjen kuluvan esim. lakanoista.
Kai olen sitten tyhmä.
Säilytät lakanoita keittiön kaapeissa. Ok.
Mulle ei tullut edes mieleen että tässä puhuttaisiin muista kuin keittiön kaapeista.
Mikä helvetti tässä on että nää kommentit menee moderointiin? Alunperin tässä oli vaan toi eka lause eikä mennyt läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valunutta ja kovettunutta siirappia on kuitenkin helpompi putsata hyllypaperilta (eli vaihtaa paperi) kuin siltä paljaalta hyllyltä.
Ja kyllä sinne aina muutenkin jotain likaa kertyy ja vielä just sellaista, mikä ei lähde helposti irti. Tietysti jos on paljon hyllytilaa eikä liikaa kaikkea kerrytä sinne, niin toki ei haittaa.
Ei minullakaan hyllypaperia ole, mutta vahakankaasta olen leikannut sopivia paloja sinne alustaksi. Heitän pois kun likaantuu. Ei sitä kaappia niin kovin usein tule siivotuksi.
Hyllypaperia en tosiaan ole nähnyt kaupoissakaan enää myynnissä herran aikoihin. Ennen sillä jopa päällystettiin koulukirjoja.
Ajat muuttuu.
Mä pyyhin sen siirappipullon puhtaaksi ennen kuin laitan sen kaappiin. Ei ne hyllyt tule likaisiksi jos laittaa sinne puhtaita tavaroita.
Tätä en kanssa ole ikinä tajunnut, miksi ihmeessä laitatte sinne kuivakaappiin tai jääkaappiin likaisia tavaroita?
Perheessä voi olla myös nuorempia kokkaajia tai leipojia jotka ei ole niin tarkkoja tuossa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valunutta ja kovettunutta siirappia on kuitenkin helpompi putsata hyllypaperilta (eli vaihtaa paperi) kuin siltä paljaalta hyllyltä.
Ja kyllä sinne aina muutenkin jotain likaa kertyy ja vielä just sellaista, mikä ei lähde helposti irti. Tietysti jos on paljon hyllytilaa eikä liikaa kaikkea kerrytä sinne, niin toki ei haittaa.
Ei minullakaan hyllypaperia ole, mutta vahakankaasta olen leikannut sopivia paloja sinne alustaksi. Heitän pois kun likaantuu. Ei sitä kaappia niin kovin usein tule siivotuksi.
Hyllypaperia en tosiaan ole nähnyt kaupoissakaan enää myynnissä herran aikoihin. Ennen sillä jopa päällystettiin koulukirjoja.
Ajat muuttuu.
Mä pyyhin sen siirappipullon puhtaaksi ennen kuin laitan sen kaappiin. Ei ne hyllyt tule likaisiksi jos laittaa sinne puhtaita tavaroita.
Pientä lautasta voi käyttää myös siirappipakkauksen alla, niin ei tule siirappisotkua.
Ei kai kukaan niitä lakanakaappiin laitakaan vaan keittiön kaappeihin. Kyllä mulla ainakin kattilahylly olisi kulunut ilman suojapaperia kun niitä kattiloita vedetään siinä edestakaisin. Ja vetolaatikkoon missä säilytän kauhat yms. keittiösälät on kiva laittaa paperit ennenmin kuin heittää nämä tavarat suoraan laatikon pohjalle. Kaikkia hyllyjä en päällystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valunutta ja kovettunutta siirappia on kuitenkin helpompi putsata hyllypaperilta (eli vaihtaa paperi) kuin siltä paljaalta hyllyltä.
Ja kyllä sinne aina muutenkin jotain likaa kertyy ja vielä just sellaista, mikä ei lähde helposti irti. Tietysti jos on paljon hyllytilaa eikä liikaa kaikkea kerrytä sinne, niin toki ei haittaa.
Ei minullakaan hyllypaperia ole, mutta vahakankaasta olen leikannut sopivia paloja sinne alustaksi. Heitän pois kun likaantuu. Ei sitä kaappia niin kovin usein tule siivotuksi.
Hyllypaperia en tosiaan ole nähnyt kaupoissakaan enää myynnissä herran aikoihin. Ennen sillä jopa päällystettiin koulukirjoja.
Ajat muuttuu.
Mä pyyhin sen siirappipullon puhtaaksi ennen kuin laitan sen kaappiin. Ei ne hyllyt tule likaisiksi jos laittaa sinne puhtaita tavaroita.
Emme me likaisia tavaroita minnekään muuallekaan laiteta, mutta silti me joudumme siivoamaan paikkoja aina silloin tällöin.
Miten voi tulla tahroja, jos ei laita mitään tahraista kaappiin? Kyllä mäkin pölyt pyyhin kaapeista silloin tällöin, mutta ei siis mulla mitään tahroja ole kaapeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valunutta ja kovettunutta siirappia on kuitenkin helpompi putsata hyllypaperilta (eli vaihtaa paperi) kuin siltä paljaalta hyllyltä.
Ja kyllä sinne aina muutenkin jotain likaa kertyy ja vielä just sellaista, mikä ei lähde helposti irti. Tietysti jos on paljon hyllytilaa eikä liikaa kaikkea kerrytä sinne, niin toki ei haittaa.
Ei minullakaan hyllypaperia ole, mutta vahakankaasta olen leikannut sopivia paloja sinne alustaksi. Heitän pois kun likaantuu. Ei sitä kaappia niin kovin usein tule siivotuksi.
Hyllypaperia en tosiaan ole nähnyt kaupoissakaan enää myynnissä herran aikoihin. Ennen sillä jopa päällystettiin koulukirjoja.
Ajat muuttuu.
Mä pyyhin sen siirappipullon puhtaaksi ennen kuin laitan sen kaappiin. Ei ne hyllyt tule likaisiksi jos laittaa sinne puhtaita tavaroita.
Pientä lautasta voi käyttää myös siirappipakkauksen alla, niin ei tule siirappisotkua.
Mulla on öljypullon alla aina kanssa sellainen pieni muovinen säilytysrasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valunutta ja kovettunutta siirappia on kuitenkin helpompi putsata hyllypaperilta (eli vaihtaa paperi) kuin siltä paljaalta hyllyltä.
Ja kyllä sinne aina muutenkin jotain likaa kertyy ja vielä just sellaista, mikä ei lähde helposti irti. Tietysti jos on paljon hyllytilaa eikä liikaa kaikkea kerrytä sinne, niin toki ei haittaa.
Ei minullakaan hyllypaperia ole, mutta vahakankaasta olen leikannut sopivia paloja sinne alustaksi. Heitän pois kun likaantuu. Ei sitä kaappia niin kovin usein tule siivotuksi.
Hyllypaperia en tosiaan ole nähnyt kaupoissakaan enää myynnissä herran aikoihin. Ennen sillä jopa päällystettiin koulukirjoja.
Ajat muuttuu.
Mä pyyhin sen siirappipullon puhtaaksi ennen kuin laitan sen kaappiin. Ei ne hyllyt tule likaisiksi jos laittaa sinne puhtaita tavaroita.
Tätä en kanssa ole ikinä tajunnut, miksi ihmeessä laitatte sinne kuivakaappiin tai jääkaappiin likaisia tavaroita?
Perheessä voi olla myös nuorempia kokkaajia tai leipojia jotka ei ole niin tarkkoja tuossa asiassa.
Niitä nuorempia kokkaajia tai leipojia valvotaan kunnes ovat tarpeeksi siistejä tekemään asiat yksin. Jos lapsi ei osaa siivota jälkiään silloin hän ei ole vielä tarpeeksi itsenäinen tekemään ruokaa yksin.
Mä laitan siirappipullon ja öljypullon alle vielä sellaisen pienikokoisen servetin varmuuden vuoksi. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valunutta ja kovettunutta siirappia on kuitenkin helpompi putsata hyllypaperilta (eli vaihtaa paperi) kuin siltä paljaalta hyllyltä.
Ja kyllä sinne aina muutenkin jotain likaa kertyy ja vielä just sellaista, mikä ei lähde helposti irti. Tietysti jos on paljon hyllytilaa eikä liikaa kaikkea kerrytä sinne, niin toki ei haittaa.
Ei minullakaan hyllypaperia ole, mutta vahakankaasta olen leikannut sopivia paloja sinne alustaksi. Heitän pois kun likaantuu. Ei sitä kaappia niin kovin usein tule siivotuksi.
Hyllypaperia en tosiaan ole nähnyt kaupoissakaan enää myynnissä herran aikoihin. Ennen sillä jopa päällystettiin koulukirjoja.
Ajat muuttuu.
Mä pyyhin sen siirappipullon puhtaaksi ennen kuin laitan sen kaappiin. Ei ne hyllyt tule likaisiksi jos laittaa sinne puhtaita tavaroita.
Tätä en kanssa ole ikinä tajunnut, miksi ihmeessä laitatte sinne kuivakaappiin tai jääkaappiin likaisia tavaroita?
Perheessä voi olla myös nuorempia kokkaajia tai leipojia jotka ei ole niin tarkkoja tuossa asiassa.
Niitä nuorempia kokkaajia tai leipojia valvotaan kunnes ovat tarpeeksi siistejä tekemään asiat yksin. Jos lapsi ei osaa siivota jälkiään silloin hän ei ole vielä tarpeeksi itsenäinen tekemään ruokaa yksin.
🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi nähnyt mummoni kodissa. Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana.
Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi.
Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.
Miksi pitää tylysti kysyä kysymykseen eikä vastata kysymykseen?
"Hyllypaperia en tosiaan ole nähnyt kaupoissakaan enää myynnissä herran aikoihin."
On sitä. Itse ostin ihan S-marketista, lisäksi löytyy mm. Tokmannilta, Kärkkäiseltä ym. KG.
Moderni kaapisto on helppo pitää puhtaana ihan vain pesuliinalla pyyhkäisemällä. Ei niissä ole jotain tikkuista raakalautaa kaapeissa, mitä pitäisi varoa.
Vierailija kirjoitti:
Moderni kaapisto on helppo pitää puhtaana ihan vain pesuliinalla pyyhkäisemällä. Ei niissä ole jotain tikkuista raakalautaa kaapeissa, mitä pitäisi varoa.
Kaikilla ei ole modernia kaapistoa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisin vaan ei tahdo enää löytyä kaupoista
Ihan vaikka Ikeasta löytyy. Muovitettu paperi suojaa hyllyjä esim. astioiden kosteudelta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan niitä lakanakaappiin laitakaan vaan keittiön kaappeihin. Kyllä mulla ainakin kattilahylly olisi kulunut ilman suojapaperia kun niitä kattiloita vedetään siinä edestakaisin. Ja vetolaatikkoon missä säilytän kauhat yms. keittiösälät on kiva laittaa paperit ennenmin kuin heittää nämä tavarat suoraan laatikon pohjalle. Kaikkia hyllyjä en päällystä.
Jos/kun lakanakaapin hyllyt ovat olleet puuta, niin aina olen hyllypaperit laittanut.
Ja keittiössä sama. Hyvän hyllypaperin voi pyyhkiäkin, ei mitään ongelmaa. Sitten vasta kun alkaa kulua, tai on tosiaan joku sitkeä tahra, niin vaihto.
Säilytät lakanoita keittiön kaapeissa. Ok.