Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni käyttää vielä hyllypaperia? 😄

Vierailija
27.06.2026 |

Tuli vain mieleeni tämä kysymys, kun tässä juuri napsuttelen hyllypaperia nastoilla kiinni.

Onneksi on kyläkauppa, jonka valikoimissa hyllypaperia vielä on saatavilla 😄

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moderni kaapisto on helppo pitää puhtaana ihan vain pesuliinalla pyyhkäisemällä. Ei niissä ole jotain tikkuista raakalautaa kaapeissa, mitä pitäisi varoa.

Lastulevy kyllä kupruuntuu ilman suojaa.

Vierailija
62/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kestävää hylkypaperia on nykyään hankala löytää.  Ostin kylän kaupasta, mutta se ei kestänyt kuin yhden päivän kun meni jo rikki. Eikä valikoimissa ollut kuin yhtä väriä. Tykkään myös laittaa pitsinauhaa hyllyjen reunoihin, sitäkin on vaikea löytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kallistun tuon pyllypaperin käyttäjäksi.  😊

🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
64/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja olen vielä laittanut virkatut pitsit hyllynreunoihin.

Vierailija
65/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valunutta ja kovettunutta siirappia on kuitenkin helpompi putsata hyllypaperilta (eli vaihtaa paperi) kuin siltä paljaalta hyllyltä.  

Ja kyllä sinne aina muutenkin jotain likaa kertyy ja vielä just sellaista, mikä ei lähde helposti irti.  Tietysti jos on paljon hyllytilaa eikä liikaa kaikkea kerrytä sinne, niin toki ei haittaa.

Ei minullakaan hyllypaperia ole, mutta vahakankaasta olen leikannut sopivia paloja sinne alustaksi.  Heitän pois kun likaantuu.  Ei sitä kaappia niin kovin usein tule siivotuksi.

Hyllypaperia en tosiaan ole nähnyt kaupoissakaan enää myynnissä herran aikoihin.  Ennen sillä jopa päällystettiin koulukirjoja.

Ajat muuttuu.

Mä pyyhin sen siirappipullon puhtaaksi ennen kuin laitan sen kaappiin. Ei ne hyllyt tule likaisiksi jos laittaa sinne puhtaita tavaroita. 

Tätä en kanssa ole ikinä tajunnut, miksi ihmeessä laitatte sinne kuivakaappiin tai jääkaappiin likaisia tavaroita?

Perheessä voi olla myös nuorempia kokkaajia tai leipojia jotka ei ole niin tarkkoja tuossa asiassa. 

Niitä nuorempia kokkaajia tai leipojia valvotaan kunnes ovat tarpeeksi siistejä tekemään asiat yksin. Jos lapsi ei osaa siivota jälkiään silloin hän ei ole vielä tarpeeksi itsenäinen tekemään ruokaa yksin.

Samaa mieltä. Lapsille opetetaan alusta alkaen, että myös jäljet siivotaan kun keittiössä puuhaillaan. Jos osaa leipoa ja kokata niin silloin kyllä pitää osata myös korjata jäljet.

Vierailija
66/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moderni kaapisto on helppo pitää puhtaana ihan vain pesuliinalla pyyhkäisemällä. Ei niissä ole jotain tikkuista raakalautaa kaapeissa, mitä pitäisi varoa.

Lastulevy kyllä kupruuntuu ilman suojaa.

Mitä tapahtuu kun jokin kupruuntuu ????    Mikä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää kestävää hylkypaperia on nykyään hankala löytää.  Ostin kylän kaupasta, mutta se ei kestänyt kuin yhden päivän kun meni jo rikki. Eikä valikoimissa ollut kuin yhtä väriä. Tykkään myös laittaa pitsinauhaa hyllyjen reunoihin, sitäkin on vaikea löytää.

Niitä on semmoisia muovisia hyllynsuojia

 

https://www.amazon.co.uk/kitchen-cupboard-liner/s?k=kitchen+cupboard+li…

Vierailija
68/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja olen vielä laittanut virkatut pitsit hyllynreunoihin.

Ja pyllyn reunaan  pyllyparin lisäksi.   Söpöä.  Niin Martoissa  neuvottiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moderni kaapisto on helppo pitää puhtaana ihan vain pesuliinalla pyyhkäisemällä. Ei niissä ole jotain tikkuista raakalautaa kaapeissa, mitä pitäisi varoa.

Kaikilla ei ole modernia kaapistoa. 

Eikä kaikilla ole raakalautaista kaapistoa. Yllätys yllätys. Siksipä sama ohje ei toimikaan aina kaikille. Yksi tarvitsee kukkakuvioisen hyllypaperin pitsireunalla ja toinen ei tarvitse. 

Vierailija
70/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisin vaan ei tahdo enää löytyä kaupoista 

Ihan vaikka Ikeasta löytyy. Muovitettu paperi suojaa hyllyjä esim. astioiden kosteudelta.

Mä en ikinä laita märkiä astioita kaappiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi nähnyt mummoni kodissa.  Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana. 

Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi. 

Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.

En ole huomannut hyllyjen kuluvan esim. lakanoista.

Kai olen sitten tyhmä.

Säilytät lakanoita keittiön kaapeissa. Ok.

Mulle ei tullut edes mieleen että tässä puhuttaisiin muista kuin keittiön kaapeista. 

Mikä helvetti tässä on että nää kommentit menee moderointiin? Alunperin tässä oli vaan toi eka lause eikä mennyt läpi. 

Mitäs sinä pera täällä kiroilet kun naiset keskustelee pyllypaperusta niin tohkeissaan?

Vierailija
72/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moderni kaapisto on helppo pitää puhtaana ihan vain pesuliinalla pyyhkäisemällä. Ei niissä ole jotain tikkuista raakalautaa kaapeissa, mitä pitäisi varoa.

Lastulevy kyllä kupruuntuu ilman suojaa.

Mitä tapahtuu kun jokin kupruuntuu ????    Mikä 

Olisiko savolaisten slangi sanastoa 😄😄😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moderni kaapisto on helppo pitää puhtaana ihan vain pesuliinalla pyyhkäisemällä. Ei niissä ole jotain tikkuista raakalautaa kaapeissa, mitä pitäisi varoa.

Kaikilla ei ole modernia kaapistoa. 

Eikä kaikilla ole raakalautaista kaapistoa. Yllätys yllätys. Siksipä sama ohje ei toimikaan aina kaikille. Yksi tarvitsee kukkakuvioisen hyllypaperin pitsireunalla ja toinen ei tarvitse. 

Niin ja ap kysyi vain että käyttääkö kukaan hyllypaperia, ei neuvonut tai ohjeistanut ketään käyttämään. Siihen sitten tultiin kauhistelemaan että kuka sellaisia enää käyttää.

Vierailija
74/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisin vaan ei tahdo enää löytyä kaupoista 

Ihan vaikka Ikeasta löytyy. Muovitettu paperi suojaa hyllyjä esim. astioiden kosteudelta.

Mä en ikinä laita märkiä astioita kaappiin.

Määääää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moderni kaapisto on helppo pitää puhtaana ihan vain pesuliinalla pyyhkäisemällä. Ei niissä ole jotain tikkuista raakalautaa kaapeissa, mitä pitäisi varoa.

Kaikilla ei ole modernia kaapistoa. 

Eikä kaikilla ole raakalautaista kaapistoa. Yllätys yllätys. Siksipä sama ohje ei toimikaan aina kaikille. Yksi tarvitsee kukkakuvioisen hyllypaperin pitsireunalla ja toinen ei tarvitse. 

Niin ja ap kysyi vain että käyttääkö kukaan hyllypaperia, ei neuvonut tai ohjeistanut ketään käyttämään. Siihen sitten tultiin kauhistelemaan että kuka sellaisia enää käyttää.

Elikkä olisi pitänyt kirjoittaa monta sivua  KYLLÄ.  JA EI  vastauksia.  ... en heti hokannut.

Vierailija
76/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valunutta ja kovettunutta siirappia on kuitenkin helpompi putsata hyllypaperilta (eli vaihtaa paperi) kuin siltä paljaalta hyllyltä.  

Ja kyllä sinne aina muutenkin jotain likaa kertyy ja vielä just sellaista, mikä ei lähde helposti irti.  Tietysti jos on paljon hyllytilaa eikä liikaa kaikkea kerrytä sinne, niin toki ei haittaa.

Ei minullakaan hyllypaperia ole, mutta vahakankaasta olen leikannut sopivia paloja sinne alustaksi.  Heitän pois kun likaantuu.  Ei sitä kaappia niin kovin usein tule siivotuksi.

Hyllypaperia en tosiaan ole nähnyt kaupoissakaan enää myynnissä herran aikoihin.  Ennen sillä jopa päällystettiin koulukirjoja.

Ajat muuttuu.

Mä pyyhin sen siirappipullon puhtaaksi ennen kuin laitan sen kaappiin. Ei ne hyllyt tule likaisiksi jos laittaa sinne puhtaita tavaroita. 

Tätä en kanssa ole ikinä tajunnut, miksi ihmeessä laitatte sinne kuivakaappiin tai jääkaappiin likaisia tavaroita?

Perheessä voi olla myös nuorempia kokkaajia tai leipojia jotka ei ole niin tarkkoja tuossa asiassa. 

Niitä nuorempia kokkaajia tai leipojia valvotaan kunnes ovat tarpeeksi siistejä tekemään asiat yksin. Jos lapsi ei osaa siivota jälkiään silloin hän ei ole vielä tarpeeksi itsenäinen tekemään ruokaa yksin.

Samaa mieltä. Lapsille opetetaan alusta alkaen, että myös jäljet siivotaan kun keittiössä puuhaillaan. Jos osaa leipoa ja kokata niin silloin kyllä pitää osata myös korjata jäljet.

Kylläpä teillä ollaan täydellisiä, lapsetkaan ei ikinä vahingossa sottaa mitään kun opettelevat asioita.

Vierailija
77/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moderni kaapisto on helppo pitää puhtaana ihan vain pesuliinalla pyyhkäisemällä. Ei niissä ole jotain tikkuista raakalautaa kaapeissa, mitä pitäisi varoa.

Kaikilla ei ole modernia kaapistoa. 

Eikä kaikilla ole raakalautaista kaapistoa. Yllätys yllätys. Siksipä sama ohje ei toimikaan aina kaikille. Yksi tarvitsee kukkakuvioisen hyllypaperin pitsireunalla ja toinen ei tarvitse. 

Niin ja ap kysyi vain että käyttääkö kukaan hyllypaperia, ei neuvonut tai ohjeistanut ketään käyttämään. Siihen sitten tultiin kauhistelemaan että kuka sellaisia enää käyttää.

Elikkä olisi pitänyt kirjoittaa monta sivua  KYLLÄ.  JA EI  vastauksia.  ... en heti hokannut.

Ihan yksi vastaus riittää/vastaaja. 

Vierailija
78/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta jätesäkki on hyvvee tuoho tarkotukseen.     ee maksa paljon paskookaa 

Vierailija
79/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moderni kaapisto on helppo pitää puhtaana ihan vain pesuliinalla pyyhkäisemällä. Ei niissä ole jotain tikkuista raakalautaa kaapeissa, mitä pitäisi varoa.

Kaikilla ei ole modernia kaapistoa. 

Eikä kaikilla ole raakalautaista kaapistoa. Yllätys yllätys. Siksipä sama ohje ei toimikaan aina kaikille. Yksi tarvitsee kukkakuvioisen hyllypaperin pitsireunalla ja toinen ei tarvitse. 

Niin ja ap kysyi vain että käyttääkö kukaan hyllypaperia, ei neuvonut tai ohjeistanut ketään käyttämään. Siihen sitten tultiin kauhistelemaan että kuka sellaisia enää käyttää.

Elikkä olisi pitänyt kirjoittaa monta sivua  KYLLÄ.  JA EI  vastauksia.  ... en heti hokannut.

Ihan yksi vastaus riittää/vastaaja. 

Kyllä.

Vierailija
80/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moderni kaapisto on helppo pitää puhtaana ihan vain pesuliinalla pyyhkäisemällä. Ei niissä ole jotain tikkuista raakalautaa kaapeissa, mitä pitäisi varoa.

Kaikilla ei ole modernia kaapistoa. 

Eikä kaikilla ole raakalautaista kaapistoa. Yllätys yllätys. Siksipä sama ohje ei toimikaan aina kaikille. Yksi tarvitsee kukkakuvioisen hyllypaperin pitsireunalla ja toinen ei tarvitse. 

Niin ja ap kysyi vain että käyttääkö kukaan hyllypaperia, ei neuvonut tai ohjeistanut ketään käyttämään. Siihen sitten tultiin kauhistelemaan että kuka sellaisia enää käyttää.

Elikkä olisi pitänyt kirjoittaa monta sivua  KYLLÄ.  JA EI  vastauksia.  ... en heti hokannut.

Ihan yksi vastaus riittää/vastaaja. 

Kyllä.

En.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan