Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni käyttää vielä hyllypaperia? 😄

Vierailija
27.06.2026 |

Tuli vain mieleeni tämä kysymys, kun tässä juuri napsuttelen hyllypaperia nastoilla kiinni.

Onneksi on kyläkauppa, jonka valikoimissa hyllypaperia vielä on saatavilla 😄

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi nähnyt mummoni kodissa.  Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana. 

Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi. 

Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.

Miksi tunget hyllyille likaisia tavaroita? 

Oletko tyhmä??? 

Ainahan jauho- ym maustepusseista irtoaa röhnää, jota joutuu pyyhkimään hyllylevyiltä.

Helpompi kai ne hyllyt on pyyhkiä kuin vaihtaa hyllypaperit.

Tykkään vitivalkoisista hyllyistä, mitkä eivät värjäytyneet mistään, esim. kahvimuru, tomaatti tms. Tämä varmasti siisteystasokysymys.

Vierailija
22/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllypaperi? Kuulostaa joltain esihistorialliselta asialta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi nähnyt mummoni kodissa.  Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana. 

Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi. 

Kun hyllyt oli lautaa…

Vierailija
24/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyllypaperi? Kuulostaa joltain esihistorialliselta asialta!

Silti sitä kummasti on yhä myynnissä kaupassa jos toisessakin, ihan täällä Suomessa, ei tarvitse Temusta tilata.

Vierailija
25/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valunutta ja kovettunutta siirappia on kuitenkin helpompi putsata hyllypaperilta (eli vaihtaa paperi) kuin siltä paljaalta hyllyltä.  

Ja kyllä sinne aina muutenkin jotain likaa kertyy ja vielä just sellaista, mikä ei lähde helposti irti.  Tietysti jos on paljon hyllytilaa eikä liikaa kaikkea kerrytä sinne, niin toki ei haittaa.

Ei minullakaan hyllypaperia ole, mutta vahakankaasta olen leikannut sopivia paloja sinne alustaksi.  Heitän pois kun likaantuu.  Ei sitä kaappia niin kovin usein tule siivotuksi.

Hyllypaperia en tosiaan ole nähnyt kaupoissakaan enää myynnissä herran aikoihin.  Ennen sillä jopa päällystettiin koulukirjoja.

Ajat muuttuu.

Mä pyyhin sen siirappipullon puhtaaksi ennen kuin laitan sen kaappiin. Ei ne hyllyt tule likaisiksi jos laittaa sinne puhtaita tavaroita. 

Vierailija
26/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi nähnyt mummoni kodissa.  Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana. 

Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi. 

Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.

Eikö lian joudu pyyhkimään pois myös hyllypaperista?

Likainen paperi vaihdetaan puhtaaseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi nähnyt mummoni kodissa.  Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana. 

Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi. 

Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.

Miksi tunget hyllyille likaisia tavaroita? 

Oletko tyhmä??? 

Ai sinulla ei koskaan mene vahingossakaan mitään siivottavaa hyllylle? Sokeri/leipämuruja? Mitään koskaan? No ehkä sinun ei tarvitse koskaan siivota hyllyjä - lähtösiivouskin turhaa.

Sokeri on kannellisessa astiassa ja ei ne leivätkään kaapissa paljaaltaan ole.

 

T. Eri.

Aha.   Muutahan sulla ei siis siellä kaapissa sitten olekaan, kuin leipää ja sokeria.

Vierailija
28/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi nähnyt mummoni kodissa.  Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana. 

Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi. 

Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.

Miksi tunget hyllyille likaisia tavaroita? 

Oletko tyhmä??? 

Ainahan jauho- ym maustepusseista irtoaa röhnää, jota joutuu pyyhkimään hyllylevyiltä.

Helpompi kai ne hyllyt on pyyhkiä kuin vaihtaa hyllypaperit.

Öljyvalumat. Siirapit. Hunajat jne kuivuneet hyllyyn. Helpompi se paperi on vaihtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi nähnyt mummoni kodissa.  Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana. 

Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi. 

Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.

Eikö lian joudu pyyhkimään pois myös hyllypaperista?

Likainen paperi vaihdetaan puhtaaseen.

Minä pyyhin mieluummin hyllyt puhtaiksi, kuin näpräisin hyllypaperin kanssa.

Vierailija
30/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi nähnyt mummoni kodissa.  Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana. 

Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi. 

Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.

Eikö lian joudu pyyhkimään pois myös hyllypaperista?

Likainen paperi vaihdetaan puhtaaseen.

Minä pyyhin mieluummin hyllyt puhtaiksi, kuin näpräisin hyllypaperin kanssa.

Raakap uisista hyl lyistä on välillä hankala pyyhkiä likaa pois. Siksi itse käytän mieluummin suo jaa siinä päällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Airfryerihminen ja minulla on ruokakaapissa vain Aromisuola ja Grillimauste. 

Vierailija
32/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi nähnyt mummoni kodissa.  Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana. 

Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi. 

Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.

En ole huomannut hyllyjen kuluvan esim. lakanoista.

Kai olen sitten tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän. Ja kun käyttää laadukasta hyllypaperia, niin ei niitä yhtenään tarvitse vaihtaa.

Vierailija
34/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllypaperi lienee perinnettä niiltä ajoilta kun hyllyt saattoivat olla vaikkapa raakalautaa.

Vasta jostain 60-luvulta lähtien levymäiset, esim. lastulevyn tyyppiset materiaalit tulivat markkinoille, nykyisin melamiinipinnoitettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi nähnyt mummoni kodissa.  Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana. 

Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi. 

Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.

Miksi tunget hyllyille likaisia tavaroita? 

Oletko tyhmä??? 

Ainahan jauho- ym maustepusseista irtoaa röhnää, jota joutuu pyyhkimään hyllylevyiltä.

Helpompi kai ne hyllyt on pyyhkiä kuin vaihtaa hyllypaperit.

Öljyvalumat. Siirapit. Hunajat jne kuivuneet hyllyyn. Helpompi se paperi on vaihtaa.

Kuulostaa epäsiistin ihmisen toiminnalta. Ei minulla ole mitään vaunua kaapeissa.

Vierailija
36/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi nähnyt mummoni kodissa.  Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana. 

Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi. 

Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.

Miksi tunget hyllyille likaisia tavaroita? 

Oletko tyhmä??? 

Ai sinulla ei koskaan mene vahingossakaan mitään siivottavaa hyllylle? Sokeri/leipämuruja? Mitään koskaan? No ehkä sinun ei tarvitse koskaan siivota hyllyjä - lähtösiivouskin turhaa.

Sokeri on kannellisessa astiassa ja ei ne leivätkään kaapissa paljaaltaan ole.

 

T. Eri.

Aha.   Muutahan sulla ei siis siellä kaapissa sitten olekaan, kuin leipää ja sokeria.

Siellä on vaikka mitä, mutta pointti on, että ne tavarat on suljetuissa säilytysastioissa, jotka pitää kaapin puhtaana.

Vierailija
37/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi 40 vuotta sitten näin mummolassa, ikäloppujen kääkkien juttu

Vierailija
38/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valunutta ja kovettunutta siirappia on kuitenkin helpompi putsata hyllypaperilta (eli vaihtaa paperi) kuin siltä paljaalta hyllyltä.  

Ja kyllä sinne aina muutenkin jotain likaa kertyy ja vielä just sellaista, mikä ei lähde helposti irti.  Tietysti jos on paljon hyllytilaa eikä liikaa kaikkea kerrytä sinne, niin toki ei haittaa.

Ei minullakaan hyllypaperia ole, mutta vahakankaasta olen leikannut sopivia paloja sinne alustaksi.  Heitän pois kun likaantuu.  Ei sitä kaappia niin kovin usein tule siivotuksi.

Hyllypaperia en tosiaan ole nähnyt kaupoissakaan enää myynnissä herran aikoihin.  Ennen sillä jopa päällystettiin koulukirjoja.

Ajat muuttuu.

Mä pyyhin sen siirappipullon puhtaaksi ennen kuin laitan sen kaappiin. Ei ne hyllyt tule likaisiksi jos laittaa sinne puhtaita tavaroita. 

Emme me likaisia tavaroita minnekään muuallekaan laiteta, mutta silti me joudumme siivoamaan paikkoja aina silloin tällöin.  

Vierailija
39/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi nähnyt mummoni kodissa.  Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana. 

Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi. 

Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.

Miksi tunget hyllyille likaisia tavaroita? 

Oletko tyhmä??? 

Ainahan jauho- ym maustepusseista irtoaa röhnää, jota joutuu pyyhkimään hyllylevyiltä.

Mitä pyyhkiminen haittaa. Papermpi että tietyin aika valein pyhhkii hyllyt. Kyllä siihen paperiinkiin kertyy "röyhnää" ja likaa. Helpomalla pääsee kun pyyhkäsee hyllyt viikon välein kuin että aina vaihyaa paperit, tulee halvemmaksikin.

Vierailija
40/87 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi nähnyt mummoni kodissa.  Hän kuoli viime vuonna 98-vuotiaana. 

Mikä on tämän paperin tarkoitus? En tullut häneltä koskaan kysyneeksi. 

Oletko tyhmä? Suojaisikohan se hyllyjä kulumiselta ja likaantumiselta? Ehkä et välitä sellaisesta.

Eikö lian joudu pyyhkimään pois myös hyllypaperista?

Likainen paperi vaihdetaan puhtaaseen.

Aika työläs systeemi, kun jotain likaa menee paperille, pitäisi tyhjentää koko hylly, että saa paperin vaihdetuksi. Nopeampi on vain pyyhkäistä pesuliinalla likainen kohta kuin tyhjentää koko hylly joka kerta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi