Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä ruoaksi vaikealle perheelle?

Vierailija
26.06.2026 |

Mies ei syö kasvisruokia. Eikä mitään erikoista esim. kanakastike pelkän kerman kanssa ilman mitään erikoisuuksia.

Yksi lapsi ei syö perunamuussia, ei syö makaronia ja jauhelihaa, ei syö mitään kiusauksia ym. Hänelle uppoaa lähinnä tortillat, ranskalaiset, makkara, jotkin keitot.

Yksi lapsi todella nirso ja hän syö mielellään lähinnä einesruokia tai makaronia ja jauhelihaa.

Yhdelle lapselle kelpaa kaikki paitsi keitot..

En yksinkertaisesti jaksa kokata jokaiselle omaa ruokaa paitsi pienimmälle välillä pakko eikä suoraan sanottuna mielikuvitukseni edes riitä.. Miten voi olla näin vaikeaa porukkaa syömisten suhteen?! :D

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon autistiperhe

Meillä minä ja lapsi ollaan kirjolla, mies on muuten vaan nirso. Silti onnistutaan syömään monipuolisesti. Avainasia on se, että ruoat on selkeitä ja "erikseen" eli kaikki voi ottaa sitä mitä haluaa eikä me tehdä numeroa siitä jos joku ei tykkää.

Vierailija
62/63 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

#61 ei siis ollut ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihteleva ruokalista, missä on eri päivinä kunkin lemppareita.

Esim. Ma makaronilaatikkoa, ti kalakeitto, ke lihapullat ja perunamuusi, to kanaa ja riisiä, pe tortilloja, jne.

Jos teet isomman määrän ruokaa, niin että jää yli, voi tällä jämäruualla mikrotettuna ruokkia nirson lapsen hänen inhokkiruokapäivänään. Jotkut ruuat kestää ok myös pakastuksen. Sinne annosrasioissa nirson lemppareita varastoon.

Itse oon pakastanut annoksina esim. makaronilaatikkoa, riisipuuroa, kalakeittoa, lihapullia, perunamuusia ja montaa muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan