Mitä tehdä ruoaksi vaikealle perheelle?
Mies ei syö kasvisruokia. Eikä mitään erikoista esim. kanakastike pelkän kerman kanssa ilman mitään erikoisuuksia.
Yksi lapsi ei syö perunamuussia, ei syö makaronia ja jauhelihaa, ei syö mitään kiusauksia ym. Hänelle uppoaa lähinnä tortillat, ranskalaiset, makkara, jotkin keitot.
Yksi lapsi todella nirso ja hän syö mielellään lähinnä einesruokia tai makaronia ja jauhelihaa.
Yhdelle lapselle kelpaa kaikki paitsi keitot..
En yksinkertaisesti jaksa kokata jokaiselle omaa ruokaa paitsi pienimmälle välillä pakko eikä suoraan sanottuna mielikuvitukseni edes riitä.. Miten voi olla näin vaikeaa porukkaa syömisten suhteen?! :D
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Mullakin vaikea perhe ja just tollasta. Ei taideta olla Jeesuksen suosiossa. Jeesus tykkää rikollisista ja pahoista ihmisistä, antaa heille anteeksi. Mutta jos olet kiltti ja tunnollinen, ahkera ym sellainen tavallinen nainen joka hoitaa hommansa, saat palkinnoksi juurikin aivan kauhean kohtalon Jeesukselta.
Tai lopetat valehtelun.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin vaikea perhe ja just tollasta. Ei taideta olla Jeesuksen suosiossa. Jeesus tykkää rikollisista ja pahoista ihmisistä, antaa heille anteeksi. Mutta jos olet kiltti ja tunnollinen, ahkera ym sellainen tavallinen nainen joka hoitaa hommansa, saat palkinnoksi juurikin aivan kauhean kohtalon Jeesukselta.
Jeesus on varmaan huomannut, että otat kaikki vaikeudet haasteina, joista pitää itse selvitä. Kenties Hän haastaa sinua siihen pisteeseen asti, kunnes olet niin piipussa, että vihdoin luovut omasta voimastasi, nöyrryt ja myönnät rajallisuutesi ja anot hänen apuaan.
En tee koskaan eri ruokia eri perheenjäsenille.
Ainoa syy, että voisin tehdä, olisivat vaikeat allergiat, joita meillä ei onneksi ole.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä se yksi kersa pistää sen tortillan sisään, jollei jauheliha maistu?
Minä en syö ikinä jauhelihatortilloja, vaan aina kanatortilloja.
Tekisin just sitä mitä haluan ja jos ei perheelle kelpaa niin kutsun kaverit illalliselle.
Vierailija kirjoitti:
Teet ruuan ja jos ei kelpaa niin on syömättä.
Jossain kohtaa rupeaa kelpaamaan.
Koska kyse ei ole allergioista vaan nirsoilusta, niin juuri noin pitää toimia. Teet ruuan, jos eivät syö ovat nälässä. Seuraavan kerran ruokaa tarjotaan kun on taas ruoka-aika. Mitä ruokaa mies tekee?
Muistan kun meidän lapset pieninä söivät, et toinen söi vaan nakit ja toinen ranskalaiset,niin sitten vaihtoivat lautasia keskenään. Et toinen söi kahdelta lautaselta ranskalaiset ja toinen ne nakit.
Sitten lisukkeeksi pitäisin hedelmävatia, josta kukin voi valita mieleisensä hedelmän välkkäriksi. Tämän lisäksi juureksista porkkana ja nauris on paloina (kuorittuna) sekä tuorekurkkua vesikulhossa meillä.
No nyt on kesä, ei tarvitse kovin kummoista safkaa.
Laita pöytään tarjoiluastioita, yhdessä on jauhelihapihvejä, toisissa eri vihanneksia, sekä tuoreena, että lämmitettynä, jokunen kastike kylmänä tomaatti-, kermaviili- ja silleen. Ja sitten otat uunista lämpiämästä tortillat ja jokaineen täyttää ja kääri oman tortillansa itse.
Toinen hauska kesäruoka voisi olla kotitekoinen pitsa, tee se uunipellille valmiiksi, laita tomaattikastike päälle ja laita esille eri päällyksiä jokainen omassa kipossaan. Jokainen perheen jäsen käy sitten laittamassa päällykset omaan pitsanosaansa.
Keittoruoan voit tehdä niin, että keität ja paistat ainekset erikseen, laitat lautaselle ilman lientä, kuivana. Lisäät pikanuudelit. Kaadat erikseen laitetun liemen niille, jotka keittoa syövät. Se joka keittoa ei halua syö ainekset kuivana, paitsi nuudelit voit valmistaa nopeasti käyttämällä vedenkeitintä ja siivilöimällä ne. Pöydälle yrttejä ja mausteita, jokainen maustaa keittonsa tai ei-keittonsa itse. Kun tarjoat ensin jonkin raasteen tai vihreän salaatin, nuudelit tekeytyvät sinä aikana.
Ja sitten teet perunalohkoista peltiruokaa. Yksi pelti perunoita ja sitten toinen pelti, jolle tulee eri kohtiin vihannekset, lihat/kanat/kalat yms. Jokainen kokoaa pelliltä oman ateriansa. Pöydälle taas jotain kylmiä kastikkeita, ketsuppia sun muuta.
Ei kysytty ennen mitä ruokaa haluatte, vaan äiti laittoi ruuat mitä oli varastossa. Ei ollut jääkaappiakaan. Tavallisia arkiruokia eikä tullut mieleenkään sanoa, etten tuota syö. Sama oli kouluruokien kanssa. Opettakaa vaan lapset itkekkäiksi minä minä tyypeiksi, niin elämä ei kovin hyvin toimi. Allergiat ymmärrän. Niitäkään ei ennen ollut.
Kuten joku muukin kertoi tässä ketjussa, niin minäkin sanoin, että jos ei maistu, niin ei tarvitse syödä.
Ja äijän laitoin luiskaan kun ei se tehnyt koskaan ruokaa eikä muutakaan kodinaskareita. Hän sai vihdoin ryhtyä kokkailemaan omat ruokansa siellä uudessa omassa huushollissaan.
Äijällä oli varaa omasta mielestään vikistä ruuista, vaikka itse ei tehnyt koskaan ruokaa.
Teet ihan perus kotiruokaa, tyyliin, makaroonilaatikko, lohi kera perunoiden ja porkkanoiden,uunibroileri kasviksilla, hernekeitto, tortillat täytteillä jne jne . Näitä mm tarjoat eri päivinä. Kyllä ihminen syö ,kun on nälkäinen. Älä anna muuta.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on kesä, ei tarvitse kovin kummoista safkaa.
Laita pöytään tarjoiluastioita, yhdessä on jauhelihapihvejä, toisissa eri vihanneksia, sekä tuoreena, että lämmitettynä, jokunen kastike kylmänä tomaatti-, kermaviili- ja silleen. Ja sitten otat uunista lämpiämästä tortillat ja jokaineen täyttää ja kääri oman tortillansa itse.
Toinen hauska kesäruoka voisi olla kotitekoinen pitsa, tee se uunipellille valmiiksi, laita tomaattikastike päälle ja laita esille eri päällyksiä jokainen omassa kipossaan. Jokainen perheen jäsen käy sitten laittamassa päällykset omaan pitsanosaansa.
Keittoruoan voit tehdä niin, että keität ja paistat ainekset erikseen, laitat lautaselle ilman lientä, kuivana. Lisäät pikanuudelit. Kaadat erikseen laitetun liemen niille, jotka keittoa syövät. Se joka keittoa ei halua syö ainekset kuivana, paitsi nuudelit voit valmistaa nopeasti käyttämällä vedenkeitintä ja siivilöimällä ne. Pöydälle yrttejä ja mausteita, jokainen maustaa keittonsa tai ei-keittonsa itse. Kun tarjoat ensin jonkin raasteen tai vihreän salaatin, nuudelit tekeytyvät sinä aikana.
Ja sitten teet perunalohkoista peltiruokaa. Yksi pelti perunoita ja sitten toinen pelti, jolle tulee eri kohtiin vihannekset, lihat/kanat/kalat yms. Jokainen kokoaa pelliltä oman ateriansa. Pöydälle taas jotain kylmiä kastikkeita, ketsuppia sun muuta.
Kesä niin ei kummoista... Tossa setissähän menee jo uitun PÄIVÄ kaikkine kippoineen!
Niin ja keittoliemen voi tehdä omaan kattilaan. Joka ei syö keittoa, jättää liemen pois.
Noinhan ne tuolla aasiassa tekee, että liemi ruoka-astiaan vasta sitten kun muut syötävät ovat ruoka-astiassa.
Kuulostaa siltä, että olis helpointa kun kaikki kokkais omat ruokansa.
Joku makkara ja makaroni sujuu jo taaperolta ja makkaran voi vetää kylmänäkin.
Mies osaa varmaan paistaa kanansa ja laittaa kerman perään.
Minkä ikäisiä nää kaikki oikein on?
Vielä mun lapsuudessa syötiin sitä mitä oli pöydässä tai oltiin hiljaa, kyllä se naperokin alkaa jossain vaiheessa itse kaivelemaan ruokaa.
Hengissä ollaan kaikki kakarat vaikka kaikilla tuli aivan erilainen ruokavalio sitten kun alettiin itse kokkaamaan.
Onko tälläistä nykyään oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
No nyt on kesä, ei tarvitse kovin kummoista safkaa.
Laita pöytään tarjoiluastioita, yhdessä on jauhelihapihvejä, toisissa eri vihanneksia, sekä tuoreena, että lämmitettynä, jokunen kastike kylmänä tomaatti-, kermaviili- ja silleen. Ja sitten otat uunista lämpiämästä tortillat ja jokaineen täyttää ja kääri oman tortillansa itse.
Toinen hauska kesäruoka voisi olla kotitekoinen pitsa, tee se uunipellille valmiiksi, laita tomaattikastike päälle ja laita esille eri päällyksiä jokainen omassa kipossaan. Jokainen perheen jäsen käy sitten laittamassa päällykset omaan pitsanosaansa.
Keittoruoan voit tehdä niin, että keität ja paistat ainekset erikseen, laitat lautaselle ilman lientä, kuivana. Lisäät pikanuudelit. Kaadat erikseen laitetun liemen niille, jotka keittoa syövät. Se joka keittoa ei halua syö ainekset kuivana, paitsi nuudelit voit valmistaa nopeasti käyttämällä vedenkeitintä ja siivilöimällä ne. Pöydälle yrttejä ja mausteita, jokainen maustaa keittonsa tai ei-keittonsa itse. Kun tarjoat ensin jonkin raasteen tai vihreän salaatin, nuudelit tekeytyvät sinä aikana.
Ja sitten teet perunalohkoista peltiruokaa. Yksi pelti perunoita ja sitten toinen pelti, jolle tulee eri kohtiin vihannekset, lihat/kanat/kalat yms. Jokainen kokoaa pelliltä oman ateriansa. Pöydälle taas jotain kylmiä kastikkeita, ketsuppia sun muuta.
Miksi ihmeessä opettaa lapsia näin?!? 😳
Eli siis sä voit keittää perunat kun se kaikille sopii. Muut tehkööt lisukkeensa.
Tuommoisia ei tartte alkaa kenenkään ruokkimaan. Ruokkikoon itse itsensä. Pysyköön pois. Ei mulla muuta.
Tee toisinaan uuniohrapuuroa ja joskus riisipuuroa . Molempiin voi lisätä päälle mitä kukin haluaa. Me suositaan puolukkahilloa ja voisilmää ohrapuuroon, riisipuuroon luumukiisseliä tai sokeri-kanelisekoitusta.