Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä ruoaksi vaikealle perheelle?

Vierailija
26.06.2026 |

Mies ei syö kasvisruokia. Eikä mitään erikoista esim. kanakastike pelkän kerman kanssa ilman mitään erikoisuuksia.

Yksi lapsi ei syö perunamuussia, ei syö makaronia ja jauhelihaa, ei syö mitään kiusauksia ym. Hänelle uppoaa lähinnä tortillat, ranskalaiset, makkara, jotkin keitot.

Yksi lapsi todella nirso ja hän syö mielellään lähinnä einesruokia tai makaronia ja jauhelihaa.

Yhdelle lapselle kelpaa kaikki paitsi keitot..


En yksinkertaisesti jaksa kokata jokaiselle omaa ruokaa paitsi pienimmälle välillä pakko eikä suoraan sanottuna mielikuvitukseni edes riitä.. Miten voi olla näin vaikeaa porukkaa syömisten suhteen?! :D

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee toisinaan uuniohrapuuroa ja joskus riisipuuroa . Molempiin voi lisätä päälle mitä kukin haluaa. Me suositaan puolukkahilloa ja voisilmää ohrapuuroon, riisipuuroon luumukiisseliä tai sokeri-kanelisekoitusta.

Vierailija
22/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin vaikea perhe ja just tollasta. Ei taideta olla Jeesuksen suosiossa. Jeesus tykkää rikollisista ja pahoista ihmisistä, antaa heille anteeksi. Mutta jos olet kiltti ja tunnollinen, ahkera ym sellainen tavallinen nainen joka hoitaa hommansa, saat palkinnoksi juurikin aivan kauhean kohtalon Jeesukselta. 

Tai lopetat valehtelun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin vaikea perhe ja just tollasta. Ei taideta olla Jeesuksen suosiossa. Jeesus tykkää rikollisista ja pahoista ihmisistä, antaa heille anteeksi. Mutta jos olet kiltti ja tunnollinen, ahkera ym sellainen tavallinen nainen joka hoitaa hommansa, saat palkinnoksi juurikin aivan kauhean kohtalon Jeesukselta. 

Jeesus on varmaan huomannut, että otat kaikki vaikeudet haasteina, joista pitää itse selvitä. Kenties Hän haastaa sinua siihen pisteeseen asti, kunnes olet niin piipussa, että vihdoin luovut omasta voimastasi, nöyrryt ja myönnät rajallisuutesi ja anot hänen apuaan.

Vierailija
24/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee koskaan eri ruokia eri perheenjäsenille.

Ainoa syy, että voisin tehdä, olisivat vaikeat allergiat, joita meillä ei onneksi ole.

Vierailija
25/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä se yksi kersa pistää sen tortillan sisään, jollei jauheliha maistu?

Minä en syö ikinä jauhelihatortilloja, vaan aina kanatortilloja.

Vierailija
26/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin just sitä mitä haluan ja jos ei perheelle kelpaa niin kutsun kaverit illalliselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet ruuan ja jos ei kelpaa niin on syömättä.

Jossain kohtaa rupeaa kelpaamaan.

Koska kyse ei ole allergioista vaan nirsoilusta, niin juuri noin pitää toimia. Teet ruuan, jos eivät syö ovat nälässä. Seuraavan kerran ruokaa tarjotaan kun on taas ruoka-aika. Mitä ruokaa mies tekee?

Vierailija
28/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun meidän lapset pieninä söivät, et toinen söi vaan nakit ja toinen ranskalaiset,niin sitten vaihtoivat lautasia keskenään. Et toinen söi kahdelta lautaselta ranskalaiset ja toinen ne nakit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lisukkeeksi pitäisin hedelmävatia, josta kukin voi valita mieleisensä hedelmän välkkäriksi. Tämän lisäksi juureksista porkkana ja nauris on paloina (kuorittuna)  sekä tuorekurkkua vesikulhossa meillä.

Vierailija
30/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kesä, ei tarvitse kovin kummoista safkaa. 

Laita pöytään tarjoiluastioita, yhdessä on jauhelihapihvejä, toisissa eri vihanneksia, sekä tuoreena, että lämmitettynä, jokunen kastike kylmänä tomaatti-, kermaviili- ja silleen. Ja sitten otat uunista lämpiämästä tortillat ja jokaineen täyttää ja kääri oman tortillansa itse.

Toinen hauska kesäruoka voisi olla kotitekoinen pitsa, tee se uunipellille valmiiksi, laita tomaattikastike päälle ja laita esille eri päällyksiä jokainen omassa kipossaan. Jokainen perheen jäsen käy sitten laittamassa päällykset omaan pitsanosaansa.

Keittoruoan voit tehdä niin, että keität ja paistat ainekset erikseen, laitat lautaselle ilman lientä, kuivana. Lisäät pikanuudelit. Kaadat erikseen laitetun liemen niille, jotka keittoa syövät. Se joka keittoa ei halua syö ainekset kuivana, paitsi nuudelit voit valmistaa nopeasti käyttämällä vedenkeitintä ja siivilöimällä ne. Pöydälle yrttejä ja mausteita, jokainen maustaa keittonsa tai ei-keittonsa itse. Kun tarjoat ensin jonkin raasteen tai vihreän salaatin, nuudelit tekeytyvät sinä aikana. 

Ja sitten teet perunalohkoista peltiruokaa. Yksi pelti perunoita ja sitten toinen pelti, jolle tulee eri kohtiin vihannekset, lihat/kanat/kalat yms. Jokainen kokoaa pelliltä oman ateriansa. Pöydälle taas jotain kylmiä kastikkeita, ketsuppia sun muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysytty ennen mitä ruokaa  haluatte, vaan äiti laittoi ruuat mitä oli varastossa. Ei ollut jääkaappiakaan. Tavallisia arkiruokia eikä tullut mieleenkään sanoa, etten tuota syö. Sama oli kouluruokien kanssa. Opettakaa vaan lapset itkekkäiksi minä minä tyypeiksi, niin elämä ei kovin hyvin toimi. Allergiat ymmärrän. Niitäkään ei ennen ollut. 

Vierailija
32/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku muukin kertoi tässä ketjussa, niin minäkin sanoin, että jos ei maistu, niin ei tarvitse syödä. 

Ja äijän laitoin luiskaan kun ei se tehnyt koskaan ruokaa eikä muutakaan kodinaskareita. Hän sai vihdoin ryhtyä kokkailemaan omat ruokansa siellä uudessa omassa huushollissaan.

Äijällä oli varaa omasta mielestään vikistä ruuista, vaikka itse ei tehnyt koskaan ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ihan perus kotiruokaa, tyyliin, makaroonilaatikko, lohi kera perunoiden ja porkkanoiden,uunibroileri kasviksilla, hernekeitto, tortillat täytteillä jne jne . Näitä mm tarjoat eri päivinä. Kyllä ihminen syö ,kun on nälkäinen. Älä anna muuta.

Vierailija
34/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on kesä, ei tarvitse kovin kummoista safkaa. 

Laita pöytään tarjoiluastioita, yhdessä on jauhelihapihvejä, toisissa eri vihanneksia, sekä tuoreena, että lämmitettynä, jokunen kastike kylmänä tomaatti-, kermaviili- ja silleen. Ja sitten otat uunista lämpiämästä tortillat ja jokaineen täyttää ja kääri oman tortillansa itse.

Toinen hauska kesäruoka voisi olla kotitekoinen pitsa, tee se uunipellille valmiiksi, laita tomaattikastike päälle ja laita esille eri päällyksiä jokainen omassa kipossaan. Jokainen perheen jäsen käy sitten laittamassa päällykset omaan pitsanosaansa.

Keittoruoan voit tehdä niin, että keität ja paistat ainekset erikseen, laitat lautaselle ilman lientä, kuivana. Lisäät pikanuudelit. Kaadat erikseen laitetun liemen niille, jotka keittoa syövät. Se joka keittoa ei halua syö ainekset kuivana, paitsi nuudelit voit valmistaa nopeasti käyttämällä vedenkeitintä ja siivilöimällä ne. Pöydälle yrttejä ja mausteita, jokainen maustaa keittonsa tai ei-keittonsa itse. Kun tarjoat ensin jonkin raasteen tai vihreän salaatin, nuudelit tekeytyvät sinä aikana. 

Ja sitten teet perunalohkoista peltiruokaa. Yksi pelti perunoita ja sitten toinen pelti, jolle tulee eri kohtiin vihannekset, lihat/kanat/kalat yms. Jokainen kokoaa pelliltä oman ateriansa. Pöydälle taas jotain kylmiä kastikkeita, ketsuppia sun muuta. 

Kesä niin ei kummoista... Tossa setissähän menee jo uitun PÄIVÄ kaikkine kippoineen! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nälkähän se on paras mauste.

Vierailija
36/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja keittoliemen voi tehdä omaan kattilaan. Joka ei syö keittoa, jättää liemen pois.

Noinhan ne tuolla aasiassa tekee, että liemi ruoka-astiaan vasta sitten kun muut syötävät ovat ruoka-astiassa.

Vierailija
37/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että olis helpointa kun kaikki kokkais omat ruokansa. 

Joku makkara ja makaroni sujuu jo taaperolta ja makkaran voi vetää kylmänäkin. 

Mies osaa varmaan paistaa kanansa ja laittaa kerman perään. 

Minkä ikäisiä nää kaikki oikein on? 

Vielä mun lapsuudessa syötiin sitä mitä oli pöydässä tai oltiin hiljaa, kyllä se naperokin alkaa jossain vaiheessa itse kaivelemaan ruokaa. 

Hengissä ollaan kaikki kakarat vaikka kaikilla tuli aivan erilainen ruokavalio sitten kun alettiin itse kokkaamaan. 

 

Onko tälläistä nykyään oikeasti? 

Vierailija
38/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on kesä, ei tarvitse kovin kummoista safkaa. 

Laita pöytään tarjoiluastioita, yhdessä on jauhelihapihvejä, toisissa eri vihanneksia, sekä tuoreena, että lämmitettynä, jokunen kastike kylmänä tomaatti-, kermaviili- ja silleen. Ja sitten otat uunista lämpiämästä tortillat ja jokaineen täyttää ja kääri oman tortillansa itse.

Toinen hauska kesäruoka voisi olla kotitekoinen pitsa, tee se uunipellille valmiiksi, laita tomaattikastike päälle ja laita esille eri päällyksiä jokainen omassa kipossaan. Jokainen perheen jäsen käy sitten laittamassa päällykset omaan pitsanosaansa.

Keittoruoan voit tehdä niin, että keität ja paistat ainekset erikseen, laitat lautaselle ilman lientä, kuivana. Lisäät pikanuudelit. Kaadat erikseen laitetun liemen niille, jotka keittoa syövät. Se joka keittoa ei halua syö ainekset kuivana, paitsi nuudelit voit valmistaa nopeasti käyttämällä vedenkeitintä ja siivilöimällä ne. Pöydälle yrttejä ja mausteita, jokainen maustaa keittonsa tai ei-keittonsa itse. Kun tarjoat ensin jonkin raasteen tai vihreän salaatin, nuudelit tekeytyvät sinä aikana. 

Ja sitten teet perunalohkoista peltiruokaa. Yksi pelti perunoita ja sitten toinen pelti, jolle tulee eri kohtiin vihannekset, lihat/kanat/kalat yms. Jokainen kokoaa pelliltä oman ateriansa. Pöydälle taas jotain kylmiä kastikkeita, ketsuppia sun muuta. 

Miksi ihmeessä opettaa lapsia näin?!? 😳 

Vierailija
39/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis sä voit keittää perunat kun se kaikille sopii. Muut tehkööt lisukkeensa. 

Vierailija
40/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisia ei tartte alkaa kenenkään ruokkimaan. Ruokkikoon itse itsensä. Pysyköön pois. Ei mulla muuta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi