Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

89-vuotias Seela Sella voitti syövän ja aikoo palata töihin

Vierailija
26.06.2026 |

7 viikon syöpähoidot tuotti tulosta. Maku- ja hajuaisti meni hoitojen mukana. Saa yhä ravintoa letkun kautta. Elokuussa aikoo näytellä Tampereen teatterikesässä.

Kerrassaan hyvä uutinen.👍

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita. 

Potilas, joka on kokenut vain sädehoidon, ei tiedä yhtään mitään siitä mitä helvettiä hoidot voivat olla.

"Sädehoito ja hormonihoito eivät ole "vain"."

No todellakin ovat ”vain”.  Montako kertaa olet joutunut päivystykseen hoitojen komplikaatioiden vuoksi? Sepsis? Maksatulehdus? Tulehtunut leikkaushaava? Sietämättömät kivut? Loputon oksentelu? Suolen puhkeaminen?

 Joo, ei ole kilpailu, mutta vähän voisi miettiä silti.

Ainoa jonka tässä pitäisi miettiä olet sä itse. Millä oikeudella sä tulet tuolla tavalla vähättelemään ja solvaamaan? Mieti nyt kuule ihan itse. 

Sädehoidoista on myös haittavaikutuksia ja sädehoitoja annetaan ympäri kehoa. Vai kuulostaako esim. virtsarakon seinämien haavaumat kivalta ja helpolta asialta?

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01078#s9 

Vierailija
42/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitkeä sissi. Toivottavasti rikkoo jalkansa pian.

Alapeukittajat eivät taida ymmärtää sanontaa;?:  teattetialalla Break a leg on hyvän onnen toivotus. 

 

T. Eri

Ei nää itseään sivistyneinä, kultturelleina pitävät näytä tosiaan tietävän. Huvittavaa. Kun tällainen persukin sen tiesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita. 

Potilas, joka on kokenut vain sädehoidon, ei tiedä yhtään mitään siitä mitä helvettiä hoidot voivat olla.

"Sädehoito ja hormonihoito eivät ole "vain"."

No todellakin ovat ”vain”.  Montako kertaa olet joutunut päivystykseen hoitojen komplikaatioiden vuoksi? Sepsis? Maksatulehdus? Tulehtunut leikkaushaava? Sietämättömät kivut? Loputon oksentelu? Suolen puhkeaminen?

 Joo, ei ole kilpailu, mutta vähän voisi miettiä silti.

Sinähän siinä nyt kilpailet. 

Mikään ei ole ollut NIIN kamalaa kuin sinun syöpähoitosi. Koskaan.

Vierailija
44/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voitti, ehkä ei. AIka näyttää.

Yleensä ensimmäisen kerran hoidot kestää, ja on hetken terveitten kirjoissa. Yhtä yleensä tulee kuitenkin se toinen kerta, joka sitten viekin mennessään. 

Sinänsä hyvä olla iloinen näitten välissä, eihän meillä oikeastaan olekaan kuin tämä päivä, hetki. 

Vierailija
45/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma Sella on taistelija ja jatkoaika on hänellä edessä, hän haluaa joten miksi estää .

Vierailija
46/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita. 

Potilas, joka on kokenut vain sädehoidon, ei tiedä yhtään mitään siitä mitä helvettiä hoidot voivat olla.

Pitääkö tästäkin kilpailla kuka on kärsinyt eniten syöpähoidoista? Ihmiset reagoi hoitoihin eri tavoin ja asiaan vaikuttaa kunto, ikä ja muut sairaudet. Melkoisen ylimielinen kommentti sulta.

No onhan tuo nyt aivan käsittämätöntä kommentoida, etteivät sädehoidot ole kaikille helppoja, että ihan menee limakalvot kipeäksi. Jotain suhteellisuudentajua, kiitos.

Huoh. Niin hän kommentoi Seelan kohdalta asiaa. Ei hän kertonut miten hänen äitinsä ei kestänyt sädehoitoja. Olet ylimielinen ääliö.

Onneksi ei ole ylimielistä ajatella, että kärsimys sädehoidoista tai hormonihoidoista on edes etäisesti samalla viivalla sen kanssa, että saa sytostaatit, immunologisen hoidon, leikkauksen, säteet 4 viikkoa, tablettisytostaatit ja kaikki tämä samalla kun toivoo parasta, että lääkäri tai hoitaja ottaa oireet tosissaan ja etteivät kirjaa aivan ihmeellisiä asioita potilasasiakirjoihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitkeä sissi. Toivottavasti rikkoo jalkansa pian.

11 alapeukuttavaa älykääpiötä ei ole koskaan kuullut mitä break a leg tarkoittaa teatteripiireissä.

On kiva, että tiedät keskenäsi, et kerro? 

Et osaa edes googlata? Ihme ääliöitä täällä.

Vierailija
48/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitkeä sissi. Toivottavasti rikkoo jalkansa pian.

11 alapeukuttavaa älykääpiötä ei ole koskaan kuullut mitä break a leg tarkoittaa teatteripiireissä.

Ylimielinen paskiainen olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno uutinen hänelle. Paljon nuoremman sukulaiseni syöpä jätettiin hoitamatta koska hän on jo niin vanha (lääkärin sanat). Toiset saavat hoitoa ja toiset eivät.

Oman vanhempani syöpää koetettiin hoitaa keinoja säästämättä ihan viimeiseen asti vaikka oli 75 ja ihan finaalissa. Toisaalta olisi kuollut nälkään jos en olisi päivittäin käynyt katsomassa. Ruoka vain tuotiin, ja  vietiin pois kun toinen ei jaksanut syödä itse.

Toivottavasti yhdenvertaisuusvaltuutettu joutuu aikanaan kokemaan samaa. Voi sitten miettiä, kannattiko tuhertaa kaikki työaika suvivirsien laulamisen kimpussa.

Et sitten mauttomampaa ja populistisempaa kommenttia keksinyt? Valtuutetut joutuvat käyttämään aikansa tehtäviin, jotka heidän nenänsä eteen laitetaan. 

Itse he valitsevat woke-henkisesti keissinsä, joihin suuntaavat huomionsa. Ikäihmisten (kaltoin)kohtelu ei kuulu niihin, lumihiutaleiden virrenpätkille altistuminen kylläkin.

Vierailija
50/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno uutinen hänelle. Paljon nuoremman sukulaiseni syöpä jätettiin hoitamatta koska hän on jo niin vanha (lääkärin sanat). Toiset saavat hoitoa ja toiset eivät.

Oman vanhempani syöpää koetettiin hoitaa keinoja säästämättä ihan viimeiseen asti vaikka oli 75 ja ihan finaalissa. Toisaalta olisi kuollut nälkään jos en olisi päivittäin käynyt katsomassa. Ruoka vain tuotiin, ja  vietiin pois kun toinen ei jaksanut syödä itse.

Toivottavasti yhdenvertaisuusvaltuutettu joutuu aikanaan kokemaan samaa. Voi sitten miettiä, kannattiko tuhertaa kaikki työaika suvivirsien laulamisen kimpussa.

Kunnon komukalle aate on tärkeämpi kuin itse ihminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita. 

Potilas, joka on kokenut vain sädehoidon, ei tiedä yhtään mitään siitä mitä helvettiä hoidot voivat olla.

"Sädehoito ja hormonihoito eivät ole "vain"."

No todellakin ovat ”vain”.  Montako kertaa olet joutunut päivystykseen hoitojen komplikaatioiden vuoksi? Sepsis? Maksatulehdus? Tulehtunut leikkaushaava? Sietämättömät kivut? Loputon oksentelu? Suolen puhkeaminen?

 Joo, ei ole kilpailu, mutta vähän voisi miettiä silti.

Sinähän siinä nyt kilpailet. 

Mikään ei ole ollut NIIN kamalaa kuin sinun syöpähoitosi. Koskaan.

On kuule aika moni tapaus minunkin keissiä paljon pahempi, eikä tulisi pieneen mieleenikään tulla heille selittämään että onpa tämä minulle rankkaa ja samalla viivalla. No ei todellakaan ole. 

Vierailija
52/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita. 

Potilas, joka on kokenut vain sädehoidon, ei tiedä yhtään mitään siitä mitä helvettiä hoidot voivat olla.

Pitääkö tästäkin kilpailla kuka on kärsinyt eniten syöpähoidoista? Ihmiset reagoi hoitoihin eri tavoin ja asiaan vaikuttaa kunto, ikä ja muut sairaudet. Melkoisen ylimielinen kommentti sulta.

No onhan tuo nyt aivan käsittämätöntä kommentoida, etteivät sädehoidot ole kaikille helppoja, että ihan menee limakalvot kipeäksi. Jotain suhteellisuudentajua, kiitos.

Huoh. Niin hän kommentoi Seelan kohdalta asiaa. Ei hän kertonut miten hänen äitinsä ei kestänyt sädehoitoja. Olet ylimielinen ääliö.

Onneksi ei ole ylimielistä ajatella, että kärsimys sädehoidoista tai hormonihoidoista on edes etäisesti samalla viivalla sen kanssa, että saa sytostaatit, immunologisen hoidon, leikkauksen, säteet 4 viikkoa, tablettisytostaatit ja kaikki tämä samalla kun toivoo parasta, että lääkäri tai hoitaja ottaa oireet tosissaan ja etteivät kirjaa aivan ihmeellisiä asioita potilasasiakirjoihin. 

Jonkinlainen pohjakunto pitää olla että edes alkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seela Sella on ihana. Yhä yksi kauneimmista naisista Suomessa.

Lukekaa Antti Heikkisen kirja Sellasta.  Kirjoutettu Seelasta. Hän kertoo avoimesti elämästään ja mm pettämisistään avioliitossa. Eli normaalia menoa on elänyt.

Vierailija
54/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEESUS ON SE MESSIAS !  RISTIIN NAULITTU ON SE MISTÄ ENNUSTETTIIN .  SEELA OLI KÄÄNNYTTÄJÄ JUUTALAISUUTEEN JUUDAS MUTTA JEESUS ON SE OIKEA .  VANHASTA UUTEEN JA SOVINTOON .  JAHVE EI LYÖ SUA KUN USKOT HÄNEN ANTAMAAN POIKAAN  .  SYNNITÖN POIKA !  ! ! !   VOI REPPANAT !  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seela Sella on ihana. Yhä yksi kauneimmista naisista Suomessa.

Lukekaa Antti Heikkisen kirja Sellasta.  Kirjoutettu Seelasta. Hän kertoo avoimesti elämästään ja mm pettämisistään avioliitossa. Eli normaalia menoa on elänyt.

Siinäpä se että Mooses käskyt on rikottu kaikki kaikessa. 

Vierailija
56/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elukka uhrit vie nälän muttei pelasta sua .  

Vierailija
57/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämän ajan on kerrottu Jeesuksesta !   Muista siellä tuonelassa tämä. 

Vierailija
58/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi reppana raukka!  

Vierailija
59/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita. 

Potilas, joka on kokenut vain sädehoidon, ei tiedä yhtään mitään siitä mitä helvettiä hoidot voivat olla.

Mistä tiedät millaisia oireita Seela Sellalle on tullut sädehoidosta? On kuitenkin lähes 9-kymppinen.

Ai että lähes 9- kymppinen. Voi sanoa että on ysikymppinen, kun täyttää 90v 30.12. 

Vierailija
60/71 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaiset kieltää Jeesuksen.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan