89-vuotias Seela Sella voitti syövän ja aikoo palata töihin
7 viikon syöpähoidot tuotti tulosta. Maku- ja hajuaisti meni hoitojen mukana. Saa yhä ravintoa letkun kautta. Elokuussa aikoo näytellä Tampereen teatterikesässä.
Kerrassaan hyvä uutinen.👍
Kommentit (71)
Toivottavasti 89 v ei kuole sairauskohtaukseen lavalla
Hieno uutinen hänelle. Paljon nuoremman sukulaiseni syöpä jätettiin hoitamatta koska hän on jo niin vanha (lääkärin sanat). Toiset saavat hoitoa ja toiset eivät.
Enpä tiedä mitä elämää sellainen on kun ei haista eikä maista ja ruoka tulee letkujen kautta. Eikö olisi aika jo mennä.
Vierailija kirjoitti:
Hieno uutinen hänelle. Paljon nuoremman sukulaiseni syöpä jätettiin hoitamatta koska hän on jo niin vanha (lääkärin sanat). Toiset saavat hoitoa ja toiset eivät.
Oman vanhempani syöpää koetettiin hoitaa keinoja säästämättä ihan viimeiseen asti vaikka oli 75 ja ihan finaalissa. Toisaalta olisi kuollut nälkään jos en olisi päivittäin käynyt katsomassa. Ruoka vain tuotiin, ja vietiin pois kun toinen ei jaksanut syödä itse.
Ehkä voitti, ehkä ei. AIka näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Syöpää ei kukaan voita, ap.
Kirjoitin vaan mitä Helsingin Sanomissa luki.
Vierailija kirjoitti:
Hieno uutinen hänelle. Paljon nuoremman sukulaiseni syöpä jätettiin hoitamatta koska hän on jo niin vanha (lääkärin sanat). Toiset saavat hoitoa ja toiset eivät.
Symppaan. Epäreilua.
Vierailija kirjoitti:
Syöpää ei kukaan voita, ap.
Jos syövästä selviytyy hoitojen avulla, niin eikö se ole voitto.
Kunpa ihmiset tajuaisivat, miten usein hyvin iäkkäiden syövät ovat niin rauhallisia, että ne todella on hoidettavissa pelkällä sädehoidolla tai leikkauksella. Nuorilla sen sijaan syövät ovat usein aggressiivisempaa laatua, ja heidät hoidetaan silti samassa jonossa kuin kiltimmätkin syövät.. Ja tän päälle iäkkät vielä tulevat sanomaan miten päihittivät syövän. Kukaan ei päihitä syöpää omalla toiminnallaan. Sen sijaan syöpään sairastumisen riskiä voi jokainen yrittää pienentää, mutta nämä ovat kaksi täysin eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa ihmiset tajuaisivat, miten usein hyvin iäkkäiden syövät ovat niin rauhallisia, että ne todella on hoidettavissa pelkällä sädehoidolla tai leikkauksella. Nuorilla sen sijaan syövät ovat usein aggressiivisempaa laatua, ja heidät hoidetaan silti samassa jonossa kuin kiltimmätkin syövät.. Ja tän päälle iäkkät vielä tulevat sanomaan miten päihittivät syövän. Kukaan ei päihitä syöpää omalla toiminnallaan. Sen sijaan syöpään sairastumisen riskiä voi jokainen yrittää pienentää, mutta nämä ovat kaksi täysin eri asiaa.
Eihän se omilla toiminnallaan voittanutkaan syöpää. Hoidot tuotti toivottua tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Hieno uutinen hänelle. Paljon nuoremman sukulaiseni syöpä jätettiin hoitamatta koska hän on jo niin vanha (lääkärin sanat). Toiset saavat hoitoa ja toiset eivät.
Mun tuttavan syöpä kyllä leikattiin ja jatkohoidettiin joitakin vuosia sitten, kun hän oli 85-vuotias. Hän elää edelleen. 88-vuotiaan isäni laajalle levinnyttä syöpää sen sijaan ei hoidettu. Isä sairasti myös pitkälle edennyttä Alzheimeria. Syöpähoidoilla ei olisi lääkärin mukaan elinpäiviä lisätty, mutta kärsimys olisi lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa ihmiset tajuaisivat, miten usein hyvin iäkkäiden syövät ovat niin rauhallisia, että ne todella on hoidettavissa pelkällä sädehoidolla tai leikkauksella. Nuorilla sen sijaan syövät ovat usein aggressiivisempaa laatua, ja heidät hoidetaan silti samassa jonossa kuin kiltimmätkin syövät.. Ja tän päälle iäkkät vielä tulevat sanomaan miten päihittivät syövän. Kukaan ei päihitä syöpää omalla toiminnallaan. Sen sijaan syöpään sairastumisen riskiä voi jokainen yrittää pienentää, mutta nämä ovat kaksi täysin eri asiaa.
Eihän se omilla toiminnallaan voittanutkaan syöpää. Hoidot tuotti toivottua tulosta.
Tuollainen syöpä voisi pysyä aisoissa pitkään ilman mitään hoitoja. Toki hyvä jos pelkällä sädehoidolla saatiin kokonaan pois. Yritän vain sanoa, ettei tässä ole taustalla mitkään huippuluokan syöpähoidot, kun noin iäkäs pysyy elossa. Syövän luonne vain sattuu olemaan niin paljon kiltimpi vanhuksilla, yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpää ei kukaan voita, ap.
Kirjoitin vaan mitä Helsingin Sanomissa luki.
Median hehkutus, miten syöpä voitettiin, selätettiin jne. on vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Sitkeä sissi. Toivottavasti rikkoo jalkansa pian.
11 alapeukuttavaa älykääpiötä ei ole koskaan kuullut mitä break a leg tarkoittaa teatteripiireissä.
Vierailija kirjoitti:
Sitkeä sissi. Toivottavasti rikkoo jalkansa pian.
Alapeukittajat eivät taida ymmärtää sanontaa;?: teattetialalla Break a leg on hyvän onnen toivotus.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpää ei kukaan voita, ap.
Jos syövästä selviytyy hoitojen avulla, niin eikö se ole voitto.
Monissa syövissä on vuosienkin kontrollit. Pelkät onnistuneet hoidot ei välttämättä takaa, etteikö syöpä uusiutuisi, joten en puhuisi mistään voitosta muutaman kuukauden hoitojakson päätyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpää ei kukaan voita, ap.
Kirjoitin vaan mitä Helsingin Sanomissa luki.
Älä usko kaikkea lukemaasi. Syöpää ei kukaan voita, syöpä on sairaus, ei sota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpää ei kukaan voita, ap.
Jos syövästä selviytyy hoitojen avulla, niin eikö se ole voitto.
Ei ole.
Kokemusta on.
En sotinut, kävin hoidoissa.
Sitkeä sissi. Toivottavasti rikkoo jalkansa pian.