89-vuotias Seela Sella voitti syövän ja aikoo palata töihin
7 viikon syöpähoidot tuotti tulosta. Maku- ja hajuaisti meni hoitojen mukana. Saa yhä ravintoa letkun kautta. Elokuussa aikoo näytellä Tampereen teatterikesässä.
Kerrassaan hyvä uutinen.👍
Kommentit (71)
Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti 89 v ei kuole sairauskohtaukseen lavalla
no mielummin kai sitä jokainen kuolee nopeasti ja tehden mitä rakastaa kuin hitaasti kärsien varsinkin jossain sairaalassa.
hirveä paikka se on siellä yksin kuolla ja kuunnella vittuilevia hoitajia jotka jakaa kipuihin vaan näkki leipää ja buranaa.
niin monta kertaa osastolla ollut ja yksinäistä siellä on .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno uutinen hänelle. Paljon nuoremman sukulaiseni syöpä jätettiin hoitamatta koska hän on jo niin vanha (lääkärin sanat). Toiset saavat hoitoa ja toiset eivät.
Oman vanhempani syöpää koetettiin hoitaa keinoja säästämättä ihan viimeiseen asti vaikka oli 75 ja ihan finaalissa. Toisaalta olisi kuollut nälkään jos en olisi päivittäin käynyt katsomassa. Ruoka vain tuotiin, ja vietiin pois kun toinen ei jaksanut syödä itse.
Toivottavasti yhdenvertaisuusvaltuutettu joutuu aikanaan kokemaan samaa. Voi sitten miettiä, kannattiko tuhertaa kaikki työaika suvivirsien laulamisen kimpussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitkeä sissi. Toivottavasti rikkoo jalkansa pian.
11 alapeukuttavaa älykääpiötä ei ole koskaan kuullut mitä break a leg tarkoittaa teatteripiireissä.
On kiva, että tiedät keskenäsi, et kerro?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno uutinen hänelle. Paljon nuoremman sukulaiseni syöpä jätettiin hoitamatta koska hän on jo niin vanha (lääkärin sanat). Toiset saavat hoitoa ja toiset eivät.
Oman vanhempani syöpää koetettiin hoitaa keinoja säästämättä ihan viimeiseen asti vaikka oli 75 ja ihan finaalissa. Toisaalta olisi kuollut nälkään jos en olisi päivittäin käynyt katsomassa. Ruoka vain tuotiin, ja vietiin pois kun toinen ei jaksanut syödä itse.
Toivottavasti yhdenvertaisuusvaltuutettu joutuu aikanaan kokemaan samaa. Voi sitten miettiä, kannattiko tuhertaa kaikki työaika suvivirsien laulamisen kimpussa.
Et sitten mauttomampaa ja populistisempaa kommenttia keksinyt? Valtuutetut joutuvat käyttämään aikansa tehtäviin, jotka heidän nenänsä eteen laitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita.
Potilas, joka on kokenut vain sädehoidon, ei tiedä yhtään mitään siitä mitä helvettiä hoidot voivat olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita.
Potilas, joka on kokenut vain sädehoidon, ei tiedä yhtään mitään siitä mitä helvettiä hoidot voivat olla.
Pitääkö tästäkin kilpailla kuka on kärsinyt eniten syöpähoidoista? Ihmiset reagoi hoitoihin eri tavoin ja asiaan vaikuttaa kunto, ikä ja muut sairaudet. Melkoisen ylimielinen kommentti sulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita.
Potilas, joka on kokenut vain sädehoidon, ei tiedä yhtään mitään siitä mitä helvettiä hoidot voivat olla.
Pitääkö tästäkin kilpailla kuka on kärsinyt eniten syöpähoidoista? Ihmiset reagoi hoitoihin eri tavoin ja asiaan vaikuttaa kunto, ikä ja muut sairaudet. Melkoisen ylimielinen kommentti sulta.
No onhan tuo nyt aivan käsittämätöntä kommentoida, etteivät sädehoidot ole kaikille helppoja, että ihan menee limakalvot kipeäksi. Jotain suhteellisuudentajua, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita.
Potilas, joka on kokenut vain sädehoidon, ei tiedä yhtään mitään siitä mitä helvettiä hoidot voivat olla.
Sinähän et sitä toisten puolesta päätä. Minun syöpääni ei voi leikata eikä sädettää, sytostaatit ei anneta, joten syön loppuelämäni kaksi täsmähoitotablettia päivässä, kuukausiannos 6.000e, joten varmasti tiedän mitä helvettiä tämä syöpähoito on. En myöskään parane.
Hesari lupasi luopua klikkiotsikoista. Seela Sella ei voittanut syöpää.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä voitti, ehkä ei. AIka näyttää.
Juuri noin. Minun työtovereita ja muita tuttuja on kuollut sitten hoitojen jälkeen vaikka sanottiin , että ei ole enää syöpää. Syöpä pullahtaa uudeleen vuoden- viiden vuoden sisällä. Eikä sitä voi enää hoitaa. Laskin, että kuusi tai seitsemän tuttua on noin mennyt. Viisi naista ja kaksi miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita.
Potilas, joka on kokenut vain sädehoidon, ei tiedä yhtään mitään siitä mitä helvettiä hoidot voivat olla.
"Kokenut kaikki tietää, vaivainen kaikki kokee."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita.
Potilas, joka on kokenut vain sädehoidon, ei tiedä yhtään mitään siitä mitä helvettiä hoidot voivat olla.
Sinähän et sitä toisten puolesta päätä. Minun syöpääni ei voi leikata eikä sädettää, sytostaatit ei anneta, joten syön loppuelämäni kaksi täsmähoitotablettia päivässä, kuukausiannos 6.000e, joten varmasti tiedän mitä helvettiä tämä syöpähoito on. En myöskään parane.
Valitettavasti tiedän, minkälainen helvetti tuo on psyykkisesti. Olen tällä hetkellä samassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita.
Potilas, joka on kokenut vain sädehoidon, ei tiedä yhtään mitään siitä mitä helvettiä hoidot voivat olla.
"Sädehoito ja hormonihoito eivät ole "vain"."
Syöpä voi uusia vielä 5-10v päästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpää ei kukaan voita, ap.
Jos syövästä selviytyy hoitojen avulla, niin eikö se ole voitto.
Salakavala tauti ja viiden vuoden seuranta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita.
Potilas, joka on kokenut vain sädehoidon, ei tiedä yhtään mitään siitä mitä helvettiä hoidot voivat olla.
"Sädehoito ja hormonihoito eivät ole "vain"."
No todellakin ovat ”vain”. Montako kertaa olet joutunut päivystykseen hoitojen komplikaatioiden vuoksi? Sepsis? Maksatulehdus? Tulehtunut leikkaushaava? Sietämättömät kivut? Loputon oksentelu? Suolen puhkeaminen?
Joo, ei ole kilpailu, mutta vähän voisi miettiä silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita.
Potilas, joka on kokenut vain sädehoidon, ei tiedä yhtään mitään siitä mitä helvettiä hoidot voivat olla.
Pitääkö tästäkin kilpailla kuka on kärsinyt eniten syöpähoidoista? Ihmiset reagoi hoitoihin eri tavoin ja asiaan vaikuttaa kunto, ikä ja muut sairaudet. Melkoisen ylimielinen kommentti sulta.
No onhan tuo nyt aivan käsittämätöntä kommentoida, etteivät sädehoidot ole kaikille helppoja, että ihan menee limakalvot kipeäksi. Jotain suhteellisuudentajua, kiitos.
Huoh. Niin hän kommentoi Seelan kohdalta asiaa. Ei hän kertonut miten hänen äitinsä ei kestänyt sädehoitoja. Olet ylimielinen ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sädehoitokaan mikään helppo hoito välttämättä ole. Mun äiti ei kestänyt sitä lainkaan vaan hoito piti lopettaa jo kahden kerran jälkeen. Itse sain sitä rintasyöpään ja iho paloi ja oli pitkään tosi kipeä. Seela Sellakin sai hoidosta limakalvovaurioita.
Potilas, joka on kokenut vain sädehoidon, ei tiedä yhtään mitään siitä mitä helvettiä hoidot voivat olla.
Mistä tiedät millaisia oireita Seela Sellalle on tullut sädehoidosta? On kuitenkin lähes 9-kymppinen.
Seela Sella on ihana. Yhä yksi kauneimmista naisista Suomessa.