Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nämä ihan ok vastauksia ystävältä ja ärsyynnyn turhasta?

Vierailija
26.06.2026 |

Jos sanon, että mummollani on ollut vähän sydänongelmia, huolestuttaa aika tavalla. Ystävän vastaus: joo, olen tosi kiitollinen, että mummoni on tosi pirteässä kunnossa.

Jos sanon, että oho, olipa äsken kova ukkonen täällä, vieläkin sataa kaatamalla ja tuulee tosi kovaa, huh. Ystävän vastaus: Täällä on lämmintä ja aurinkoista onneksi. 

Hei, saavuttiin tänne Ateenaan nyt, täällä on 35 astetta. Toivottavasti hotellin ilmastointi toimii. Ystävän vastaus: Onneksi meidän matka on vasta, kun pahin helleaalto on ohi. 

Hän ei kommentoi koskaan mihinkään mitä sanon, vaan vetää jutun aina heti itseensä. 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on omanlaisensa. Ei todennäköisesti itse tule ajatelleeksi ollenkaan, että nuo vastaukset toista häiritsee. Joko se haittaa sinua tai ei. Itse sen päätät.

Vierailija
42/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap selkeästi on näitä, jotka tykkäävät vuodattaa elämäänsä muille ja odottaa jotain myötäeläviä/hämmästeleviä reaktioita. Ei keskustelu ole sitä, että sinä puhut ja toiset kuuntelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap selkeästi on näitä, jotka tykkäävät vuodattaa elämäänsä muille ja odottaa jotain myötäeläviä/hämmästeleviä reaktioita. Ei keskustelu ole sitä, että sinä puhut ja toiset kuuntelevat.

Nämä olivat esimerkkejä varsin triviaalisista tilanteista ja tapahtumista. Eivät kovinkaan intiimejä. Ja "kaveri" pysyttelee samoilla linjoilla, tosin kiirehtien omiin juttuihinsa.

Pitää kohteliaasti kuunnella toisen murheet ennen kuin aloittaa omista puhumaan. Myötäeläen.

Vierailija
44/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpahan tylsät keskustelunavaukset :D rupesi ihan itseäkin ärsyttämään, jos pitäisi tuollaisiin jotain vastata.

Joo onhan se aivan kamalaa, että kuvittelee voivansa kertoa ystävälleen läheisensä sydänongelmista. 

Miten tuo ap:n kaverin lausunto siitä, että onneksi hänen mummonsa on vielä hyvinvoiva, torppaa sen että hänelle voisi kertoa huolistaan oman mummonsa suhteen?

Tunnetaitoihin kuuluu, että tuossa pitää sanoa ystävälle "sinulla on nyt huoli ja murhe mummosi takia, sinusta tuntuu pahalta ja olet hädissäsi sekä neuvoton" eli vähän kuin pikkulapselle kerrotaan tunteista ja annetaan niille nimi. Kaikki muunlainen kommunikointi on väärin!

Vierailija
45/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpahan tylsät keskustelunavaukset :D rupesi ihan itseäkin ärsyttämään, jos pitäisi tuollaisiin jotain vastata.

Joo onhan se aivan kamalaa, että kuvittelee voivansa kertoa ystävälleen läheisensä sydänongelmista. 

Miten tuo ap:n kaverin lausunto siitä, että onneksi hänen mummonsa on vielä hyvinvoiva, torppaa sen että hänelle voisi kertoa huolistaan oman mummonsa suhteen?

Tunnetaitoihin kuuluu, että tuossa pitää sanoa ystävälle "sinulla on nyt huoli ja murhe mummosi takia, sinusta tuntuu pahalta ja olet hädissäsi sekä neuvoton" eli vähän kuin pikkulapselle kerrotaan tunteista ja annetaan niille nimi. Kaikki muunlainen kommunikointi on väärin!

Jos joku rupeaisi minulle moista sopertamaan niin katsoisin kyllä että mikä ihme sinua vaivaa...

Vierailija
46/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpahan tylsät keskustelunavaukset :D rupesi ihan itseäkin ärsyttämään, jos pitäisi tuollaisiin jotain vastata.

Joo onhan se aivan kamalaa, että kuvittelee voivansa kertoa ystävälleen läheisensä sydänongelmista. 

Onhan tuo aivan kamala vanhusten aihe varsinkin jos kaveri ei ole koskaan kyseistä mummoa tavannut. Mitä siihen edes voi vastata? En ole kardiologi, mutta voin vilkaista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi