Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nämä ihan ok vastauksia ystävältä ja ärsyynnyn turhasta?

Vierailija
26.06.2026 |

Jos sanon, että mummollani on ollut vähän sydänongelmia, huolestuttaa aika tavalla. Ystävän vastaus: joo, olen tosi kiitollinen, että mummoni on tosi pirteässä kunnossa.

Jos sanon, että oho, olipa äsken kova ukkonen täällä, vieläkin sataa kaatamalla ja tuulee tosi kovaa, huh. Ystävän vastaus: Täällä on lämmintä ja aurinkoista onneksi. 

Hei, saavuttiin tänne Ateenaan nyt, täällä on 35 astetta. Toivottavasti hotellin ilmastointi toimii. Ystävän vastaus: Onneksi meidän matka on vasta, kun pahin helleaalto on ohi. 

Hän ei kommentoi koskaan mihinkään mitä sanon, vaan vetää jutun aina heti itseensä. 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuuluu vastata ystävälle ensin muutamalla sanalla hänen tilanteeseensa. Jos on pakko sitten onnitella itseään paremmasta tilanteesta, vasta sen jälkeen. 

Sullehan kuuluu vastata kuten sä haluat. Mut se ei näytä toteutuvan. Vaihda ystävää jos noin vaikeaa on.

Vierailija
22/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuuluu vastata ystävälle ensin muutamalla sanalla hänen tilanteeseensa. Jos on pakko sitten onnitella itseään paremmasta tilanteesta, vasta sen jälkeen. 

Sullehan kuuluu vastata kuten sä haluat. Mut se ei näytä toteutuvan. Vaihda ystävää jos noin vaikeaa on.

Onko sulla kaikki ok? Olet todella aggressiivinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekeskeinen. En jaksaisi. Mitään empatiaa et tule koskaan saamaan. Biletyskaverina menettelee, mutta ei ystävänä.

No enpä tiedä. 
"Tuo mies silmäili mua hei!"

- Onneksi hän silmäili minua enemmän.


"Join aivan liian kovat kännit."

- Minä olin onneksi viisas, enkä juonut. 

"Tää biisi on ihan paska"

- Mäpä tykkään!

Vierailija
24/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ok ettet osaa muodostaa itse mielipidettä omien tuntemusten perusteella?

Tässä tapauksessa hän hakee ns. puolueetonta vastausta palstalta, mikäli mahdollista.

Asiaan: Minusta tuo AP:n tuttu on itsekeskeinen mulkku, tai hänellä on jokin Mt-ongelma. Samanlaisia tuttuja minullakin on ollut. Näitä minä-minä ihmisiä ja heillä osalla Mt-ongelma, jota suodattelin aikani, vaan en enää.

-eri

No sun pitää nyt sit vaan kestää se, miten toinen ihminen keskustelee. Vaihda tuttuja kun et kestä. Toista ihmistä sä et pysty muuttamaan. Täällä jankuttaminen ei muuta kenenkään keskustelutyylejä.

Vaihdot teinkin. Keskustelujen tulisi olla vuorovaikutteisia luullakseni. Ja myös tietty kohteliaisuus on plussaa.

Vierailija
25/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan tyyliin sopiva tapa keskustella keskustelemisesta. Aggressiota havaittavissa.

Vierailija
26/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lukea nämä aloittajan esimerkit oikein pariin kertaan, kun ei mulle avautunut miksi näistä pitäisi naisihmisen pahastua ja sen jälkeen loukkaantua. No, mä en olekaan sellainen naisporukkanainen, joten. Luulin ketjua avatessa että jotain tosi ikävää on nyt kaveri sanonut, mutta riitaahan sä ap haluat vaan haastaa, ihan väkisin haluat etsiä toisen sanomisista jotain valitettavaa. Että sut mä kyllä kiertäisin kaukaa, mutta sun kaveri voinee olla ihan riittävän kiva tyyppi. Kaikilla ei ole niin viimeisen päälle hiotut ja upeat keskustelutaidot, että vähän ymmärrystäkin on joskus paikallaan. Mut sähän olet itse varmaankin täydellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa jännä että tästä ollaan selvästi kahta eri mieltä. Itse en pysty yhtään kuvitella, että kukaan kavereistani vastaisi tollaiseen sävyyn, jotenkin ankeaa ja minä-minä-minä. Minusta et ärsyynny turhasta. Itse en haluaisi olla tuonlaisen vastaajan kaveri, eihän tuollaista kukaan jaksa pidempään kuunnella. 

Vierailija
28/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa jännä että tästä ollaan selvästi kahta eri mieltä. Itse en pysty yhtään kuvitella, että kukaan kavereistani vastaisi tollaiseen sävyyn, jotenkin ankeaa ja minä-minä-minä. Minusta et ärsyynny turhasta. Itse en haluaisi olla tuonlaisen vastaajan kaveri, eihän tuollaista kukaan jaksa pidempään kuunnella. 

Miten oikein pitäisi vastata?
Onko sekään kovin hyvää keskusteluseuraa, että toinen (minä :D) vastaan kaikkeen aina "Niiiiin", "jooooo", "juuuuu"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisikin AP kivaa jos ystäväsi olisi tällainen: 

Sinä: Mummollani on ollut vähän sydänongelmia, huolestuttaa aika tavalla. 

Ystäväsi: Voi ei, toivottavasti se ei ole mitään vakavaa. Toivotaan että hän paranee pian.

Sinä: Oho, olipa äsken kova ukkonen täällä, vieläkin sataa kaatamalla ja tuulee tosi kovaa, huh. 

Ystäväsi: Kuulostaa hurjalta! Missä olette tällä hetkellä? Lähetä vaikka kuva tai video, olisi kivaa nähdä!

Sinä: Hei, saavuttiin tänne Ateenaan nyt, täällä on 35 astetta. Toivottavasti hotellin ilmastointi toimii. 

Ystäväsi: Kiva juttu! Teillä on varmasti mukavaa olla siellä noin lämpöisessä! Kateeksi käy. Onko hienot maisemat? Ota kuvia!

Vierailija
30/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi minulla ei ole ystäviä. Katsokaa nyt kuinka muutamien esimerkkien pohjalta jotakin tuntematonta haukutaan itsekeskeiseksi mulkuksi, mt-tapaukseksi, yms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisikin AP kivaa jos ystäväsi olisi tällainen: 

Sinä: Mummollani on ollut vähän sydänongelmia, huolestuttaa aika tavalla. 

Ystäväsi: Voi ei, toivottavasti se ei ole mitään vakavaa. Toivotaan että hän paranee pian.

Sinä: Oho, olipa äsken kova ukkonen täällä, vieläkin sataa kaatamalla ja tuulee tosi kovaa, huh. 

Ystäväsi: Kuulostaa hurjalta! Missä olette tällä hetkellä? Lähetä vaikka kuva tai video, olisi kivaa nähdä!

Sinä: Hei, saavuttiin tänne Ateenaan nyt, täällä on 35 astetta. Toivottavasti hotellin ilmastointi toimii. 

Ystäväsi: Kiva juttu! Teillä on varmasti mukavaa olla siellä noin lämpöisessä! Kateeksi käy. Onko hienot maisemat? Ota kuvia!

Kiitos tästä!
T: "Niiiiiiiin, jooooooo, juuuuuuu" tyyppi

Vierailija
32/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hellanduudelis taas jos joku tekee tällaisesta ongelman. Minulla oli kaveri, joka ei jossain välissä puhunut muuta kuin itsestään, joten omaksuin hänen kanssaan saman keskustelutavan kuin tällä ap:n kaverilla. Jos en olisi sitä tehnyt (eli kertonut miten itse näen asiat), en olisi ikinä antanut itsestäni mitään tälle kaverille. Mitä keskustelua se on, jos joku vaan odottaa jotain myötäilyä, huokailua tai kauhistelua sanomistensa vastapainoksi?

 

Mummolla sydänongelmia, huolestuttaa. 

- No voi ei!

 

Olipa kova ukkonen!

- No voi kamala!

 

Ateenassa 35 astetta

- No huhhuh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpahan tylsät keskustelunavaukset :D rupesi ihan itseäkin ärsyttämään, jos pitäisi tuollaisiin jotain vastata.

Joo onhan se aivan kamalaa, että kuvittelee voivansa kertoa ystävälleen läheisensä sydänongelmista. 

Vierailija
34/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompa jännä että tästä ollaan selvästi kahta eri mieltä. Itse en pysty yhtään kuvitella, että kukaan kavereistani vastaisi tollaiseen sävyyn, jotenkin ankeaa ja minä-minä-minä. Minusta et ärsyynny turhasta. Itse en haluaisi olla tuonlaisen vastaajan kaveri, eihän tuollaista kukaan jaksa pidempään kuunnella. 

Miten oikein pitäisi vastata?
Onko sekään kovin hyvää keskusteluseuraa, että toinen (minä :D) vastaan kaikkeen aina "Niiiiin", "jooooo", "juuuuu"

Oletko tosiaan noin huono vuorovaikutuksessa, kysymään lisätietoja ja johdattelemaan keskustelua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti lukea nämä aloittajan esimerkit oikein pariin kertaan, kun ei mulle avautunut miksi näistä pitäisi naisihmisen pahastua ja sen jälkeen loukkaantua. No, mä en olekaan sellainen naisporukkanainen, joten. Luulin ketjua avatessa että jotain tosi ikävää on nyt kaveri sanonut, mutta riitaahan sä ap haluat vaan haastaa, ihan väkisin haluat etsiä toisen sanomisista jotain valitettavaa. Että sut mä kyllä kiertäisin kaukaa, mutta sun kaveri voinee olla ihan riittävän kiva tyyppi. Kaikilla ei ole niin viimeisen päälle hiotut ja upeat keskustelutaidot, että vähän ymmärrystäkin on joskus paikallaan. Mut sähän olet itse varmaankin täydellinen.

Ymmärsin, että aloittajan tutulla on yleisesti tuollainen tapa keskittyä omiin juttuihinsa.

Vierailija
36/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ok minusta. Jotenkin minå-keskeinen

Minäminäminä-juttuunhan hän vastaa. Ei tämä aloittajakaan ollut ensin sinäsinäsinä vaan itsekkäästi minäminäminä

Vierailija
37/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on ärsyyntyvää sorttia oleva ammattivalittaja. 😂

Vierailija
38/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi minulla ei ole ystäviä. Katsokaa nyt kuinka muutamien esimerkkien pohjalta jotakin tuntematonta haukutaan itsekeskeiseksi mulkuksi, mt-tapaukseksi, yms

Niin minulla oli pari tällaista Mt-tapausta. Aloittajan kaverista en tiedä.

Vierailija
39/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin aikaa sitten, että tuollaisiin sinun kommentteihisi vastataan tyyliin "No voi voi" tai "Ohhoh". En kerro omasta elämästäni ns. ystäville mitään, kunhan olen kuuntelevinani ja mietin omiani. Sitten ns. ystävä ihmettelee, kun en jaa elämästäni mitään hänen kanssaan.

Vierailija
40/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpahan tylsät keskustelunavaukset :D rupesi ihan itseäkin ärsyttämään, jos pitäisi tuollaisiin jotain vastata.

Joo onhan se aivan kamalaa, että kuvittelee voivansa kertoa ystävälleen läheisensä sydänongelmista. 

Miten tuo ap:n kaverin lausunto siitä, että onneksi hänen mummonsa on vielä hyvinvoiva, torppaa sen että hänelle voisi kertoa huolistaan oman mummonsa suhteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi