Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika uskomatonta että Alankomaissa perutaan festareita hirmuhelteiden vuoksi, mutta Suomessa eletään normaalia kesää.

Vierailija
26.06.2026 |

Lyhyt matka sinne, mutta ilmasto muttuu sillä matkalla täysin erilaiseksi. Saa nähdä tuleeko nuo vielä Suomeen tänä kesänä. Onhan noi 40 asteen helteet kyllä varmasti jokaisella liikaa.

 

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000012103591.html

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, Haarlemissa oli eilen iso bussikolari, jonka epäillään johtuneen helteestä. Kuski/kuskit ajaa puolitajuttomina.

Ette ehkä ole huomanneet, mutta nuo on Pohjois-Afrikan lämpötiloja. Paahde ulottuu joka vuosi pohjoisemmaksi. On ohitettu keikahduspiste.

Kannattaa sijoittaa aurinkopaneeleihin,  ilmalämpumppuun ja vesivarastoihin.

Ja tieteeseen, persunpöljät. 

Erityisesti kannattaa panostaa siihen, että ylikansoitusta p-läpimaissa torjutaan lähettämällä sinne kehitysapua vain ehkäisyvälineinä. Tällä ratkeaa suurin osa maapallon ilmasto- ja muistakin ongelmista.

Väestönkasvu on jo pysähtynyt ja ei ne siellä sitä ilmastoa pilaa, vaan Kiina, Intia, Pakistan, USA ja Venäjä.

Ja vitut. "YK ennustaa väkiluvun ylittävän 8,5 miljardia vuoteen 2030 mennessä ja 9,7 miljardia vuoteen 2050 mennessä."

Kehitysapu vain ehkäisyvälineinä.

Luuletko niiden käyttävän niitä? Neutronisterilointi voisi auttaa.

Vierailija
42/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, Haarlemissa oli eilen iso bussikolari, jonka epäillään johtuneen helteestä. Kuski/kuskit ajaa puolitajuttomina.

Ette ehkä ole huomanneet, mutta nuo on Pohjois-Afrikan lämpötiloja. Paahde ulottuu joka vuosi pohjoisemmaksi. On ohitettu keikahduspiste.

Kannattaa sijoittaa aurinkopaneeleihin,  ilmalämpumppuun ja vesivarastoihin.

Ja tieteeseen, persunpöljät. 

Erityisesti kannattaa panostaa siihen, että ylikansoitusta p-läpimaissa torjutaan lähettämällä sinne kehitysapua vain ehkäisyvälineinä. Tällä ratkeaa suurin osa maapallon ilmasto- ja muistakin ongelmista.

Totta. On ollut aivan älytöntä edesauttaa väestönkasvua Afrikassa ja sitten vastaanottaa sieltä kumivenelasteittain lähteviä laumoja Eurooppaan. Plus saada kaiken kukkuraksi omaan maahan ihmisiä, jotka tekevät ongelman Afrikan tähden pelaamisesta ja tiernapoikakuvaelmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää ja ilmasto on eri asioita. Luulisi jo sen ymmärtävän.

Vierailija
44/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, Haarlemissa oli eilen iso bussikolari, jonka epäillään johtuneen helteestä. Kuski/kuskit ajaa puolitajuttomina.

Ette ehkä ole huomanneet, mutta nuo on Pohjois-Afrikan lämpötiloja. Paahde ulottuu joka vuosi pohjoisemmaksi. On ohitettu keikahduspiste.

Kannattaa sijoittaa aurinkopaneeleihin,  ilmalämpumppuun ja vesivarastoihin.

Ja tieteeseen, persunpöljät. 

Erityisesti kannattaa panostaa siihen, että ylikansoitusta p-läpimaissa torjutaan lähettämällä sinne kehitysapua vain ehkäisyvälineinä. Tällä ratkeaa suurin osa maapallon ilmasto- ja muistakin ongelmista.

Totta. On ollut aivan älytöntä edesauttaa väestönkasvua Afrikassa ja sitten vastaanottaa sieltä kumivenelasteittain lähteviä laumoja Eurooppaan. Plus saada kaiken kukkuraksi omaan maahan ihmisiä, jotka tekevät ongelman Afrikan tähden pelaamisesta ja tiernapoikakuvaelmasta.

somalinaiset on kaikki raskaana , kun vastaan tulee.

Vierailija
45/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään kummallista. Meillä on ympäri vuoden erillainen sää kuin Hollannissa. Se on ihan normaalia. 

Vierailija
46/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään kummallista. Meillä on ympäri vuoden erillainen sää kuin Hollannissa. Se on ihan normaalia. 

Erillainen? Sana on "erilainen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteisiin pitää vain sopeutua ja torjua. Kaupunkisuunnittelussa otettava huomioon riittävät varjot, viheralueet, puut. Elämänrytmin voi aivan hyvin muuttaa niin että täälläkin vietetään siestaa. Ei mitään järkeä lähteä ulos pahimman paahteen aikana. Taloihin rakennettava oleskelutiloja kellarikerroksiin tai rakennukset ylipäätään suunniteltava niin että ne torjuvat lämpöä. Vanha hirsitalo pysyy viileänä koko kesän, miksi tällaisesta rakentamisesta ei oteta oppia?

Vierailija
48/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ymmärrätkö ylipäätään mistään mitään, mutta kerron nyt totuuden Helsinki on maailman pohjoisin pääkaupunki. Amsterdamiin on 1550 km linnuntietä eli suorinta tietä. Helsingistä Utsjoelle on 1280 km 

Kylläpä olet viisas, hienoa että olet valistamassa täällä meitä tyhmempiä.. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, Haarlemissa oli eilen iso bussikolari, jonka epäillään johtuneen helteestä. Kuski/kuskit ajaa puolitajuttomina.

Ette ehkä ole huomanneet, mutta nuo on Pohjois-Afrikan lämpötiloja. Paahde ulottuu joka vuosi pohjoisemmaksi. On ohitettu keikahduspiste.

Kannattaa sijoittaa aurinkopaneeleihin,  ilmalämpumppuun ja vesivarastoihin.

Ja tieteeseen, persunpöljät. 

Erityisesti kannattaa panostaa siihen, että ylikansoitusta p-läpimaissa torjutaan lähettämällä sinne kehitysapua vain ehkäisyvälineinä. Tällä ratkeaa suurin osa maapallon ilmasto- ja muistakin ongelmista.

Väestönkasvu on jo pysähtynyt ja ei ne siellä sitä ilmastoa pilaa, vaan Kiina, Intia, Pakistan, USA ja Venäjä.

Ja vitut. "YK ennustaa väkiluvun ylittävän 8,5 miljardia vuoteen 2030 mennessä ja 9,7 miljardia vuoteen 2050 mennessä."

Kehitysapu vain ehkäisyvälineinä.

"Maapallon väestönkasvu ei ole vielä pysähtynyt, mutta se on hidastunut merkittävästi ja tulee ennusteiden mukaan pysähtymään 2080-luvulle mennessä."

Liian myöhäistä. Ei ole varaa odotella 50 vuotta vaan vauhditetaan sitä nyt.

Vierailija
50/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään kummallista. Meillä on ympäri vuoden erillainen sää kuin Hollannissa. Se on ihan normaalia. 

Jep. Me ollaan niin pohjoisessa, että sitten kun tänne tulee 40 asteen helteet voi jo vähän ihmetellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen meinasin jäätyä järvelle kun olin kalassa enkä tajunnut tarkistaa miten lämpötila kehittyy. Lähtiessä klo 20 oli vielä loistavat 18 astetta lämpöä mutta puolen yön aikaan +3,5. Kylmää kyytiä viilettää moottoriveneellä järven selällä ilman pipoa. Tuon lämmön vois pumpata pohjolaan ja tasata kuormaa, ainakin keskieuroopan kaupungeista onnistuisi. Pumppaahan ne öljyäkin tuhansia kilometrejä lähi-idässä.

Vierailija
52/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hämmästyttää kummastuttaa elämän koulun kävijää...

Millaisia tyyppäjä nämä palstalla muita päivät pitkät haukkuvat mahtaa olla? Miehiä todennäköisesti, päihdeongelma varmasti eikä seksiä ole saatu pitkään aikaan jos koskaan.

Kyllä ne on katkeria norsuja suurin osa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen meinasin jäätyä järvelle kun olin kalassa enkä tajunnut tarkistaa miten lämpötila kehittyy. Lähtiessä klo 20 oli vielä loistavat 18 astetta lämpöä mutta puolen yön aikaan +3,5. Kylmää kyytiä viilettää moottoriveneellä järven selällä ilman pipoa. Tuon lämmön vois pumpata pohjolaan ja tasata kuormaa, ainakin keskieuroopan kaupungeista onnistuisi. Pumppaahan ne öljyäkin tuhansia kilometrejä lähi-idässä.

Pumpataan vaan. Sitten ei ole kohta järvissä enää kalaa, kun viileämpiin oloihin sopeutuneet lajit kuolevat siinä tolkuttomassa kuumuudessa, eikä niden haisevien levälätäköiden lähelle, joiksi järvemme muuttuvat, kun keskilämpötilat nousevat ja sateet jäävät tulematta tee mieli edes mennä. 

Ymmärrän, että nykyihminen on ameeban tasolla älykkyydessä, mutta voisi sitä edes yrittää hiukan ajatella joskus. 

Vierailija
54/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, Haarlemissa oli eilen iso bussikolari, jonka epäillään johtuneen helteestä. Kuski/kuskit ajaa puolitajuttomina.

Ette ehkä ole huomanneet, mutta nuo on Pohjois-Afrikan lämpötiloja. Paahde ulottuu joka vuosi pohjoisemmaksi. On ohitettu keikahduspiste.

Kannattaa sijoittaa aurinkopaneeleihin,  ilmalämpumppuun ja vesivarastoihin.

Ja tieteeseen, persunpöljät. 

Erityisesti kannattaa panostaa siihen, että ylikansoitusta p-läpimaissa torjutaan lähettämällä sinne kehitysapua vain ehkäisyvälineinä. Tällä ratkeaa suurin osa maapallon ilmasto- ja muistakin ongelmista.

Kehitysavun ehtona olisi pitänyt olla jo 70-luvulta lähtien ehkäisyvälineiden käyttö. Mutta esim. kirkko on voimakkaasti lobannut ”lisääntykää ja täyttäkää maa” periaatetta, niin näinhän siinä sitten kävi. Afrikka on nyt sitten paskottu ja ihmislaumat suuntaavat Eurooppaan. Jokaisella kansalla on oma maa, jossa pitäisi olla ja kehittää sitä sekä elää maan kantokyvyn mukaan. Holtiton lisääntyminen on johtanut kantokyvyn romahtamiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmasto voohottaja pitää kaikkia muita mielipiteitä haukkumisena. heikko on usko asiaansa itsetunnoton aivopesty rassukka.

Vierailija
56/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin uskomatonta? Sahara puhaltaa kesäisin Keski-Eurooppaan reippaasti lämpöä. Täällä +20 kesällä on ihan normaalia. Isä kertoili että hänen nuoruusaikanaan hyvä että oli 20 astetta heinäkuussa 50-70-luvuilla. Eikä kukaan valittanut kuumasta tai kylmästä. Nykyiset helleaallot alkoi täällä noin 10 vuotta sitten. Ihan kiva että tämä kesä vaikuttaa taas tutulta normaalilta.

Tämä. Taitaa olla melko nuoria nämä ns. kylmästä kesästä valittajat. Tänä kesänä on ollut tyypillinen normaali suomalainen kesäsää. -Mummo 65v

Vierailija
57/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on melkein pohjoisnavalla ja 20 asteen lämpötiloissa ollaan. Chile paljon etelämpänä ja siellä pyöritään melkein pakkaslukemissa.

 

https://www.foreca.fi/Chile/Punta_Arenas/10vrk

Siellä onkin nyt talvi syvimmillään. 

Vierailija
58/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, Haarlemissa oli eilen iso bussikolari, jonka epäillään johtuneen helteestä. Kuski/kuskit ajaa puolitajuttomina.

Ette ehkä ole huomanneet, mutta nuo on Pohjois-Afrikan lämpötiloja. Paahde ulottuu joka vuosi pohjoisemmaksi. On ohitettu keikahduspiste.

Kannattaa sijoittaa aurinkopaneeleihin,  ilmalämpumppuun ja vesivarastoihin.

Ja tieteeseen, persunpöljät. 

Erityisesti kannattaa panostaa siihen, että ylikansoitusta p-läpimaissa torjutaan lähettämällä sinne kehitysapua vain ehkäisyvälineinä. Tällä ratkeaa suurin osa maapallon ilmasto- ja muistakin ongelmista.

Väestönkasvu on jo pysähtynyt ja ei ne siellä sitä ilmastoa pilaa, vaan Kiina, Intia, Pakistan, USA ja Venäjä.

Ja vitut. "YK ennustaa väkiluvun ylittävän 8,5 miljardia vuoteen 2030 mennessä ja 9,7 miljardia vuoteen 2050 mennessä."

Kehitysapu vain ehkäisyvälineinä.

"Maapallon väestönkasvu ei ole vielä pysähtynyt, mutta se on hidastunut merkittävästi ja tulee ennusteiden mukaan pysähtymään 2080-luvulle mennessä."

Liian myöhään. 😢

Vierailija
59/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa Suomessakin festarit peruttaisiin!

Vierailija
60/65 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen meinasin jäätyä järvelle kun olin kalassa enkä tajunnut tarkistaa miten lämpötila kehittyy. Lähtiessä klo 20 oli vielä loistavat 18 astetta lämpöä mutta puolen yön aikaan +3,5. Kylmää kyytiä viilettää moottoriveneellä järven selällä ilman pipoa. Tuon lämmön vois pumpata pohjolaan ja tasata kuormaa, ainakin keskieuroopan kaupungeista onnistuisi. Pumppaahan ne öljyäkin tuhansia kilometrejä lähi-idässä.

Pumpataan vaan. Sitten ei ole kohta järvissä enää kalaa, kun viileämpiin oloihin sopeutuneet lajit kuolevat siinä tolkuttomassa kuumuudessa, eikä niden haisevien levälätäköiden lähelle, joiksi järvemme muuttuvat, kun keskilämpötilat nousevat ja sateet jäävät tulematta tee mieli edes mennä. 

Ymmärrän, että nykyihminen on ameeban tasolla älykkyydessä, mutta voisi sitä edes yrittää hiukan ajatella joskus. 

Sinä menit heti päädystä toiseen, ilmeisesti osui johonkin vihervasemman aivolohkon neuroniin. Ei ratkaista ongelmia teknologisilla innovaatioilla vaan mököttämällä ja kiukuttelemalla :😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan