-" KOSKAS TEILLE PERHEENLISÄYSTÄ TULEE?" Saako näin kysyä?
Ja kysyttekö itse? Meille ei ole vauvaa kuulunut, ja muutenkin pidän asiaa kovin henkilökohtaisena, on lapsettomuus sitten valittua tai ei.
Kommentit (24)
joista ei kysellä. Minua ärsytti nämä kyselyt jo ennen lapsettomuutta ja nyt ärsyttää vielä enemmän. Itse vastaan yleensä a-kohdan mukaisesti, sillä asia ei todellakaan kuulu kenellekään muulle. Luen lisääntymiseen liittyvät asiat samaan kastiin keskustelunaiheina kuin palkan, omaisuuden ja lainat. NE EIVÄT VAIN KUULU MUILLE. Piste.
meinas suoraan sanoen hermot mennä kun miehen serkku jankkas joka helvetin tapaamisella lähes vuoden et Jokos teette toista? ja joko on vauvakuume jne.
Eiköhön jokainen tee/saa aikanaan ja kertoo sitten ku kertoo.
" Niin olisihan se kiva jos tulisi joskus toinen" ja se riitti aina vastaukseksi. Kukaan ei kysellyt sen enempää.
kiva että otat tämän näin henkilökohtaisesti, muuhan ei tietysti ole mahdollistakaan. KAIKKI EIVÄT OLE tahattomasti lapsettomia. Heitäkin saattaa tämä kysymys ärsyttää. Olen ennen lukeutunut tähän porukkaan.
Ja koska en jaksa saivarrella, tiivistin vain jutun pointin yhteen lauseeseen, ts. ei ole pakko töksäyttää juuri noilla " ei kuulu sinulle" sanoilla, mutta saman asian saa sanottua muutenkin, vaikkapa " en välittäisi keskustella asiasta."
Ja jos ei lapsia saa, ei saa. Itselläni on ystäväpiirissä enemmän niitä, joille ei ole lapsia yrittämisestä huolimatta suotu kuin niitä,jotka olisivat niitä edes " kohtuullisella vaivalla" saaneet. Mutta ei luojan kiitos yhtään ainoaa tuollaista herkkähipiäistä tiukkapipoa, jolle koko aihe on sellainen, että tavallinen järki ja ymmärrys katoaa tyystin, puhumattakaan huumorintajusta.
Jos ei pokka kestä totuuden sanomista, niin mutise toki jatkossakin jotain. Jos totuus taas nostaa kyyneleet silmiin niin so fuckin what, siinä vaiheessa varmaan tyhminkin tajuaa, kuinka epähienoa tuollainen kyseleminen on, ja eikö se ole juuri se asia, jota tahattomasti lapsettomat aina haluaisivat ihmisten tajuavan.
-27