Lapset itkee, temmeltää ja riehuu rapussa
Siis mitä olette mieltä siitä, kun meidän kerrostalo, joka on aina ollut tosi hiljainen niin nykyään täällä asuu monia alle 5-vuotiaita. Ja näköjään näillä vanhemmilla on tyyli, että jos lapsi ei suostu tulemaan sisälle tai tulee raivokohtaus tai itku niin lapsen annetaan itkeä rapussa. Mun mielestä tää on täysin käsittämätöntä. Kun meidän lapset oli pieniä ja raivosi, ne otettiin kainaloon ja kannettiin sisälle ja saivat sisällä huutaa vaikka eteisessä. Ei olisi tullut mieleenkään antaa lapsen huutaa rapussa puolta tuntia parhaimpaan television katseluaikaan klo 21-23.
Onko tää nykyään ihan ok? Nytkin lapsi huutaa rapussa minkä kerkiää, puoli tuntia huutanut? Rapusta lapsen itku kantautuu joka ikiseen asuntoon kuin oven edessä huutais.
En voi käsittää nykyajan meininkiä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Mä saatan oman esiteinin käskeä ovesta ulos ja sanoa että käy lenkillä, jos alkaa sellainen "mulla on maailman paskin äiti" huuto. Mutta tuon ikäisenä hän myös tietää että sitä omaa kiukkua voi purkaa muillakin tavoilla kun huutamalla. Mutta tuollainen pieni lapsi otetaan syliin ja voidaan vaikka pidellä siinä niin kauan että hän rauhoittuu.
Ai taas sä? Nii määäkiii... ja palapelejä... "mä" 🤭
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapsia sai kasvattaa. Nykyisin lasten kasvattaminen on täysin kielletty. Aikoinaan puhuttiin että lapsia pitää kasvattaa rakkaudella ja että selkäsaunan sijaan laitetaan jäähylle. Se olikin vielä ihan ymmärrettävää, mutta nyt on tuo jäähykin kuulemma lapsen pahoinpitelemistä. Jatkuvasti nuoriso muuttuu mahdottomammaksi ja pitelemättömämmäksi. Onko kenties jossain sittenkin menty kieroon?
Jäähy on ihan hyvä, mutta se toteutetaan niin että lapsi on turvallisessa ympäristössä vaikka omassa huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saatan oman esiteinin käskeä ovesta ulos ja sanoa että käy lenkillä, jos alkaa sellainen "mulla on maailman paskin äiti" huuto. Mutta tuon ikäisenä hän myös tietää että sitä omaa kiukkua voi purkaa muillakin tavoilla kun huutamalla. Mutta tuollainen pieni lapsi otetaan syliin ja voidaan vaikka pidellä siinä niin kauan että hän rauhoittuu.
Ai taas sä? Nii määäkiii... ja palapelejä... "mä" 🤭
Pääkii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapsia sai kasvattaa. Nykyisin lasten kasvattaminen on täysin kielletty. Aikoinaan puhuttiin että lapsia pitää kasvattaa rakkaudella ja että selkäsaunan sijaan laitetaan jäähylle. Se olikin vielä ihan ymmärrettävää, mutta nyt on tuo jäähykin kuulemma lapsen pahoinpitelemistä. Jatkuvasti nuoriso muuttuu mahdottomammaksi ja pitelemättömämmäksi. Onko kenties jossain sittenkin menty kieroon?
Tuloksena on että joka puolella nuoriso terrorisoi julkisilla paikoilla kuin kerrostalo ja omakotitaloalueilla, ikkunoita särjetään, autoja rikotaan, heitellään kiviä, kananmunia yms yms.
Älä yleistä ja moukkamaisezti skitsoo.......tekaistu juttu että taas saa hakuukua äitejä ja lapsia ja lasu.lasu.lasu,lasu.....nön möööö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saatan oman esiteinin käskeä ovesta ulos ja sanoa että käy lenkillä, jos alkaa sellainen "mulla on maailman paskin äiti" huuto. Mutta tuon ikäisenä hän myös tietää että sitä omaa kiukkua voi purkaa muillakin tavoilla kun huutamalla. Mutta tuollainen pieni lapsi otetaan syliin ja voidaan vaikka pidellä siinä niin kauan että hän rauhoittuu.
Ai taas sä? Nii määäkiii... ja palapelejä... "mä" 🤭
Pääkii
Älähtää kun kolahtaa. Minun päätä sinunlainen ei kiinni saa .
Missä helvetin esikartanossa asutte? En kestäisi hetkeäkään? Ja voi lapsiraukka, ilmoitushan tuosta tehtävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saatan oman esiteinin käskeä ovesta ulos ja sanoa että käy lenkillä, jos alkaa sellainen "mulla on maailman paskin äiti" huuto. Mutta tuon ikäisenä hän myös tietää että sitä omaa kiukkua voi purkaa muillakin tavoilla kun huutamalla. Mutta tuollainen pieni lapsi otetaan syliin ja voidaan vaikka pidellä siinä niin kauan että hän rauhoittuu.
Ai taas sä? Nii määäkiii... ja palapelejä... "mä" 🤭
Pääkii
Hui. Kuka aikuinen näyttää lapsille noin huonoa esimerkkiä. Eipä ihme jos joku lapsi noin sanoo. 👍🏻👍🏻👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saatan oman esiteinin käskeä ovesta ulos ja sanoa että käy lenkillä, jos alkaa sellainen "mulla on maailman paskin äiti" huuto. Mutta tuon ikäisenä hän myös tietää että sitä omaa kiukkua voi purkaa muillakin tavoilla kun huutamalla. Mutta tuollainen pieni lapsi otetaan syliin ja voidaan vaikka pidellä siinä niin kauan että hän rauhoittuu.
Ai taas sä? Nii määäkiii... ja palapelejä... "mä" 🤭
Pääkii
Älähtää kun kolahtaa. Minun päätä sinunlainen ei kiinni saa .
Missä nähdään?
Vierailija kirjoitti:
Missä helvetin esikartanossa asutte? En kestäisi hetkeäkään? Ja voi lapsiraukka, ilmoitushan tuosta tehtävä
Älä kiroile kun lapset ottaa sinusta rumaa mallia. Siivoa nainen suutasi .
Onkohan tää yks talo, mistä käytiin katsomassa kämppää? Jätettiin ottamatta just sen takia, kun siellä jonkun muksut huusi ja riehui rappukäytävässä keskenään, aattelin etten jaksaisi sitä apinalaumaa päivääkään. 😅
Vierailija kirjoitti:
"parhaimpaan television katseluaikaan" :DDD
Voi voi häiritseekö joku sun putouksen katselua vai mistä kiikastaa?
En ole ap enkä ota kantaa television katseluun, mutta onhan se oikeasti ihan hanurista, jos antaa lapsen huutaa ja raivota rappukäytävässä. Pienemmätkin äänet kaikuu ja kantautuu rappukäytävästä joka asuntoon, joten huomaavainen naapuri ei muutenkaan siellä turhaan metelöi.
Vierailija kirjoitti:
Menisin rappuun huutamaan näille vanhemmille.
Tulevat ovista ja ikkunoista sisään! Huutavat pelkkää pää kii, heikko sanavarasto.
Seinänaapuri pisti pojan käytävään rauhoittumaan kiekon ja mailan kanssa.
Se sitten hakkasi sitä päin oveani.
Vanhemmat on nykyään sekopäitä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tää yks talo, mistä käytiin katsomassa kämppää? Jätettiin ottamatta just sen takia, kun siellä jonkun muksut huusi ja riehui rappukäytävässä keskenään, aattelin etten jaksaisi sitä apinalaumaa päivääkään. 😅
Keksit tuon muka juttusi .nolo.
Helppo huudella, kun ei ole uhmaikäistä talossa. Meillä on 4-v lapsi, enkä tänään ehtinyt olla lapsen kanssa kuin 1,5 tuntia ulkona, koska meillä oli muuta sovittua tekemistä. Ihan hirveä huuto ja jouduin lopulta kantamaan lapsen sisään. Hän olisi tietysti halunnut olla kanssani pidempään ulkona, kun oli kiva ilmakin. Ja olisin ollut minäkin, mutta oli pakko hoitaa muita asioita.
Ymmärrän, että tuo vanhempi tekee väärin, kun jättää lapsen rappuun huutamaan. Se ei ole ok. Mutta toivoisin myös naapureilta ymmärrystä uhmaikäisen kanssa, koska lapsessa ei ole säätönappia, jolla hänet saisi hiljaiseksi. Eikä aikuinen toisaalta voi antaa 4-vuotiaan päättää kaikkia asioita. Vanhemman pitää tehdä ruokaa ja hoitaa muita asioita. Ei ole aina aikaa olla pihassa tuntitolkulla.
4-v on pahin uhmaikä. Ainakin meillä se on jokaisen lapsen kohdalla ollut tunteiden ja tahtojen taistoa, mutta yleensä se onneksi menee nopeasti ohi iän karttuessa. Me yritämme oikeasti olla häiritsemäättä naapureita, mutta valitettavasti lasten kanssa se on välillä mahdoton tehtävä. Teemme kuitenkin parhaamme.
Vierailija kirjoitti:
Seinänaapuri pisti pojan käytävään rauhoittumaan kiekon ja mailan kanssa.
Se sitten hakkasi sitä päin oveani.
Vanhemmat on nykyään sekopäitä.
Onkohan sinunkin päässä jotain kun aikuinen nainen keksit näitä..
Vierailija kirjoitti:
Missä helvetin esikartanossa asutte? En kestäisi hetkeäkään? Ja voi lapsiraukka, ilmoitushan tuosta tehtävä
Mä asuin pari vuotta juuri tämmöisessä. Oli vielä sairaanhoitaja tää lasten äiti. Nää lapset olivat arestissa lasittamattomalla parvekkeella talvipakkasella ja usein koko päivä ilman avaimia ulkona tai rappukäytävässä lämmittelemässä, tekivät jopa välillä tarpeensa sinne. Kukaan ei puutunut vaikka kuinka valitti, koska äidillä oli hyvä ammatti. Päätettiin muuttaa pois, koska ei tuota kestänyt katsoa. Tää alue oli ennen tuota perhettä rauhallinen. Olin myös aiemmin asunut alueella joka oli todella huono maine ja jopa siellä päihdeongelmista kärsivät perheet huolehti paremmin lapsistaan.
Raput on just paras kiukku huuto paikka, kun kaikuu...itse tein aikoinaan kilpailun lasten kanssa kuka selviytyy hiljaisemmin rapussa. Suorastaan hiivittiin, lapset näytti vetoketjun sulkemista suuhun jos meinasin jotain sanoa, hauskaa. Mut varmasti naapurit kiitti
Vierailija kirjoitti:
Vapaa kasvatus, siis ei kasvateta eikä välitetä lapsista lainkaan. Kuinka tämän päivän vanhemmat ovat niin tolloja, etteivät ymmärrä kuinka moinen välinpitämättömyys vaikuttaa lapseen. Kun lapsi sitten kyseenlaistaa välinpitämättömyyden, sysätään lapsi huostaan yhteiskunnan hoteisiin. Toisaalta jokainen löytää kyllä edestään, ihan varmasti kaiken mitä tuli tehtyä. Mitä tuli jätettyä tekemättä.
näin on,tosin niiden vanhempien välinpitämättömyydestä lapsiaan kohtaan,joutuu myös usein muutkin kärsimään.maailma oliskin täydellinen,jos huonoista päätöksistä joutuisivat kantamaan vastuun ja kohtaamaan tekemänsä virheet vain niiden aiheuttajat...ei voi muiden niskoille vierittää lastensa kasvatusta,eikä antaa häiriköidä muiden asukkaiden elämää,ehkä kannattaa harkita sitä ilmoitusta jollekkin taholle.
Tuloksena on että joka puolella nuoriso terrorisoi julkisilla paikoilla kuin kerrostalo ja omakotitaloalueilla, ikkunoita särjetään, autoja rikotaan, heitellään kiviä, kananmunia yms yms.