Lapset itkee, temmeltää ja riehuu rapussa
Siis mitä olette mieltä siitä, kun meidän kerrostalo, joka on aina ollut tosi hiljainen niin nykyään täällä asuu monia alle 5-vuotiaita. Ja näköjään näillä vanhemmilla on tyyli, että jos lapsi ei suostu tulemaan sisälle tai tulee raivokohtaus tai itku niin lapsen annetaan itkeä rapussa. Mun mielestä tää on täysin käsittämätöntä. Kun meidän lapset oli pieniä ja raivosi, ne otettiin kainaloon ja kannettiin sisälle ja saivat sisällä huutaa vaikka eteisessä. Ei olisi tullut mieleenkään antaa lapsen huutaa rapussa puolta tuntia parhaimpaan television katseluaikaan klo 21-23.
Onko tää nykyään ihan ok? Nytkin lapsi huutaa rapussa minkä kerkiää, puoli tuntia huutanut? Rapusta lapsen itku kantautuu joka ikiseen asuntoon kuin oven edessä huutais.
En voi käsittää nykyajan meininkiä.
Kommentit (44)
"parhaimpaan television katseluaikaan" :DDD
Voi voi häiritseekö joku sun putouksen katselua vai mistä kiikastaa?
Ennen lapsia sai kasvattaa. Nykyisin lasten kasvattaminen on täysin kielletty. Aikoinaan puhuttiin että lapsia pitää kasvattaa rakkaudella ja että selkäsaunan sijaan laitetaan jäähylle. Se olikin vielä ihan ymmärrettävää, mutta nyt on tuo jäähykin kuulemma lapsen pahoinpitelemistä. Jatkuvasti nuoriso muuttuu mahdottomammaksi ja pitelemättömämmäksi. Onko kenties jossain sittenkin menty kieroon?
Vierailija kirjoitti:
"parhaimpaan television katseluaikaan" :DDD
Voi voi häiritseekö joku sun putouksen katselua vai mistä kiikastaa?
haista sinä kakaaaa
Vapaa kasvatus, siis ei kasvateta eikä välitetä lapsista lainkaan. Kuinka tämän päivän vanhemmat ovat niin tolloja, etteivät ymmärrä kuinka moinen välinpitämättömyys vaikuttaa lapseen. Kun lapsi sitten kyseenlaistaa välinpitämättömyyden, sysätään lapsi huostaan yhteiskunnan hoteisiin. Toisaalta jokainen löytää kyllä edestään, ihan varmasti kaiken mitä tuli tehtyä. Mitä tuli jätettyä tekemättä.
Järjestysmääräyksissä on yleensä maininta siitä, että rappukäytävässä kuljetaan ilman älämölöä.
Vierailija kirjoitti:
Riehunta ja yleinen juoksentely ilman vanhempia on jokapäiväistä, mutta raivokohtaukset ja itkeminen, se että lapsen annetaan itkeä yksin rapussa on minusta ihan järkyttävää. Huudellaan vaan ovelta, että kun olet rauhottunut voit tulla sisälle. Lapsi alle 5-vuotias.
Tee lasu, tuo on kuritusväkivaltaa. Ei noin pieni lapsi osaa säädellä tunteita hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Riehunta ja yleinen juoksentely ilman vanhempia on jokapäiväistä, mutta raivokohtaukset ja itkeminen, se että lapsen annetaan itkeä yksin rapussa on minusta ihan järkyttävää. Huudellaan vaan ovelta, että kun olet rauhottunut voit tulla sisälle. Lapsi alle 5-vuotias.
Lastensuojeluun ilmoitus jos rappuun laitetaan jäähylle. Joku pervo voisi lapsen kaapata .
Mä saatan oman esiteinin käskeä ovesta ulos ja sanoa että käy lenkillä, jos alkaa sellainen "mulla on maailman paskin äiti" huuto. Mutta tuon ikäisenä hän myös tietää että sitä omaa kiukkua voi purkaa muillakin tavoilla kun huutamalla. Mutta tuollainen pieni lapsi otetaan syliin ja voidaan vaikka pidellä siinä niin kauan että hän rauhoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Myisin sen lapsen ihmiskauppiaille.
Stop. Vanhapiika.
En kyllä jaksaisi katsella tuotakaan, että jonkun kakarat riehuu rappukäytävässä joka päivä vaan tekisin ilmoituksen isännöitsijälle. Kuulostaa siltä, että vanhemmuus hukassa tuossa perheessä tai jaksaminen tiukilla tms. kun ei jakseta yhtään katsoa lasten perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riehunta ja yleinen juoksentely ilman vanhempia on jokapäiväistä, mutta raivokohtaukset ja itkeminen, se että lapsen annetaan itkeä yksin rapussa on minusta ihan järkyttävää. Huudellaan vaan ovelta, että kun olet rauhottunut voit tulla sisälle. Lapsi alle 5-vuotias.
Lastensuojeluun ilmoitus jos rappuun laitetaan jäähylle. Joku pervo voisi lapsen kaapata .
Todennäköisempää että lapsi onnistuu avaamaan alaoven. Eihän tuollainen pieni lapsi muista edes kunnolla missä asuu tai osaa varoa ulkona liikennettä.
Riehunta ja yleinen juoksentely ilman vanhempia on jokapäiväistä, mutta raivokohtaukset ja itkeminen, se että lapsen annetaan itkeä yksin rapussa on minusta ihan järkyttävää. Huudellaan vaan ovelta, että kun olet rauhottunut voit tulla sisälle. Lapsi alle 5-vuotias.