Lapset itkee, temmeltää ja riehuu rapussa
Siis mitä olette mieltä siitä, kun meidän kerrostalo, joka on aina ollut tosi hiljainen niin nykyään täällä asuu monia alle 5-vuotiaita. Ja näköjään näillä vanhemmilla on tyyli, että jos lapsi ei suostu tulemaan sisälle tai tulee raivokohtaus tai itku niin lapsen annetaan itkeä rapussa. Mun mielestä tää on täysin käsittämätöntä. Kun meidän lapset oli pieniä ja raivosi, ne otettiin kainaloon ja kannettiin sisälle ja saivat sisällä huutaa vaikka eteisessä. Ei olisi tullut mieleenkään antaa lapsen huutaa rapussa puolta tuntia parhaimpaan television katseluaikaan klo 21-23.
Onko tää nykyään ihan ok? Nytkin lapsi huutaa rapussa minkä kerkiää, puoli tuntia huutanut? Rapusta lapsen itku kantautuu joka ikiseen asuntoon kuin oven edessä huutais.
En voi käsittää nykyajan meininkiä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Helppo huudella, kun ei ole uhmaikäistä talossa. Meillä on 4-v lapsi, enkä tänään ehtinyt olla lapsen kanssa kuin 1,5 tuntia ulkona, koska meillä oli muuta sovittua tekemistä. Ihan hirveä huuto ja jouduin lopulta kantamaan lapsen sisään. Hän olisi tietysti halunnut olla kanssani pidempään ulkona, kun oli kiva ilmakin. Ja olisin ollut minäkin, mutta oli pakko hoitaa muita asioita.
Ymmärrän, että tuo vanhempi tekee väärin, kun jättää lapsen rappuun huutamaan. Se ei ole ok. Mutta toivoisin myös naapureilta ymmärrystä uhmaikäisen kanssa, koska lapsessa ei ole säätönappia, jolla hänet saisi hiljaiseksi. Eikä aikuinen toisaalta voi antaa 4-vuotiaan päättää kaikkia asioita. Vanhemman pitää tehdä ruokaa ja hoitaa muita asioita. Ei ole aina aikaa olla pihassa tuntitolkulla.
4-v on pahin uhmaikä. Ainakin meillä se on jokaisen lapsen kohdalla ollut tunteiden ja tahtojen taistoa, mutta yleensä se onneksi menee nopeasti ohi iän karttuessa. Me yritämme oikeasti olla häiritsemäättä naapureita, mutta valitettavasti lasten kanssa se on välillä mahdoton tehtävä. Teemme kuitenkin parhaamme.
Muistaakseni 4- vuotias ymmärtää jo puheen , hänelle voi kertoa miksi ja mitä tehdään. Keksiä tekemistä, viedä ajatukset toisaalle.!
Mä menisin sen huutavan lapsen luokse, kiljuisin sen korvaan ja sit juoksisin takaisin kämppääni 🙃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapsia sai kasvattaa. Nykyisin lasten kasvattaminen on täysin kielletty. Aikoinaan puhuttiin että lapsia pitää kasvattaa rakkaudella ja että selkäsaunan sijaan laitetaan jäähylle. Se olikin vielä ihan ymmärrettävää, mutta nyt on tuo jäähykin kuulemma lapsen pahoinpitelemistä. Jatkuvasti nuoriso muuttuu mahdottomammaksi ja pitelemättömämmäksi. Onko kenties jossain sittenkin menty kieroon?
Tuloksena on että joka puolella nuoriso terrorisoi julkisilla paikoilla kuin kerrostalo ja omakotitaloalueilla, ikkunoita särjetään, autoja rikotaan, heitellään kiviä, kananmunia yms yms.
Älä yleistä ja moukkamaisezti skitsoo.......tekaistu juttu että taas saa hakuukua äitejä ja lapsia ja lasu.lasu.lasu,lasu.....nön möööö
Yrittäisit edes opetella kirjoittamaan jotta sun vastalauseesta saa selvää.
paljonko niistä maksetaan?
meidänkin rapussa on muutama ylimääräinen huutaja, joista voisimme hankkiutua eroon. rahoilla voitaisiin hankkia vaikka grillattavaa taloyhtiön grillipaikalle. voitaisiin siellä naapurien kanssa grillata rauhassa, kun niistä häiriköistä päästään eroon.