Autistiset naiset pärjäävät paljon autistisia miehiä paremmin
Elämässä. Mikä tähän on syynä, miksi samaa oireyhtymää kantavat naiset kuitenkin syrjäytyvät harvemmin ja pystyvät joustamaan tarvittaessa mm sosiaalisissa suhteissa?
Kommentit (31)
Minulla on kaksi lasta. Poika sai autismidiagnoosin 12 vuotiaana, tytär ei ole saanut vieläkään vaikka on varmasti kirjolla hänkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi lasta. Poika sai autismidiagnoosin 12 vuotiaana, tytär ei ole saanut vieläkään vaikka on varmasti kirjolla hänkin.
Ja nykyään siis ikää 24v
Niin. Naiset pärjäävät miehiä paremmin.
Miehiä on paapottu aina ja naiset opetettu pärjäämään. Autistinainen kärsii kuormittumisesta yhtä paljon kuin mieskin, mutta naisille ei haluta diagnooseja jaella ja heidän pitää vain sopeutua. Moni autistinainen joutuu syömään psyykelääkkeitä jaksaakseen. Moni romahtaa ennen aikaisesti ja joku ehkä päättää päivänsä.
Esimerkiksi ympäristön meteli voi autistille olla hyvin kuormittavaa, mutta metelistä kärsivä nainen on aina viallinen ja liian herkkä.
Ei taida psyykenlääkkeitä olla jaossa ilman diagnooseja.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida psyykenlääkkeitä olla jaossa ilman diagnooseja.
Moni diagnosoimaton autismin kirjolla oleva nainen saattaa saada ensin virheellisesti ahdistus- tai masennusdiagnoosin ja sitä myötä lääkkeet.
Yhteiskunta on tottunut siihen, että naiset ovat epärationaalisia ja ailahtelevia, joten ero normaaliin ei ole merkittävä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Naiset pärjäävät miehiä paremmin.
Aika tasaväkistä taitaapi kuitenkin olla? Miehillä vähemmän masennusta ja ahdistusta, miehillä paremmin palkattuja töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida psyykenlääkkeitä olla jaossa ilman diagnooseja.
Katukaupassa löytyy ihan kaikkea.
Mutta autistinaisilla skitsofreniat ja muut vastaavat ovat yhä voimissaan olevia vääriä diagnooseja ja se resepti on kourassa parissa minuutissa.
Eikä ne edes auta mitään kun ovat ihan vääriä lääkkeitä, korkeintaan aavistus plaseboa. Tai no, autismissa on yleistä ettei muutosten kestäminen ole kovinkaan hyvää ja lääkkeestä johtuva tasainen kyvyttömyys saada tehdyksi mitään tai ajatella on tavallaan parempi kuin se että olo helpottuu välillä ja sitten tulee kuormituksesta johtuva romahdus. Elämä siinä jää lääkkeen takia elämättä, mutta hoitohenkilökunta on tyytyväisiä kun ei tule enää romahduksia potilaan voinnissa, kun pysyy siellä romahduksen pohjalla lääkkeen avulla.
Naiset ovat se halutumpi sukupuoli, riittää että ulkonäkö on ok.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida psyykenlääkkeitä olla jaossa ilman diagnooseja.
Onhan noita kadulla myynnissä. Kalliita tuppaavat olemaan.
Onkse autististen naisten vika jos autistiset miehet ei pärjää miesten rakentamassa maailmassa? Yhyy.
Laita ap linkki tutkimukseen! Muuten höpiset vain omia harhojasi.
Kaikkia naisten kokemia sairauksia ja vaikeuksia vähätellään
Autistimiehet ovat "creepy" ja jäävät yksin.
Tytöt maskaavat poikia paremmin. Eli pystyvät esittämään neurotyypillistä, mutta tämä on raskasta pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida psyykenlääkkeitä olla jaossa ilman diagnooseja.
Onhan noita kadulla myynnissä. Kalliita tuppaavat olemaan.
Voin antaa neuroleptini ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Onkse autististen naisten vika jos autistiset miehet ei pärjää miesten rakentamassa maailmassa? Yhyy.
Aika epäkypsä ja sairaalloinen kommentti. Ei tässä maailmassa ole mitään miesten erityistä keskinäistä sympatiseerausta, kilpailijoita ovat keskenään.
Autistiset miehet hankkivat BMW:n tai Audin ja yrittävät päteä liikenteessä.
Koska naiset opetetaan joustamaan ja miellyttämään pienestä pitäen. Osasyy on siis misogynia.
Ja ehkä naiset noin niin kuin yleensä on muutenkin miehiä kiinnostuneempia ihmisistä.