Kuinka vanhaksi haluaisit elää?
Ja mikä on ikäsi?
Itse halusisin ehkä n. 86-vuotiaaksi. Olen nyt 54 v. Tuon ikäisiksi eläneet sukulaiset ovat olleet jo hyvin muistisairaita tai muuten heikossa kunnossa. Pelkään, että sairaudet periytyvät, vaikka elän terveellisesti. Raihnainen vanhuus hoitokodissa ei innosta.
Kommentit (56)
Ennen 70 on hyvä lähteä. Sairaudet, raihnaisuus ja kivut ei kiitos.
Riippuu terveydentilasta. 60-120v
Vierailija kirjoitti:
85v olisi tarpeeksi.
Ja täytän 54 tänä vuonna.
Sellaiset 30 ja risat vuotta jaksaa vielä.
Muori eli lähes 80v. Viimeisenä vuonna makasi kotona t sairaalassa henkisesti jo poissa. Ja edellinen vuosi oltiin vuoroin kotona, vuoroin sairaalassa. Jo 60v oli henkisesti poissa osaksi.
Täytän 60v ensi vuonna. Puoliso on vielä kunnossa. Jos hän ei jonain päivänä ole täällä, en halua olla minäkään. Näitä on vaan huono ennustaa.
Olen melko hyväkuntoinen kahdeksankymppinen. Muutaman vuoden haluaisin vielä seurata lapsenlapsia, joista vanhin 24 ja kaksi pahnanpohjimmaista 8 ja 10. Haikealle tuntuu ajatella, ettei tiedä, mihin näiden pienten elämä suuntautuu. Kolmella vanhimmalla on jo suunnilleen selvät sävelet.
85 vuotta. Elinkaaren loppuluisukin tarjoaa vielä mahdollisuuden kokea elämyksiä. Odotan vanhuudelta luopumisesta seuraavaa seesteisyyttä. Olen 55.
Haluaisin elää 40 vuotiaaksi maksimissaan ja olen 36 vuotias nyt. Maailma on paskaa,ihmiset on paskaa ja yhteiskunta on paskaa. Haluan pois täältä.
Vierailija kirjoitti:
85 vuotta. Elinkaaren loppuluisukin tarjoaa vielä mahdollisuuden kokea elämyksiä. Odotan vanhuudelta luopumisesta seuraavaa seesteisyyttä. Olen 55.
Huomaan, että aika moni ikäiseni on kanssani samoilla linjoilla. Poikkeuksellisen korkea ikä ei itsessään houkuta. Tässä iässä on vielä voimia harrastaa ja matkustella, mutta jossain vaiheessa tulee varmasti aika, jolloin matkustelut on matkusteltu ja leppoisa puuhastelu omassa pihassa riittää. En toki puhu kaikkien puolesta.
Tän kesän voisin vielä katella, mutta syksyn tullen sais joku kuolettava kohtaus iskeä. Ihan tarpeeksi on jo eletty, eikä lapsia ole. -N43
Vierailija kirjoitti:
Tän kesän voisin vielä katella, mutta syksyn tullen sais joku kuolettava kohtaus iskeä. Ihan tarpeeksi on jo eletty, eikä lapsia ole. -N43
Moi, kerro lisää elämästäsi? Olen tuo 44-v. Minullakaan ei ole lapsia eikä mitään muutakaan.
999 vuotta olisi ihanne, jos kunto ja ulkonäkö pysyisi samana kuin nyt. M66
Harmi kun Suomessa ei saa eutanasiaa.