Kuinka vanhaksi haluaisit elää?
Ja mikä on ikäsi?
Itse halusisin ehkä n. 86-vuotiaaksi. Olen nyt 54 v. Tuon ikäisiksi eläneet sukulaiset ovat olleet jo hyvin muistisairaita tai muuten heikossa kunnossa. Pelkään, että sairaudet periytyvät, vaikka elän terveellisesti. Raihnainen vanhuus hoitokodissa ei innosta.
Kommentit (46)
Ihmisten elämistä pitiäisi helpottaa rahalla. Nyt otettu pois. Ei kukaan elä ilman.
Nelikymppisenä viimeistään on jo aika poistua näyttämöltä, en halua elää vanhaksi.
Niin vanhaksi kuin luoja suo. Mieluiten toki toimintakykyisenä ja terveenä.
En osaa vastata aloittajan kysymykseen. Jos kysyttäisiin Kuinka vanhaksi haluaisit elää terveenä?
Vastaisin, että 120 vuotiaaksi. Tähän pyrinkin terveillä elintavoilla.
74v, nyt olen 70v ja monia sairauksia.
Olen nyt 67 ja haluaisin elää vielä korkeintaan kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
En osaa vastata aloittajan kysymykseen. Jos kysyttäisiin Kuinka vanhaksi haluaisit elää terveenä?
Vastaisin, että 120 vuotiaaksi. Tähän pyrinkin terveillä elintavoilla.
Kuule, ihmiset elävät sairainakin.
Tuonne 3000-5000 vuoteen kun pääsisi niin hyvä olisi.
Voisin jo lähteä. En odota elämältä mitään, itseäni vihaan. Minun puolestani tämä saisi olla jo tässä.
N33
Vierailija kirjoitti:
60v olisi hyvä, sitä vanhempana joutuu olemaan liikaa muiden armoilla kun kunto huononee.
Olennainen kysymys on, missä kunnossa olisi vanhana. Jotkut ovat täydessä iskussa vielä melkein 90-vuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väestörekisterikeskuksen mukaan suomalaisten eliniän odote on miehillä 79v ja naisilla 85v. Mutta siellä mainitaan että on mahdollista että tulevaisuudessa näkee jopa 250 vuotiaita.
Tuskinpa. Jo 110 vuoteen on erittäin vaikea yltää.
Maailma muuttuu eskoseni, pitkä, terve elämä on maailmalla trendikästä. Siihen on paljon erilaisia keinoja. Takuuta ei tietenkään kukaan saa, mutta aihe on kiinnostava. On jo tiedossa, että monet sairaudet, kuten suurin osa syövistä ovat elintasosairauksia, ei geeneistä johtuvia.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun saan olla kotona terveenä kutakuinkin. En halua laitoshoitoon , koska se ei ole elämisen arvoista.
Samoin. Kävin katsomassa laitoksessa vahaa äitiäni niin en todellakaan halua tommosta kohtelua viime påivikseni.
Vierailija kirjoitti:
Voisin jo lähteä. En odota elämältä mitään, itseäni vihaan. Minun puolestani tämä saisi olla jo tässä.
N33
Elämä voi muuttua yllättäen. Minullakin oli tuonkaltaisia ajatuksia joskus, mutta pääsin niistä eroon. Nyt olen 44 ja ihan naurattaa miten tuhlasin hyvää elämääni noihin ajatuksiin ja asenteisiin. Itselleen pitää osata antaa anteeksi.
Toivottavasti vaivun ikuiseen uneen ensi yönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa vastata aloittajan kysymykseen. Jos kysyttäisiin Kuinka vanhaksi haluaisit elää terveenä?
Vastaisin, että 120 vuotiaaksi. Tähän pyrinkin terveillä elintavoilla.
Kuule, ihmiset elävät sairainakin.
Näinpä ja vielä pystyvät nauttimaankin elämästä.
80-ikävuoden jälkeen elämä muuttuu niin huonoksi ainakin minun suvussani, että muutama vuosi sen päälle on ihan maksimi.
Max 75-vuotiaaksi. Olen nyt 55-vuotias ja niin monisairas ja raihnainen että mitähän se on 20 vuoden päästä.
75 on ehkä raja. Sen jälkeen liikkuminen muuttuu vaikeammaksi ja muisti saattaa kadota, ainakin geeniperimän perusteella.
Pitäisi nyt saada painoa pois ja tulehdusarvoja alas.
Kuulostaa ihan joltain Petteri Orpon talouskasvun tavoitteet ja keinor vol.1 fantasialta.