Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhaksi haluaisit elää?

Vierailija
25.06.2026 |

Ja mikä on ikäsi?

 

Itse halusisin ehkä n. 86-vuotiaaksi. Olen nyt 54 v. Tuon ikäisiksi eläneet sukulaiset ovat olleet jo hyvin muistisairaita tai muuten heikossa kunnossa. Pelkään, että sairaudet periytyvät, vaikka elän terveellisesti. Raihnainen vanhuus hoitokodissa ei innosta.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väestörekisterikeskuksen mukaan suomalaisten eliniän odote on miehillä 79v ja naisilla 85v. Mutta siellä mainitaan että on mahdollista että tulevaisuudessa näkee jopa 250 vuotiaita.

Kuulostaa ihan joltain Petteri Orpon talouskasvun tavoitteet ja keinor vol.1 fantasialta.

Vierailija
22/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten elämistä pitiäisi helpottaa rahalla. Nyt otettu pois. Ei kukaan elä ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä viimeistään on jo aika poistua näyttämöltä, en halua elää vanhaksi.

Vierailija
24/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vanhaksi kuin luoja suo. Mieluiten toki toimintakykyisenä ja terveenä. 

Vierailija
25/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata aloittajan kysymykseen. Jos kysyttäisiin Kuinka vanhaksi haluaisit elää terveenä?

Vastaisin, että 120  vuotiaaksi. Tähän pyrinkin terveillä elintavoilla.

Vierailija
26/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

74v, nyt olen 70v ja monia sairauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 67 ja haluaisin elää vielä korkeintaan kymmenen vuotta.

Vierailija
28/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa vastata aloittajan kysymykseen. Jos kysyttäisiin Kuinka vanhaksi haluaisit elää terveenä?

Vastaisin, että 120  vuotiaaksi. Tähän pyrinkin terveillä elintavoilla.

Kuule, ihmiset elävät sairainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne 3000-5000 vuoteen kun pääsisi niin hyvä olisi.

Vierailija
30/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jo lähteä. En odota elämältä mitään, itseäni vihaan. Minun puolestani tämä saisi olla jo tässä.

N33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60v olisi hyvä, sitä vanhempana joutuu olemaan liikaa muiden armoilla kun kunto huononee.

Olennainen kysymys on, missä kunnossa olisi vanhana. Jotkut ovat täydessä iskussa vielä melkein 90-vuotiaina.

Vierailija
32/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väestörekisterikeskuksen mukaan suomalaisten eliniän odote on miehillä 79v ja naisilla 85v. Mutta siellä mainitaan että on mahdollista että tulevaisuudessa näkee jopa 250 vuotiaita.

Tuskinpa. Jo 110 vuoteen on erittäin vaikea yltää.

Maailma muuttuu eskoseni, pitkä, terve elämä on maailmalla trendikästä. Siihen on paljon erilaisia keinoja. Takuuta ei tietenkään kukaan saa, mutta aihe on kiinnostava. On jo tiedossa, että monet sairaudet, kuten suurin osa syövistä ovat elintasosairauksia, ei geeneistä johtuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun saan olla kotona terveenä kutakuinkin.  En halua laitoshoitoon , koska se ei ole elämisen arvoista.  

Samoin. Kävin katsomassa laitoksessa vahaa äitiäni niin en todellakaan  halua tommosta kohtelua viime påivikseni.

Vierailija
34/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

55-60v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin jo lähteä. En odota elämältä mitään, itseäni vihaan. Minun puolestani tämä saisi olla jo tässä.

N33

Elämä voi muuttua yllättäen. Minullakin oli tuonkaltaisia ajatuksia joskus, mutta pääsin niistä eroon. Nyt olen 44 ja ihan naurattaa miten tuhlasin hyvää elämääni noihin ajatuksiin ja asenteisiin. Itselleen pitää osata antaa anteeksi. 

Vierailija
36/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vaivun ikuiseen uneen ensi yönä.

Vierailija
37/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa vastata aloittajan kysymykseen. Jos kysyttäisiin Kuinka vanhaksi haluaisit elää terveenä?

Vastaisin, että 120  vuotiaaksi. Tähän pyrinkin terveillä elintavoilla.

Kuule, ihmiset elävät sairainakin.

Näinpä ja vielä pystyvät nauttimaankin elämästä. 

Vierailija
38/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-ikävuoden jälkeen elämä muuttuu niin huonoksi ainakin minun suvussani, että muutama vuosi sen päälle on ihan maksimi. 

Vierailija
39/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 75-vuotiaaksi. Olen nyt 55-vuotias ja niin monisairas ja raihnainen että mitähän se on 20 vuoden päästä. 

Vierailija
40/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 on ehkä raja. Sen jälkeen liikkuminen muuttuu vaikeammaksi ja muisti saattaa kadota, ainakin geeniperimän perusteella.

Pitäisi nyt saada painoa pois ja tulehdusarvoja alas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä