Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhaksi haluaisit elää?

Vierailija
25.06.2026 |

Ja mikä on ikäsi?

 

Itse halusisin ehkä n. 86-vuotiaaksi. Olen nyt 54 v. Tuon ikäisiksi eläneet sukulaiset ovat olleet jo hyvin muistisairaita tai muuten heikossa kunnossa. Pelkään, että sairaudet periytyvät, vaikka elän terveellisesti. Raihnainen vanhuus hoitokodissa ei innosta.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestörekisterikeskuksen mukaan suomalaisten eliniän odote on miehillä 79v ja naisilla 85v. Mutta siellä mainitaan että on mahdollista että tulevaisuudessa näkee jopa 250 vuotiaita.

Vierailija
2/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Jos oma talous menee vituralleen, kuten pahimmillaan saattaa käydä, saisi nirri lähteä sitten jotakuonkin pian. Muussa tapauksessa niin kauan kuin terveenä ja yoimintakykyisenä pysyy.

M60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väestörekisterikeskuksen mukaan suomalaisten eliniän odote on miehillä 79v ja naisilla 85v. Mutta siellä mainitaan että on mahdollista että tulevaisuudessa näkee jopa 250 vuotiaita.

Tuskinpa. Jo 110 vuoteen on erittäin vaikea yltää.

Vierailija
4/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu. Jos oma talous menee vituralleen, kuten pahimmillaan saattaa käydä, saisi nirri lähteä sitten jotakuonkin pian. Muussa tapauksessa niin kauan kuin terveenä ja yoimintakykyisenä pysyy.

M60

...pohjautuu siis siihen, että köyhänä ja/ tai kipeänä ei tässä maassa ole hyvä olla.

Vierailija
5/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

60v olisi hyvä, sitä vanhempana joutuu olemaan liikaa muiden armoilla kun kunto huononee.

Vierailija
6/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

58-v:ksi asti näillä elämän antimilla, mitä elämässäni nyt on. Ja sen ikäinen olen nyt. Jos taas elämänlaatu paranee, sitten voisin ainakin 10-15 vuotta vielä ottaa lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu. Jos oma talous menee vituralleen, kuten pahimmillaan saattaa käydä, saisi nirri lähteä sitten jotakuonkin pian. Muussa tapauksessa niin kauan kuin terveenä ja yoimintakykyisenä pysyy.

M60

...pohjautuu siis siihen, että köyhänä ja/ tai kipeänä ei tässä maassa ole hyvä olla.

Tämä tosin pätee aivan jokaiseen maahan tässä maailmassa. Samaa mieltä siltikin.

Vierailija
8/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun saan olla kotona terveenä kutakuinkin.  En halua laitoshoitoon , koska se ei ole elämisen arvoista.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin pärjään omin avuin. En missään tapauksessa halua elää satavuotiaaksi.

Vierailija
10/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 65v nainen. Ehkä 75-80v, kun ja jos olen itseohjautuva toimissani, liikkumisessani ja asumisessani.

Sukurasiteuhka 105v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

73. Olen nyt 62.

Vierailija
12/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 80 vuotiaaksi riittäisi. Sen verran on hullu maailma, etten halua nähdä enempää. Olen 62.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

80

Vierailija
14/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan ihmiset tavoittelivat pitkää ikää kynsin hampain, vaikka elämä oli paljon nykyistä köyhempää ja kurjempaa. Siinä mielessä ihmetyttää sellaiset näkemykset, ettei haluta elää vanhaksi ainakaan ilman tietynlaisia ehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei iällä väliä, jos vaan kuntoa riittää ja päänuppi toimii. Nyt olen 66v.

Vierailija
16/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 99-100-vuotiaita, jotka asuvat omassa kodissaan ilman mitään kotiapua, joten se olisi kyllä ihanaa, jos eläisi terveenä niin vanhaksi ilman kipuja ja sairauksia.

Vierailija
17/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas aivan järjetön aloitus. Kukaan meistä ei loppujen lopuksi voi päättää kuinka kauan elää, vaikka kuinka temppuilisi. Kuvottaa, enkä aio lukea yhtään viestiä, elämä eikä täältä lähtö  veikkailujen paikka. 

Elämälle kiitollisena n 78v kai tässä olen yliajalla.

Vierailija
18/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin joskus etten elä kun 40 viotiaaksi elämäntapojen takia mutta nyt 58

Ei enää odotuksia. Kaikki on plussaa

Vierailija
19/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan 40-vuotiaaksi. Olen 32

Vierailija
20/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa taas aivan järjetön aloitus. Kukaan meistä ei loppujen lopuksi voi päättää kuinka kauan elää, vaikka kuinka temppuilisi. Kuvottaa, enkä aio lukea yhtään viestiä, elämä eikä täältä lähtö  veikkailujen paikka. 

Elämälle kiitollisena n 78v kai tässä olen yliajalla.

Eihän tässä ollut päättämisestä kyse ollenkaan. Oletuksena oli, että nykyinen ikä vaikuttaisi toivottuun elinikään. Nuorena ajattelin itse, että olisipa hienoa elää 100-vuotiaaksi. Mutta nyt, kun on nähnyt, mitä kipuja ja murheita vanhuus monelle tuo, en enää halua. Ja on tämä maailmanmeno sen verran hullua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän