Oletteko autisteja?
Kommentit (395)
Vierailija kirjoitti:
Olisinkin niin saisin tukia :D
Mitä ihmeen tukia?
Olen ollut autisti vuodesta 2009 ja nostanut täyttä autistitukea, joka on nykyään 1800e kuukaudessa. Lisäksi vuoesta 2017 olen saanut keskivaikeasta adhd:sta 30% osittaista tukea, yhteensä 420e/kk, sekä vaikean potilaan lisää 830e/kk. Näistä tietysti pois verot ja neurokirjoliiton maksut, joita ei saa enää vähennettyä verotuksesta. Tuet vaikuttavat asumistukeen, jota saan vain 243e/kk, vaikka vuokra on tukiasunnossa 680e/kk (sis. henk. koht. avustajan). Nykyisellä hintatasolla näillä tuilla ei pysty elämään inhimillistä elämää, ja olen harkinnut siitymistä takaisin työelämään.
Diagnoosi löytyy, yli kymmenen vuoden takaa. Mutta enpä nyt jaksa selittää miten se ilmenee. Varmaan se jotain kertoo että tänne kirjoittelen, halu sosiaaliseen kanssakäymiseen pienillä resursseilla. Enkä tarkoita aivokapasiteettiani vaan että kynnys on matala täällä kirjoittaa, voi hävitä paikan päältä ilman selityksiä kun ei jaksa.
Eli asut jossain hoitokodissa tai muuten täysipäiväinen avustajajoukko käytössä. Itselläkin asperger ja adhd ja mitään tukea en ole saanut.
Vierailija kirjoitti:
Eli asut jossain hoitokodissa tai muuten täysipäiväinen avustajajoukko käytössä. Itselläkin asperger ja adhd ja mitään tukea en ole saanut.
Tämä oli siis tarkoitettu hänelle joka kertoi että saa rahallista autistitukea. En osaa käyttää näemmä tätä palstaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli siis tarkoitettu hänelle joka kertoi että saa rahallista autistitukea. En osaa käyttää näemmä tätä palstaa
Ihan ymmärrettävää, autistit harvoin osaavat käyttää teknologiaa oikein.
Ei autismi ole vaarallista tms. tai tartu
Vierailija kirjoitti:
Se oli vitsi. Ei mitään tuollaisia tukia ole olemassa.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ymmärrettävää, autistit harvoin osaavat käyttää teknologiaa oikein.
Häh? Just IT-alallahan on paljon autisteja.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut autisti vuodesta 2009 ja nostanut täyttä autistitukea, joka on nykyään 1800e kuukaudessa. Lisäksi vuoesta 2017 olen saanut keskivaikeasta adhd:sta 30% osittaista tukea, yhteensä 420e/kk, sekä vaikean potilaan lisää 830e/kk. Näistä tietysti pois verot ja neurokirjoliiton maksut, joita ei saa enää vähennettyä verotuksesta. Tuet vaikuttavat asumistukeen, jota saan vain 243e/kk, vaikka vuokra on tukiasunnossa 680e/kk (sis. henk. koht. avustajan). Nykyisellä hintatasolla näillä tuilla ei pysty elämään inhimillistä elämää, ja olen harkinnut siitymistä takaisin työelämään.
Älä viitsi, joku vielä ottaa tosissaan tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, joku vielä ottaa tosissaan tämän.
Joo, totta, se oli vitsi -ap
Vierailija kirjoitti:
Surullista, jos autismi on vain tulehdustila, jota ei pystytä parantamaan.
Olen aika varma, että ruokavaliosta voisi olla apua. Olen huomannut, että autisteilla on himo kaikkeen epäterveelliseen, kuten sokeriin ja vehnään.
En sano mitään autisteista, joilla on vaikeaa, mutta autistipoikani pitää ominaisuuttaan lahjana. ja niin pidämme me muutkin. Kumpa sellaisia olisi tässä maailmassa enemmän! Ei kusipäisyys johdu autismista, eikä autismia tarvitse parantaa.
En tiedä. Olen ajatellut että olen vain ujo.
Autistit eivät ansaitse tukea? No siis tuohan tarkoittaa, että pohjimmiltaan heitä ei kuulu suvaita :D