Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunteisiin vetoava öyhöttäminen vai järkiperustelut?

Vierailija
25.06.2026 |

Kumpi sinuun uppoaa?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuun uppoaa se että tajutaan sekä järjen että tunteiden osuus mielipiteiden muodostuksessa. Kukaan ei muodosta mielipiteitään pelkästään järjellä ja tunteidenkin takana on yleensä jotain faktoja jotka ovat niitä tunteita aiheuttaneet.

Ongelmia tulee silloin kun ihminen kuvittelee toimivansa silkalla järjellä vaikka oikeasti tunteet ovat vahvasti mukana. Silloin ihminen on yleensä liian itsevarma oikeassaolostaan ja se taas johtaa ylilyönteihin.

Olet nainen.

Vierailija
22/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öyhöttäminen!


t: Palstapersu

VAROKAA HUIJARIA

Minä olen oikea palstapersu. Annahan tulla esimerrkiä , mitkä perustuu öyhötykseen. Lyö tiskiin joku juttu, niin katsotaan miten homma etenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oikeisto=konservatiiviset uskikset - paitsi että ei ole.

vasemmisto narkkaavia transuhippejä...

paitsi että väärin taas.

 

mutta mielikuvilla mennään!

Vierailija
24/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vasemmistoon uppoaa tunteisiin vetoava öyhötys, esimerkiksi kuvat "Gazan nälkäänäkevistä lapsista". Faktapersut taas osoittavat että kuvassahan on kaikki aikuiset pikemminkin ylipainon puolella."

 

Faktapersua ei jostain syystä hetkauta se että tieto nälänhädästä tulee YK:n asiantuntijoilta ja tieto ylipainoisista Gazalaisista Israelin hallituksen propagandakoneistolta.

Vierailija
25/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet nainen."

 

Sinulle meni nyt jo heti ensimmäinen fakta väärin. Se siitä tulee kun reagoi silkalla tunteella.

Vierailija
26/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vasemmistoon uppoaa tunteisiin vetoava öyhötys, esimerkiksi kuvat "Gazan nälkäänäkevistä lapsista". Faktapersut taas osoittavat että kuvassahan on kaikki aikuiset pikemminkin ylipainon puolella."

 

Faktapersua ei jostain syystä hetkauta se että tieto nälänhädästä tulee YK:n asiantuntijoilta ja tieto ylipainoisista Gazalaisista Israelin hallituksen propagandakoneistolta.

Faktapersut eivät anna sopimattomien faktojen estää hyvää öyhötystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vasemmistoon uppoaa tunteisiin vetoava öyhötys, esimerkiksi kuvat "Gazan nälkäänäkevistä lapsista". Faktapersut taas osoittavat että kuvassahan on kaikki aikuiset pikemminkin ylipainon puolella."

 

Faktapersua ei jostain syystä hetkauta se että tieto nälänhädästä tulee YK:n asiantuntijoilta ja tieto ylipainoisista Gazalaisista Israelin hallituksen propagandakoneistolta.

Suomen tiedotusvälineiden mukaan terroristijärjestö Hamas on luotettava lähde uutisille. Eikä tämä ole edes vitsi, vaikka pitäisi olla!

Vierailija
28/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öyhöttäminen!


t: Palstapersu

VAROKAA HUIJARIA

Minä olen oikea palstapersu. Annahan tulla esimerrkiä , mitkä perustuu öyhötykseen. Lyö tiskiin joku juttu, niin katsotaan miten homma etenee.

Jospa  tiskiltäsi haistat 💩💩💩💩💩💩

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan oikeiston tilastoihin ja tosimaailmaan perustuvia järkiperusteluita. Sen sijaan halveksun vihavasemmiston valheisiin perustuvaa ja tunteisiin vetoavaa öyhöttämistä.

kerro sitten kun löydät ensimmäisen!

Mika M

Eri

järkiperustelusi ei oikein avaudu, tuohan vaikuttaa enemmänkin ihmisen nimeltä?

Voisiko se olla henkilö, jolla on järkiperusteluja? Yritä ajatella askel pidemmälle.

aikas nihkeä vastaus, että hae itse jonkun tyypin joku lause.

Yhden lauseen perusteella ei voi vetää mitään johtopäätöksiä laajoista kokonaisuuksista.

Meillä on isona ongelmana asiayhteyksistä irrotetut lauseenpätkät ja tarkoitushakuisesti leikatut videot. Ne ovat juuri sitä tunteisiin vetoavaa öyhötystä.

njookyllä, mutta en kyllä saletisti ala hakemaan jonkun jonka sukunimestäkin on vain eka kirjain, koko elämän aikaisia suupäästöjä.

Vierailija
30/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öyhöttäminen!


t: Palstapersu

Vassuli se yrittää kääntää mustan valkoiseksi.  Vasemmisto öyhöttää nimenomaan tunteisiin  vetoamalla:  nyt rääkätään haavoittuvassa asemassa olevia, ethän vie leipää lapsen suusta, ihmisarvo on jakamaton, Suomen elintaso kuuluu kaikille.  Persut perustavat politiikkansa faktoihin, jotka kertovat siitä että vain tehokkaat toimet voivat pelastaa hyvinvointivaltion.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomen tiedotusvälineiden mukaan terroristijärjestö Hamas on luotettava lähde uutisille. Eikä tämä ole edes vitsi, vaikka pitäisi olla!"

 

Voit kysyä itseltäsi että miksi Israel ei päästä riippumatonta länsimaista mediaa lainkaan Gazaan jos sillä ei ole mitään salattavaa?

Lisäksi YK ei perusta tietojaan Hamasiin vaan moniin eri lähteisiin joita sillä vielä on Gazassa sekä ihan suoriin laskelmiin siitä että paljonko sitä ruokaa on sinne Gazaan milloinkin toimitettu.

Vierailija
32/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuun uppoaa se että tajutaan sekä järjen että tunteiden osuus mielipiteiden muodostuksessa. Kukaan ei muodosta mielipiteitään pelkästään järjellä ja tunteidenkin takana on yleensä jotain faktoja jotka ovat niitä tunteita aiheuttaneet.

Ongelmia tulee silloin kun ihminen kuvittelee toimivansa silkalla järjellä vaikka oikeasti tunteet ovat vahvasti mukana. Silloin ihminen on yleensä liian itsevarma oikeassaolostaan ja se taas johtaa ylilyönteihin.

Olet nainen.

eri oon, mutta tuohan menee useinkin niin, että tunnepuoli päättää, ja sen jälkeen keksitään ne järkiperusteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Persut perustavat politiikkansa faktoihin,"

 

Täysin samasta faktasta voi tehdä kaksi täysin erilaista johtopäätöstä riippuen jokaisen omista arvoista.

 

Esim: Fakta, muualta tulleet ovat yliedustettuina rikostilastoissa

Johtopäätös 1) Kaikki maasta pois

Johtopäätös 2) On parannettava tulijoiden integroitumista

 

Kumpikin johtopäätös voidaan johtaa samasta faktasta.

Vierailija
34/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan oikeiston tilastoihin ja tosimaailmaan perustuvia järkiperusteluita. Sen sijaan halveksun vihavasemmiston valheisiin perustuvaa ja tunteisiin vetoavaa öyhöttämistä.

kerro sitten kun löydät ensimmäisen!

Mika M

Eri

järkiperustelusi ei oikein avaudu, tuohan vaikuttaa enemmänkin ihmisen nimeltä?

Voisiko se olla henkilö, jolla on järkiperusteluja? Yritä ajatella askel pidemmälle.

aikas nihkeä vastaus, että hae itse jonkun tyypin joku lause.

Yhden lauseen perusteella ei voi vetää mitään johtopäätöksiä laajoista kokonaisuuksista.

Meillä on isona ongelmana asiayhteyksistä irrotetut lauseenpätkät ja tarkoitushakuisesti leikatut videot. Ne ovat juuri sitä tunteisiin vetoavaa öyhötystä.

njookyllä, mutta en kyllä saletisti ala hakemaan jonkun jonka sukunimestäkin on vain eka kirjain, koko elämän aikaisia suupäästöjä.

Ymmärärn kyllä. Ketjut vaan tuppaavat poistumaan, jos julkaisee nimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomen tiedotusvälineiden mukaan terroristijärjestö Hamas on luotettava lähde uutisille. Eikä tämä ole edes vitsi, vaikka pitäisi olla!"

 

Voit kysyä itseltäsi että miksi Israel ei päästä riippumatonta länsimaista mediaa lainkaan Gazaan jos sillä ei ole mitään salattavaa?

Lisäksi YK ei perusta tietojaan Hamasiin vaan moniin eri lähteisiin joita sillä vielä on Gazassa sekä ihan suoriin laskelmiin siitä että paljonko sitä ruokaa on sinne Gazaan milloinkin toimitettu.

Ei länsimaiden media ole riippumatonta vaan vasemmistoaktivismia täynnä.

Vierailija
36/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan oikeiston tilastoihin ja tosimaailmaan perustuvia järkiperusteluita. Sen sijaan halveksun vihavasemmiston valheisiin perustuvaa ja tunteisiin vetoavaa öyhöttämistä.

"Se ei meille käy!!" .  . no kävi se sit heti !

Vierailija
37/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei länsimaiden media ole riippumatonta vaan vasemmistoaktivismia täynnä."

 

Onko sinusta sodan toisena osapuolena olevan Israelin tiedotus jotenkin riippumattomampaa?

Siihenhän sinä kuitenki uskot.

Vierailija
38/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei länsimaiden media ole riippumatonta vaan vasemmistoaktivismia täynnä."

 

Kaikki josta sinä et ole samaa mieltä ei ole vasemmistolaista.

Vierailija
39/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan oikeiston tilastoihin ja tosimaailmaan perustuvia järkiperusteluita. Sen sijaan halveksun vihavasemmiston valheisiin perustuvaa ja tunteisiin vetoavaa öyhöttämistä.

kerro sitten kun löydät ensimmäisen!

Mika M

Eri

järkiperustelusi ei oikein avaudu, tuohan vaikuttaa enemmänkin ihmisen nimeltä?

Voisiko se olla henkilö, jolla on järkiperusteluja? Yritä ajatella askel pidemmälle.

aikas nihkeä vastaus, että hae itse jonkun tyypin joku lause.

Yhden lauseen perusteella ei voi vetää mitään johtopäätöksiä laajoista kokonaisuuksista.

Meillä on isona ongelmana asiayhteyksistä irrotetut lauseenpätkät ja tarkoitushakuisesti leikatut videot. Ne ovat juuri sitä tunteisiin vetoavaa öyhötystä.

njookyllä, mutta en kyllä saletisti ala hakemaan jonkun jonka sukunimestäkin on vain eka kirjain, koko elämän aikaisia suupäästöjä.

Ymmärärn kyllä. Ketjut vaan tuppaavat poistumaan, jos julkaisee nimiä.

-tai jos ei julkaise...

"aihe vapaa" - no varmaan joo...

Vierailija
40/46 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öyhöttäminen!


t: Palstapersu

Auttaako henk koht avustajasi sinua näiden kopioimisessa Kommenttikenttään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän