Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet sinkku 40+, kesäloma alkaa, mitä teet?

Vierailija
25.06.2026 |

Kysymys on siis laadittu olettaen, että seura kelpaisi.

Minä olen siinä tilanteessa, loma alkoi maanantaina ja haluaisin käyttää kesälomapäivät hyvin. Kohta huomaan muuten, että loma hujahti ohi ja arki jatkui entisellään, eikä ollut mitään säpinää ja edessä on syksy.

Olen nyt ensitöikseni käynyt istumassa kahvilassa ja tajunnut, että se ei ainakaan toimi. Joka pöydässä istuu yleensä keski-ikäinen sinkkunainen tai kaksi keski-iän ohittanutta naista ja lopuissa turistiseurueita. (Kahvila toimisi sen sijaan hyvin sinkkuMIEHILLE, menkää mirhet kokeilemaan!)

Miten muuten voisi tavata miehiä livenä, jos on yksin, eikä kavereita baareihin? Asun pk-seudulla. En kehtaa mennä yöelämään yksin, vaikka se varmaan olisi suoraviivaisin paikka.

Palstan vaateketjussa oli joku keski-ikäinen nainen, joka kirjoitti, että häntä joku mies iskee joka päivä, vaikka hän on varattu. Jos joku sellainen harvinaisuus on linjoilla, niin tule kertomaan, miten me muutkin saisimme miehiltä flirttiä ja iskemistä! En ole kokenut sellsidta vuosikausiin, joten teen ilmeisesti jotain väärin.

 

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain harrastuksessa on luontevaa tutustua. Mikä sinua kiinnostaa? Miehiä on näkynyt jopa joogaryhmissä. Mutta enempi kyllä esim frisbeegolfaamassa. Voit hankkia myös koiran. Mielellään iso koira, miehiä ei pienet seurakoirat kiinnosta.

Ulkoilutin itse asiassa kaverin koiraa, mutta ainoa, joka hakeutui juttusille, oli yksi eläkeläisnainen. 😀 

Minulla on ilmeisesti todella epäkiinnostava aura miesten mielestä, kun kukaan tosiaankaan kiinnitä minuun mitään huomiota.

Ap

Vierailija
62/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mies ja istuskellut puiston penkeillä, kävellyt jne. Naiset eivät ole lähestyneet paitsi jotkut kännissä. Katselevat vain. Baarissakin olen ollut yksin, ja siellä 25-60 v naiset ovat lähestyneet. Odotan aina, että naiset lähestyvät. En itse ole oikein lähestyjätyyppiä.

Miksi tähän tuli alapeukku?

Koska naiset harvoin lähestyvät ketään miestä baarissakaan, pitää olla miesmallitasoa. Niin sexettä he lähestyisivät ulkona puistossa istuvaa miestäbon yhtä todennäköistä kuin että meteori tippuisi päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nätti mekko päälle ja ns ripset ojennukseen, sit vaan terassille tai pubiin yksille, voit ottaa alkoholittoman jos maistuu paremmin. Kirja mukaan. Katselet välillä ympärille, jos ei ole potentiaalisen oloista seuraa niin nauti juomasta ja kirjasta, jos on niin voi koettaa ottaa vähän katsekontaktia. Menee vähän mietitympään craft beer paikkaan niin on paljon miehiä ympärillä, mutta siistejä eikä humalassa, humalat juodaan halvoissa baareissa. 

Vierailija
64/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.

Minä en haluakaan kaltaisiasi miehiä, jotka uhriutuvat siitä, ettei naisia saa ahdistella, vaan normaaleja tervepäisiä miehiä.

Ap

No, voit istua seinäruusuna lopun ikääsi odotellen että joku lähestyy niinkuin ennen muinoin jossain 1950-luvun lavatansseissa tai sitten lähestyt itse.

Ap on varmaan lukenut täältä niitä lukuisia ketjuja, joissa on kerrottu, miten helppoa naisen on löytää kumppani. Mieleeni on jäänyt yksikin neuvoa, että kuulemma kesällä kun menee venerantaan laiturille istumaan, niin ihan muutamassa minuutissa jo on löytänyt suhteen kun joku tulee juttelemaan (oletus oli tietysti se, että se juttelija on juuri itselle sopiva kumppani, ja itsekin on sopiva sille juttelijalle). Samoin on kerrottu, että naisia lähestytään aina ja kaikkialla, kahviloissa ja jalkakäytävillä ja kaupoissa jne. Onko se nyt ihme, jos joku luulee, että pariutuminen tapahtuu niin, että nainen menee normaalisti kauppaan ostamaan perunoita, ja heti tulevat miehet juttusille deittailumielessä!

Muistan sen laiturikommentin! 😀

On tullut tosiaan kuva, että joitain naisia miehet lähestyvät aktiivisesti. Haluaisin muuttua vähän enemmän sellaisen naisen kaltaiseksi, että minuakin lähestyttäisiin.

Joku kirjoitti ketjussa menneensä rannalle istumaan ja tavanneensa miehiä. Minäkin olen käynyt jo istumassa rannalla yhtenä lämpimänä päivänä, mutta kukaan ei lähestynyt.

Ap

Mua on aikanan lähestytty esim kassajonossa, liikennevaloissa ja junassa. Luulen syiksi, että tykkäsin ihan estetiikan vuoksi keskivertoa naisellisemmista vaatteista (ei kuitenkaan paljastavista), yleensä tykkään puhua ihmisille ja mulla on tietyllä tavoin pehmeät kasvonpiirteet, eli ylipäätään olen aika helposti lähestyttävä. Ja sinkkuna oon kyllä ollut kova pitämään silmäpeliä jos joku on kiinnostanut, eli silloin olen kyllä itsekin aktiivisesti antanut vihreää valoa. 

 

Jossain vaiheessa kyllästyin aika pahasti ja varattuna oli kiusallistakin, niin vaihdoin korot tennareihin, meikin meikittömyyteen tai vähän platkuun harmaavarpuslookkiin, en katsellut yhtään ympärilleni ja yritin pitää luontaista hymyluonnettani aisoissa ja opetella tiukempaa olemusta. Jos haluaisin miehiä tarjolle, tekisin päinvastoin eli laittautuisin enemmän (ei niinkään kauneuden vuoksi vaan koska viestii että tykkää olla näkyvillä), etsisin naisellisemmat kengät jalkaan ja pitäisin yllä avointa ja valoisaa elekieltä (en tiedä voiko tuota opetella, ehkä voi kun toisinkinpäin voi). 

Vierailija
65/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ois huvipuisto? Laitekaveria etsimään.

Vierailija
66/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin lisäksi olen viettänyt paljon aikaa ulkona, kävellyt ja istunut puistonpenkillä jne, ajatuksena että kotoa kukaan ei tule hakemaan. Mutta ei näköjään ulkoakaan.

Ap

Mutta ettekös te naiset juuri sanonut että haluatte olla rauhassa niin puistossa, kaupassa ja lähes joka paikassa? Olen nähnyt naisia puiston penkillä istuksimassa yksin mutta olen kuvitellut että haluavat nimenomaan olla rauhassa, koska minä ainakin haluan. Sitten kun menet juttelemaan niin kohta joku nainen kirjoittaa tänne että miksi miehet ei voi jättää missään rauhaan 😡

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.

Minä en haluakaan kaltaisiasi miehiä, jotka uhriutuvat siitä, ettei naisia saa ahdistella, vaan normaaleja tervepäisiä miehiä.

Ap

Nyt ymmärränkin miksi olet sinkku 

Vierailija
68/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.

Minä en haluakaan kaltaisiasi miehiä, jotka uhriutuvat siitä, ettei naisia saa ahdistella, vaan normaaleja tervepäisiä miehiä.

Ap

Karu totuus on vain että et ole tarpeeksi hyvännäköinen tai herätä mielenkiintoa, muuten väkisin jossain joku mies lähestyisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kokeilisin deittisovelluksia. Tai voisihan sitä mennä joskus yksin baariin alkuillasta, juoda kahvin tai jonkun drinkin ja lukea samalla päivän lehden. Koittaisin myös etsiä sinkkutapahtumia, mutta niissä toki ongelmana on se, että useimmiten osallistujista valtaosa on alle 40-vuotiaita, eli ei välttämättä toimi 40+ ikäisille.

Kannattaa myös muista, että nämä "minua tullaan joka päivä iskemään monta kertaa" ovat joko keksittyjä juttuja tai sitten joku harhaisesti luulee, että jokainen kohtelias oven auki pitäminen seuraavalle tai naapurin tervehtiminen rappukäytävässä ovat iskuyrityksiä. Ei suomalaiseen kulttuuriin oikein kuulu sellainen, että iskemään hakuammuntana tuntemattomia ihmisiä heti kun vain jossain näkyy vastakkaista sukupuolta oleva ihminen. Ja kuka tuollaisia iskuyrityksiä edes kaipaa, jotka eivät edes kohdistu itseen, vaan ovat vain mekaanista toimintaa kenen tahansa kohdalla? 

Mikä se avauksen nimi on? Haluisin lukea kuinka harhaisesta naisesta on kyse 😄

Vierailija
70/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.

Minä en haluakaan kaltaisiasi miehiä, jotka uhriutuvat siitä, ettei naisia saa ahdistella, vaan normaaleja tervepäisiä miehiä.

Ap

No, voit istua seinäruusuna lopun ikääsi odotellen että joku lähestyy niinkuin ennen muinoin jossain 1950-luvun lavatansseissa tai sitten lähestyt itse.

Ap on varmaan lukenut täältä niitä lukuisia ketjuja, joissa on kerrottu, miten helppoa naisen on löytää kumppani. Mieleeni on jäänyt yksikin neuvoa, että kuulemma kesällä kun menee venerantaan laiturille istumaan, niin ihan muutamassa minuutissa jo on löytänyt suhteen kun joku tulee juttelemaan (oletus oli tietysti se, että se juttelija on juuri itselle sopiva kumppani, ja itsekin on sopiva sille juttelijalle). Samoin on kerrottu, että naisia lähestytään aina ja kaikkialla, kahviloissa ja jalkakäytävillä ja kaupoissa jne. Onko se nyt ihme, jos joku luulee, että pariutuminen tapahtuu niin, että nainen menee normaalisti kauppaan ostamaan perunoita, ja heti tulevat miehet juttusille deittailumielessä!

Mä oon ollu 10 vuotta sinkku, yksi mies on lähestynyt, mutta sekin whatsappissa. Livenä ei kukaan. Pikkujouluissa toki varatut miehet kimpussa, mutta niitä ei lasketa.

Joten kyllä mä sanoisin, että jos meet puiston penkille odottamaan, että joku lähestyy niin siinä istut loppuelämäsi. Jos joku tulee jutteleen niin joku keskustelua kaipaava vanhus.

 

Vinkki: luo itellesi vetävä ig tili omalla nimelläsi. Tuntuu, että somen kautta lähestytään. Moni uskaltais ottaa yhteyttä paremmin linjoilla.

eihän metoon aikana kasvaneet miehet nykyään lähesty naisia. oppi on mennyt perille.

"Nainen kyllä ilmoittaa, jos häntä kiinnostaa tutustua" näin on täällä kerrottu.

Niinpä, kun ajatuksien lukeminen ei moneltakaan mieheltä (poislukien pilluhaukat jotka on aina uuden ja tuoreen pillun perässä) onnistu, niin jos ei ole mitään kylttiä/merkkiä//vilkkuvaloa/tms. ilmaisemassa mikä on meininki ja tahtotila, niin turha se on valittaa kun kukaan mies ei tule riskeeraamaan lompakkoaan ja mainettaan millään ahdistelusyytteillä ja sakoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mies ja istuskellut puiston penkeillä, kävellyt jne. Naiset eivät ole lähestyneet paitsi jotkut kännissä. Katselevat vain. Baarissakin olen ollut yksin, ja siellä 25-60 v naiset ovat lähestyneet. Odotan aina, että naiset lähestyvät. En itse ole oikein lähestyjätyyppiä.

Miksi tähän tuli alapeukku?

Koska naiset harvoin lähestyvät ketään miestä baarissakaan, pitää olla miesmallitasoa. Niin sexettä he lähestyisivät ulkona puistossa istuvaa miestäbon yhtä todennäköistä kuin että meteori tippuisi päähän.

No minua on kyllä lähestytty baarissa. Ihan ovat puhelinnumeroa pyytäneet. -sama

Vierailija
72/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.

Minä en haluakaan kaltaisiasi miehiä, jotka uhriutuvat siitä, ettei naisia saa ahdistella, vaan normaaleja tervepäisiä miehiä.

Ap

No, voit istua seinäruusuna lopun ikääsi odotellen että joku lähestyy niinkuin ennen muinoin jossain 1950-luvun lavatansseissa tai sitten lähestyt itse.

Ap on varmaan lukenut täältä niitä lukuisia ketjuja, joissa on kerrottu, miten helppoa naisen on löytää kumppani. Mieleeni on jäänyt yksikin neuvoa, että kuulemma kesällä kun menee venerantaan laiturille istumaan, niin ihan muutamassa minuutissa jo on löytänyt suhteen kun joku tulee juttelemaan (oletus oli tietysti se, että se juttelija on juuri itselle sopiva kumppani, ja itsekin on sopiva sille juttelijalle). Samoin on kerrottu, että naisia lähestytään aina ja kaikkialla, kahviloissa ja jalkakäytävillä ja kaupoissa jne. Onko se nyt ihme, jos joku luulee, että pariutuminen tapahtuu niin, että nainen menee normaalisti kauppaan ostamaan perunoita, ja heti tulevat miehet juttusille deittailumielessä!

Mä oon ollu 10 vuotta sinkku, yksi mies on lähestynyt, mutta sekin whatsappissa. Livenä ei kukaan. Pikkujouluissa toki varatut miehet kimpussa, mutta niitä ei lasketa.

Joten kyllä mä sanoisin, että jos meet puiston penkille odottamaan, että joku lähestyy niin siinä istut loppuelämäsi. Jos joku tulee jutteleen niin joku keskustelua kaipaava vanhus.

 

Vinkki: luo itellesi vetävä ig tili omalla nimelläsi. Tuntuu, että somen kautta lähestytään. Moni uskaltais ottaa yhteyttä paremmin linjoilla.

eihän metoon aikana kasvaneet miehet nykyään lähesty naisia. oppi on mennyt perille.

"Nainen kyllä ilmoittaa, jos häntä kiinnostaa tutustua" näin on täällä kerrottu.

Ja tämä naisen "ilmoitus" on että katsoo sinua kahvilan toisesta päästä 0,3 sekuntia pidempään kuin normaalisti, tämä on merkki siitä että voit lähestyä häntä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljät hevifestarit kesän aikana. Josko sieltä tsägällä metallimartta lohkeais.

M54

Vierailija
74/76 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat lähestymään niitä miehiä ihan itse. Uusfeministinen voimaantumispaska ja #metoo tuhosivat kaiken halun miehiltä lähestyä naisia.

Minä en haluakaan kaltaisiasi miehiä, jotka uhriutuvat siitä, ettei naisia saa ahdistella, vaan normaaleja tervepäisiä miehiä.

Ap

No, voit istua seinäruusuna lopun ikääsi odotellen että joku lähestyy niinkuin ennen muinoin jossain 1950-luvun lavatansseissa tai sitten lähestyt itse.

Ap on varmaan lukenut täältä niitä lukuisia ketjuja, joissa on kerrottu, miten helppoa naisen on löytää kumppani. Mieleeni on jäänyt yksikin neuvoa, että kuulemma kesällä kun menee venerantaan laiturille istumaan, niin ihan muutamassa minuutissa jo on löytänyt suhteen kun joku tulee juttelemaan (oletus oli tietysti se, että se juttelija on juuri itselle sopiva kumppani, ja itsekin on sopiva sille juttelijalle). Samoin on kerrottu, että naisia lähestytään aina ja kaikkialla, kahviloissa ja jalkakäytävillä ja kaupoissa jne. Onko se nyt ihme, jos joku luulee, että pariutuminen tapahtuu niin, että nainen menee normaalisti kauppaan ostamaan perunoita, ja heti tulevat miehet juttusille deittailumielessä!

Muistan sen laiturikommentin! 😀

On tullut tosiaan kuva, että joitain naisia miehet lähestyvät aktiivisesti. Haluaisin muuttua vähän enemmän sellaisen naisen kaltaiseksi, että minuakin lähestyttäisiin.

Joku kirjoitti ketjussa menneensä rannalle istumaan ja tavanneensa miehiä. Minäkin olen käynyt jo istumassa rannalla yhtenä lämpimänä päivänä, mutta kukaan ei lähestynyt.

Ap

AP mä oon samanlainen kuin sä. Vaikka en ole luonteeltani seinäruusu (oletan että useimmat ajattelevat värintöntä ja hiljaista, ujoa tyyppiä), olen aina näkymätön. Vähintään "siinä mielessä", jos en kokonaan. Esim tykkään katsoa urheilukisoja ja vuosien ajan jaksoin mennä sporttibaareihin sun muihin katsomaan pelejä yksin. Sain kyllä joskus juttuseuraa kun menin vaan itse puhumaan miehille mutta ei niistä mitään seurannut kun kukaan ei kiinnostunut. Ja se on siis täysin ok. Naurattaa vain nämä "sen kuin menet ulos" jutut. 

 

Olen nyt ravannut "ulkona" noin 25 vuotta - ja huom, myös asunut ulkomailla lämpimämmän kulttuurin maissa - ja koskaan ikinä missään kukaan ei ole tullut spontaanisti juttelemaan. Ihan sama olenko puistossa, baarissa, laiturilla, uimarannalla, kaupassa, jne jne. Ihan sama luenko kirjaa, katselenko peliä, katselenko ihmisiä, hymyilenkö, enkö hymyile... Kun on näkymätön niin on. Joillakuilla meistä on tällainen "aura". 

 

Ja sitten mulle yleensä tullaan aukomaan että valehtelen koska kaikkia naisia lähestytään koko ajan - tai että olen ruma (ai mitä tapahtuikaan "kaikille" naisille...). Ja kumpikaan ei pidä paikkaansa. No, tällä mennään :D. Elän elämääni ja puuhailen mitä haluan.

Olen joskus tavannut sellaisia naisia jotka ulkoisesti ovat normaaleja tai jopa ihan hyvännäköisiä, mutta joku positiivinen energia tai viba puuttuu. Jotkut ovat sitten enemmän maskuliinisia ja itse tykkään ihan feminiinisistä naisista. 

 

Sekin pitää sanoa että epätoivo näkyy joissain naisissa, vähän niin kuin varmaan tekin olette nähneet sellaisia miehiä mistä jo suoraan olemuksesta näkee ettei ole naisten suosiossa ja sitten kuin tulee juttelemaan niin se epätoivoisuus korostuu. Mies yrittää esim. liikaa miellyttää ja silloin se on viimeistään turn-off ja peli vihelletään poikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/76 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ois omituista etsiä kumppania Tinderistä tms.

Luontevaa tutustua harrastuksissa, koulussa, työssä, baarissa. Tai ehkä sokkotreffit tuttavan suosituksesta : )

76/76 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon aikaan kävin ahkerasti moikkailemas mun kesäheilaa huvipuistos 😍 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän