Pride tekopenis-kurssi lapsille
Vihervasemmistolainen sukupuolisekavuutta levittävä Pride opettaa tekopenisten tekoa 13 vuotiaille lapsille suunnatulla kurssilla.
Luulin jo nähneeni kaiken mutta erehdyin.
https://pride.fi/tapahtuma/packer-ja-packer-pussin-ompelutyopaja-nuoril…
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.
Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.
Kyse on 13v tytöistä.
Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti.
Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?
Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään.
Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.
Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.
Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina.
Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta?
Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne.
Ystäväni on transmies. Ainut trauma hänellä on siitä, että joutui elämään pitkään inhoamassaan kehossa ilman minkäänlaista tukea. Nyt paljon onnellisempi mutta käy vielä terapiassa sen takia. Lasketaanko transsukupuolisuuden aiheuttama trauma transsukupuolisuuden kumoavaksi todisteeksi? :D
Tämähän se tarina on, jota meille kerrotaan. Että "parempi elävä poika, kuin kuollut tyttö", vai miten se meni...
Ainakin yksi tuore tutkimus Suomesta kertoi, että mielenterveys ei parane transhoidoilla, vaan saattaa paheta. Miksi ystäväsi ei hakenut tukea siihen, että voisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, eli naisena? Mitä vikaa naiseudessa?
Siinä tutkimuksessa oli, että tietyllä ajanjaksolla tutkittujen transnuorten mielenterveys ei parantunut.
Se oli yksi tutkimus enkä epäile sen tulosta, mutta en myöskään epäile etteikö siinä olisi isona taustatekijänä se, että nykyään on niin paljon mt-oireilevia nuoria, joille transsukupuolisuus voi näyttäytyä sellaisena ratkaisuna, että jos vaan korjaisin kehoni niin sitten voisin hyvin.
Jos ongelmat on muualla niin eihän se korjaushoito niihin vaikuta, mutta niille joilla se ongelma nimenomaan on sukupuolidysforia, ne korjaushoidot vaikuttaa niin kuin niiden on tarkoituskin, eli ne auttavat. Mutta masennusta, ahdistusta jne. jotka johtuu muusta kuin sukupuolesta ei TIETENKÄÄN korjaushoidot korjaa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.
Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.
Kyse on 13v tytöistä.
Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti.
Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?
Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään.
Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.
Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.
Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina.
Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta?
Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne.
Ystäväni on transmies. Ainut trauma hänellä on siitä, että joutui elämään pitkään inhoamassaan kehossa ilman minkäänlaista tukea. Nyt paljon onnellisempi mutta käy vielä terapiassa sen takia. Lasketaanko transsukupuolisuuden aiheuttama trauma transsukupuolisuuden kumoavaksi todisteeksi? :D
En ole tuo, jolle kommentoit, mutta oikeassa hän on. On ihmisiä, jotka kokevat olevansa väärää sukupuolta, aivan kuin on olemassa ihmisiä, jotka kokevat, että heidän joku ruumiinosansa (yleensä jalka tai käsi) on heille vieras. Näitä ihmisiä kutsutaan transsukupuolisiksi, jos he hakeutuvat hoitoihin, joilla muokataan heidän sekundäärisiä sukupuolipiirteitään hormoneilla ja leikkauksilla. Mutta ei ole olemassa sellaista kategoriaa, jonka voisi todeta syntyneen väärään sukupuoleen. Sen voi päätellä ihan maalaisjärjelläkin siitä, että transpolin tutkimuksissa ei ole mitään sellaista testiä, joka erottaisi tällaisit ihmiset muista. Ei. Tutkimukset perustuvat ihmisen omiin kertomuksiin, haastatteluihin. Niissä pyritään mm. selvittämään, onko ihminen sellaisessa henkisessä tilanteessa, että hän kykenee ymmärtämään, mitä hoidot muuttavat ja mitä ne eivät muuta, ja mitä vaaroja niillä on terveydelle.
Potilaan oman kertomuksen mukaan diagnosoidaan monenlaisia mieleen liittyviä asioita ilman muita testejä kuin ykkösestä-viiteen-kyselyitä. Masennus ja ahdistus todennäköisesti niistä etunenässä.
Jep. Ne eivät kuitenkaan johda siihen, että henkilölle tehtään leikkauksia, jotka heikentävät hänen kehonsa toimintaa tai annetaan hormoneja, jotka eivät hänen kehoonsa kuulu.
Mutta se oli oikeastaan sivupointti. Pääpointtini oli se, mistä puhutaan, kun sanotaan, että transsukupuolisia ihmisiä ei ole olemassa. On siis olemassa kategoria, joka on lääketieteen keinoin muokattu, mutta ei ole kategoriaa ihmisistä, jotka ovat "syntyneet väärään sukupuoleen", niin kuin sanotaan.
Et sinä sitä tiedä. Minä olen, kasvettuani tällaisen "väärään sukupuoleen syntyneen" lapsen kanssa, täysin vakuuttunut siitä, että tällainen kategoria ihmisiä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.
Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.
Kyse on 13v tytöistä.
Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti.
Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?
Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään.
Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.
Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.
Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina.
Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta?
Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne.
Ystäväni on transmies. Ainut trauma hänellä on siitä, että joutui elämään pitkään inhoamassaan kehossa ilman minkäänlaista tukea. Nyt paljon onnellisempi mutta käy vielä terapiassa sen takia. Lasketaanko transsukupuolisuuden aiheuttama trauma transsukupuolisuuden kumoavaksi todisteeksi? :D
Tämähän se tarina on, jota meille kerrotaan. Että "parempi elävä poika, kuin kuollut tyttö", vai miten se meni...
Ainakin yksi tuore tutkimus Suomesta kertoi, että mielenterveys ei parane transhoidoilla, vaan saattaa paheta. Miksi ystäväsi ei hakenut tukea siihen, että voisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, eli naisena? Mitä vikaa naiseudessa?
Siinä tutkimuksessa oli, että tietyllä ajanjaksolla tutkittujen transnuorten mielenterveys ei parantunut.
Se oli yksi tutkimus enkä epäile sen tulosta, mutta en myöskään epäile etteikö siinä olisi isona taustatekijänä se, että nykyään on niin paljon mt-oireilevia nuoria, joille transsukupuolisuus voi näyttäytyä sellaisena ratkaisuna, että jos vaan korjaisin kehoni niin sitten voisin hyvin.
Jos ongelmat on muualla niin eihän se korjaushoito niihin vaikuta, mutta niille joilla se ongelma nimenomaan on sukupuolidysforia, ne korjaushoidot vaikuttaa niin kuin niiden on tarkoituskin, eli ne auttavat. Mutta masennusta, ahdistusta jne. jotka johtuu muusta kuin sukupuolesta ei TIETENKÄÄN korjaushoidot korjaa.
-eri
Ruotsissa on tehty pitkäaikainen seurantatutkimus aikuisista transhoidetuista ihmisistä, ja heidän kohdallaan oli sama, mielenterveys ei parantunut ja he tarvitsivat runsaasti mielenterveyspalveluita hoitojen jälkeen. IM-riski suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.
Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.
Kyse on 13v tytöistä.
Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti.
Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?
Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään.
Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.
Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.
Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina.
Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta?
Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne.
Höpöhöpö.
Minun sisarukseni ja serkkuni. 70-80-luvuilla,ihan normaalit perheet, ei mitään ulkopuolisia vaikutteita asiasta, ei mitään mainitsemasi kaltaisia traumoja.
Jos ovat autogynefiilejä, on joku trauma, yleensä seksuaalinen, lapsuudessa, sori siitä. Tai sitten ovat vaan ihan normaaleja vähän feminiinisiä homomiehiä ja sinä muodikkaasti kutsut heitä "transsukupuolisiksi".
Uskomatonta ylimielisyyttä sinun osaltasi tulla väittämään minulle, että tiedät mun läheisten, jotka olen tuntenut yli 40 vuotta, asiat mua ja heitä itseään paremmin.
Mikäköhän autogynefiili tai homoseksuaali se parivuotias lapsi on ollut, joka on itkenyt olevansa väärää sukupuolta?
Eli ovat näitä feminiinisiä homoseksuaaleja. Se näkyy jo lapsena ja on ihan tavallista. Autogynefilia taas alkaa yleensä murrosiässä, eikä näissä hepuissa ole useinkaan mitään feminiinistä.
Miten minusta tuollainen termi "transmaskuliininen" ei sovi kuvaamaan minkään ikäistä nuorta tai lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.
Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.
Kyse on 13v tytöistä.
Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti.
Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?
Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään.
Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.
Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.
Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina.
Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta?
Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne.
Ystäväni on transmies. Ainut trauma hänellä on siitä, että joutui elämään pitkään inhoamassaan kehossa ilman minkäänlaista tukea. Nyt paljon onnellisempi mutta käy vielä terapiassa sen takia. Lasketaanko transsukupuolisuuden aiheuttama trauma transsukupuolisuuden kumoavaksi todisteeksi? :D
En ole tuo, jolle kommentoit, mutta oikeassa hän on. On ihmisiä, jotka kokevat olevansa väärää sukupuolta, aivan kuin on olemassa ihmisiä, jotka kokevat, että heidän joku ruumiinosansa (yleensä jalka tai käsi) on heille vieras. Näitä ihmisiä kutsutaan transsukupuolisiksi, jos he hakeutuvat hoitoihin, joilla muokataan heidän sekundäärisiä sukupuolipiirteitään hormoneilla ja leikkauksilla. Mutta ei ole olemassa sellaista kategoriaa, jonka voisi todeta syntyneen väärään sukupuoleen. Sen voi päätellä ihan maalaisjärjelläkin siitä, että transpolin tutkimuksissa ei ole mitään sellaista testiä, joka erottaisi tällaisit ihmiset muista. Ei. Tutkimukset perustuvat ihmisen omiin kertomuksiin, haastatteluihin. Niissä pyritään mm. selvittämään, onko ihminen sellaisessa henkisessä tilanteessa, että hän kykenee ymmärtämään, mitä hoidot muuttavat ja mitä ne eivät muuta, ja mitä vaaroja niillä on terveydelle.
Potilaan oman kertomuksen mukaan diagnosoidaan monenlaisia mieleen liittyviä asioita ilman muita testejä kuin ykkösestä-viiteen-kyselyitä. Masennus ja ahdistus todennäköisesti niistä etunenässä.
Jep. Ne eivät kuitenkaan johda siihen, että henkilölle tehtään leikkauksia, jotka heikentävät hänen kehonsa toimintaa tai annetaan hormoneja, jotka eivät hänen kehoonsa kuulu.
Mutta se oli oikeastaan sivupointti. Pääpointtini oli se, mistä puhutaan, kun sanotaan, että transsukupuolisia ihmisiä ei ole olemassa. On siis olemassa kategoria, joka on lääketieteen keinoin muokattu, mutta ei ole kategoriaa ihmisistä, jotka ovat "syntyneet väärään sukupuoleen", niin kuin sanotaan.
Et sinä sitä tiedä. Minä olen, kasvettuani tällaisen "väärään sukupuoleen syntyneen" lapsen kanssa, täysin vakuuttunut siitä, että tällainen kategoria ihmisiä on.
Ihan hyvin minäkin voin sanoa sinulle, että et sinä sitä tiedä. Jos tällainen kategoria olisi olemassa, sille olisi varmasti olemassa jonkinlaista tieteellistä näyttöä. Ei ole. Koska jos olisi, tätä näyttöä toki käytettäisiin esim. transpolin tutkimuksissa ja hoidoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lapsi 13-vuotias on? 5-12-vuotias on lapsi. 13-19-vuotiaat ovat teinejä eli nuoria.
Eikö 13-15 vuotiaista puhuta lapsina, jos jotain rikollista tekevät?
Eivät ole rikosoikeudellisessa vastuussa, koska eivät ole tarpeeksi kypsiä. Mutta transaktivistit olisi mielellään jo leikkelemässä näiltä ruumiinosia pois ja tunkemassa hormoneja, eli hoitoja jotka on peruuttamattomia, vaikka mieli voi nuorella vaihtua vielä moneen kertaan.
Mistähän tämä luulo nyt on lähtöisin, että kukaan olisi antamassa hormoneita tai leikkelemässä lapsia ja nuoria? Jossain YLEn keskusteluohjelmassakin joku on joskus väittänyt, että Seta ajaisi fyysisiä hoitoja nuorille.
Fyysisiä hoitoja nuorille ei ole kukaan ajamassa.
Toistan vielä: fyysisiä hoitoja lapsille ja nuorille ei ole kukaan ajamassa.
Johan järkikin sanoo, että alaikäisille ei tehdä mitään peruuttamattomia toimenpiteitä. Jos jotkut radikaalit jossain netissä on sanoneet, että lapsille kuuluu hormoniblokkerit niin voin kertoa, että se kertoo tasan sen yhden marginaaliporukan näkemyksistä, ei mistään virallisista hoitolinjauksista eikä siitä, että kukaan olisi oikeasti vakavissaan sellaista ehdottamassa.
Tuollainen yksi marginaaliporukka on mm. eduskuntapuolue Vihreät, joiden puolueohjelmaan on kirjattu se, että he edistävät alaikäisten transhoitoja.
Hormoniblokkerit on jo vuosikymmeniä käytetty hoitomuoto ja niitä annetaan äärimmäisen pienelle joukolle lapsia ja erittäin harkitusti. Kukaan ei ole tähän muutosta vaatimassa, mutta esim. Suomessa hoito on kokonaan pannassa, vaikka kansainvälisesti hoitosuositukset linjaavat toisin. Aiheesta on siis syytäkin keskustella ja vaatia muutosta. Millaiset aikuiset kampanjoi terveydenhoitoa vastaan vähäisillä ja vajavaisilla (ja myös täysin vääristellyillä) tiedoilla, jotka ovat jostain netin perukoilta hankkineet. Ettekö te tajua mitä teette?
Mitähän nämä "kansainväliset hoitosuositukset" ovat ja mihin ne perustuvat? Suomessa on noita hormoniblokkereita käytetty, mutta tiedätkö, miksi ne lopetettiin? Siksi, että niiden ei todettu auttavan hoidettavia ihmisiä. Ja voisin kuvitella, että myös siksi, että niillä on valtavasti vaarallisia sivuvaikutuksia ja toki myös siksi, että ne tekevät lapsesta elinikäisen potilaan, joka on koko loppuelämänsä hormonihoidon varassa. Aika karmeaa, jos olisi oikeasti olemassa joku kansainvälinen taho, joka noita suosittelisi. Kannattaa sinunkin tutustua asiaan muustakin kuin ruusunpunaisten lasien näkökulmasta.
Noita samoja blokkereita käytetään ehkäisemään liian varhaista murrosikää. Miten ne ei niissä tapauksissa vaikuta niin kamalan vaarallisilta?
Pride on pedariliike joka ihannoi antiikin aikoja jolloin aikuiset miehet käyttivät pikkupoikia hyväkseen. Sen takia tehdään näitä hassunhauskoja muovailuita lasten kanssa jotta saadaan normalisoitua seksi lasten ja tuntemattomien aikuisten välillä ja sitten vielä ihmetellään miksi prideväestä ei pidetä, ei minkäänlaista vastuuntuntoa näillä järkkäreillä saati sponsoreilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.
Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.
Kyse on 13v tytöistä.
Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti.
Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?
Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään.
Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.
Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.
Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina.
Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta?
Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne.
Ystäväni on transmies. Ainut trauma hänellä on siitä, että joutui elämään pitkään inhoamassaan kehossa ilman minkäänlaista tukea. Nyt paljon onnellisempi mutta käy vielä terapiassa sen takia. Lasketaanko transsukupuolisuuden aiheuttama trauma transsukupuolisuuden kumoavaksi todisteeksi? :D
En ole tuo, jolle kommentoit, mutta oikeassa hän on. On ihmisiä, jotka kokevat olevansa väärää sukupuolta, aivan kuin on olemassa ihmisiä, jotka kokevat, että heidän joku ruumiinosansa (yleensä jalka tai käsi) on heille vieras. Näitä ihmisiä kutsutaan transsukupuolisiksi, jos he hakeutuvat hoitoihin, joilla muokataan heidän sekundäärisiä sukupuolipiirteitään hormoneilla ja leikkauksilla. Mutta ei ole olemassa sellaista kategoriaa, jonka voisi todeta syntyneen väärään sukupuoleen. Sen voi päätellä ihan maalaisjärjelläkin siitä, että transpolin tutkimuksissa ei ole mitään sellaista testiä, joka erottaisi tällaisit ihmiset muista. Ei. Tutkimukset perustuvat ihmisen omiin kertomuksiin, haastatteluihin. Niissä pyritään mm. selvittämään, onko ihminen sellaisessa henkisessä tilanteessa, että hän kykenee ymmärtämään, mitä hoidot muuttavat ja mitä ne eivät muuta, ja mitä vaaroja niillä on terveydelle.
Potilaan oman kertomuksen mukaan diagnosoidaan monenlaisia mieleen liittyviä asioita ilman muita testejä kuin ykkösestä-viiteen-kyselyitä. Masennus ja ahdistus todennäköisesti niistä etunenässä.
Jep. Ne eivät kuitenkaan johda siihen, että henkilölle tehtään leikkauksia, jotka heikentävät hänen kehonsa toimintaa tai annetaan hormoneja, jotka eivät hänen kehoonsa kuulu.
Mutta se oli oikeastaan sivupointti. Pääpointtini oli se, mistä puhutaan, kun sanotaan, että transsukupuolisia ihmisiä ei ole olemassa. On siis olemassa kategoria, joka on lääketieteen keinoin muokattu, mutta ei ole kategoriaa ihmisistä, jotka ovat "syntyneet väärään sukupuoleen", niin kuin sanotaan.
Et sinä sitä tiedä. Minä olen, kasvettuani tällaisen "väärään sukupuoleen syntyneen" lapsen kanssa, täysin vakuuttunut siitä, että tällainen kategoria ihmisiä on.
Ihan hyvin minäkin voin sanoa sinulle, että et sinä sitä tiedä. Jos tällainen kategoria olisi olemassa, sille olisi varmasti olemassa jonkinlaista tieteellistä näyttöä. Ei ole. Koska jos olisi, tätä näyttöä toki käytettäisiin esim. transpolin tutkimuksissa ja hoidoissa.
Niin voit. Kuten sanoin, minä olen omakohtaisten kokemusten vuoksi täysin vakuuttunut asiasta. Ja toki siitä on tieteellistä näyttöä.
Vai meinaatko, että esim. autismin kirjon olemassaolosta ei ole olemassa tieteellistä näyttöä, kun nykytieteellä ei vielä ole metodeita selvittää asiaa jollain kätevällä verikokeella tms.?
Vierailija kirjoitti:
Pride on pedariliike joka ihannoi antiikin aikoja jolloin aikuiset miehet käyttivät pikkupoikia hyväkseen. Sen takia tehdään näitä hassunhauskoja muovailuita lasten kanssa jotta saadaan normalisoitua seksi lasten ja tuntemattomien aikuisten välillä ja sitten vielä ihmetellään miksi prideväestä ei pidetä, ei minkäänlaista vastuuntuntoa näillä järkkäreillä saati sponsoreilla
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.
Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.
Kyse on 13v tytöistä.
Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti.
Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?
Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään.
Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.
Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.
Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina.
Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta?
Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne.
On. Näkyy ihan fmri-kuvantamisessa kun tutkitaan aivojen rakenteellisia ja funktionaalisia eroja. Kuten myös vaikkapa se autismi.
Ei poista sitä tosiasiaa, että erityisesti teinitytöillä dysforian kokemukset ovat räjähtäneet käsiin. Heillä vastaavaa poikkeamaa aivoissa ei ole. Tyypillisesti transihminen kokee olevansa vastakkaista sukupuolta jo leikki-ikäisenä, ja käyttäytyy tämän mukaisesti.
Aiheesta löytyy ihan hyviä tutkimuslipareita ja haastatteluja myös Suomesta. Esim. Taysin nuorisopsykiatrian proffa, jota juuri mainitsemasi öyhöfeministit ovat yrittäneet canceloida.
Toki kaikunee kuuroille korville. Olen myös törmännyt väitteeseen, että homoseksuaalisuuttakaan ei ole, ja syyt ovat juuri mainitsemasi kaltaisia. Traumatausta, huono äiti, seks. ahdistelu, jne. Tämä siis, vaikka aihealueen genetiikkaa ja sikiöaikaisia altistuksia on tutkittu niin perusteellisesti, että ympäristötekijät ainoana syynä on debunkattu joskus 60-luvulla (siis ennen kuin homostelu oli edes laillista).
Jotenkin harmi, että näinkin tärkeästä aiheesta ei voida keskustella asiallisesti, jotta voitaisiin luoda mahdollisimman monelle lapselle ja nuorelle hyvät edellytykset kasvaa aikuiseksi. Lapsi voi kasvaa vinoon, jos siitä kasvattaa lettutaikinan ja kertoo ettei mitään sukupuolia ole ja kaikki voivat olla juuri, mitä haluaa. Lapsi voi myös kasvaa vinoon, jos lapsen kokemus mitätöidään, ja pakotetaan johonkin muottiin, joka tuntuu vieraalta. Tuskin sinustakaan olisi tullut kovin ehjää, jos olisit tehnyt lapsena ainoastaan tyttöjen kanssa tyttöjen juttuja.
Tuli tosiaan lapsuus vietettyä pääasiassa tyttöjen kanssa, tyttöjen juttuja tehden : ) Ihan ehjä vaimo ja äiti koen olevani.
Ei näy aivokuvantamisessa transsukupuolisuus. Jos näkyisi, diagnoosien antaminen hieman helpottuisi, eikö totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lapsi 13-vuotias on? 5-12-vuotias on lapsi. 13-19-vuotiaat ovat teinejä eli nuoria.
Eikö 13-15 vuotiaista puhuta lapsina, jos jotain rikollista tekevät?
Eivät ole rikosoikeudellisessa vastuussa, koska eivät ole tarpeeksi kypsiä. Mutta transaktivistit olisi mielellään jo leikkelemässä näiltä ruumiinosia pois ja tunkemassa hormoneja, eli hoitoja jotka on peruuttamattomia, vaikka mieli voi nuorella vaihtua vielä moneen kertaan.
Mistähän tämä luulo nyt on lähtöisin, että kukaan olisi antamassa hormoneita tai leikkelemässä lapsia ja nuoria? Jossain YLEn keskusteluohjelmassakin joku on joskus väittänyt, että Seta ajaisi fyysisiä hoitoja nuorille.
Fyysisiä hoitoja nuorille ei ole kukaan ajamassa.
Toistan vielä: fyysisiä hoitoja lapsille ja nuorille ei ole kukaan ajamassa.
Johan järkikin sanoo, että alaikäisille ei tehdä mitään peruuttamattomia toimenpiteitä. Jos jotkut radikaalit jossain netissä on sanoneet, että lapsille kuuluu hormoniblokkerit niin voin kertoa, että se kertoo tasan sen yhden marginaaliporukan näkemyksistä, ei mistään virallisista hoitolinjauksista eikä siitä, että kukaan olisi oikeasti vakavissaan sellaista ehdottamassa.
Tuollainen yksi marginaaliporukka on mm. eduskuntapuolue Vihreät, joiden puolueohjelmaan on kirjattu se, että he edistävät alaikäisten transhoitoja.
Hormoniblokkerit on jo vuosikymmeniä käytetty hoitomuoto ja niitä annetaan äärimmäisen pienelle joukolle lapsia ja erittäin harkitusti. Kukaan ei ole tähän muutosta vaatimassa, mutta esim. Suomessa hoito on kokonaan pannassa, vaikka kansainvälisesti hoitosuositukset linjaavat toisin. Aiheesta on siis syytäkin keskustella ja vaatia muutosta. Millaiset aikuiset kampanjoi terveydenhoitoa vastaan vähäisillä ja vajavaisilla (ja myös täysin vääristellyillä) tiedoilla, jotka ovat jostain netin perukoilta hankkineet. Ettekö te tajua mitä teette?
Mitähän nämä "kansainväliset hoitosuositukset" ovat ja mihin ne perustuvat? Suomessa on noita hormoniblokkereita käytetty, mutta tiedätkö, miksi ne lopetettiin? Siksi, että niiden ei todettu auttavan hoidettavia ihmisiä. Ja voisin kuvitella, että myös siksi, että niillä on valtavasti vaarallisia sivuvaikutuksia ja toki myös siksi, että ne tekevät lapsesta elinikäisen potilaan, joka on koko loppuelämänsä hormonihoidon varassa. Aika karmeaa, jos olisi oikeasti olemassa joku kansainvälinen taho, joka noita suosittelisi. Kannattaa sinunkin tutustua asiaan muustakin kuin ruusunpunaisten lasien näkökulmasta.
Myös Briteissä näitä hoitoja annettiin alaikäisille ja nyt useampi heistä on katunut niitä jälkikäteen ja kampanjoi sen puolesta, että ne kielletään alle 18-vuotiailta. Mm. tämä henkilö.
On varmasti todella kiusallista noille lapsille. Seksuaalisuus on erittäin yksityinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.
Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.
Kyse on 13v tytöistä.
Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti.
Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?
Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään.
Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.
Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.
Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina.
Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta?
Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne.
On. Näkyy ihan fmri-kuvantamisessa kun tutkitaan aivojen rakenteellisia ja funktionaalisia eroja. Kuten myös vaikkapa se autismi.
Ei poista sitä tosiasiaa, että erityisesti teinitytöillä dysforian kokemukset ovat räjähtäneet käsiin. Heillä vastaavaa poikkeamaa aivoissa ei ole. Tyypillisesti transihminen kokee olevansa vastakkaista sukupuolta jo leikki-ikäisenä, ja käyttäytyy tämän mukaisesti.
Aiheesta löytyy ihan hyviä tutkimuslipareita ja haastatteluja myös Suomesta. Esim. Taysin nuorisopsykiatrian proffa, jota juuri mainitsemasi öyhöfeministit ovat yrittäneet canceloida.
Toki kaikunee kuuroille korville. Olen myös törmännyt väitteeseen, että homoseksuaalisuuttakaan ei ole, ja syyt ovat juuri mainitsemasi kaltaisia. Traumatausta, huono äiti, seks. ahdistelu, jne. Tämä siis, vaikka aihealueen genetiikkaa ja sikiöaikaisia altistuksia on tutkittu niin perusteellisesti, että ympäristötekijät ainoana syynä on debunkattu joskus 60-luvulla (siis ennen kuin homostelu oli edes laillista).
Jotenkin harmi, että näinkin tärkeästä aiheesta ei voida keskustella asiallisesti, jotta voitaisiin luoda mahdollisimman monelle lapselle ja nuorelle hyvät edellytykset kasvaa aikuiseksi. Lapsi voi kasvaa vinoon, jos siitä kasvattaa lettutaikinan ja kertoo ettei mitään sukupuolia ole ja kaikki voivat olla juuri, mitä haluaa. Lapsi voi myös kasvaa vinoon, jos lapsen kokemus mitätöidään, ja pakotetaan johonkin muottiin, joka tuntuu vieraalta. Tuskin sinustakaan olisi tullut kovin ehjää, jos olisit tehnyt lapsena ainoastaan tyttöjen kanssa tyttöjen juttuja.
Tuli tosiaan lapsuus vietettyä pääasiassa tyttöjen kanssa, tyttöjen juttuja tehden : ) Ihan ehjä vaimo ja äiti koen olevani.
Ei näy aivokuvantamisessa transsukupuolisuus. Jos näkyisi, diagnoosien antaminen hieman helpottuisi, eikö totta?
Oon eri, mutta vertaisin taas siihen, että autismin kirjoakaan ei voida vielä diagnosoida millään aivokuvantamisella, vaikka eroja autistien ja neurotyypillisten aivoissa tiedetään ja ollaan dokumentoitu olevan.
Raumalla oli talvella joku tyttöjen ilta , jonne sai mennä 29-vuotiaatkin. SE oli jotain pride hommaa. Lapset ja 29-vuotiaat samassa tyttöjen illassa! Olin kerran naisten saunaillassa jossa yksi naisista alkoi vaatimaan että on oltava alasti-no emme olleet. Myöhemmin selvisi että on lesbo ja suhteessa firman pomoon-joka siis myös lesbo. Mutta miksi tyrkyttää. Juu, ja jättäkää lapset ja nuoret rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lapsi 13-vuotias on? 5-12-vuotias on lapsi. 13-19-vuotiaat ovat teinejä eli nuoria.
Eikö 13-15 vuotiaista puhuta lapsina, jos jotain rikollista tekevät?
Eivät ole rikosoikeudellisessa vastuussa, koska eivät ole tarpeeksi kypsiä. Mutta transaktivistit olisi mielellään jo leikkelemässä näiltä ruumiinosia pois ja tunkemassa hormoneja, eli hoitoja jotka on peruuttamattomia, vaikka mieli voi nuorella vaihtua vielä moneen kertaan.
Mistähän tämä luulo nyt on lähtöisin, että kukaan olisi antamassa hormoneita tai leikkelemässä lapsia ja nuoria? Jossain YLEn keskusteluohjelmassakin joku on joskus väittänyt, että Seta ajaisi fyysisiä hoitoja nuorille.
Fyysisiä hoitoja nuorille ei ole kukaan ajamassa.
Toistan vielä: fyysisiä hoitoja lapsille ja nuorille ei ole kukaan ajamassa.
Johan järkikin sanoo, että alaikäisille ei tehdä mitään peruuttamattomia toimenpiteitä. Jos jotkut radikaalit jossain netissä on sanoneet, että lapsille kuuluu hormoniblokkerit niin voin kertoa, että se kertoo tasan sen yhden marginaaliporukan näkemyksistä, ei mistään virallisista hoitolinjauksista eikä siitä, että kukaan olisi oikeasti vakavissaan sellaista ehdottamassa.
Tuollainen yksi marginaaliporukka on mm. eduskuntapuolue Vihreät, joiden puolueohjelmaan on kirjattu se, että he edistävät alaikäisten transhoitoja.
Hormoniblokkerit on jo vuosikymmeniä käytetty hoitomuoto ja niitä annetaan äärimmäisen pienelle joukolle lapsia ja erittäin harkitusti. Kukaan ei ole tähän muutosta vaatimassa, mutta esim. Suomessa hoito on kokonaan pannassa, vaikka kansainvälisesti hoitosuositukset linjaavat toisin. Aiheesta on siis syytäkin keskustella ja vaatia muutosta. Millaiset aikuiset kampanjoi terveydenhoitoa vastaan vähäisillä ja vajavaisilla (ja myös täysin vääristellyillä) tiedoilla, jotka ovat jostain netin perukoilta hankkineet. Ettekö te tajua mitä teette?
Mitähän nämä "kansainväliset hoitosuositukset" ovat ja mihin ne perustuvat? Suomessa on noita hormoniblokkereita käytetty, mutta tiedätkö, miksi ne lopetettiin? Siksi, että niiden ei todettu auttavan hoidettavia ihmisiä. Ja voisin kuvitella, että myös siksi, että niillä on valtavasti vaarallisia sivuvaikutuksia ja toki myös siksi, että ne tekevät lapsesta elinikäisen potilaan, joka on koko loppuelämänsä hormonihoidon varassa. Aika karmeaa, jos olisi oikeasti olemassa joku kansainvälinen taho, joka noita suosittelisi. Kannattaa sinunkin tutustua asiaan muustakin kuin ruusunpunaisten lasien näkökulmasta.
Noita samoja blokkereita käytetään ehkäisemään liian varhaista murrosikää. Miten ne ei niissä tapauksissa vaikuta niin kamalan vaarallisilta?
Ai miten eivät vaikuta kamalan vaarallisilta? Kun niitä käytetään tuollaisille lapsille (jotka voivat olla jopa taaperoikäisiä), otetaan huomioon riskit ja edut, aivan kuten muissakin hoidoissa, joissa on rankkoja sivuvaikutuksia. Mutta kuitenkaan varhaisen puberteetin hoidossa murrosikää ei kokonaan estetä, se tulee sitten myöhemmin. Jos (ja esim. suljetun brittiläisen Tavistockin klinikan kohdalla yleensä kun) hoidettu lapsi siirtyy blokkereista vastakkaisen sukupuolen hormoneihin, murrosikää ei yleensä tule.
Suomessa on todettu, että blokkerit eivät parantaneet hoidettujen lasten mielenterveyden tilaa. Kalifornialainen genderlääkäri Johanna Olsen-Kennedy tilasi Johns Hopkins -sairaalalta blokkereita koskevan tutkimuksen, jossa todettiin sama: lasten mielenterveys ei parantunut. Olsen-Kennedy yritti haudata tutkimuksen tulokset, koska se ei sopinut hänen agendaansa. Eli jos nyt tässä tapauksessa ajatellaan riskejä ja hyötyjä, mitä ne ovat? Riskit ovat erittäin suuret, hyödyt ovat mitkä? Että lapsi näyttää aikuisena enemmän tavoitesukupuoleltaan? Jos hän ei kuitenkaan koskaan käy murrosikää läpi, voiko hän edes punnita sitä, millaiset riskit hän terveydelleen ottaa? Kun kuitenkin aikaisemmista tutkimuksista tiedetään, että lapsuudessa koettu sukupuoliristiriita yleensä hälvenee murrosiän myötä.
Vierailija kirjoitti:
On varmasti todella kiusallista noille lapsille. Seksuaalisuus on erittäin yksityinen asia.
Siis tällainen öyhötys netissä heidän asioista? Varmasti on kiusallista.
Tuohon työpajaan taas varmasti ei sellaiset teinit mene, jotka sen kokisivat todella kiusallisena.
Seksuaalisuuteen tuo ei muuten liity, vaan sukupuoli-identiteettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on packer??
Tekolerssi tyttölapsille, jotka kuvittelevat olevansa poikia ja haluavat jostain syystä pullotusta housuihinsa. Sille pitää ommella myös jonkunlainen pussi, ettei ko. vehje putoa vahingossa lahkeesta maahan.
Packer ja packer-pussin ompelutyöpaja nuorille transmaskuliineille (13-17v)Mä luulin, että ne askartelee vaan tekovehkeen keitettyjen porkkanoiden tilalle, mutta tuohan on vieläkin hullumpaa.
Ja tällaiseen toimintaan yhteiskunnan pitää antaa verorahaa (seta) kaikkien muiden paitsi persujen mielestä? Olenko minäkin siis persumielinen?
Mä en tiedä mitä tästä pitäisi ajatella.
Just noin se persuuntuminen tapahtui mullekin, salakavalasti ja pikku hiljaa : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.
Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.
Kyse on 13v tytöistä.
Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti.
Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?
Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään.
Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.
Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.
Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina.
Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta?
Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne.
Ystäväni on transmies. Ainut trauma hänellä on siitä, että joutui elämään pitkään inhoamassaan kehossa ilman minkäänlaista tukea. Nyt paljon onnellisempi mutta käy vielä terapiassa sen takia. Lasketaanko transsukupuolisuuden aiheuttama trauma transsukupuolisuuden kumoavaksi todisteeksi? :D
En ole tuo, jolle kommentoit, mutta oikeassa hän on. On ihmisiä, jotka kokevat olevansa väärää sukupuolta, aivan kuin on olemassa ihmisiä, jotka kokevat, että heidän joku ruumiinosansa (yleensä jalka tai käsi) on heille vieras. Näitä ihmisiä kutsutaan transsukupuolisiksi, jos he hakeutuvat hoitoihin, joilla muokataan heidän sekundäärisiä sukupuolipiirteitään hormoneilla ja leikkauksilla. Mutta ei ole olemassa sellaista kategoriaa, jonka voisi todeta syntyneen väärään sukupuoleen. Sen voi päätellä ihan maalaisjärjelläkin siitä, että transpolin tutkimuksissa ei ole mitään sellaista testiä, joka erottaisi tällaisit ihmiset muista. Ei. Tutkimukset perustuvat ihmisen omiin kertomuksiin, haastatteluihin. Niissä pyritään mm. selvittämään, onko ihminen sellaisessa henkisessä tilanteessa, että hän kykenee ymmärtämään, mitä hoidot muuttavat ja mitä ne eivät muuta, ja mitä vaaroja niillä on terveydelle.
Potilaan oman kertomuksen mukaan diagnosoidaan monenlaisia mieleen liittyviä asioita ilman muita testejä kuin ykkösestä-viiteen-kyselyitä. Masennus ja ahdistus todennäköisesti niistä etunenässä.
Jep. Ne eivät kuitenkaan johda siihen, että henkilölle tehtään leikkauksia, jotka heikentävät hänen kehonsa toimintaa tai annetaan hormoneja, jotka eivät hänen kehoonsa kuulu.
Mutta se oli oikeastaan sivupointti. Pääpointtini oli se, mistä puhutaan, kun sanotaan, että transsukupuolisia ihmisiä ei ole olemassa. On siis olemassa kategoria, joka on lääketieteen keinoin muokattu, mutta ei ole kategoriaa ihmisistä, jotka ovat "syntyneet väärään sukupuoleen", niin kuin sanotaan.
Et sinä sitä tiedä. Minä olen, kasvettuani tällaisen "väärään sukupuoleen syntyneen" lapsen kanssa, täysin vakuuttunut siitä, että tällainen kategoria ihmisiä on.
Ihan hyvin minäkin voin sanoa sinulle, että et sinä sitä tiedä. Jos tällainen kategoria olisi olemassa, sille olisi varmasti olemassa jonkinlaista tieteellistä näyttöä. Ei ole. Koska jos olisi, tätä näyttöä toki käytettäisiin esim. transpolin tutkimuksissa ja hoidoissa.
Niin voit. Kuten sanoin, minä olen omakohtaisten kokemusten vuoksi täysin vakuuttunut asiasta. Ja toki siitä on tieteellistä näyttöä.
Vai meinaatko, että esim. autismin kirjon olemassaolosta ei ole olemassa tieteellistä näyttöä, kun nykytieteellä ei vielä ole metodeita selvittää asiaa jollain kätevällä verikokeella tms.?
Mitä tieteellistä näyttöä siitä on, että ihminen voi syntyä väärään sukupuoleen, ja miksi tuota näyttöä ei hyödynnetä transtutkimuksissa?
Mitähän nämä "kansainväliset hoitosuositukset" ovat ja mihin ne perustuvat? Suomessa on noita hormoniblokkereita käytetty, mutta tiedätkö, miksi ne lopetettiin? Siksi, että niiden ei todettu auttavan hoidettavia ihmisiä. Ja voisin kuvitella, että myös siksi, että niillä on valtavasti vaarallisia sivuvaikutuksia ja toki myös siksi, että ne tekevät lapsesta elinikäisen potilaan, joka on koko loppuelämänsä hormonihoidon varassa. Aika karmeaa, jos olisi oikeasti olemassa joku kansainvälinen taho, joka noita suosittelisi. Kannattaa sinunkin tutustua asiaan muustakin kuin ruusunpunaisten lasien näkökulmasta.