Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko borskeitosta saada hyvää ilman liemikuutioita ja etikkaa?

Vierailija
24.06.2026 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kumpaakaan niistä ei tarvita. 

Vierailija
2/17 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa hyvää, ei missään nimessä mitään liemikuutioita. Tee oikea lihaliemi (tai kasvis-). Happoa se vaatii, mutta sen voi saada myös säilykepunajuurista tai vaikka hapankaalista, etikkaa ei välttämättä tartte lisätä jos on muuta happoa aineksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Pirkka pakastettu borsh-pussi, lisää lihaliemikuutio tai esim kinkkusuikaleita. Smetanaa tietysti lautaselle. 

Vierailija
4/17 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happo tarvitaan. Myös maustekurkut käyvät.

Vierailija
6/17 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa hyvää, ei missään nimessä mitään liemikuutioita. Tee oikea lihaliemi (tai kasvis-). Happoa se vaatii, mutta sen voi saada myös säilykepunajuurista tai vaikka hapankaalista, etikkaa ei välttämättä tartte lisätä jos on muuta happoa aineksissa.

Säilykepunajuurissa on etikkaa, eikä elimistö siedä sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Tuoreita punajuuria, tuoretta kaalia ja suolakurkkuja.

Vierailija
8/17 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vladimir Putin on Suuri Johtaja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea, itse keitetty liha( eli luu-)liemi ja etikkaa, jos haluat oikean borštš-keiton. Mutta ilman kumoaakin voit varmasti saada aivan hyvän keiton!

Vierailija
10/17 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Happo tarvitaan. Myös maustekurkut käyvät.

Happo tulee smetanasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain aito oikea cmetaha käy sitten.

Vierailija
12/17 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, kumpaakaan niistä ei tarvita. 

Niin, jos osaa maustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Tuoreita punajuuria, tuoretta kaalia ja suolakurkkuja.

Painu ny vit-tuun sen kaalis kanssa. 

Vierailija
14/17 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta Pirkka pakastettu borsh-pussi, lisää lihaliemikuutio tai esim kinkkusuikaleita. Smetanaa tietysti lautaselle. 

Hyvin täällä luetaan aloitukset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa hyvää, ei missään nimessä mitään liemikuutioita. Tee oikea lihaliemi (tai kasvis-). Happoa se vaatii, mutta sen voi saada myös säilykepunajuurista tai vaikka hapankaalista, etikkaa ei välttämättä tartte lisätä jos on muuta happoa aineksissa.

Säilykepunajuurissa on etikkaa, eikä elimistö siedä sitä. 

Silloin maitohappoa kannattaa kokeilla. Oikeaa suolakurkkua (hapatettu) tai hapankaalia esim.

Vierailija
16/17 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikan voi korvata sitruunamehulla.

Vierailija
17/17 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä liemi on keitossa perusasia. Jos ei voi tai halua käyttää liemikuutioita, on itse keiteltävä se liemi, mikä vie aikaa mutta lopputulos on parempi kuin kuutiosta tehty. Happo on myös olennainen juttu, sitä saa vaikka sitruunasta. Hapankaalia voi oikein mainiosti käyttää borssiin, liemineen. Tai muita hapatettuja kasviksia, esim. kurkkuja (ihan eri tuote kuin etikkaan säilötty maustekurkku).