Voiko borskeitosta saada hyvää ilman liemikuutioita ja etikkaa?
Kommentit (17)
Jos haluaa hyvää, ei missään nimessä mitään liemikuutioita. Tee oikea lihaliemi (tai kasvis-). Happoa se vaatii, mutta sen voi saada myös säilykepunajuurista tai vaikka hapankaalista, etikkaa ei välttämättä tartte lisätä jos on muuta happoa aineksissa.
Osta Pirkka pakastettu borsh-pussi, lisää lihaliemikuutio tai esim kinkkusuikaleita. Smetanaa tietysti lautaselle.
Happo tarvitaan. Myös maustekurkut käyvät.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa hyvää, ei missään nimessä mitään liemikuutioita. Tee oikea lihaliemi (tai kasvis-). Happoa se vaatii, mutta sen voi saada myös säilykepunajuurista tai vaikka hapankaalista, etikkaa ei välttämättä tartte lisätä jos on muuta happoa aineksissa.
Säilykepunajuurissa on etikkaa, eikä elimistö siedä sitä.
Voi. Tuoreita punajuuria, tuoretta kaalia ja suolakurkkuja.
Oikea, itse keitetty liha( eli luu-)liemi ja etikkaa, jos haluat oikean borštš-keiton. Mutta ilman kumoaakin voit varmasti saada aivan hyvän keiton!
Vierailija kirjoitti:
Happo tarvitaan. Myös maustekurkut käyvät.
Happo tulee smetanasta.
Vain aito oikea cmetaha käy sitten.
Vierailija kirjoitti:
Voi, kumpaakaan niistä ei tarvita.
Niin, jos osaa maustaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Tuoreita punajuuria, tuoretta kaalia ja suolakurkkuja.
Painu ny vit-tuun sen kaalis kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Osta Pirkka pakastettu borsh-pussi, lisää lihaliemikuutio tai esim kinkkusuikaleita. Smetanaa tietysti lautaselle.
Hyvin täällä luetaan aloitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa hyvää, ei missään nimessä mitään liemikuutioita. Tee oikea lihaliemi (tai kasvis-). Happoa se vaatii, mutta sen voi saada myös säilykepunajuurista tai vaikka hapankaalista, etikkaa ei välttämättä tartte lisätä jos on muuta happoa aineksissa.
Säilykepunajuurissa on etikkaa, eikä elimistö siedä sitä.
Silloin maitohappoa kannattaa kokeilla. Oikeaa suolakurkkua (hapatettu) tai hapankaalia esim.
Etikan voi korvata sitruunamehulla.
Hyvä liemi on keitossa perusasia. Jos ei voi tai halua käyttää liemikuutioita, on itse keiteltävä se liemi, mikä vie aikaa mutta lopputulos on parempi kuin kuutiosta tehty. Happo on myös olennainen juttu, sitä saa vaikka sitruunasta. Hapankaalia voi oikein mainiosti käyttää borssiin, liemineen. Tai muita hapatettuja kasviksia, esim. kurkkuja (ihan eri tuote kuin etikkaan säilötty maustekurkku).
Voi, kumpaakaan niistä ei tarvita.