Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi että ota kuukausi vapaaksi niin lähdetään kiertämään Ruotsia ja suomea.

Vierailija
24.06.2026 |

Siis ajettais  tukholmasta pohjois Ruotsiin ja sieltä Suomeen ja lappia myöten itä suomeen ja kierrettäisi paikkoja. Lähtisikö noin vaan, 4 päivän päästä pitäis lähteä. Toisaalta ei täällä kotonakaan ole tekemistä ja työn puolesta voin lähteä.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kiinnostaisi Suomessa ajella. Samalla vaivalla pääsee oikeasti upeisiin maisemiin Norjassa. En ymmärrä, mitä iloa littanasta Pohjois-Ruotsistakaan irtoo.

Vierailija
42/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos töissä oot, niin noin lyhyellä varoitusajallako saat kuukauden vapaaksi? En usko tuota koko juttua.

Hö. Olisin itse aina saanut kuukauden vapaata töistä helposti. Aloittajahan ilmoitti, että töiden puolesta onnistuu.

Kummallisia tyrmäyksiä täällä. Suomessa on paljon hienoja paikkoja. Itse olen jo 67 v ja Lapissa mökki ollut 23 v silti pohjoisessa on paljon vielä nähtävää. 

Millaisesta työstä voi yhtäkkiä lähteä litomaan kuukaudeksi? Onko tämä palkatonta lomaa? Kyllä vuosilomat pitää yleensä olla sovittuna hyvissä ajoin, jolloin työnantajakin osaa suunnitella työvuoroja, mahdollista sijaista jne.

Uranvalintakysymys. Olen tehnyt nyt 25 vuoden uran erityisasiantuntijana ja koskaan kukaan ole kommentoinut tai valvonut mun lomien pitoa millään tavalla. Eli jos itse näen että voin pitää lomaa, niin silloin voin sitä myös pitää, eikä kukaan tule sitä estämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sellainen pakettiauto joka muutettu matkailukäyttöön sopivaksi. Autolla siis tosiaan menisimme mutta nukkuisimme mökeissä ja hotelleissa kuitenkin koska pitää sitä suihkuun päästä joka päivä. 

T-ap

Suihkuun pääsee kätevästi uimahallissa tai kylpylässä. Luonnonvesissä voi uida. Pitäisin autossa nukkumista ihan hyvånä vaihtoehtona ainakin muutamana yönä. 

Ainakin taloudellisista syistä. Tulee reissulle hintaa, jos kuukauden verran yöpyy hotelleissa ja mökeissä  ei nimittäin ole majoittuminen ihan halpaa Suomessa, eikä myöskään Ruotsissa 

Toki jos on varaa, niin mikäs siinä sitten.

Vierailija
44/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse skippaisin suomen, sen sijasta lähtisin norjaan. Siellä menee viikkoja mukavasti.

RO! RO! RO!

Vierailija
45/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos töissä oot, niin noin lyhyellä varoitusajallako saat kuukauden vapaaksi? En usko tuota koko juttua.

Hö. Olisin itse aina saanut kuukauden vapaata töistä helposti. Aloittajahan ilmoitti, että töiden puolesta onnistuu.

Kummallisia tyrmäyksiä täällä. Suomessa on paljon hienoja paikkoja. Itse olen jo 67 v ja Lapissa mökki ollut 23 v silti pohjoisessa on paljon vielä nähtävää. 

Millaisesta työstä voi yhtäkkiä lähteä litomaan kuukaudeksi? Onko tämä palkatonta lomaa? Kyllä vuosilomat pitää yleensä olla sovittuna hyvissä ajoin, jolloin työnantajakin osaa suunnitella työvuoroja, mahdollista sijaista jne.

Uranvalintakysymys. Olen tehnyt nyt 25 vuoden uran erityisasiantuntijana ja koskaan kukaan ole kommentoinut tai valvonut mun lomien pitoa millään tavalla. Eli jos itse näen että voin pitää lomaa, niin silloin voin sitä myös pitää, eikä kukaan tule sitä estämään. 

Eikö erityisasiantuntijakin noudata jonkin alan TES:iä missä lomat on määritelty? Erikoista jos nykyään vielä jollain alalla on noin löysää työntekoa, että tekijät voi huidella lomalla milloin sattuu parin päivän etukäteisilmoituksella. Kuukausi poissa eikä kukaan edes kaipaa/tarvitse tämän työpanosta?

Vierailija
46/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi noin nopealla aikataululla. Tuossa on paljon asioita, jotka voivat mennä ja menevät pieleen. Kuka maksaa ja mitä? Missä yövytään? Millainen ajoneuvo? 

Jotkut ihmiset elävät ja jotkut jättävät elämättä. Ihan ihmeellinen ajatuksen kulku sinulla. Itse lähdin päivän varoitusajalla automatkalle Eurooppaan ilman mitään varauksia muualle kuin Tallinnan lautalle, eikä mitään ongelmaa missään.

Tää on asia, mistä on turha kinata - meitä ihmisiä nyt vaan on erilaisia. Toiset on suunnitelmallisia  haluavat suunnitella kaiken huolella etukäteen, toiset hetkessä eläjiä, jotka tosiaan voivat tänään päättää, että lähdetään huomenna monen viikon reissuun. Ei se ole elämättä jättämistä, jos haluaa suunnitella asiat etukäteen, toiset nauttivat enemmän hyvin suunnitellusta, kuin suinpäin seikkailuun syöksymisestä, mutta jokainen tehköön tyylillään. Tätäkin palstaa lukiessa huomaa, että on yllättävän paljon ihmisiä, jotka eivät voi ollenkaan ymmärtää, tai hyväksyä että joku ajattelee / kokee erilailla, kuin itse. Kun se minun tapani on ainoa oikea.. 

Vierailija
47/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi olisi liian pitkä aika, mutta pariksi viikoksi lähtisin kyllä. Minäkin kyllä kiertäisin viikon Ruotsia ja sitten pohjoista Norjaa. 

Vierailija
48/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen nimi ei ala M:llä ja pääty ika Moringiin niin ei muuta kuin tienpäälle

Vierailija
49/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukausi olisi liian pitkä aika, mutta pariksi viikoksi lähtisin kyllä. Minäkin kyllä kiertäisin viikon Ruotsia ja sitten pohjoista Norjaa. 

Paljon on teitä, jotka ette usko kotimaassa olevan mitään nähtävää. Itse olen kiertänyt kesäaikaan paljonkin Siomessa ja todennut, että paljon on kauniita näkemisen arvoisia paikkoja ihan kotimaassakin. 

Vierailija
50/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon on teitä, jotka ette usko kotimaassa olevan mitään nähtävää. Itse olen kiertänyt kesäaikaan paljonkin Siomessa ja todennut, että paljon on kauniita näkemisen arvoisia paikkoja ihan kotimaassakin. 

Miten ihmeessä tämä liittyy asiaan? Tottakai on. Niin on muissakin pohjoismaissa. Vuoria, vuonoja, jäämeri, upeat putoukset jne. 

Vierailija
51/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä tämä liittyy asiaan? Tottakai on. Niin on muissakin pohjoismaissa. Vuoria, vuonoja, jäämeri, upeat putoukset jne. 

Ihan vaan siten, että niin sinä kuin moni muukin vastaa ap:lle, että skippaisin Suomen ja kiertelisin Ruotsissa ja Norjassa  tai sitten jossain keski-euroopassa (jossa muuten on ihan helvetilliset heilteet parhaillaan). En väitä, etteikö Norjassa olisi paljon nähtävää - tiedän että on. Ap:n ja miehensä suunnitelma nyt vaan oli kiertää Ruotsissa ja Suomwssa. 

Vierailija
52/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunarit🤦‍ He ei vaan opi kilpailuttamaan omaa aikaansa ja heidän työ on jäykkää kaavojen noudattamista. 

Mä olen duunari, kesät 3 kk Norjassa. Ammatinvalintakysymys. Moni ei mun hommi suostu tekemään, enkä mäkään ympäri vuoden, tietenkään, kun ei ole pakko.

Täällä ei tänä kesänä juurikaan ole hyttysiä edes metsissä.

Vierailija
53/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin! Ollaan joskus ajettu Espanjasta Suomeen. Sekin oli hauskaa seikkailua. Norjassa olisi se hieno maisemavessa. Vai onkohan niitä useampia?

Matkustaminen on kivaa, mutta kesällä kaikki paikat on ihan tukossa. Pohjois-Norja olisi tässä varmaan poikkeus. Kuulostaa kyllä niin houkuttelevalta, että ihan inspiroidun tästä.

Vierailija
54/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin! Ollaan joskus ajettu Espanjasta Suomeen. Sekin oli hauskaa seikkailua. Norjassa olisi se hieno maisemavessa. Vai onkohan niitä useampia?

Matkustaminen on kivaa, mutta kesällä kaikki paikat on ihan tukossa. Pohjois-Norja olisi tässä varmaan poikkeus. Kuulostaa kyllä niin houkuttelevalta, että ihan inspiroidun tästä.

Kaikilla nasjonale turisvegereillä on maisemavessoja. Pakkaantuvat etelämpään, pohjoisimmat menevät Havøysundiin ja Vardøhön (Hamningbergiin).

Vierailija
55/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiersin kuukauden suomea sähköpolkupyörällä. 5000 euroa meni rahaa suunnilleen. Majoitus maksaa, olin hotelleissa tai mökeissä yötä  koska suihkuun piti päästä  80-120 km pyäräilyn jälkeen.

Vierailija
56/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua. Ap kuinka pitkä suhde teillä on takana?

Vierailija
57/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin siis utsjoelta 27 toukokuuta ja päädyin eilen hankoon. 5000 euroa meni ja oli kiva reissu. Kävin  monessa paikassa kuten Inarissa, saariselällä ,Sallatunturilla, rukalla, sotkamossa, suomussalmella. Itä suomee minä pyöräilin pääasiassa.

Vierailija
58/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukalla olin 3 yötä, meni joku 350 euroa majoitukseen.

Vierailija
59/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Muut menevät Välimerelle hotelliin ja te kitkutatte polkimilla vaarallisesti Ruotsissa. Kivoja ehdotuksia sun miehellä.

Ihan autolla menevät.

Vierailija
60/61 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Muut menevät Välimerelle hotelliin ja te kitkutatte polkimilla vaarallisesti Ruotsissa. Kivoja ehdotuksia sun miehellä.

Ihan autolla menevät.

Sinne Välimerelle voi mennä syksyllä, nyt siellä on ihan helvetillisen kuuma. Ja koita nyt vaan ymmärtää, että jotkut tykkää lomailla välillä  

muullakin tavoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän