Älyttömän hintaisia lastenvaatteita -kuka ostaa?
Pakko kysyä, kun täällä palstalla on niitä lapsille kalliitakin merkkivaatteita ostavia äitejä.
Tuli Ison Omenan kuvasto kotiin ja siinä oli Pikku Kipparin mainos, jossa oli vauvan mekko 96,50 euroa. Isomman tytön mekko oli 107 euroa. Minusta ihan järjettömiä hintoja esim. tuosta vauvan mekosta, jota käytetään kerran-kaksi.
Kuka näitä oikein ostaa? Itse en ainakaan. Onko Espoossa oikeasti riittävästi ostajia tuon hintaisille vaatteille, että niitä kannattaa kotiin jaettavassa kuvastossa mainostaa? Meillä menee kyllä raja pojan juhlavaatteissa jossain 40-50 eurossa. Miten muilla?
Kommentit (91)
Vaatteiden siisteydellä, ulkonäöllä, laadulla tilanteeseen sopivuudella sen sijaan on kovastikin väliä - niiden ei vain tarvitse olla huippukalliita merkkivaatteita!
JBB:
Vaatteiden siisteydellä, ulkonäöllä, laadulla tilanteeseen sopivuudella sen sijaan on kovastikin väliä - niiden ei vain tarvitse olla huippukalliita merkkivaatteita!
Näin juuri :)
Olen viime aikoina ostellut omille lapsilleni sen H&M:n lisäksi aika paljon mm. MoloKidsin ja Fablefantin vaatteita - olenko siis ostanut merkkivaatteita? Molempien merkkien t-paita esimerkiksi on noin 30 ¿, mutta en ole aivan varma onko kyseessä sittenkään merkkivaate. :O Ainakaan eivät kaiketi ole yhtä tunnettuja kuin yllä mainitsemani merkit.
Ja se jälleenmyyntiarvo - sitä ei oikein noilla 5-vuotiaan " rämäpää-tytön" käyttämillä vaatteilla ole. Vaatteiden käyttöikä saattaa nykyään olla jo vuoden, ylikin, ja se kulutus vaan on kovempaa kuin taaperoilla vauvoista puhumattakaan.
Pompelmo:
Stinen kirjoitukseen sen verran, että meillä on Land Rover ja poika tosiaankin kulkee monesti päiväkodissa ns. halpisvaatteissa ja useimmiten käytetyissä. En ole tajunnutkaan, että auton ja lapsen vaatteiden pitäisi korreloida keskenään. Minusta ei vaan ole järkevää laittaa moisia summia samantien pieneksi jääviin vaatteisiin, kun järkevämmilläkin hinnoilla saa vähintään yhtä hyvää.
Ihan vaan jos et huomannut niin minä en tosiaankaan väittänyt että auton ja vaatteiden pitäisi korreloida, vastasin vain oxån viestiin että ainakaan meidän päiväkodissa ei kalleilla autoilla ajelevien lapsilla ole yleensä merkkivaatteita. Mikä on minusta ihan järkevää! Kuten jo aiemmin totesin, eivät vaatteet ole mielestäni mitään sijoituksia ja itse en merkkivaatteita juuri ollenkaan osta. Auto on tällä hetkellä ihan peruskamaa, mutta mielelläni ottaisin alle Mewrsun maasturin :)
JBB:
Samoin meillä.
Merkistä viis :-). Ja, ettei ihan karkaa käsistä, niin meidänkin neidin vaatteista yli puolet on ihan ruotsalaisketjuista, ja MINÄKÄÄN en laittaisi likaisimpiin ja rajuimpiin leikkeihin yhtään 50e:n paitaa, sitä varten meilläkin HM:n 4,90e paidat. Mutta kuitenkin parempaan käyttöön (= kaupungilla käynti, kyläilyt, vieraita tulee) on ostettu merkkivaatteita. Ja miksi? Ihan yksinkertaisesti siksi, että ostan vaatteen puhtaasti ulkonäön perusteella yleensä puhuttaessa sisävaatteista. Sillä ei ole mitään merkitystä löytyykö minkä merkin alta.
Mutta olen tismaalleen samaa mieltä, että hulluutta olisi viimeiset rahansa lapsen vaatteisiin käyttää. =)
Hyvä niin ja se heille suotakoon, kunhan vaan kykenevät suoriutumaan laskuistaan ja maksuistaan. On myös olemassa niitä jotka siihen eivät kykene :( Shop-a-holic...
Olen aina ihmetellyt että miksi espoolaisilla on tietty maine, johtuen varmaan siitä, että olen yhdessä köyhässä espoolaisessa lähiössä lapsuuteni viettänyt velliä ja kalapuikkoja syöden ja nyt aikuisena asun toisessa köyhässä lähiössä. Mutta selvisihän tässä ketjussa se, että espoosta todellakin löytyy noita espoolaisuuden perikuviakin ja miksi maine on ja pysyy.
espoolainen, joka ei kyllä yhtään taida olla henkisesti espoolainen sittenkään, vaikka on täällä jo 1v asunut
melba:
Mutta selvisihän tässä ketjussa se, että espoosta todellakin löytyy noita espoolaisuuden perikuviakin ja miksi maine on ja pysyy.
Veit sanat suustani. Lueskelin tätä ketjua ja mietin, että onneksi on muitakin alueita pääkaupunkiseudulla kuin Espoo. Ei tarvitse edes miettiä onko tarpeeksi hyvä sinne suunnalle ;)
Että juu, espoolaiset ne on rikkaita :D
Kyllä meitä tavallisia espoolaisia löytyy jotka kituuttaa kotihoidontuella :)
...melkein kuin minun kirjoittamaani oli tekstisi.
Stinen kirjoitukseen sen verran, että meillä on Land Rover ja poika tosiaankin kulkee monesti päiväkodissa ns. halpisvaatteissa ja useimmiten käytetyissä. En ole tajunnutkaan, että auton ja lapsen vaatteiden pitäisi korreloida keskenään. Minusta ei vaan ole järkevää laittaa moisia summia samantien pieneksi jääviin vaatteisiin, kun järkevämmilläkin hinnoilla saa vähintään yhtä hyvää.
Lapsi oli kyllä päiväkodin juhlassa parhaiten pukeutuneesta päästä, oli kauluspaita, kravatti, siistit housut ja juhlakengät eli ihan collegepukulinjalla meillä ei juhliin mennä.
Meillä eivät isovanhemmat osta lapsen vaatteita, olen sen kieltänyt. Mummi menisi muuten varmaan Stockalle ja ostaisi putiikin tyhjäksi. Meillä vaan sattuu olemaan hieman erilainen maku enkä muutenkaan pidä ajatuksesta.
Ja ps. se Lantsikka on meillä työsuhdeauto kuten varmaan muutamalla muullakin...