Nainen, laitatko rintaliivit kiinni oikeaoppisesti sieltä selän puolelta?
Vai kääntelekö mahan päälle ja laitat siinä ne hakaset kiinni?
Kommentit (103)
En käytä enää liivejä mutta silloin kun käytin,laitoin mahan päältä.
Edessä kiinnitän. Minulla ainakin vyötärön kohta (jossa liivit pyöräytän ympäri) on kapeampi kuin rinnanympärys joten ei se pyörättäminen mitenkään venytä liivejä.
Luonnollisesti. Varsinkin kun on tällainen viisikymppinen läski, niin millä helvetillä niitä muutenkaan päälleen saisi?
Vierailija kirjoitti:
Edessä kiinnitän. Minulla ainakin vyötärön kohta (jossa liivit pyöräytän ympäri) on kapeampi kuin rinnanympärys joten ei se pyörättäminen mitenkään venytä liivejä.
Sekö ei sitten venytä, että hilaat niitä vyötäröltä saakka? Vai onko sun rinnat lähellä vyötäröä?
Rinulit on saat anan keksintöä, kuten myös nailonsukkahousutkin. Ja mitä saat anan väliä on sillä, miten ne rinulit pukee päälle, kun eihän ne edes ole ergonomisesti suunniteltuja vaatekappaleitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa ja nopeampaa laittaa takana kiinni. En tajua mitä hyötyä olisi laittaa edessä kiinni.
Sitä hyötyä, että ne menevät heti oikein.
Aina kiinnittänyt edestä ja tulen kiinnittämääkin. Mikä tässä on ongelma?
Olen kokeillut joitain liivejä joissa on kiinnitys edestä, ja ne on perkeleelliset yrittää saada kiinni, ihan persiistä. Minä olen 130kg viisikymppinen nainen, enkä todellakaan alkaisi nyhrätä niitä liivejä edessä kiinni ja sitten yrittää hinkuttaa niitä selkäpuolelle... Minkälaisia töppökäsiä te olette jos ei kädet taivu laittamaan takaa hakasia kiinni? Joku sanoi että ei saa sokkona, eipä niitä siinä edessäkään laittaessa varmaan kukaan katso, kyllä ihminen osaa tehdä kaikenlaista käsillään vaikka ei katso käsiä koko ajan, minä kirjoitankin nyt kymmensormijärjestelmällä katsomatta sormia, ja osaan raapia selkää ja takapuolta myös "sokkona" ...
Vierailija kirjoitti:
Kukas laittaa ne vartalonmyötäisten mekkojen selkäpuolella olevat vetoketjut kiinni? Kuka ihme nekin on keksinyt, joku mies varmaan vidduillessaan.
Kyllä, ja ne on keksitty siinä toiveissa, että mies henkilöt pukeutumis operaation yhteydessä pääsevät tarjoamaan auttavaa kättä :-9
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut joitain liivejä joissa on kiinnitys edestä, ja ne on perkeleelliset yrittää saada kiinni, ihan persiistä. Minä olen 130kg viisikymppinen nainen, enkä todellakaan alkaisi nyhrätä niitä liivejä edessä kiinni ja sitten yrittää hinkuttaa niitä selkäpuolelle... Minkälaisia töppökäsiä te olette jos ei kädet taivu laittamaan takaa hakasia kiinni? Joku sanoi että ei saa sokkona, eipä niitä siinä edessäkään laittaessa varmaan kukaan katso, kyllä ihminen osaa tehdä kaikenlaista käsillään vaikka ei katso käsiä koko ajan, minä kirjoitankin nyt kymmensormijärjestelmällä katsomatta sormia, ja osaan raapia selkää ja takapuolta myös "sokkona" ...
Kyllä mun kädet taipuu, mutta silti laitan ne etupuolella kiinni. Ja koska olen hoikka, niin liivien pyöräyttäminen ympäri ei ole mitään hinkuttamista vaan aivan helppo ja nopea toimenpide.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut joitain liivejä joissa on kiinnitys edestä, ja ne on perkeleelliset yrittää saada kiinni, ihan persiistä. Minä olen 130kg viisikymppinen nainen, enkä todellakaan alkaisi nyhrätä niitä liivejä edessä kiinni ja sitten yrittää hinkuttaa niitä selkäpuolelle... Minkälaisia töppökäsiä te olette jos ei kädet taivu laittamaan takaa hakasia kiinni? Joku sanoi että ei saa sokkona, eipä niitä siinä edessäkään laittaessa varmaan kukaan katso, kyllä ihminen osaa tehdä kaikenlaista käsillään vaikka ei katso käsiä koko ajan, minä kirjoitankin nyt kymmensormijärjestelmällä katsomatta sormia, ja osaan raapia selkää ja takapuolta myös "sokkona" ...
Kyllä, joillakin ilmeisesti on töppökädet ja lisäksi jotain vajavuutta motorisissa kyvyissä. Näille varmaan jos antaisi tehtäväksi tällaisen pikku harjoitteen, että "laita molemmat kädet selän taa, liikuta ensin oikean käden etusormea, sitten vasemman käden pikkurilliä" niin vastaus olisi, omg, apua emmä voi kun enhän mä näe mun käsiä :-O !!!
Mun liiveissä ei ole hakasia. Käytän pääsääntöisesti vain urheiluliivejä ja mun hienommat pitsiliivitkin on kaarituettomat, jotka puetaan pään yli vetäen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut joitain liivejä joissa on kiinnitys edestä, ja ne on perkeleelliset yrittää saada kiinni, ihan persiistä. Minä olen 130kg viisikymppinen nainen, enkä todellakaan alkaisi nyhrätä niitä liivejä edessä kiinni ja sitten yrittää hinkuttaa niitä selkäpuolelle... Minkälaisia töppökäsiä te olette jos ei kädet taivu laittamaan takaa hakasia kiinni? Joku sanoi että ei saa sokkona, eipä niitä siinä edessäkään laittaessa varmaan kukaan katso, kyllä ihminen osaa tehdä kaikenlaista käsillään vaikka ei katso käsiä koko ajan, minä kirjoitankin nyt kymmensormijärjestelmällä katsomatta sormia, ja osaan raapia selkää ja takapuolta myös "sokkona" ...
Saatko sinä ihan oikeasti joka kerta hakaset menemään kerralla oikein kiinni? Minä en ja siksi laitan rintaliivit kiinni edestä ja katson joka kerta, että ne menee oikein. Tuo ei ole ollut koskaan minulle ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edessä kiinnitän. Minulla ainakin vyötärön kohta (jossa liivit pyöräytän ympäri) on kapeampi kuin rinnanympärys joten ei se pyörättäminen mitenkään venytä liivejä.
Sekö ei sitten venytä, että hilaat niitä vyötäröltä saakka? Vai onko sun rinnat lähellä vyötäröä?
Olen eri, mutta eihän tuo venytä yhtään. Jos vyötärö on kapeampi kuin mitta rintojen alta, ei liivejä ei tarvi venyttää lainkaan niitä kiinni laitettaessa. Liivit pyöritetään taakse, sekään ei venytä. Sitten liivit nostetaan paikoilleen, sekään ei venytä yhtään sen enempää kuin liivit pääällä ollessa venyy.
Jos taas laittaa livit selän takana kiinni, pitää venyttää liivejä useampi sentti takaa, jotta hakaset saa kiinni. Samoin, kun liivit poistetaan, pitää venyttää sieltä kiinnikekohdasta. Muuten hakaset ei aukea.
Ja eiköhän konepesu pilaa liivejä tehokkaammin kuin pieni hetkellinen venytys muutenkin.
Laitan välillä edestä, välillä takaa. Riippuu ihan liiveistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edessä kiinnitän. Minulla ainakin vyötärön kohta (jossa liivit pyöräytän ympäri) on kapeampi kuin rinnanympärys joten ei se pyörättäminen mitenkään venytä liivejä.
Sekö ei sitten venytä, että hilaat niitä vyötäröltä saakka? Vai onko sun rinnat lähellä vyötäröä?
Olen eri, mutta eihän tuo venytä yhtään. Jos vyötärö on kapeampi kuin mitta rintojen alta, ei liivejä ei tarvi venyttää lainkaan niitä kiinni laitettaessa. Liivit pyöritetään taakse, sekään ei venytä. Sitten liivit nostetaan paikoilleen, sekään ei venytä yhtään sen enempää kuin liivit pääällä ollessa venyy.
Jos taas laittaa livit selän takana kiinni, pitää venyttää liivejä useampi sentti takaa, jotta hakaset saa kiinni. Samoin, kun liivit poistetaan, pitää venyttää sieltä kiinnikekohdasta. Muuten hakaset ei aukea.
Ja eiköhän konepesu pilaa liivejä tehokkaammin kuin pieni hetkellinen venytys muutenkin.
En vaan ymmärrä mitä järkeä on kuljettaa liivejä 15 cm matka pystysuunnassa kylkiluiden yli, kun ne voisi sulkea ihan vaan paikoillaan.
Miten niin oikeaoppisesti? Kai se on sama miten ne laittaa, kunhan saa laitettua (halutessaan). Itse laitan selän puolelta, koska niin on mielestäni helpoin.
Mä oon oikeasti yllättynyt siitä kuinka moni käyttää tuota mulle outoa edestävempautus- tekniikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edessä kiinnitän. Minulla ainakin vyötärön kohta (jossa liivit pyöräytän ympäri) on kapeampi kuin rinnanympärys joten ei se pyörättäminen mitenkään venytä liivejä.
Sekö ei sitten venytä, että hilaat niitä vyötäröltä saakka? Vai onko sun rinnat lähellä vyötäröä?
Olen eri, mutta eihän tuo venytä yhtään. Jos vyötärö on kapeampi kuin mitta rintojen alta, ei liivejä ei tarvi venyttää lainkaan niitä kiinni laitettaessa. Liivit pyöritetään taakse, sekään ei venytä. Sitten liivit nostetaan paikoilleen, sekään ei venytä yhtään sen enempää kuin liivit pääällä ollessa venyy.
Jos taas laittaa livit selän takana kiinni, pitää venyttää liivejä useampi sentti takaa, jotta hakaset saa kiinni. Samoin, kun liivit poistetaan, pitää venyttää sieltä kiinnikekohdasta. Muuten hakaset ei aukea.
Ja eiköhän konepesu pilaa liivejä tehokkaammin kuin pieni hetkellinen venytys muutenkin.
En vaan ymmärrä mitä järkeä on kuljettaa liivejä 15 cm matka pystysuunnassa kylkiluiden yli, kun ne voisi sulkea ihan vaan paikoillaan.
Lue ketju.
Laitan hakaset kiinni edessä. Mutta en ole koskaan kääntänyt niitä taakse. Olen vain ihmetellyt, että miksi liiveissä on pussit selässä. Käyttöohjeessa ei sanota mitään pukemisesta.