Nainen, laitatko rintaliivit kiinni oikeaoppisesti sieltä selän puolelta?
Vai kääntelekö mahan päälle ja laitat siinä ne hakaset kiinni?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Mies liikenteessä, oletan, kun menee kysymys naurettavuuksiin. Mitäs kautta itse pujottelet pappahenkselit?
Pappojen aisankannattimiin kuuluu persvaon kautta kulkevat tukihihnat ihan kuten hevosilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies liikenteessä, oletan, kun menee kysymys naurettavuuksiin. Mitäs kautta itse pujottelet pappahenkselit?
Pappojen aisankannattimiin kuuluu persvaon kautta kulkevat tukihihnat ihan kuten hevosilla
No nyt ymmärrän miksi papoilla on henkselit, ennen luulin, että ne liittyivät housuihin
Vierailija kirjoitti:
Minun pitää nähdä se kiinnityskohta jotta voin kiinnittää hakasen. Muuten ei onnistu. Sama juttu korvakorujen kanssa. En pysty laittamaan korvakorua, jos en näe peilistä sitä reikää, jonka läpi se pitää kiinnittää. Näin on ollut aina. En tiedä miksi.
Minulla ihan sama juttu, molemmissa. Liittyisiköhän jotenkin hahmotushäiriöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan laita selän puolelta. En ole koskaan laittanut. Sehän on ihmeellisen hankala toimitus, kun en näe sinne milloin ne hakaset menee kohdalleen. Edessä näen hyvin ja sitten käännän ne taakse ja nostan olkaimet.
Saako siitä jotain pisteitä, jos tekee asiat hankalimman kautta? Pitäkää pisteenne.
Kyllä, naisten elämän tulee aina olla mahdollisimman kamalaa ja hankalaa. Muuten naisista tulee itsekkäitä eivätkä he pysy kurissa, tai jotain. Vai onko se niin että täytyy kärsiä niin kuin aiemminkin on kärsitty?
Pyörän päältäkin on noustava vauhdissa pois laittaen molemmat jalat samalle puolelle ennen kuin pysähtyy, näin teki tätini. Ja tiskata ja siivota pitää vanhoilla kankaanpaloilla joissa ei ole minkäänlaista hankaustehoa jne., vaikka normaalejakin välineitä on ollut saatavilla jo vuosikymmeniä.
Alle kolmekymppinen työkaverini kertoi pesevänsä lattiat räteillä käsin polvillaan lattialla. Kysyin että miksi ihmeessä, ja kuulemma kyllä hänen täytyy siihen pystyä kun hänen melkein 80 v tätinsäkin pystyy.
Jäi mietityttämään tuo logiikka. Kärsi kärsi, kirkkaimman kruunun saat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun pitää nähdä se kiinnityskohta jotta voin kiinnittää hakasen. Muuten ei onnistu. Sama juttu korvakorujen kanssa. En pysty laittamaan korvakorua, jos en näe peilistä sitä reikää, jonka läpi se pitää kiinnittää. Näin on ollut aina. En tiedä miksi.
Minulla ihan sama juttu, molemmissa. Liittyisiköhän jotenkin hahmotushäiriöön.
Ihan normaalia tuo kai on? Itse tarvitse aina peilin myös esim. silmätippojen laittoon, ei muuten osuisi.
En laita takaa kiinni. Olkapääni on murskaantunut onnettomuudessa ja sitä on leikkauksessa korjattu raudalla ja ruuveilla, joten en saa kättä sellaiseen asentoon. Pärjään kyllä näinkin ihan hyvin.
Täällä naureskellaan tuolle "oikeaoppisuudelle", mutta jos liiviliikkeen myyjältä tai tehtaalta/suunnittelijalta kysyy niin kyllä vaan tarkoitus on laittaa takaa kiinni jos ne hakaset siellä selän puolella on. Pysyvät paremmin kuosissa kun ei turhaan venytellä, kierretä ja hinkata.
Tuo "liivien ei pitäisi pyöriä päällä" on jonkun Lenita Airiston ikäisen ihmisen ohje ajalta, jolloin liivien materiaali oli puuvillaa ja valaan luuta, liivejä ei myöskään pesty kuin kerran kesässä. Sitä nykypäivän keinokuituliiviä ei kiinnosta vaikka peset ja pyörität miten, navan ympäri tai pesukoneessa lingoten.
Eli ap taas keksi typerän naisviha aloituksen jostain 1950-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä naureskellaan tuolle "oikeaoppisuudelle", mutta jos liiviliikkeen myyjältä tai tehtaalta/suunnittelijalta kysyy niin kyllä vaan tarkoitus on laittaa takaa kiinni jos ne hakaset siellä selän puolella on. Pysyvät paremmin kuosissa kun ei turhaan venytellä, kierretä ja hinkata.
Joo varmasti vastasivat noin 1950-luvulla. Ei enää, liivit ei ole enää valaanluuta.
Kuka noi hakaset on keksinyt... mulle tulee mieleen, et vahingossa ne voi avautua helposti, mut sitten mä saan kyllä kääntää ne melkeen aina kun otan tarkotuksella pois. Pyrin siis aina kyllä oleen huolellinen kiinnitysvaiheessa kun pistän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käännän hakaset eteen.
Äiti joskus ripitti että täytyy opetella laittamaan hakaset kiinni selän takana. :D Kysyin että mikä ihmeen järki siinä on, ja hän vastasi että ei hän tiedä mutta niin se vaan kuuluu tehdä.
No, en ole vielä törmännyt tilanteeseen jossa en olisi voinut hakasia kääntää eteen.
Liivien ei kuulu pyöriä päällä. Se ei myöskään tee hyvää niille liiveille
Kiviäkin kiinnostaa. Sua harmittaa omat pienet rintasi.
Sua harmittaa kun joudut kuvittelemaan rintoja, Eemi
Oikeaoppisesti esinahan saa vedettyä kokonaan pois terskan päältä, mutta ap:n tapauksessa se jää pahasti jumiin ja sen alla muhii kuolio.
Ap joutuu pissimään istuen kun reikä on bibelsin varressa eikä päässä. Ei ole oikeaoppista, ja pieni on leukakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo varmasti vastasivat noin 1950-luvulla. Ei enää, liivit ei ole enää valaanluuta.
Näin on edelleen. Käy joskus oikeassa alusvaateliikkeessä tai vaikka kvg.
Mulla on vain edestä suljettavia rintsikoita, hakasilla tai vetoketjulla. Miksi pitäisi tehdä elämästään turhan vaikeaa?
Pitäisikö käyttää ns naisen satulaa hevosen selässä , jalat samalla puolen kylkeä, vain saako ratsastaa Jalat eri puolilla hevosen kylkeä? Ihme sääntöjä asettelette. Uskallatteko jättää kureliivit kesäksi?
Laitan liivit kiinni edestä. Kun hakasia on kolmet kolmessa eri rivissä, ainakin yksi menee väärään hakaseen kiinni. Saan noin liivit nopeammin päälle.
Aina laitan edestä, kun vihaan sitä, kun menee osa hakasista väärään. Ei ole rintsikat menneet pilalle tästä.
Ja taivun kyllä taakse laittamaan hankalatkin mekkojen vetskarit kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kädet taipuu taakse hyvin ja sormet ovat notkeat mutta aina olen laittanut hakaset edestä kiinni sitten kääntänyt liivit. Kukaan ei ole koskaan torunut tai moittinut että väärin puettu.
N55
Käsien liikkuminen kertoo enemmän kyllä nivelten yliliikkumisesta, joka ei suinkaan ole hyvä asia.
Kyllä, naisten elämän tulee aina olla mahdollisimman kamalaa ja hankalaa. Muuten naisista tulee itsekkäitä eivätkä he pysy kurissa, tai jotain. Vai onko se niin että täytyy kärsiä niin kuin aiemminkin on kärsitty?
Pyörän päältäkin on noustava vauhdissa pois laittaen molemmat jalat samalle puolelle ennen kuin pysähtyy, näin teki tätini. Ja tiskata ja siivota pitää vanhoilla kankaanpaloilla joissa ei ole minkäänlaista hankaustehoa jne., vaikka normaalejakin välineitä on ollut saatavilla jo vuosikymmeniä.